صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نایک با ارزش 30.44 میلیارد دلار در صدر فهرست پوشاک جهانی در سال 2021
1400/10/21

نایک با ارزش 30.44 میلیارد دلار در صدر فهرست پوشاک جهانی در سال 2021

Nike tops global apparel list with $30.44 billion valuation

نایک به عنوان با ارزش ترین شرکت پوشاک در سراسر جهان به سال مالی 2021 پایان داد. این شرکت در سال 2021 به ارزش 30.44 میلیارد دلاری دست یافت که آن را در راس ده شرکت برتر پوشاک در سراسر جهان قرار می دهد. در سال مالی 2020، این شرکت چند ملیتی آمریکایی بیش از 44 میلیارد دلار فروش داشته است و برای رسیدن به این نقطه، برندهای دیگر را با اختلاف شکست داد.

طبق داده‌های ارائه شده توسط FinancePR.com، گفته می‌شود که کسب‌وکار نایک در آمریکای شمالی پردرآمدترین است. این منطقه بیش از 17 میلیارد دلار از درآمد سال 2021 شرکت را به خود اختصاص داده است. نایک در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که باز هم، بازار ایالات متحده مهم‌ترین بازار آن است که حدود 40 درصد از درآمد جهانی آن را تشکیل می‌دهد.

بخش پوشاک در میان رکود اقتصادی جهانی به رشد خود ادامه می دهد و نایک همچنان در اینجا دست بالا را حفظ می کند زیرا با رقبای جدی روبرو نیست. ادیت ریدز از financePR.com گفت: این فروش به این دلیل است که نایک محصولات بسیار متفاوتی دارد و هزینه های جایگزینی برند برای مصرف کننده نهایی آن پایین است.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

علاوه بر این، نایک از سه بخش مهم درآمد ایجاد می کند: بخش های پوشاک، کفش و اکسسوری که بخش کفش بزرگترین و سودآورترین آنهاست. این شرکت حدود 28 میلیارد دلار از فروش در سال 2021 را از طریق فروش کفش به دست آورد.

امروزه، سه عامل به شکل گیری بازار پوشاک جهان ادامه می دهند. اول اینکه رشدی قابل توجه در اقتصادهای در حال توسعه وجود دارد. ثانیاً، اقتصاد آمریکا در بازیابی از اثرات COVID-19 کند عمل کرده است و سوم کاهش قابل توجه قدرت خرید در بازار اروپا است.

نایک برای رسیدن به این نقطه، برندهای معتبر دیگر را شکست داده است. به عنوان مثال، برند دوم پوشاک گوچی است که به ارزشی در حدود 16 میلیارد دلار دست یافت و لویی ویتون با حدود 15 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. نزدیکترین رقیب نایک در بخش ورزشی، آدیداس، با کمی بالاتر از 14 میلیارد دلار فروش در سال مالی 2021 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *