صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز
1402/11/09

روکش های کرکی با ویژگی مادون قرمز

Sustainable infrared viscose as flocked coating

تکنولوژی Celliant Viscose که توسط شرکت های Hologenix و Kelheim Fibres GmbH (مستقر در شهر کلهایم آلمان) تولید شده است؛ با تبدیل انرژی گرمایی بدن، ترکیبی منحصر به فرد از طبیعت و قابلیت های عملکردی را نشان می دهد. عملکرد این ماده بر پایه Celliant است و ترکیبی طبیعی از سرامیک ‌های زیستی مادون قرمز است که در منسوجات استفاده می ‌شود و یک ویسکوز مادون قرمز پایدار درون الیافی محسوب می شود.

اکنون شرکت Hologenix (واقع در پسیفیک پلسیدس کالیفرنیا) با همکاری Spectro Coating Corp (واقع در شهر لئومینستر ماساچوست) که تولید کننده یکپارچه روکش ها و پارچه های کرکی است؛ قصد دارند اولین ماده مادون قرمز کرکی را با کمک Celliant Viscose تولید کنند. کرک‌دار یا پرزدار کردن، یک روش کاربردی است که در آن الیاف ریز روی سطح منسوجات انباشته می شوند و بافت هایی برای اهداف تزئینی و کاربردی ایجاد می کنند. تلفیق Celliant Viscose در یک ماده کرکی، کاربردهای بالقوه زیادی در این زمینه ها دارد: حوزه پزشکی برای نوارها، بانداژها، بریس ها و محصولات ارتوپدی، منسوجات و دکورهای خانگی، تخت سگ، لباس و غیره.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

ویسکوز مبتنی بر Celliant از مواد معدنی طبیعی و اخلاقی ساخته می شود که گرمای بدن را برای افزایش گردش خون موضعی و اکسیژن رسانی سلولی، به انرژی مادون قرمز تبدیل می کند. سپس این مواد معدنی در الیاف گیاهی ویسکوز تلفیق می شوند. در مرحله بعد الیاف ویسکوز به صورت کرکی بر روی یک ماده پایه قرار می گیرند. ماده Celliant Viscose دارای تمام مزایای الیاف ویسکوز است که از جمله آنها می توان به سبک وزن بودن، نرمی، قابلیت تنفس، مدیریت مناسب رطوبت و اصلاح الیاف با استفاده از فناوری مادون قرمز Celliant اشاره کرد.

Celliant Viscose اولین ماده کرک‌دار مادون قرمز است که Spectro در حال تولید آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *