صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK
1402/11/21

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

Recyclable, water-repellant zipper

زیپ ضد آب DynaPel جدیدترین نوآوری شرکت YKK محسوب می شود؛ این شرکت یکی از بزرگترین تولید کننده های زیپ و اتصال دهنده ها در جهان است. این محصول از فناوری GTT Empel برای دور زدن نیاز به فیلم پلی یورتان (PU) استفاده می کند که بزرگترین مانع در بازیافت لباس های عملکردی است.

شرکت YKK که در توکیوی ژاپن مستقر است؛ با استفاده از فناوری Empel، سازگاری زیپ را با سیستم ‌های بازیافت لباس که معمولاً با مواد یورتان موجود در فیلم‌ های PU سنتی مشکل دارند، افزایش می‌ دهد.فناوری Empel که توسط شرکت Green Theme Technologies (مستقر در شهر ریو رنچو ایالت نیومکزیکو) ارائه شده است؛ بدون استفاده از مواد PFAS، از شیمی سبز پیشرفته و فرآیندهای تخصصی استفاده می کند.

این فرآیند زمینه نفوذ مواد شیمیایی را در پارچه فراهم می کند و از طریق اتصالات مولکولی، آنها را در یک لایه دافع آب اسیر می کند؛ این لایه محافظ ضد آب علاوه بر اینکه در برابر سایش مقاوم است، با چشم غیرمسلح دیده نمی شود.

زیپ ‌های DynaPel در نمایشگاه Outdoor Retailer سالت لیک سیتی ایالات متحده آمریکا و نمایشگاه تجاری ISPO در مونیخ آلمان به نمایش گذاشته شدند. در ضمن DynaPel قبلاً نامزد جایزه بهترین محصول جدید در رقابت ISPO Textrends شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *