صفحه اصلی رســـانه ویدیو نحوه تولید پارچه لینن
1400/02/08

ویدیو نحوه تولید پارچه لینن

استفاده از لینن در مد غربی جای تعجب ندارد. خاک غنی و باران های مکرر فرانسه شمالی ، بلژیک و هلند به طور منحصر به فردی متناسب با گیاه کتان است و در نتیجه کتان و لینن با بالاترین کیفیت تولید می شود. در حالی که سایر کشورها از جمله چین و کانادا کتان می کارند ، اما نیاز به آبیاری ، کود و سموم دفع آفات، بسیاری از مزایای زیست محیطی قابل توجه گیاه را از بین می برد. امروزه اتحادیه اروپا 70 درصد از کل کتان جهان را پرورش می دهد.
پارچه کتان الیافی پایدار است و هنگامی که در منطقه جغرافیایی ایده آل خود پرورش می یابد کشت کتان هیچ زباله ای ایجاد نمی کند.
از تمام قسمت های گیاه کتان استفاده می شود: الیاف و دانه های بلند و کوتاه به منسوجات، کاغذ، لاک الکل، روغن، علوفه حیوانات و مواد زیستی تبدیل می شوند.
پس ازبرداشت گیاهان، بقایای ریشه خاک را کوددهی و تمیز می کند، در نتیجه برای 6 تا 7 سال بهره وری خاک بهبود می یابد. کشت کتان به آبیاری، کود و سموم دفع آفات احتیاج ندارد و بنابراین رودخانه ها یا آبهای زیرزمینی را آلوده نمی کند. کتان سالانه در هر هکتار 3.7 تن دی اکسید کربن را نیز جذب می کند.

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

از بذر تا پارچه، پایداری روند تولید کتان را مشخص می کند:

کاشت

رشد کتان حدود 100 روز طول می کشد. بذر کتان وقتی که رشد کرد نزدیک به هم کاشته می شود تا گیاه به سمت بالا و نه پهلو رشد کند ، که باعث افزایش طول الیاف می شود.

برداشت

گیاهان زمانی برداشت می شوند که بلندی آنها بین 90 تا 120 سانتی متر باشد. سپس آنها را به صورت دسته ای جمع کرده و به مدت 2 هفته خشک می کنند.

خیساندن

فرآیند خیساندن الیاف را از گیاه جدا می کند. اگر کتان در موقعیت بهینه جغرافیایی رشد کند، الیاف از طریق خیساندن لایه های نازکی از کتان که در مزارع چمن پخش می شود، جدا می شوند تا تجزیه شوند. جمع آوری آب در آب و هوای خشک تر انجام می شود و در طی آن کتان در استخرها یا جریان های آب غوطه ور می شود. پوسیدگی گیاهان باعث آلودگی آب می شود و در نتیجه برخی از رگه های سبز کتان را از بین می برد. پس از فرآیند خیساندن، کتان کاملا خشک می شود.

پارچه شانل چیست و کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد شنیل

ضربه زدن

با ضربه زدن های شلاق مانند نی اطراف الیاف شکسته و برداشته می شود.

شانه زدن

کتان شانه می شود تا تکه های باقی مانده کاه را از بین ببرد و الیاف را تراز کند.

سپس کتان را می تابند و لینن را می بافند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *