صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی
1399/03/25

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی

Buy Sewing Fabrics

هر کسی که یکبار در طول زندگی مجبور به خرید پارچه های خیاطی شده باشد، می داند که این نوع خرید چه چالش بزرگی می تواند باشد. در زمان انتخاب پارچه ها برای انجام دادن یک پروژه باید جزئیات زیادی در نظر گرفته شود. هر چه چشم انداز پروژه شما دقیقتر باشد، تعداد بیشتری از جنبه ها را می توانید در نظر بگیرید. بنابراین وقتی تعداد احتمالات شما افزایش یافت، لیستی کوتاه از الزامات خودتان را تهیه فرمایید تا بتوانید پارچه مناسب و خریدار درست را بیابید.

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

تهیه کردن لیست را با آن چیزی که حقیقتا به آن نیاز دارید، شروع کنید. در مورد مهمترین کیفیت های پارچه فکر کنید. کدام رنگ یا الگوی پارچه به درد شما می خورد؟ یا شاید هم به ضد آب بودن آن اهمیت می دهید؟وقتی این مسائل را در ذهن خودتان بررسی می کنید، راحت تر می توانید مکان مناسب را برای خریدهایتان پیدا نمایید. در زیر لیست مکان هایی که شما می توانید با مراجعه به آنها، پارچه های خیاطی را ملاحظه کنید، آورده شده است.

پارچه خیاطی دارای گواهینامه

وقتی به دنبال پارچه هایی برای کاربردهای خاص هستید، به داشتن یا نداشتن گواهینامه توسط پارچه های خاص توجه کنید. پارچه های خیاطی حاوی یک منبع قابل اعتماد مثل گواهینامه OEKO-TEX، عدم وجود مواد شیمیایی مضر را مشخص می کنند که این مواد در هنگام کار با محصولات حساس به پوست یک جنبه بسیار مهم تلقی می شوند. پارچه هایی حاوی اینگونه گواهینامه ها سبب آلرژی نخواهند شد و برای کودکان و حیوانات نیز ایمن هستند. با این وجود گواهینامه های پارچه فقط برای پارچه های تولید شده بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر در دسترس نیست. در بسیاری از مواقع، لیستی از الزامات سختگیرانه توسط این گواهینامه ها برای رعایت شدن ارائه می شود، بنابراین پارچه ها می توانند در کاربردهای برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار گیرند. آسان ترین روش برای پیدا نمودن پارچه های خیاطی حاوی گواهینامه های مشخص، خریداری کردن آنها به صورت مستقیم از یک تولید کننده منسوج است. در این حالت شما قادر خواهید بود تا پارچه هایی که برای استفاده در بیمارستان ها و کلینیک ها، ارتش یا برای تولید لباس محافظتی کار (که در مقابل اسید و آتش مقاوم هستند) مورد تایید قرار گرفته اند را پیدا نمایید. شما می توانید پارچه های خیاطی حاوی گواهینامه هایی از جمله GOTS یا OEKO-TEX را در مجموعه بسیاری از چاپخانه های دیجیتال منسوج که کیفیت آنها را مشخص می کنند، پیدا کنید.

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

تنوع گسترده پارچه خیاطی

تولید کنندگان منسوج یا عمده فروشان پارچه خیاطی در پیشنهادهای گسترده خودشان، چیزی بیشتر از پارچه های حاوی گواهینامه نیز ارائه می دهند. خریداران می توانند طیف متنوعی از پارچه های روکش دار، washpapa (کاغذ قابل شستشو برای اهداف خیاطی)، پارچه های کشباف حاوی اسپندکس برای لباس های بیرونی یا شنا، پارچه های سلولزی مانند تنسل یا ویسکوز، چرم و سوییت یا تیول و چیفون را برای تولید جامه ها و لباس های شب در این حوزه پیدا نمایند. بسیاری از عمده فروشان با تولید کنندگان نساجی همکاری می کنند تا به توزیع کننده رسمی آنها تبدیل شوند، بنابراین شما به آسانی می توانید پارچه های خیاطی را از ایتالیا، آلمان، سوئیس و هر گوشه دیگری از دنیا وارد کنید. در بسیاری از حالت ها، عمده فروشان نه تنها خود پارچه را به فروش می رسانند، بلکه تجهیزات مورد نیاز جهت خیاطی و به وجود آوردن لباس مانند زیپ، دکمه، روبان و بند کشدار را نیز فراهم می کنند، بنابراین خریداران به راحتی می توانند هر چیزی را که به آن نیاز دارند در یک مکان مشخص خریداری کنند. بسیاری از عمده فروشان تنها به صورت حجمی، محصولات خود را می فروشند، پس اگر قصد دارید تا فقط چند کالا از آنها خریداری نمایید، قبلا با آنها صحبت کنید.

نحوه کاهش ضایعات برداشت پنبه

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

پارچه خیاطی با رنگ های مشخص

هر چند که در مغازه های فروش پارچه یا فروشگاه های صنایع دستی، تعداد زیادی از رنگ ها و الگوها وجود دارند، اما به نظر می رسد که پیدا کردن فقط اندازه درست پارچه شطرنجی بر روی یک سایه سبز رنگ مشخص می تواند یک چالش بزرگ قلمداد شود. به همین دلیل وقتی شما به یک الگوی مشخص نیاز پیدا می کنید، بهترین کار این است که پارچه خیاطی را در یک چاپخانه آنلاین منسوج به صورت سفارشی رنگ آمیزی نمایید. در این حالت شما می توانید از طریق یک کاتالوگ گسترده، هر طرحی را انتخاب کنید و آن را بر روی پارچه ای که چاپخانه مشخص در انبار در اختیار دارد، چاپ نمایید. شما آنچه را که بر روی پارچه ای انتخاب شده دوست دارید، می توانید چاپ کنید. چاپ دیجیتالی منسوج اجازه می دهد تا یک نوع از پارچه را برای برانگیختن حس تان نسبت به موضوع خلق کنید. چاپخانه دیجیتالی منسوج می تواند سفارش شما را فقط در 5 روز کاری به پایان برساند و شما می توانید یک تکه کوچک به اندازه 20cm x 20cm از پارچه چاپی را نیز سفارش دهید.

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

پارچه خیاطی با طرح مورد علاقه خودتان

آیا شما طرحی دارید که به چاپ کردن آن علاقمند باشید؟ مطمئنا چیزی در این راه نباید شما را متوقف کند. یک طرح بدون کوک را از طریق طرح های تصویری یا گرافیکی که وقت زیادی از شما نمی گیرد، آماده کنید. به لطف ابزارهای شهودی برای ایجاد الگو در CottonBee، شما طرح بسیار شخصی را نیز فقط با یک گزارش، یعنی از طریق کوچکترین المان از یک الگو که در یک روش خاص تکرار خواهد شد، خلق خواهید کرد. در وبسایت اینگونه ابزارها می توانید نوع تکرار را در الگوی خودتان، اندازه آن و هر آنچه که مهم است را انتخاب نمایید و یک پیش نمایش را نیز از طرح خودتان ملاحظه کنید. احتیاجی نیست که منتظر قیمت پیشنهادی یا تصویرسازی باشید. اگر در مورد انتخاب اندازه درست شک دارید، می توانید نمونه هایی از طرح چاپ شده را بر روی هر پارچه ای سفارش دهید.

پارچه رومبلی جدید

تا الان کسی به این مسئله که خیاطی و هنر دستی شما باید فقط به تولید لباس و وسایل تزئینی محدوده شود، اشاره نکرده است. اگر به فکر دکوراسیون داخلی منزل هستید، به دنبال عمده فروشان پارچه رومبلی باشید. وقتی یک رومبلی جدید را برای استفاده به عنوان بخشی از مبل یا حتی جهت ایجاد نمودن یک پوشش برای صندلی اتاق غذاخوری یا باغ تولید می نماید، توجه به پارچه هایی با قابلیت های پیشرفت خاص می تواند ارزشمند باشد. پارچه های رومبلی برای استفاده روزمره و در هنگام به کار گیری در محیط بیرون که با اشعه UV محافظت می شوند، باید از دوام زیادی برخوردار باشند. پارچه های رومبلی در برابر نفوذ آب، خراشیدگی یا حتی آتش تا درجه مشخصی می توانند مقاوم باشند. برای چاپخانه های دیجیتالی منسوج، ارائه چاپ بر روی پارچه های رومبلی که بتوانند به آسانی برای کاربردهای زیادی در سراسر خانه مورد استفاده قرار گیرند، بسیار رایج است.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

پارچه خیاطی دوستدار محیط زیست

برای به صفر رساندن ضایعات و در راستای سه اصل کاهش، استفاده مجدد و بازیافت، پارچه های خیاطی را می توان از طریق خرده فروشان به دست آورد. بسیاری از فروشگاه های وسایل دست دوم، بخش مربوط به فروش منسوجات هم دارند که شما می توانید پرده، دستمال سفره، ملافه و بسیاری چیزهای دیگر را در آنجا بیابید. منسوجات خانگی استفاده شده را می توان در ارائه فروشندگان مختلف در بازارهای دستفروشان نیز شناسایی کرد. پارچه های دسته دوم نه تنها یک جایگزین دوستدار محیط زیست هستند، بلکه مقرون به صرفه نیز محسوب می شوند. بودجه محدود در صورتیکه بر روی خرید از فروشندگان یا عمده فروشان تأکید داشته باشید، می تواند چالش برانگیز باشد. این بودجه جایگزین برای افراد مبتدی که به تمرین بر روی پارچه نیاز دارند یا چیزی ارزان قیمت جهت آزمایش الگو قبل از برش زدن آن بر روی پارچه اصلی می خواهند، می تواند عالی باشد.
آیا به دنبال یک جایگزین سازگار با محیط زیست هستید، اما به عرضه منظم پارچه هم نیاز دارید؟ چاپخانه های نساجی تنها مقادیر پارچه های سفارش داده شده توسط مشتریان را تولید می نمایند. در این نوع چاپخانه ها برای به حداقل رساندن ضایعات نساجی و کاهش استفاده از آب حداکثر تلاش انجام می شود و معمولا در فرآیند چاپ و پس از به عمل آوری به صورت محدود از آب استفاده می گردد.

جستجو پارچه خیاطی با موقعیت های مناسب

رسانه های اجتماعی یک زمینه عالی برای فروشندگان آماتور به شمار می آیند. شما می توانید گروه های زیادی را در اینگونه رسانه ها پیدا کنید که در آنجا خیاطان غالبا می خواهند تا از دست پارچه های اضافی خلاص شوند. خیاط ها و تولید کنندگان پوشاک، ضایعات یا پسماند رول های پارچه های خیاطی را می فروشند و در بسیاری از مواقع به فروش کیف ها و جعبه های پارچه ای به صورت کیلویی نیز اقدام می نمایند. بعضی از اوقات اگر شما خوشانس باشید، ممکن است با صاحب یک خیاط خانه تعطیل شده که می خواهد لوازم خود را به قیمت ارزان بفروشد، مواجه شوید.

نحوه انتخاب و خرید پارچه خیاطی - صنعت نساجی, راهنمای خرید, خیاطی, بازار پارچه, انواع پارچه

مکان های زیادی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها پارچه های خیاطی را خریداری نمایید. همه این موارد به چیزی که به دنبال آن هستید و بودجه ای که دارید، بستگی دارد. اگر صبر و حوصله داشته باشید، می توانید در میان پست های زیاد گروه های فیسبوک یا از طریق نگاه به قفسه مغازه های فروش کالای دست دوم، کالاهای مورد نیاز خود را جستجو نمایید. اما اگر به پارچه خاص با طرح مشخصی نیاز دارید، می توانید آن را فقط در چاپخانه دیجیتالی منسوج چاپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *