صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت
1402/01/27

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت

The ultimate guide to design a t-shirt

لباستان لکه دار شده، پاره شده و پر از سوراخ است … اما باز هم نمی توانید آن را دور بیاندازید. طبیعی است؛ چون برای بسیاری از ما تی شرت های مورد علاقه‌یمان راهی برای ابراز وجود هستند. اما چگونه می توان یک تی شرت کاربردی طراحی کرد؟ با ما باشید؛ چون در این مقاله قصد داریم به همین بپردازیم.

آیا شما نیز یک تی شرت دارید و احساس می کنید دیگران نیز چنین اند؟ آیا به دنبال یک روش جایگزین برای ارتقای کسب و کار خود هستید و یا به دنبال روشی جانبی برای کسب درآمد می گردید؟ آیا می خواهید یک رویداد خاص مانند یک جمع خانوادگی یا مراسم نامزدی را جشن بگیرید؟

دلایل شما هر چه که باشد، اصول طراحی تی شرت همان است و از آنها مهمتر کاری است که باید انجام دهید. در این راهنمای جامع برای طراحی تی شرت، قصد داریم از مراحل اولیه ایده پردازی تا تولید انبوه، مرحله به مرحله را توضیح داده و با هم پیش برویم. مهم نیست که چقدر در این زمینه تجربه دارید؛ چون در این راهنمای جامع هر آنچه که باید درباره طراحی تی شرت بدانید را مطرح می کنیم.

1- چرایی نیازتان به یک تی شرت را درک کنید

مهم نیست که دلیلتان برای طراحی یک تی شرت چیست؛ چرا که اکثر اوقات این موضوع تا اندازه ای با برند سازی گره خورده است. اگر از تی شرت برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنید؛ پس برندسازی هدف اصلی شماست. حتی اگر اکیداً نظرتان بر روی طراحی تی شرتی مطابق با مد روز باشد؛ باز هم باید تم یکدست برند در تمامی اجزای محصول شما تنیده شود. اما اگر قصد دارید یک تی شرت را برای استفاده شخصی (به عنوان مثال بزرگداشت یک رخداد) طراحی کنید؛ باید مطمئن شوید که طرح تی شرت به وضوح با آن موضوع ارتباط برقرار می کند.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید؛ لیستی از تم های اصلی، سبک ها و ویژگی های شخصیتی که می خواهید برند و پیراهن شما منتقل کند، بنویسید. آیا برند شما آمیخته با حس شوخ طبعی است، یا اینکه بالعکس بسیار جدی است؟ ناراضی و خشمگین است یا یک برند محافظه کار است؟ لوکس است یا مقرون به صرفه؟ یک طرح تی شرت باید در یک نگاه به تمامی این سوالات پاسخ دهد.

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

نگاهی سریع به نمونه بالا بیاندازید. چه چیزی را در مورد شرکت Brewmasters به شما می گوید؟ از دید مبتدیان، آنها زیاد خود را جدی نمی گیرند و سازه های چوبی آنها به یک سبک آمیخته بیشتر سنتی اشاره دارند که یک مزه کلاسیک را به ذهن متبادر می کنند. اینها اطلاعات زیادی هستند که از یک تصویر کارتونی استخراج شده اند.

سعی کنید برای اینکه طرح شما تاثیرگذارتر باشد از اولویت های شخصی خود دور شده، و به داده های کمی و قابل اندازه گیری تکیه کنید. مشتری یا مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ آنها با چه ویژگی هایی از این برند خرید می کنند؟

در ادامه مقاله 4 هدف را ذکر کرده ایم که به شما در درک چرایی نیاز به طراحی تی شرت و کارهایی که باید در هنگام طراحی تی شرت انجام دهید، کمک می کنند.

هدایای تبلیغاتی

تی شرت های شما جزء کالاهایی محسوب می شوند که به صورت رایگان به افراد می دهید تا نام برندتان در ذهن مشتری یا مشتریان احتمالی حک گردد. در این حالت تی شرت هایتان در طی نشست ها، کنفرانس ها، سایر رویدادهای تبلیغاتی یا حتی بعد از یک جلسه کاری به افراد ارائه می شوند.

موارد استفاده داخل سازمانی

پرسنل شرکت این لباس ها را به عنوان وسیله ای برای تحکیم اتحاد میان آنها، یا به عنوان کالایی تقدیری و یا به عنوان لباس فرم شرکت دریافت می کنند. در این حالت نیز هدف از طراحی تی شرت شبیه حالت هدایای تبلیغاتی است؛ چرا که نیاز شدیدی به برند سازی وجود دارد.

کالا

تی شرت جزء محصولی است که قصد فروش آن را دارید؛ از این رو باید سبک، بازارپسندی و استراتژی کسب و کار را در طراحی آن لحاظ کنید. شما باید جایگاه پیراهن خود در بازار را بشناسید؛ از این رو باید برای کشف سلیقه مشتریان خود تحقیقات گسترده ای انجام دهید. در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود شروع خوبی برای این کار است؛ اما وقتی نوبت به فروش محصول به توده های مردم می رسد، داده های قابل اندازه گیری به نوعی راه گشایتان هستند.

یادبودهای یک رویداد

رویدادهای خاص به یادبودهای خاص نیاز دارند و تی شرت ها همیشه یک گزینه عالی برای این کار هستند. در این حالت پاره ای از اهدافی که برای طراحی یک تی شرت باید مد نظر قرار بگیرند، همان هایی هستند که در هنگام طراحی تی شرت برای کاربردهای درون سازمانی (همبستگی، قدردانی) باید لحاظ شوند؛ با این تفاوت که در اینجا کار باید برای مخاطبان عادی و کمتر محدود طراحی شود.

اما اکثر تی شرت ها صرف نظر از کاربرد آنها به نوعی تبلیغاتی محسوب می شوند. حتی اگر تی شرت را به عنوان یک کالا طراحی می کنید؛ باز هم آرم برند خود را در آن بگنجانید تا افرادیکه آن را مشاهده می کنند در صورت نیاز به چیزی مشابه بدانند چه کسی آن را طراحی کرده است. شما باید بر روی پیراهن، حضوری قدرتمند و حتی غالب داشته باشید.

باید همان کیفیت طراحی و هوشمندی که برای تبلیغات بیلبورد اعمال می کنید را برای طراحی تی شرت هم به کار ببندید. تی شرت ها فراتر از یک لباس هستند؛ چرا که هر زمانیکه افراد آنها را در یک فضای عمومی به تن می کنند، توجه افراد را به خود جلب می کنند (به خصوص اگر صاحب تی شرت آن را دوست داشته باشد و او نیز مرتباً آن را بپوشد).

بعد از اینکه اهداف خود را تعیین کردید؛ می توانید جنبه های مختلف طراحی تی شرت را اولویت بندی کنید. مثلاً ممکن است مد برای کالاهای تجاری اولویت بالایی داشته باشد؛ اما برای هدایای پرسنل سازمان چنین نباشد. در هر حال شما می خواهید طراحی تی شرت را به گونه ای تنظیم کنید که متناسب با نیازهایتان باشد.

2- بودجه و کمیت کار خود را مشخص کنید

شما مشتاقانه قصد دارید به طراحی واقعی تی شرت بپردازیم. ما هم نیازتان را درک می کنیم؛ اما اجازه بدهید ابتداً به برخی از جزئیات برسیم تا بهتر بتوانیم بر روی کار طراحی خود تمرکز کنیم و آنها چیزی نیستند جز بودجه و کمیت کار. اینکه شما تا چه اندازه می توانید هزینه کنید و قصد دارید چه تعداد تی شرت طراحی نمایید قطعاً بر طراحی تان تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال بودجه و کمیت کار مشخص کننده تعداد رنگ هایی هستند که می توانید در کار خود از آنها استفاده کنید. با توجه به روش چاپ، رنگ های اضافی ممکن است هزینه بیشتری در بر داشته باشند. اگر بودجه تان محدود است، یک روش خوب برای صرفه جویی، حفظ رنگ است.

تعداد تی شرت های مورد نیاز شما در روش چاپ آنها تاثیر می گذارند. برخی از روش های چاپ برای تولیدات انبوه مناسب هستند؛ برخی نیز هزینه بالاتری داشته و برای سفارشات خرد مناسبند. پس قبل از اینکه به فکر طراحی یا چاپ تی شرت باشید؛ باید بودجه و کمیت کار خود را مشخص کرده و براساس آن برنامه ریزی کنید.

3- باید با گزینه های چاپ تان آشنایی داشته باشید

وقتی به دنبال بهترین روش چاپ تی شرت برای خود هستید؛ باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید. مواردی مانند هزینه، ظاهر، زمان تولید و مواد اولیه جز موارد مهمی هستند. هر چه اطلاعات شما درباره روش های مختلف چاپ بیشتر باشد؛ تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین روش برایتان آسان تر خواهد بود.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

چاپ اسکرین

چاپ اسکرین روشی استاندارد و مناسب برای چاپ تی شرت است. در این حالت چاپگر یک صفحه اصلی از طرح شما (برای هر رنگ، یک طرح) ایجاد می کند؛ از این رو می توانید به صورت انبوه کالای خود را چاپ کنید.

مزایا: استانداردی مطمئن برای چاپ؛ مقرون به صرفه و با کیفیت؛ مناسب برای سفارشات بالای 20 عدد.

معایب: در هنگام تغییر یا اضافه کردن رنگ و یا بازنگری در طرح به صفحه جدیدی نیاز است (که هزینه بر می باشد)؛ طرح های با تنوع رنگی در انتها گران تمام می شوند.

گرافیک وینیل

روش دیگری که بر پایه انتقال حرارتی کار می کند، چاپ وینیل است؛ در این روش به جای جوهر، از وینیل که بادوام تر است استفاده می شود.

مزایا: بسیار با دوام و با کیفیت؛ ایده آل برای چاپ طرح های کاملاً برجسته.

معایب: رنگ های اضافی هزینه بر هستند، از این رو طرح های پیچیده گران تمام می شوند؛ برای سفارشات با حجم بالا مناسب نیست.

روش چاپ مستقیم بر روی لباس (یا چاپ براساس تقاضا)

یکی از روش های جدیدتر چاپ، روش DTG است که از آزادی عمل روش چاپ جوهرافشان استفاده می کند؛ اما در این روش طرح مستقیماً بر روی پارچه چاپ می شود.

مزایا: چاپ طرح های کاملاً سفارشی با حداکثر جزئیات و امکان انتخاب گسترده رنگ.

معایب: برای بسته های کوچک و یا شاید تنها یک نمونه مناسب است؛ هر چه میزان چاپ بیشتر شود، ماندگاری کاهش پیدا می کند؛ برای لباس های با رنگ های تیره مناسب نیست.

4- درباره مفهوم طرح خود، ایده پردازی کنید

در این مرحله اتفاقات جالبی رخ می دهد و تازه متوجه می شوید که واقعاً در تی شرت شما چه می گذرد. ابتداً باید مطمئن شوید که در وهله اول به این مرحله نمی پرید. در این مرحله هر چه زمان و تلاش بیشتری برای آماده کردن کار صرف کنید، بهتر است. طرح تان ممکن است در بی نهایت مسیر مختلف باشد. در عین حالی که مشغول ایده پردازی هستید؛ چند نکته زیر می توانند در تمرکز خلاقیت به شما کمک کنند.

انواع تی شرت

همه درباره انواع مختلف تی شرت حرف می زنند؛ به همین دلیل به راحتی می توان فراموش کرد که انواع مختلفی از تی شرت ها وجود دارند. پس تنها به چند نام بسنده نکنید. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع تی شرتی برای کارتان مناسب است، به مخاطبان و اهداف مد نظرتان فکر کنید. یک محصول بدن نما، ممکن است تبلیغ مناسبی برای یک شرکت حقوقی نباشد.

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

زمانیکه مشغول طرح ریزی ایده های خود در زمینه طراحی تی شرت هستید، مطمئن شوید که آنها را در همان اندازه واقعی پیاده می کنید. از یک بوم 18*18 اینچ برای طراحی استفاده کنید و طرح خود را به صورت فیزیکی بر روی تی شرت قرار دهید. استفاده از چنین بومی بدان معنی نیست که شما باید کل این فضا را پر کنید (شاید طرح تان قرار است تنها یک آرم کوچک باشد)؛ اما استفاده از یک بوم با اندازه واقعی به شما کمک می کند تا نسبت ها را درست تنظیم نمایید.

وقتی طرح خود را به دست آوردید؛ به این فکر کنید که طرح تان در پیراهن هایی با سایزهای بزرگ و کوچک چگونه خواهد بود. اگر روش چاپ اسکرین را انتخاب کرده اید؛ سایزهای مختلف ممکن است به صفحه های مختلفی نیاز داشته باشند و این به معنای هزینه های اضافی است.

استایل و تصویرسازی

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

در این مرحله باید برای انتقال پیام هایی که می خواهید بگویید به غریزه خلاق و هنری خود اتکا کنید. سوالاتی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم را فراموش نکنید:

  • برند شما چیست؟
  • بازار شما چیست؟
  • در وهله اول هدف تان از طراحی پیراهن چیست؟

پاسخ تمامی این سوالات را کنار هم بگذارید؛ سپس شما آماده طراحی یک تی شرت مناسب هستید.

به عنوان مثال، نگاهی به طرح تی شرت های دایناسور Prim بیاندازید. این برند کالاهایی مختص بچه ها تولید می کند؛ از این رو سبک آن زیبا و کارتنی است و برای بازار خودش جذاب است. این طرح ها را با طرح های برنده مسابقه طراحی تی شرت Pumpkin مقایسه نمایید که توسط پلتفرم 99designs خالق DiditRed طراحی شده اند.

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

اما قطعاً جشنواره موسیقی hardcore آلمان، مختص بچه ها نیست. این باعث می شود که طرح های آنها در برابر اقلام گستاخانه تری که بیشتر مناسب مشتریان احتمالی آنها هستند، دیده شوند.

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

طراحی به نام الکس لالاو نشان می دهد که چگونه یک تی شرت حرفه ای، بدون ریسک و جالب طراحی کنیم. همکاری او با برند Datafinity باعث شد تا آرم و نشان این برند در کانون توجه قرار بگیرد. او ظاهر و احساس خود را چاشنی کارش می کند؛ از این رو به نظر می رسد مد روز چیزی بیش از یک تی شرت تجاری استاندارد است.

به یاد داشته باشید که طرح تان قرار است روی بدن انسان ها به نمایش گذاشته شود. بدن های قلنبه و پر از دست اندازی که هرگز آن جور که ما دوست داریم قرینه نیستند. به طرح های ساده و سر راست فکر کنید؛ زیرا هیچ جای مشخصی برای قرار گیری گوشه ها و جزئیات بر روی تصویر شما وجود ندارد. به همین دلیل باید از تصاویر دقیقی که شامل گرادیان های رنگی ظریف و خطوط پیچیده هستند، اجتناب نمایید. سعی کنید همیشه سعی و خطای شما حول و حوش خطوط ساده باشد.

طراحی حروف تی شرت

فونت هایی که انتخاب می کنید؛ چیزهای زیادی در مورد برندتان می گویند. فونت های سریف (که دارای بازوهای کوتاهی هستند) یا فونت های اسکریپت، کلاسیک تر به نظر می آیند. فونت های سنس سریف (Sans-serif) کار شما را مدرن تر جلوه می دهند. تی شرت ها بیشتر از سایر حوزه های طراحی گرافیکی، فرصتی برای بازی با فونت های نمایشی جالب و به هم ریخته فراهم می کنند؛ اما یادتان نرود که نوشته تان باید همیشه خوانا باشد. چنانچه قرار است کلمات درج شده روی طرح شما نقش مهمی در برقراری ارتباط بازی کنند؛ حتماً باید مطمئن شوید که آنها تحت تاثیر طراحی های چرخشی، به هم ریخته و حلقوی حروف قرار نمی گیرند.

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

رنگ در طراحی تی شرت

عنصر طراحی که در برقراری ارتباط آنی با شخصیت انسان های نقشی اساسی بازی می کند، رنگ است. هر سایه رنگ، رنگ یا ته رنگ به گونه ای احساسات انسان ها را برانگیخته و نقش یک میانبر را برایتان بازی می کند که با کمک آنها تنها با یک نگاه می توانید آنچه که در مورد برند خود می خواهید بگویید را به بیننده انتقال دهید.

طرح های تی شرت ها متشکل از دو مجموعه رنگ هستند: رنگ های پارچه ها و رنگ های چاپی. برای اطمینان از اینکه این دو رنگ مکمل یکدیگر هستند؛ همیشه از رنگ پارچه تی شرت به عنوان رنگ پس زمینه ایده های طراحی خود استفاده نمایید. (در ضمن توجه داشته باشید که رنگ بوم، ممکن است در نحوه به نظر رسیدن رنگ جوهرها تاثیر بگذارد؛ از این رو حتماً باید در مورد این مسئله با مرکز چاپی که با آن همکاری می کنید، صحبت نمایید).

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

چاپ رنگ ها ممکن است به دلیل نحوه کارکرد جوهرهای چاپ دچار مشکل شود. کم هزینه ترین راه برای چاپ طرح های شما در نظر گرفتن تشابه رنگ هاست. فقط بدانید که ممکن است رنگ مورد نظر شما با رنگ چاپگر 100% مطابقت نداشته باشد.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

انطباق دقیق رنگ ها با رنگ های مجموعه پنتون (PMS) یا جوهرهای ترکیبی سفارشی CMYK امکان پذیر است؛ اما این کار هزینه بر است. PMS از رنگ های جوهرهای از پیش تعیین شده و دقیق استفاده می کند و کسانی که در عرصه چاپ فعالیت می کنند، می توانند آن را خریداری کنند. چاپ CMYK با ترکیب جوهرهای آبی فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی قادر است تقریباً هر رنگی را ایجاد کند. بهتر است در این زمینه با متصدی چاپ خود تماس بگیرید؛ قطعاً او بهتر می تواند شما را راهنمایی نماید.

روش های چاپ تخصصی

تی شرت ها هم مانند هر رسانه چاپی دیگری، گزینه های انحصاری خود را در زمینه انتخاب جوهر دارند که عبارتند از:

  • Plastisol: جوهر استاندارد مورد استفاده در چاپ اسکرین،
  • Foil: براق کننده و بازتاب دهنده،
  • Novelty: اکلیل، هولوگرامی یا هر تاثیر مبهم دیگر،
  • High-density: برای چاپ تصاویر چند بعدی که از پارچه بیرون می زنند،
  • Gel: کیفیت چاپ همانند جوهرهای تراکم بالاست؛ اما تصویر ظاهری «خیس تر» دارد،
  • Water-based: هیچ حالتی ندارد؛ انگار با پارچه عجین شده است.

5- یک طراح پیدا کنید

اگر مهارت طراحی دارید، بسم الله؛ اما اگر چنین نیست، نگران نباشید. افراد زیادی وجود دارند که می توانند ایده های طراحی شما را به واقعیت تبدیل کنند.

خودتان

اگر بودجه شما محدود است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که خودتان کار طراحی را انجام دهید. آزادی در طراحی یک مزیت بزرگ است؛ اما فراموش نکنید که افراد حرفه ای از چم و خم های طراحی تی شرت آگاهند. اگر هنگام شنیدن واژه CMYK عرق سردی بر پیشانی شما نقش می بندد، پس بهتر است دست از کار کشیده و این کار را به یک حرفه ای بسپارید.

استخدام یک فرد حرفه ای

چرا به جای اینکه وقت خود را صرف یادگیری بازاریابی، برندسازی و طراحی گرافیک بکنید؛ همه این کارها را به کسی که حرفه ای است، نمی سپارید؟

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش

همکاری با یک فریلنسر ممکن است سخت باشد؛ اما در نوع خود جالب است. تلاش کنید طراحی را پیدا نمایید که مانند شما فکر کند و آنچه که به دنبال آن هستید را درک کند. شخصیت، سبک طراحی و تخصص طراح را در نظر بگیرید. در ضمن می توانید با راه اندازی یک مسابقه طراحی در پلتفرم های فریلنسری، همزمان با چندین طراح همکاری نمایید.

وقتی طراح خود را پیدا کردید؛ باید آنچه که مد نظر شماست را به وضوح به او اعلام کنید. در مورد ایده های طراحی، مخاطبان هدف و پیام های مدنظرتان با او صحبت کنید. جزئیات مربوط به طرح ها، آرم ها، سبک بصری، نوع تی شرت و مشخصات چاپ را برای او توضیح دهید. تصاویری از طرح های سبک مورد نظر خود برای او بفرستید. هر آنچه که لازم است او بداند را در اختیارش قرار دهید تا در نهایت بتوانید طرح مورد نظرتان را دریافت کنید.

6- طرح تان را ارزیابی کنید

همان طور که گزینه های طراحی خود را انتخاب می کنید، هر چند وقت یک بار نسخه خود را مرور کرده و موارد دلخواهتان را گلچین کنید. الزامات فنی و بازاریابی خود را فراموش نکنید. آیا قرار است طرحتان روی یک پیراهن رکابی چاپ شود؟ آیا میزان رنگ در بودجه شما لحاظ شده است؟ آیا پیامتان درست و به جا انتخاب گردیده است؟ این تنها یک رقابت هنری نیست؛ بلکه یک تصمیم تجاری است.

نظرات خود را به صورت واضح و آشکار به طراح منتقل کنید تا مجموعه گزینه هایتان از آنچه مد نظر شما بوده اند هم بهتر به نظر برسند. باید مطمئن شوید که طرحتان توجه ذینفعان اصلی و کسانیکه هیچ ارتباط کاری با شما ندارند را جلب می کند. آیا همسایه آن طرف خیابان شما و دیگر افرادیکه از نزدیک هیچ ارتباطی با طرح های تی شرت های شما ندارند، متوجه کارهایی می شوند که انجام داده اید.

از آنها بپرسید:

  • زمانیکه به این پیراهن نگاه می کنید چه پیامی به ذهنشان متبادر می شود؟
  • به نظرتان این پیراهن برای چه کسانی مناسب است؟

پاسخ آنها به این سوالات مشخص می کند که آیا طرح شما آنگونه که انتظار دارید می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، یا خیر. اگر این طور نیست، به طراح خود رجوع کنید و با هم مواردیکه می توانید تغییر دهید را بررسی نمایید.

7- فایل های درست را از طراح تان دریافت کنید

حال که طرح تی شرت تان کامل شده است؛ به اطلاعاتی که از مسئول چاپ خود دریافت کرده اید رجوع کنید و ببینید که آیا فایل های مناسب را دریافت کرده اید، یا خیر.

شما احتمالاً باید موارد زیر را دریافت کنید:

  • طرح تی شرت در فرمت وکتور: احتمالاً این فایل در یکی از فرمت های زیر خواهد بود: Adobe Illustrator، PDF یا EPS. برای هر یک از طرح هایی که خلق می کنید، به یکی از اینها نیاز خواهید داشت.
  • کدهای رنگ ها: اگر قرار است چاپ براساس رنگ های سفارشی صورت بگیرد، حتماً کد رنگ پنتون یا CMYK را در اختیار داشته باشید تا همه چیز مطابق خواسته شما انجام گیرد.

8- یک مرکز چاپ مناسب پیدا کنید

حال که طرح شما آماده شده است، زمان چاپ آن فرا رسیده است. مرکز چاپی را پیدا کنید که بتواند چاپ را با روش های مد نظرتان و به قیمتی مقرون به صرفه انجام دهد. البته امکانات و تخفیفات اضافی نیز معامله را بیش از پیش شیرین می کنند. بررسی امکانات چاپ مراکز مختلف برای یافتن بهترین مرکزی که برای شما مناسب است، مستلزم داشتن تجربه و صرف زمان است؛ اما چندین نکته زیر می توانند در این زمینه کمک شایانی به شما بکنند:

راهنمای جامع نحوه طراحی تی شرت - طراحی مد, طراحی لباس, راهنمای خیاطی, آموزش
  • بهتر است مرکز چاپ دارای واحدهای هنری داخلی باشد. این نه تنها بدان معنی است که این مرکز کارهای چاپی را خود انجام می دهد؛ بلکه حاوی این مطلب است که در اینجا کارها بهتر انجام می گیرد. چرا که فقط مراکز چاپ موفق بخش های هنری داخلی دارند.
  • از آنها نمونه تی شرت های چاپ شده بخواهید و فقط به تصاویر طرح ها بسنده نکنید. بیشتر مراکز چاپ از وجود بازدیدکنندگان استقبال می کنند. پس به دفتر آنها بروید، طرح های چاپ شده را نگاه کرده و لمس کنید. به یاد داشته باشید که وظیفه یک مرکز چاپ، تبدیل طرح به یک چاپ واقعی است و این چیزی است که تنها در محصول نهایی به نمایش در می آید.
  • سعی کنید رابطه ای کاری با مرکز چاپ برقرار کنید که بتوانید در خلال آن به رشد برسید. به دنبال مرکز چاپی بگردید که بتواند 6 رنگ یا بیشتر را چاپ کند. حتی اگر برای اولین پروژه خود به این تعداد رنگ نیز ندارید، باز هم این کار الزامی است؛ چرا که بعدها ممکن است به این تعداد رنگ نیاز پیدا کنید.
  • اگر سفارش بزرگ تری دارید؛ باید مرکز چاپ حتماً نمونه های اولیه ای به شما ارائه دهد. تا زمانیکه یک نمونه را مشاهده نکنید، نمی دانید طرح روی پیراهن چگونه به نمایش در می آید.
  • مراقب هزینه های پنهان، به ویژه هزینه هایی که باید صرف صفحات چاپی، فیلم ها یا انطباق رنگ های پنتون شوند، باشید. در این صنعت نیز مانند هر صنعت دیگری، افراد شیاد وجود دارند. قبل از پرداخت همه هزینه ها، مطمئن شوید که تمامی موارد محاسبه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *