1400/10/09

اوت لت چیست؟

Outlet

اوت لت لباس چیست

اوت لت (Outlet) یک فروشگاه یا عمده فروشی است که همزمان به عرضه لباس های جدید برندهای مشهور با قیمت های تخفیف دار می پردازد. اوت لت معمولاً شامل لباس های آخر خطی که در یک زمان معین به فروش نمی رسند، لباس های مرجوعی مصرف کنندگان یا الگوهای تولیدی (به اصطلاح نمونه ها) می شوند و در اصل لباس های نو حاوی برچسب بدون عیب و متناسب با فصل و روند فعلی مد هستند.

تفاوت اوت لت و لباس دست دوم یا استوک

بسیاری از مردم اوت لت را با فروشگاه های استوک اشتباه می گیرند. استوک به معنی فروش لباس های دست دوم با کیفیت است؛ در حالیکه اوت لت فقط و فقط لباس های جدید و مارک دار را می فروشد. اغلب صاحبان فروشگاه های عرضه لباس های دست دوم از عبارت اوت لت جهانی در فروشگاه هایشان استفاده می کنند؛ در حالیکه فقط لباس های دست دوم را عرضه می کنند. در واقع همین امر سبب شد که بسیاری فکر کنند لباس هایی که در اوت لت عرضه می شوند، تازه نیستند. لباس های دست دوم به دلیل اینکه مورد استفاده قرار گرفته اند، دارای عیوب و نقص های قابل مشاهده ای هستند و ممکن است با روندهای فعلی مد سازگار نباشند اما لباس های اوت لت معمولاً نو هستند و اغلب جزء جدیدترین مجموعه های لباس می باشند.

اولین فروشگاه های اوت لت در ابتدای قرن نوزدهم برپا شدند؛ این فروشگاه ها در نزدیکی کارخانه های تولید پوشاک قرار داشتند و در واقع تولیدی مازاد آن کارخانه ها عمدتاً توسط پرسنل خودشان و با قیمت های جذاب خریداری می شد. اما با گذشت زمان شرایط این فروشگاه ها تغییر کرد و امروزه همگان می توانند از آنها خرید نمایند. در اصل به این ترتیب تولیدکنندگان با روشی موثر و پر بازده با موجودی بیش از حد انبارهای خود مقابله می کنند. چرا که آنها می توانند به جای دست و پنجه نرم کردن با مشکل محصولات مازاد و یا از بین بردن آنها، مجموعه محصولات شان را با بهای تمام شده به فروش برسانند. اوت لت های بزرگ در دهه 1990 به اروپا رسیدند و با گذشت زمان آنها کم کم به مراکز خرید تبدیل شدند. در حال حاضر اکثر این فروشگاه ها در ایتالیا، بریتانیا و فرانسه فعالیت می کنند.

نخ شنیل

طبقه بندی

در کشورهایی مانند لهستان به راحتی می توان لباس های برندهای انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی یا اسپانیایی را پیدا کرد. اغلب آنها برندهای مشهوری هستند که در لهستان فروشگاه ندارند؛ اما در کشورهای دیگر بسیار محبوب هستند. وجود لباس هایی با الگوهای منحصر به فرد، برش های مختلف و کیفیت بالا، بر استثنایی بودن مجموعه های موجود در فروشگاه ها و عمده فروشانی از این نوع تاثیر زیادی می گذارند. حقیقت این است که لباس های موجود در اوت لت ها معمولاً از نظر سایز ناقص هستند؛ هر چند این یک نقطه ضعف محسوب می شود اما معمولاً مشتریان چنین فروشگاه هایی به دنبال کالاهای منحصر به فرد و استثنایی هستند.

معمولاً فروشگاه ها یا عمده فروشی های اوت لت، اقلام زیر را ارائه می دهند:

  • لباس های زنانه (پیراهن، دامن، شلوار، بلوز، تاپ و غیره).
  • لباس مردانه (شلوار، پیراهن، کاپشن و ژاکت).
  • لباس بچه گانه (سارافون، شلوار، دامن و بلوز).
  • کفش (زنانه، مردانه و بچه گانه).
  • اکسسوری (کیف دستی، کلاه و روسری).

محبوبیت

تقاضای روزافزون مصرف کنندگان برای لباس های مارک دار، باعث افزایش تعداد فروشگاه های اوت لت شده است؛ زیرا همه می توانند در این فروشگاه ها لباس های مارک دار را خریداری کنند. این لبا س ها باید دارای برچسب و برچسب های آویز باشد؛ از این رو مصرف کننده همیشه مطمئن است که محصولی نو را خریداری می کند و این دلیل افزایش علاقه به فروشگاه ها و عمده فروشی های اوت لت است. وقتی مشتری بین لباس های دست دوم و لباس های نو مارکدار هم قیمت قرار می گیرد؛ قطعاً همیشه لباس نو را انتخاب می کند. این لباس ها معمولاً 30 تا 70% ارزان تر از قیمت روی برچسب آنهاست.

در عمده فروشی اوت لت می توان کالاها را از هر فروشگاه، بوتیک یا عمده فروشی خریداری کرد؛ اما معمولاً این کالاها توسط مشتریان جداگانه خریداری می شوند. غالباً صاحبان فروشگاه های دست دوم تصمیم می گیرند که لباس های اوت لت را نیز ارائه دهند؛ اما در چنین مواردی مهم این است که دسته بندی محصولات خود را با گروه مشتریان هدفشان مطابقت دهند. مطمئناً انتخاب کالاها از روی فکر، اعتبار چنین فروشگاه هایی را افزایش داده و بر جذب مشتریان جدید تاثیر می گذارد.

جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

لباس ارزان تر به معنای لباس بدتر نیست

اوت لت برای دوستداران مد و شکارچیان خرید ارزان قیمت نوعی بهشت محسوب می شوند که در آن هر مشتری یا صاحب بوتیک و فروشگاه می تواند مجموعه های متنوعی از لباس های مد روز را پیدا کند. مشتریان این فروشگاه ها را زنان و مردان برندپوش تشکیل می دهند؛ در واقع کسانیکه به کیفیت لباس های مارک دار توجه دارند، مشتریان آنها هستندو محلی مناسب برای کسانی به حساب می آید که به دنبال خرید یک محصول با ارزش و با قیمت مناسب می گردند. اجناس موجود در فروشگاه ها و عمده فروشی های اوت لت آنقدر متنوع هستند که حتی سخت گیرترین مشتریان نیز می توانند محصولات قابل قبول و بی نظیری را در آنجا پیدا کنند. بیشتر کسانیکه به دنبال محصولات برندهای مطرح جهانی هستند که کمتر در کشور آنها شناخته شده است، قدر محصولات اوت لت را می دانند؛ چون به این صورت می توانند به راحتی با خرید از این فروشگاه ها بر شخصیت منحصر به فرد خود تاکید کرده و نشان دهند که اعتقادی به رسوم آن کشور در زمینه پوشش ندارند. معمولاً نمونه های محصولات، گزینه مناسبی برای این گروه از مشتریان هستند؛ چرا که لباس های نمونه دارای یک مدل منحصر به فرد بوده و تک سایز می باشد و هرگز محصولی شبیه به آنها در مجموعه های لباس تولید نمی شود.

این بازار در اروپای شرقی در مقایسه با اروپای غربی چندان بزرگ نیست؛ اگر چه هنوز هم در حال رشد است. هر چه آگاهی مصرف کنندگان افزایش پیدا کند؛ تعداد فروشگاه های اوتلت هم بیشتر می شود. وجود مجموعه های متنوعی از محصولات با قیمت های مقرون به صرفه در این فروشگاه ها و امکان دسترسی به محصولات برندهای درجه یک در آنها باعث شده تا افراد بیشتری به دنبال خرید از فروشگاه ها و عمده فروشی های اوت لت باشند.

عمده فروشی های اوت لت معمولاً همیشه به دلیل بزرگ بودن در حومه شهرها قرار دارند؛ لذا غالباً دسترسی به آنها راحت بوده و دارای پارکینگ می باشند. امروزه عمده فروشان آنلاین نیز بسیار محبوب شده اند؛ زیرا مشتریان می توانند به راحتی و بدون خروج از خانه، محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *