صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز مد لوکس در مقابل مد سریع: آیا مصرف کنندگان کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهند؟
1402/03/01

مد لوکس در مقابل مد سریع: آیا مصرف کنندگان کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهند؟

Luxury vs fast fashion

داده‌های جدید نشان می‌دهد رویدادهایی مانند کرونا و بحران هزینه زندگی، همراه با نگرانی‌های پایداری پیرامون مد سریع، تغییری واقعی در عادات خرید مصرف‌کننده در صنعت مد لوکس و مد سریع ایجاد کرده است.

داده‌های جدید از پلتفرم حمایت از برند Mention Me نشان می‌دهد که برندهای مد لوکس با قیمت بالاتر، رشد 6 درصدی بیشتری را در سفارش‌ها در مقایسه با مد سریع تجربه کرده‌اند.

با وجود رکود اقتصادی مداوم، برندهای مد لوکس نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش فروش داشته است. در سه ماهه اول سال 2023، در حالی که فروش کل صنعت مد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022، 2 درصد کاهش یافت، متوسط حجم سفارش از برندهای لوکس 8 درصد افزایش یافت که ناشی از ترجیح برندهای لوکس بر مد سریع بود.

تجزیه و تحلیل سفارشات فروش از بیش از 500 برند که توسط Mention Me انجام شد با هدف درک عادات خرید مصرف کننده انجام گرفت. نتایج نشان می‌دهد که خریداران کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند که این منعکس‌کننده تغییر واقعی در احساسات مصرف‌کننده است. بحران هزینه زندگی همراه با نگرانی های پایداری در مورد مد سریع، مصرف کنندگان را به سمت خرید لباس های کمتر و با کیفیت بالاتر ولی با دوام بیشتر سوق می دهد.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

سایمون درینگ، مدیرعامل Mention Me، درباره این یافته‌ها اظهار داشت: «داده‌های ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند، که این خود نشان‌دهنده تغییر واقعی در احساسات مصرف‌کننده است. بحران هزینه‌های زندگی، همراه با نگرانی‌های پایداری پیرامون مد سریع، مصرف‌کنندگان را به سمت خرید لباس‌های کمتر و باکیفیت‌تر سوق می‌دهد که دوام بیشتری خواهند داشت.»

علیرغم کاهش 2 درصدی سفارشات، صنعت مد سومین بخش با بهترین عملکرد در سه ماهه اول 2023 بود و خدمات مالی و مسافرتی رتبه های اول و دوم را از نظر بیشترین رشد داشتند. 

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که ارجاع‌های مد نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است، که نشان‌دهنده افزایش مشتریانی است که به طور فعال دوستان و خانواده خود را با خرید از مارک‌هایی که خود دوست دارند تشویق می‌کنند. داده‌های Mention Me نشان می‌دهد که طرفداران مد بیشتر از افراد مخالف صنعت فشن خرج می‌کنند.

سیمون ادامه داد: «بخش مد مملو از حامیان بالقوه برندها است. دوستان اغلب از یکدیگر در مورد لباس‌هایشان تعریف می‌کنند، که طبیعتاً منجر به اشتراک‌گذاری اجناس و اشاره به برند مورد نظر می‌شود. بهتر از آن، مشتریان ارجاع شده تمایل دارند بیشتر از مشتریانی که از طریق کانال‌های دیگر به دست می‌آیند، خرج کنند و بیشتر خرید مجدد انجام دهند. این یک فرصت بزرگ برای برندها است به منظور رشد یک پایگاه مشتری بسیار ارزشمند.”

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

مد همچنین بالاترین نرخ تکرار را نسبت به هر بخش دیگری دارد، به طوری که 11٪ از مصرف کنندگان در طی 30 روز دومین خرید خود را انجام می دهند. این یافته‌ها نشان‌دهنده فرصت‌هایی هستند که برندهای مد لوکس می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، به‌ویژه با افزایش تقاضا برای محصولات با کیفیت و همین طور روند رو به رشد مد پایدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *