صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز بازار منسوجات خودرو در حال رشد است
1402/10/03

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

Automotive fabrics market on the rise

انتظار می‌رود ارزش بازار منسوجات خودرو با پیش ‌بینی نرخ رشد مرکب سالانه یا CAGR حدوداً 3.6 درصدی بین سال‌ های 2023 تا 2033  به 53 میلیارد دلار برسد. در واقع پیش ‌بینی می ‌شود ارزش این بازار تا سال 2033 به 52.78 میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که ارزش این بازار در سال 2023 حدود 37.06 میلیارد دلار است.

منسوجات خودرو در تهیه لوازم داخلی اتومبیل، کیسه هوا، کمربند و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند؛ از این رو هم کاربرد زیبایی دارند و هم باعث بهبود ویژگی های ایمنی وسایل نقلیه می شوند. افزایش فروش در کنار تدوین مقررات ایمنی توسط دولت های منطقه، باعث افزایش تقاضا در بین تولید کنندگان می شود. انتظار می رود بازار جهانی منسوجات خودرو به دلیل تقاضا برای عایق صدا، عایق ها، ضربه گیرها و اقلام تزئینی داخل اتومبیل، رشد چشمگیری را تجربه کند.

بازار منسوجات خودرو

تقاضای رو به رشد برای منسوجات خودرو باعث افزایش استفاده از موادی مانند ریون، نایلون، آرامید و پلی اتیلن ترفتالات برای تقویت ساختار این منسوجات می شود و در نتیجه این بازار را بیش از پیش تقویت می کند. انتظار می‌ رود تدوین و اجرای مقررات ایمنی توسط کشورهای در حال توسعه، زمینه را برای رشد بازیگران کلیدی در بازار منسوجات خودرو در سال های 2023 تا 2033 فراهم کند. در این میان دو روند به افزایش فروش منسوجات خودرو کمک می کنند: پارچه ‌های کیسه هوای پیشرفته و افزایش تقاضای برای منسوجات بی بافت. افزایش استفاده از کیسه‌ های هوا، به دلیل تدوین مقررات ایمنی و تقاضا برای تجهیزات ایمنی پیشرفته خودرو، به رشد بازار کمک می‌ کند. علاوه بر این، استفاده از مواد منسوج سازگار با محیط زیست مانند پلی استر، به ویژه در پارچه های بی بافت مورد استفاده در کفپوش اتومبیل، رشد این بازار را افزایش می دهد.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

روندهای محرک

فروش پارچه وینیل خودرو به دلیل تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه لوکس در ایالات متحده در حال افزایش است. فروش منسوجات مورد نیاز برای ساخت لوازم داخلی اتومبیل، توسط بخش خودروسازی هند حمایت می شود، و پشتیبانی دولت از الزامات تولیدی و ایمنی باعث تقویت هر چه بیشتر این بازار می گردد. گفته می ‌شود که این کشور بین سال ‌های 2023 تا 2033 به نرخ رشد مرکب سالیانه 4.5 درصدی می رسد. از طرف دیگر تولید کنندگان پیشرو مانند مرسدس بنز و فاورسیا با نوآوری در تولید اتومبیل، خود را برای سازگاری هر چه بیشتر محصولات خود و چند پارچه ای بودن صندلی ‌های اتومبیل آماده می کنند. به عنوان مثال مرسدس بنز در آگوست 2022 فضای داخلی شاسی بلند EQE که در آینده عرضه خواهد شد را در معرض نمایش گذاشت. فضای داخلی این شاسی بلند تماماً برقی، با ترکیبی از رنگ‌ های سرد و گرم عرضه می ‌شود. در ضمن فضای داخلی این اتومبیل شامل ترکیبی از مواد مدرن و معمولی مانند فلز ظریف، آنتراسیت، آلومینیوم و تزئینات چوبی است. در عین حال به احتمال زیاد با روکش چرمی دو رنگ و فرمان چند منظوره عرضه خواهد شد.

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

شرکت فاورسیا نیز در ژوئن 2023، صندلی های اتومبیل های تولیدی خود را با رویکردی جدید در طراحی و ساخت معرفی کرد. انتظار می رود طراحی جدید صندلی های این شرکت، باعث ارتقای سطح سازگاری و معماری چند پارچه ای آنها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *