صفحه اصلی مقــالات تخصصی رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد
1400/09/20

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد

Color of the Year 2022

رنگ ها معانی مختلفی برای افراد دارند. در طول بحران کرونا، برخی افراد جذب رنگ های خنثی آرامش بخش شدند؛ در حالیکه برخی ترجیح دادند خود را در رنگ های روشن و نشاط آور غرق نمایند. حال که کم کم می خواهیم خودمان را برای دنیای پس از همه گیری آماده کنیم؛ قطعاً رنگ هایی که خانه و زندگی ما را فرا می گیرند با قبل متفاوت خواهند بود، و به احتمال زیاد روندهای خاصی ظهور خواهند کرد. از این رو برخی از کارشناسان سعی کرده اند رنگ سال ۲۰۲۲ را پیش بینی کنند.

هر ساله شرکت های فعال در حوزه رنگ و کارشناسان این بخش، رنگ های انتخابی خود که به نظرشان بیشترین سنخیت را با حال و هوای جهان دارند، معرفی می کنند. رنگ های انتخابی آنها معمولاً به ترندهای فرهنگ های پاپ، مد، فناوری و نظر طراحان برتر در سراسر جهان بستگی دارد؛ نهایتاً نتیجه این نظرات به عنوان رنگ سال 2022 پنتون معرفی می شود.

پیش از معرفی رنگ سال 2022 تمام برندهای مطرح ابتدا از معروفترین موسسه رنگ در جهان یعنی پنتون آغاز می کنیم:

وری پری (Very Peri) رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

این شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، هر ساله رنگی را معرفی می کند که معتقد است در سال پیش رو به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما امسال اولین باری است که موسسه پنتون یک رنگ جدید را برای رنگ سال خلق کرده است. موسسه پنتون در هنگام انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون، کاری را انجام داد که هرگز در 22 سال گذشته و از زمانیکه برای اولین بار در سال 2000 از رنگ سال خود رونمایی کرد، انجام نداده بود. زیرا پنتون امسال به جای انتخاب رنگ سال از میان مجموعه گسترده ای از رنگ های این شرکت، یک رنگ کاملاً جدید را خلق نمو۲د. این کار پنتون به منظور انعکاس دوران در حال تغییری که در آن زندگی می کنیم، صورت گرفته است؛ زیرا این دوران جدید ایجاب می کند که حتی سنت انتخاب رنگ نیز زیر پا گذاشته شود. نهایتاً شرکت پنتون بعد از بررسی های فراوان، به رنگ جدیدی رسید که نماد این دنیای جدید و بی مانند در حال تغییر است. پنتون رنگ وری پری (Very Peri) را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی کرده که رنگی سرزنده از آبی ارغوانی با ته رنگ های قرمز بنفش انرژی بخش است.

قبل از اینکه این رنگ به صورت رسمی اعلام شود؛ لی آیزمن (Lee Eiseman) و لوری پریسمن (Laurie Pressman) که به ترتیب در سمت های مدیر اجرایی و معاون موسسه رنگ پنتون فعالیت می کنند، در مورد معنای رنگ سال ۲۰۲۲ و فرآیند انتخاب آن صحبت های انجام داده اند. آنها در مورد روند رواج این رنگ توضیحاتی ارائه نموده، و راهکارهایی ساده برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی منازل بیان کرده اند.

معنای رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

رنگ سال 2022 پنتون، حس سرزندگی را برای فضاهای داخلی به ارمغان می آورد و ترکیب های رنگی غیر منتظره ای را طلب می کند. برای ایجاد ظاهری جذاب و متأثر از طبیعت در اتاق های نشیمن و دفاتر کار، رنگ وری پری را با تن های رنگ سبز روشن ادغام نمایید. یا برای به وجود آوردن حال و هوای راحت و معتدل که بیشتر برای اتاق های خواب مناسب است؛ سایه های رنگ ملایم مانند بنفش مایل به ارغوانی و قرمز مایل به قهوه ای را با هم ترکیب نمایید. در فضاهای مخصوص کودکان، با ترکیب آبی ارغوانی با صورتی گرم و زرد روشن، پالت رنگی اصلی کلاسیک را می توان با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد. فرقی نمی کند رنگ وری پری به واسطه رنگ آمیزی روی مبلمان یا قطعات برجسته دیگر وارد محیط خانه شود و یا رنگ یک لباس مجلسی باشد؛ چون در هر صورت نگرشی امیدوارنه و تخیلی را به هر فضایی و سبکی می بخشد.

هدف پنتون از معرفی رنگ سال از زمان رونمایی از اولین رنگ سال پنتون، معرفی رنگی بوده که با پوشش دادن لحظه های فرهنگی آن سال، حال و هوای عصر خود را منعکس کند. رنگ وری پری نیز در تلاش است این کار را برای سال پیش رو انجام دهد. آیزمن می گوید: «این رنگ مظهر حضور شجاعانه است و زمینه ساز و مشوق ابتکار و خلاقیت شخصی است. امروز عصری است که ما بیش از هر زمان دیگری به تشویق نیاز داریم، و به چیزیکه به ما روحیه بدهد بسیار محتاجیم».

آیزمن در ادامه توضیح می دهد که این رنگ پیچیده، عضوی از خانواده رنگ های آبی است که عموماً یک رنگ آشنا، راسخ و آرامش بخش محسوب می شود؛ اما با القای ته رنگ بنفش قرمز در آن، انرژی و پویایی خاصی پیدا می کند. این رنگ ترکیبی از رنگ های سرد و گرم است که حسی جدید و غیرمنتظره دارد؛ همچنین بازتابی از نوعی از نوآوری است که همه ما در این لحظه از تاریخ به آن نیاز داریم. آیزمن می گوید: «این رنگ به ما کمک می کند تا در حین بازنویسی زندگی خود، پذیرای آینده و وقایعی باشیم که احتمالاً در آن رخ می دهند».

پریسمن می گوید: « دورانی که در حال حاضر ما در آن زندگی کرده ایم، به عقیده خیلی ها بسیار غیر معمول است. خواه بخواهیم به ادامه اعتراضات زیست محیطی در سراسر جهان نگاه کنیم و خواه به درگیری های فرهنگی در مورد نابرابری های اجتماعی در نقاط مختلف جهان بپردازیم، و اگر در کنار اینها تنها نیم نگاهی به همه گیری جهانی داشته باشیم؛ متوجه می شویم که تمامی این عوامل در کنار هم ارزش های اجتماعی، فرهنگی و شخصی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. از این رو هر کدام از ما به طرق مختلف چه به صورت شخصی یا حرفه ای، به دنبال بازنویسی زندگی خود و بازنگری در آن هستیم؛ زیرا ما نیز باید خود را با این تغییرات همسو کنیم. رنگ Very Peri نمادی از نیاز به راهکارهای خلاقانه و پایمردی ما در مقابله با چالش های بی سابقه ای است که با آنها روبرو ایم.

نحوه انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

معمولاً رنگ سال پنتون از بین بیش از 2000 رنگ موجود پنتون انتخاب می شود. اما شرکت پنتون تصمیم گرفت که برای سال 2022 رنگ جدیدی به نام وری پری با کد 3938-17 را فرمول بندی کند که اکنون به مجموعه رنگ های ثابت این شرکت اضافه شده است. پریسمن می پرسد: «امروزه شما به اطراف خود نگاه می کنید و اگر قرار باشد به کلمه ای فکر کنید، آن کلمه غیر از تحول چیز دیگری نخواهد بود. حال اگر به دگرگونی فکر کرده و به آنچه در حال و هوای این زمانه در حال وقوع است بنگرید، و اگر نخواهید از رنگ برای بازتاب آنچه ما در حال تجربه آن هستیم استفاده کنید؛ پس می خواهید به چه چیزی متوسل شوید؟». تغییر روند انتخاب رنگ سال، روش دیگری برای انعکاس نوآوری در این لحظه از تاریخ است.

پریسمن توضیح می دهد: «ما این بار برخلاف دفعات قبل عمل کردیم؛ زیرا قبلاً در ابتدا رنگ را به پالت اضافه می نمودیم، یعنی جاییکه رنگ در پالت قرار می گرفت را در نظر می گرفتیم. با این حال این بار در ابتدا با اطلاع رسانی شروع کردیم و نام رنگ را معرفی نمودیم؛ این کار ما براساس دیدگاهی کاملاً روشن نسبت به اینکه رنگ نهایتاً چگونه باید به نظر برسد، صورت گرفت. تیم ما می دانست که باید به دنبال رنگی آینده نگرانه باشد که منعکس کننده نوآوری جهانی این برهه از زمان بوده و پیوندهایی با دنیای دیجیتال داشته باشد؛ در ضمن نیم نگاهی هم به جنبه های فنی توسعه رنگ و نحوه تکثیر آن توسط ابزارهای مختلف (کاغذهای چاپی، پارچه های رنگ شده، دارایی های دیجیتال و غیره) داشتیم.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون، وری پری است. این رنگ که برای به تصویر کشیدن سال 2022 انتخاب شده است؛ توسط کارشناسان شرکت پنتون به صورت سفارشی تولید گردیده، و نشان دهنده انتظارات خوشبینانه آنها برای یک آینده جدید و عالی است.

رنگ های انتخابی سال پنتون به خوبی می توانند تمام احساسات را در یک لحظه خلاصه کرده و به تصویر بکشند. موسسه پنتون همیشه توانسته به طرز ماهرانه ای حال و هوای فرهنگی و عوامل فراوانی که احساسات جامعه جهانی را برمی‌انگیزند، با هم ترکیب کرده و در قالب یک رنگ خلاصه کند.

توجه داشته باشید که پنتون لزوماً به دنبال دیکته کردن روندهای جهانی نیست؛ چرا که قطعاً این رنگ ها نمی توانند توجه همه را به خود جلب کنند. بلکه هدف پنتون انتخاب هوشمندانه سایه رنگ هایی است که نگرش غالب جامعه را در برمی‌گیرند. کافی است به این فکر کنید که چگونه رنگ «مرجانی زنده» توانست در میان چشم انداز فرهنگی در حال تغییر سال 2019، در نقش یک سپر و حائل ظاهر شود.

پنتون رنگ وری پری با شماره 3938-17 را از نقطه نظر فنی به این صورت تعریف کرده است: «یک رنگ آبی ارغوانی پویا با ته رنگ بنفش زنده» که بر حضور ذهن افراد و گرمای حضور آنها تاثیر می گذارد. به هر حال فراموش نکنیم که رنگ آبی تن آرامش بخشی دارد و رنگ قرمز ملایم، کمی آن را دلپذیرتر کرده است.

لیاتریس آیزمن (Leatrice Eiseman)، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون درباره این رنگ می گوید: «از آنجاییکه ما به سمت دنیای تغییرات بی سابقه حرکت می کنیم؛ لذا انتخاب رنگ وری پری، دیدگاه و چشم انداز بدیعی در مورد خانواده مورد اعتماد و دوست داشتنی رنگ های آبی، با خود به ارمغان می آورد. این رنگ نگرشی سرزنده و شادی آور، و حضوری پویا را به تصویر می کشد که مشوقی برای بروز خلاقیت های شجاعانه و ابراز تخیلات افراد است».

رنگ وری پری را نمی توان بنفش نامید؛ زیرا فراتر از ترکیب رنگ های آبی و قرمز است، اما می توان آن را یک رنگ آبی ارغوانی بی نظیر به شمار آورد. سعی نکنید بر سر این موضوع بحث کنید؛ زیرا هیچ کس بهتر از پنتون رنگ ها را نمی شناسد.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

پنتون ادعا می کند رنگ سرد Very Peri به آن حال و هوای سرد ارگانیک می بخشد که کاملاً با دنیای متاورس سازگار است. در واقع رنگ وری پری می تواند تمام این کارها را با هم انجام دهد. پنتون این امر را با عرضه گسترده کالاهای همراه این رنگ، از جمله کفش های کتانی و لیوان های سازگار با محیط زیست برند Cariuma به همراه مجموعه ای از پس زمینه های اختصاصی تیم مایکروسافت که تحت تاثیر این رنگ سرد قرار دارند، به اثبات رسانده است.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

دیدگاه و چشم اندازی بدیع برای رنگ سال ۲۰۲۲

پنتون می گوید رنگ وری پری، «شادترین و گرم ترین نوع رنگ آبی است»؛ زیرا «این رنگ وفاداری و انسجام آبی را با انرژی و هیجان قرمز ترکیب می کند». لیاتریس آیزمن مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می گوید: «از آنجاییکه ما به سمت تغییرات بی سابقه در جهان حرکت می کنیم؛ لذا رنگ Very Peri دیدگاه و چشم انداز جدیدی از خانواده دوست داشتنی و قابل اعتماد رنگ های آبی، برای ما به ارمغان می آورد».

موسسه پنتون سال گذشته تصمیم گرفت تا دو رنگ را به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب کند. انتخاب جفت رنگ های خاکستری 5104-17 و زرد 0647-13 در تاریخ 22 ساله رنگ پنتون یک ابتکار جدید محسوب می شد.

کاربردهای رنگ وری پری در سال ۲۰۲۲

هدف روند انتخاب رنگ سال تاثیر گذاری بر دنیای گسترده طراحی، از طراحی داخلی تا طراحی صنعتی است. به همین دلیل این شرکت هر ساله با معرفی رنگ سال، کاربردهای سایه رنگ انتخابی خود را نیز معرفی می کند.

رنگ Very Peri در مد و پوشاک «از نظر احساسی آینده نگرانه» به شمار می آید. ظاهراً اعمال این رنگ بر روی مواد، روکش ها و بافت های مختلف منجر به خلق «ظاهری متمایز» می شود. در ضمن پنتون معتقد است که در صورت استفاده از این رنگ در دنیای آرایشی اعم از سایه چشم، لاک ناخن و رنگ مو، باعث شکل گیری یک «گزاره بدیع» می گردد.

پنتون می گوید که رنگ وری پری در صورت استفاده در دکوراسیون داخلی، «حسی با طراوت و سرزنده» را به این فضاها تزریق می کند؛ به خصوص اگر با ترکیب های غیرمعمول ادغام شود. پنتون پیش بینی می کند که اعمال این رنگ بر روی بافت ها و روکش های مختلف، تاثیرگذاری آن را دوچندان خواهد نمود.

پنتون معتقد است که استفاده از این رنگ در طراحی و بسته بندی، حس اعتبار و خلاقیت را منتقل می کند. پنتون می گوید: «رنگ Very Peri چه در قالب یک قلمرو دیجیتالی فانتزی و چه در اقلام فیزیکی، گرمای مهربانی را تداعی می کند که به سرعت چشم را درگیر خود می کند؛ از این رو این رنگ برای طراحی گرافیکی و چند رسانه ای و بسته بندی بسیار مناسب است».

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

همکاری پنتون با مایکروسافت و بلاک چین در رنگ سال ۲۰۲۲

در سال 2022 پنتون یک «ابزار طراحی» را برای کمک به طراحان در استفاده از این سایه رنگ و آشنایی با آن، تهیه کرده است. شرکت پنتون از طریق پلتفرم رنگ دیجیتال Pantone Connect چهار پالت رنگ را توسعه داده است و آنها را دسترس طراحان قرار داده تا از آنها الهام بگیرند. 

در ضمن قرار است در قالب همکاری پنتون با مایکروسافت، رنگ Very Peri در برخی از محصولات این شرکت از جمله پس زمینه های سفارشی Teams، تصاویر پس زمینه ویندوز و تم جدید اج (Edge) ادغام شود. شاید این رنگ نشانگر جایی باشد که در آینده به دنبال گسترش آن خواهیم بود؛ از این رو پنتون با شبکه کارآمد بلاک چین Tezos به منظور «کاوش در دنیای رنگ ها» در فضای هنر دیجیتال همکاری کرده است.

لوری پریسمن معاون موسسه رنگ پنتون می گوید: «رنگ سال پنتون منعکس کننده چیزهایی است که در فرهنگ جهانی ما رخ می دهند؛ در واقع این رنگ تداعی بخش مواردی است که به مردم منتظر، حس امیدواری می بخشند». او می افزاید: «خلق یک رنگ برای اولین بار در تاریخ رنگ سال، پاسخی مستقیم به نوآوری و تحول جهانی است».

رنگ سبز تند مجله Better Homes & Gardens

اولین رنگ سال از مجموعه رنگ های مجله Better Homes & Gardens، رنگی به نام Laurel Leaf است که تنها در خرده فروشی وال مارت (Walmart) عرضه می گردد. این سایه رنگ سبز خاکی، از جذابیت جوان سازی برگ های اکالیپتوس الهام گرفته شده است و منعکس کننده تمایل دوباره انسان به گنجاندن عناصر طبیعی در داخل خانه هایش است. ماکس ویلکر (Max Wilker)، مدیر سبک برند Better Homes & Gardens می گوید: «مردم در طول همه گیری زمان بیشتری را در طبیعت سپری کردند و بیشتر از قبل از فضای حیات منزل خود، پارک ها و دیگر مکان های این چنینی لذت بردند. حال با انتخاب این رنگ، آن سایه رنگ های سبز دوباره به داخل خانه ها بازمی‌گردند».

ویلکر می گوید رنگ مذکور به دلیل حس ارگانیک و ته رنگ گرم خود، به راحتی با رنگ های سفید کرمی، رنگ های بژ گرم، رنگ های چوبی روشن تا متوسط و گیاهان خانگی برگ دار، مطابقت پیدا می کند. کافی است از این رنگ در اتاق خواب خود استفاده کنید تا فضایی راحت و آرامش بخش را برایتان به ارمغان بیاورد؛ در ضمن می توانید از آن برای افزایش تمرکز حواس در دفتر کار خود نیز استفاده نمایید. این رنگ در اتاق ناهارخوری در نقش یک پس زمینه پیچیده ظاهر می شود که بدون خودنمایی، فضای رنگی اتاق را عوض می کند.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ قهوه ای ملایم توسط Dunn-Edwards

انتخاب Dunn-Edwards برای رنگ سال ۲۰۲۲، حاوی سایه رنگ گرمی است که نشان دهنده روند رو به رشد برگشت به طبیعت در طراحی داخلی است. این رنگ که تحت عنوان Art and Craft با کد DET682 عرضه می شود؛ دارای سایه رنگ قهوه ای ملایم و پیچیده ای است که در عین تمایل به رنگ زیبا و پرشکوه چوب گردو، جلوه ای آرام و خاکی دارد. سارا مک لین (Sara McLean)، کارشناس رنگ و سبک این شرکت می گوید: «رنگ Art and Craft حقیقتاً یک رنگ ساده و بی تکلف است که نشان دهنده ثبات، راحتی و آرامش خطر می باشد؛ این رنگ بیانگر تمام آن چیزهایی است که ما در حال حاضر به دنبال آنها هستیم».

این رنگ با حال و پیچیده، از زیبایی شناسی کولی وار دهه 1970 و ترند کلبه های سنتی امروزی الهام گرفته شده است. از آن می توان به عنوان یک رنگ سراسری برای ایجاد حسی جذاب و دلربا در تمام قسمت های خانه اعم از اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب استفاده نمود. کافی است برای مدرن کردن طراحی منزل خود تمام دیوارها و در و پنجره های خانه خود را با رنگ Art and Craft بپوشانید تا گرمایی دنج و دلپذیر تمام خانه شما را فرا بگیرد. حتی می توان این رنگ قهوه ای شکلاتی را با رنگ های خنثی روشن و شادی بخش ترکیب نمود تا مقداری روشن تر گردد و یا با ترکیب آن با رنگ های درخشان و پر جنب و جوش، ظاهری لوکس و مجلل به خانه خود بخشید. این رنگ سال ۲۰۲۲ در فروشگاه های Dunn-Edwards و سایر خرده فروشی های مستقل ایالات متحده در دسترس است.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ سبز نقره ای ملایم شرکت Benjamin Moore

شرکت Benjamin Moore برای سال 2022، رنگ سبز نقره ای ملایم به نام October Mist 1495 را انتخاب کرده است. این سایه رنگ گیاهی، از سبز کم رنگ ساقه گل ها الهام گرفته شده و نقش پایه ای را برای پالت (مجموعه رنگ های) ترندهای بزرگتر این برند در سال 2022 ایفا می کند. این مجموعه شامل 14 رنگ الهام گرفته از طبیعت است که رنگ های مایل به سفید، رنگ های گرم خاکی و رنگ های اصلی شادی بخش را در برمی‌گیرد.

آندریا ماگنو (Andrea Magno)، مدیر بخش بازاریابی و توسعه رنگ این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: «رنگ October Mist 1495 و پالت ترندهای رنگی 2022 وابسته به آن، به سادگی هارمونی رنگ ها را منعکس می کنند و در حین حال قادرند ترکیبات منحصر به فردی از رنگ ها را برای هر پروژه خلق نمایند».

با ترکیب تن های رنگی ملایم October Mist با سایه رنگ های تیره سیر، مثل Gloucester Sage HC-100 می توانید گرما و عمقی بی نظیر به مجموعه رنگ های تک فام مجموعه خود ببخشید. اگر دوست دارید ظاهری شق و رق و متمایز پیدا کنید؛ یکی از ته رنگ های سرد سال را با یک رنگ سبز آبی یخی مانند Quiet Moments 1563 یا یک رنگ آبی مشکی جوهری مانند Mysterious AF-565 ترکیب نمایید. تمام سایه رنگ های مجموعه های رنگی 2022 این برند از جمله October Mist در وب سایت این شرکت، و در مغازه های فروش رنگ و ابزارآلات تمام ایالات متحده در دسترس هستند.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ خاکستری مایل به سبز توسط شرکت Sherwin-Williams

شرکت شروین- ویلیامز (Sherwin-Williams) رنگ آرامش بخش Evergreen Fog با کد SW9130 را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. انتخاب این رنگ خاکستری مایل به سبز، به معنی دور شدن از رنگ های خنثی و سرد، و رنگ های درخشان و براقی است که قبلاً بر ترندهای رنگ تسلط داشتند. این رنگ آشنا و ارگانیک می تواند با گرم و دلنشین کردن ورودی های محل سکونت، فضایی پذیرا و گرم را از همان بدو ورود به خانه تداعی کند. در ضمن Evergreen Fog می تواند آرامش و سکونی مثال زدنی را به فضای اتاق خواب ها و حمام ها هدیه دهد، و قادر است فضای اتاق نشیمن، آشپزخانه و سایر قسمت های خانه را پر از انرژی احیاگر کند.

سو وادن (Sue Wadden)، مدیر بازاریابی رنگ در شرکت Sherwin-Williams در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «رنگ Evergreen Fog یک زداینده پیچیده رنگی برای فضاهایی است که به دنبال سایه رنگ ظریف و در عین حال خیره کننده هستند. این رنگ همیشه الهام بخش شروع دوباره است، و یک انتخاب عالی برای فضاهای داخلی و خارجی مدرن به شمار می آید».

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

از نظر وادن می توان این رنگ را با رنگ های خنثی گرم و خاکی مانند بژ، شتری یا قهوه ای تکمیل کرد. با ترکیب اقلام طبیعی مانند چوب، چرم، جوت و حصیر با این رنگ ها، می توان دکوراسیونی مدرن ایجاد نمود. اما اگر به دنبال ظاهری صیقلی و براق تر هستید؛ بهتر است این رنگ را با روکش های فلزی مانند برنجی گرم، طلایی روشن یا مشکی مات ترکیب کنید. رنگ Evergreen Fog در فروشگاه های شرکت شروین- ویلیامز در سراسر ایالات متحده در دسترس است.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ های سال 2022 والسپار

شرکت والسپار (Valspar) به جای نامگذاری یک رنگ خاص به عنوان رنگ سال، مجموعه ای 12 رنگی الهام گرفته از طبیعت را انتخاب کرده است که نشان دهنده نیاز عصر ما به راحتی و آرامش است. این مجموعه شامل رنگ های خنثی گرم، رنگ های پاستلی خاکی، رنگ های سبز و آبی آرامش بخش، و مجموعه ای از رنگ های روشن و ظریف و رنگ های به شدت تیره است. هر کدام از این سایه رنگ ها به دلیل ارتباطشان با طبیعت و توانایی آن در پرورش یک ذهن آرام و خوش بین، انتخاب شده اند.

سو کیم (Sue Kim)، مدیر بازاریابی رنگ شرکت Valspar در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «رنگ ها می توانند حالات روحی ما را تقویت کنند و با القای اعتماد به نفس، توان و حس کنجکاوی به ما انرژی ببخشند. آنها به ما این امکان را می دهند که وجود خودمان را با رنگ ها در هر جایی اعم از فضای اتاق، دیوارها، تزئینات و مبلمان آن ابراز کنیم. رنگ های سال 2022 والسپار، انواع رنگ های گرم طبیعی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. این رنگ ها نه تنها به آرامش اعصاب و تقویت خلق و خوی افراد کمک می کنند؛ بلکه اعتماد به نفسی پایدار به آنها می بخشند».

این رنگ های مد روز را به خانه خود ببرید و آنها را با دیوارها، کابینت ها، دکوراسیون و سایر تزئینات منزل خود تلفیق کنید. رنگ هایی از این مجموعه را انتخاب کنید که به تقویت روحیه شما کمک می کنند. به عنوان مثال می توانید دیوارهای اتاق خواب خود را با رنگ آبی تیره Mountain River 4005-6C بپوشانید و یک آرامش لوکس را تجربه کنید؛ اما اگر دوست دارید فضای داخلی آسانسور خود را تغییر دهید، کافی است رنگ های چوبی گرم یا گلبهی گرم Lilac Lane 1002-4B را با فضای آن تلفیق نمایید. رنگ مایل به سفید Gilded Linen 6002-1A را با رنگ های مسی Rustic Oak 2007-7B ترکیب کنید، و گرما را به اتاق نشیمن و ورودی های خانه خود هدیه دهید. رنگ های Blanched Thyme-6001-4A و Grey Suit 4004-2A هر دو برای ایجاد تعادل و آرامش در دفاتر کاری، حمام ها و آشپزخانه ها بسیار مناسب هستند. تمام رنگ های سال والسپار در وب سایت فروشگاهی این شرکت و خرده فروشان مستقل موجود هستند.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

آبی نیلی رنگ پریده توسط شرکت HGTV Home by Sherwin-Williams

رنگ Aleutian HGSW3355 که توسط شرکت HGTV Home by Sherwin-Williams انتخاب شده است، مانند یک شلوار جین آبی رنگ و رو رفته که زیاد پوشیده شده، جلوه ای از راحتی و آرامش محسوب می شود. این رنگ آبی نیلی رنگ پریده که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ این برند نام گذاری شده است؛ پایه و اساس مجموعه رنگی بزرگتری به نام Softened Refuge است.

اشلی بانبری (Ashley Banbury)، طراح ارشد رنگ این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ترکیب رنگ های خنثی و ملایم با رنگ های خاکی و مات، باعث تشکیل ترکیبی 10 رنگی از رنگ های مکمل شده است که حس راحتی و آرامش رنگی را به افراد القاء می کند. این مجموعه برای ساده کردن انتخاب رنگ برای طراحی یک خانه سراسر هماهنگ، طراحی شده است».

رنگ Aleutian یا همان آبی نیلی به خوبی با هر سایه رنگی از این مجموعه، منجمله رنگ های مایل به سفید، رنگ برنزی گرم یا رنگ سنگی خاکی هماهنگ می شود. از آنجاییکه رنگ آبی مایل به خاکستری، ته رنگ گرمی دارد؛ لذا ظاهری متعادل و آرامش بخش به فضاهای اشتراکی خانه مانند آشپزخانه یا اتاق نشیمن یا حتی فضاهای خصوصی منازل مانند اتاق خواب و حمام می بخشد. تکمیل این رنگ با لایه ای بافت دار از رنگ های چوبی خنثی و منسوجات خنثی، حس آرامش بخشی به انسان هدیه می دهد. تمام رنگ های مجموعه Softened Refuge به صورت انحصاری در فروشگاه های Lowe و وب سایت Lowes.com عرضه می شوند.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ سبز آووکادوئی توسط شرکت Glidden

یک سایه رنگ سرزنده به نام Guacamole PPG1121-5 انتخاب شرکت Glidden به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ است. این رنگ سبز آووکادوئی رسیده، رنگ دلپذیری است که در عین آرامش بخش بودن، با طراوت است. این برند در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که جستجوهای آنلاین از سال 2020 برای رنگ های سبز دو برابر شده است؛ این نشان می دهد که مالکان خانه ها به دنبال رنگ هایی آرامش بخش می گردند.

کیم پری (Kim Perry)، کارشناس رنگ شرکت Glidden در این باره گفت: «همه ما در طی یک سال و نیم گذشته به دلیل نیاز به آرامش، رشد مجدد و تجدید قوا پس از گذراندن این دوران سخت سعی کرده ایم آشپزخانه های خود را تا حد ممکن سبز نگهداریم و با الهام از تصاویر سایت های Pinterest و TikToks، اتاق خواب های خود را با رنگ های خاکی بیاراییم».

ترکیب رنگ Guacamole در آشپزخانه ها و حمام ها با کاشی های سفید کلاسیک کف و کاشی های دیواری مشکی مات، ترکیبی جاودانه را خلق خواهد کرد. اما برای تغییر فضای اتاق های نشیمن، کار و خواب بهتر است آن را با رنگ های چوبی روشن و گیاهان طبیعی و مصنوعی ترکیب کنید تا حسی ارگانیک و آرامش بخش را در کل فضای خانه طنین انداز نمایید.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ سبز مایل به آبی نقره ای ملایم توسط برند Behr

رنگ سال ۲۰۲۲ برند Behr، یک سایه رنگ سبز خنک و با طراوت با نام Breezeway MQ3-21 است. این رنگ سبز مایل به آبی نقره ای ملایم، یادآوری بطری های دریایی است که در کنار سواحل شنی و آب های شفاف و کریستالی خلیج های دوردست یافت می شوند. رنگ Breezeway به دلیل ارتباط با طبیعت، حس آرامش را القاء می کند؛ در عین حال روشنایی نیروبخش آن، الهام بخش انرژی و سرزندگی است. اریکا وولفل (Erika Woelfel)، معاون مدیر عامل شرکت رنگ و خدمات خلاقانه Behr، رنگ Breezeway را رنگی نامید «که پذیرای احساس امیدبخش تجدید حیات، بازیابی و شفا است».

اگر Breezeway با رنگ های سفید روشن و مشکی براق ترکیب شود؛ کنتراست فوق العاده و جلوه متمایزی را ارائه می دهد که برای دکوراسیون ورودی خانه یا آشپزخانه بسیار مناسب است. به همراه رنگ های کرم ملایم، خاکستری مایل به قهوه ای گرم و رنگ های چوبی طبیعی؛ حال و هوای آرامش بخشی به خود می گیرد که برای فضای آرام اتاق های خواب، حمام ها و اتاق های نشیمن بسیار زیبا جلوه می کند. رنگ سبز مایل به آبی نقره ای ملایم یک نوع حس ساحل گونه را القاء می کند؛ اما به زیبایی با طرح های معاصر و الهام گرفته از وینتیج ترکیب می شود. این رنگ منحصر به فرد تنها در خرده فروشی The Home Depot عرضه می گردد.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ سبز خاکستری توسط صنایع PPG

شرکت PPG سایه رنگ ملایم و ارگانیکی به نام Olive Sprig PPG1125-4 را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. این رنگ سبز خاکستری که یادآور گیاه آرامش بخش آلوئه ورا یا برگ های مخملی مریم گلی است، برای نشان دادن رشد دوباره طبیعت و انعطاف پذیری آن انتخاب شده است؛ زیرا باید همه ما با روش های جدید زندگی پس از همه گیری سازگار شویم. این سایه رنگ سرسبز، آشنا و خاکی به نظر می آید و به دلیل تطبیق پذیری زیاد می تواند جایگزینی سرزنده تر برای رنگ های خنثی سنتی باشد.

امی دوناتو (Amy Donato)، مدیر ارشد بازاریابی رنگ در شرکت PPG در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «امروزه تمام افراد خودکفا (در زمینه تعمیر خانه)، مدیران املاک، طراحان و معماران از مجموعه های رنگ خنثی قدیم دور می شوند و سعی دارند رنگ ها و اشکال مختلفی را انتخاب کنند. می توانیم اسم این کار آنها را شورش بگذاریم؛ اما ما نیز با ارائه این رنگ های احیا کننده در کنار آنها هستیم و قصد داریم دریچه ای به روی عصر جدیدی از طراحی داخلی ساختمان ها بگشاییم».

کافی است دیوارهای دفتر کار خود را با رنگ Olive Sprig رنگ کنید تا از تمرکز بی نظیر در کار خود لذت ببرید. اگر به دنبال آرامش در اتاق خواب یا حمام خانه خود هستید؛ حتماً این رنگ را با دکوراسیون آنجا تلفیق کنید. در ضمن ترکیب این رنگ با ته رنگ های برنجی براق روشن و رنگ سفید در کابینت های آشپزخانه، با خلق ترکیبی متعادل، فضای آشپزخانه شما را بسیار زیبا می کند. رنگ سبز خاکستری به دلیل ماهیت ارگانیک آن، به زیبایی با مواد و بافت های طبیعی مانند مبلمان های چرمی اشرافی، قالیچه های کنف هندی و مبلمان های چوبی ترکیب می گردد. این رنگ در فروشگاه آنلاین PPG، خرده فروشی The Home Depot و سایر خرده فروشی های مستقل قابل خریداری است.

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون و سایر برندهای مد - رنگرزی پارچه, رنگرزی, تکنولوژی رنگ, انواع رنگ

رنگ سال ۲۰۲۲ از نظر شما چگونه است؟

شما رنگ سال ۲۰۲۲ را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا رنگ سال جدید میلادی رنگی ایده آل برای استفاده در صنعت نساجی، مد و لباس، دکوراسیون است و انعکاسی است از وقایع امسال و تحولاتی که در آن قرار داریم از همه گیری کرونا تا رویدادهای ورزشی گوناگونی که در سال جدید پیش رو داریم! نظر خود را با ما در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *