صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی
1402/09/07

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

Next generation of textile printing inks

بازار جوهرهای نساجی به دلیل استفاده روزافزون از آنها در صنعت نساجی و تمرکز تامین کنندگان بر نوآوری، در حال رشد است. از طرف دیگر، گزینه های مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست مانند جوهرهای زیست تخریب پذیر، این روزها به دلیل افزایش نگرانی های زیست محیطی با استقبال گسترده ای مواجه شده اند.

از اینرو شرکت هایی مانند Kornit Digital Ltd وMagna Colors ، جوهرهای سازگار با محیط زیست مبتنی بر آب را به طور خاص برای چاپ پارچه در بخش لباس و پوشاک معرفی کرده اند. در واقع این نوآوری ‌ها با ارائه جایگزین ‌های سازگار با محیط زیست برای جوهرهای سنتی مبتنی بر مواد شیمیایی، در حال تغییر شکل بازار جوهر نساجی هستند.

انقلابی در رنگرزی پارچه

جوهر چاپ نساجی یک مایع یا خمیر حاوی رنگ یا رنگدانه است که برای رنگ کردن سطوح مختلف مانند پارچه یا کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفت تکنولوژی باعث تکامل جوهر چاپ نساجی شده است؛ به همین دلیل امروزه شاهد ظهور گزینه های مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست و انعطاف پذیر در این حوزه هستیم. این جوهرها در هر دو نوع فرآیند چاپ دستی و خودکار مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل خشک شدن سریع، دوام و سازگاری با محیط زیست، توجه بازار را به سمت خود جلب کرده اند. پویایی بازار نشان می دهد که عواملی مانند شهرنشینی، تقاضاهای برندسازی شرکت ها و محبوبیت لباس های مارک دار، باعث افزایش تقاضا برای جوهرهای چاپ پارچه می شوند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

امروزه جوهر راکتیو یا واکنشی به دلیل کاربردهای همه کاره آن، تقاضای بالایی دارد. جوهر چاپ نساجی در موارد کاربردی مصرفی دیگری نیز مانند چاپ تجاری و انتشارات مورد استفاده قرار می گیرد. انتظار می رود که رشد بازار جوهر چاپ پارچه، به دلیل کیفیت چاپ عالی و ثبات رنگ آن همچنان ادامه یابد. از طرف دیگر بخش نمایشگر، به ویژه در اپلیکیشن های جلوه های ویژه، شاهد رشد قابل توجهی بوده است. قابل انتظار است که بخش پوشاک فرصت ‌های رشد سودآوری را در بازار جوهر چاپ منسوجات فراهم کند. به طور کلی، جوهر چاپ منسوجات نقشی حیاتی در صنایع مختلف ایفا می کند و با توجه به فناوری ها و تقاضای بازار انتظار می رود همچنان به تکامل خود ادامه دهد.

بازیگران کلیدی بازار جوهر نساجی

از نظر چشم ‌انداز منطقه ‌ای بازار جوهر نساجی انتظار می‌رود مناطق آسیا اقیانوسیه (APAC) و اروپای غربی در طول دوره پیش ‌بینی، رشد قابل‌توجهی را تجربه کنند. در ضمن قابل پیش بینی است که منطقه APAC به دلیل عوامل متعددی از جمله رشد دو رقمی صنعت نساجی فنی و افزایش ظرفیت تولید توسط بازیگران کلیدی بازار در کشورهایی مانند چین و هند، این رشد را رهبری کند. از طرف دیگر کشورهای آسه آن (ASEAN) مانند اندونزی، مالزی و تایلند با توجه به دوراندیشی مالی و این نکته که میزبان رویدادهای مهم صنعتی هستند، قطعاً می توانند باعث افزایش بیشتر رشد در منطقه APAC شوند. در حال حاضر بازیگران کلیدی در بازار جوهر نساجی عبارتند از: Du Pont de Nemours and Company، Kornit Digital Ltd، BASF SE، Dystar Group و دیگران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *