صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت 9 راه حل برای کاهش ضایعات پلاستیک
1399/06/11

9 راه حل برای کاهش ضایعات پلاستیک

Solutions to Reducing Plastic Waste

بسیاری از نقش آفرینان حوزه صنعت مد به دنبال راه حل های چرخشی به عنوان یک رویکرد هستند تا تأثیرات پلاستیک را کاهش دهند. این مسئله دو نتیجه قابل توجه برای محیط زیست خواهد داشت: دور کردن پلاستیک ها از جریان ضایعات و کاهش استفاده از مواد خام برای تولید الیاف جدید در شکل پلی استر و دیگر مصنوعات. بعضی از گواهینامه ها، نوآوری ها و ابزارها که می توانند به ایجاد رویکردهای چرخشی کمک نمایند در این مطلب گردآوری شده اند.

راهکار های کاهش ضایعات پلاستیکی

استانداردها و گواهینامه ها

  1. استاندارد جهانی بازیافت یک گواهینامه شخص ثالث بین المللی، داوطلبانه و استاندارد کامل محصول است که به بررسی محتوای بازیافت شده، زنجیره حفاظتی، شیوه های اجتماعی و زیست محیطی، و محدودیت های شیمیایی می پردازد.
  2. گواهینامه Cradle to Cradle، محصولات را براساس پنج دسته بندی (سلامتی ماده، استفاده مجدد از ماده، انرژی تجدید پذیر و کربن، آب و عدالت اجتماعی) برای طراحان و تولید کنندگان ارزیابی می کند و یک سطح دستاورد را نیز تعیین می نماید.
  3. استاندارد مدعی بازیافت (Recycled Claim Standard)، استاندارد مدعی محتوای بورس منسوجات را برای مدیریت زنجیره حفاظتی به منسوجات حاوی محتوای بازیافت شده اعمال می کند و اعتماد در مورد ادعاهای محتوای بازیافت شده را نیز جستجو می نماید.
دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

ابزارها

  1. ابزار مد چرخشی (Circle Fashion Tool) یک نوع ابزار تصمیم گیری است که به برندها و تولید کنندگان برای ارزیابی گزینه های حلقه بسته برای ضایعات منسوجات شان، و بررسی تأثیرات زیست محیطی و اقتصادی بین سناریوها تحت شرایط بازار متغیر کمک می کند.
  2. مجموعه مواد مثبت مد (Fashion Positive Materials Collection) به تولید کنندگان کمک می کند تا به آسانی عرضه کنندگان پارچه ها، تزئینات، نخ ها، رنگ ها و پوشاک دارای گواهینامه C2C را بیابند. این گواهینامه شامل محصولاتی می شود که از موادی ساخته شده اند که می توانند با امنیت به طبیعت یا صنعت باز گردند.
  3. ابزار Close the Loop یک ابزار آنلاین است که کارآفرینان عرصه مد را از طریق اصول کاری چرخه مد چرخشی راهنمایی می کند.

سازمان ها و نهادها

  1. اقتصاد چرخشی (Circle Economy)، برنامه منسوجات چرخشی را اجرا می کند که داده های حیاتی، ابزارها و پروژه های آزمایشی که جهت ایجاد یک اساس جدید برای صنعت منسوجات چرخشی به کار می رود را تولید می کند.
  2. بنیاد آلن مک آرتور (Ellen MacArthur Foundation) برای کسانیکه علاقمند هستند تا بر روی کاهش پلاستیک در صنعت مد سرمایه گذاری کنند، دو طرح اقتصاد پلاستیک های جدید (New Plastics Economy) و ایجاد مد چرخشی (Make Fashion Circular) را ارائه می دهد.
  3. Circularfashion.com یک پلتفرم آنلاین است که صنعت پوشاک، منسوجات و مد چرخشی و پایدارتر را در مقیاس جهانی ترویج می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *