صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است
1402/08/11

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

Global Coalition Calls for Digital Labeling

انجمن پوشاک و کفش آمریکا (AAFA)، فدراسیون بین ‌المللی پوشاک (IAF) و 128 سازمان دیگر از سراسر جهان، نامه ‌ای به مقامات فراملی، ملی و محلی ارسال کرده ‌اند و از آنها خواسته ‌اند که الزامات برچسب ‌گذاری برای پارچه، پوشاک، کفش و اکسسوری ها را به روز کنند.

ماتییس کریتی (Matthijs Crietee)، دبیر کل IAF در این باره گفته است: «کاملاً واضح است که ما باید به سمت برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک و کفش حرکت کنیم. محیط جهانی به این حرکت نیاز دارد، صنعت آن را می خواهد و مصرف کنندگان منتظر آن هستند».

آنها از به کار گیری برچسب های دیجیتالی پایدارتر و مقرون به صرفه در راستای ارائه اطلاعات لازم حمایت می کنند. این نامه توسط 130 نهاد نماینده صنعت مد و پوشاک ورزشی و همچنین سهامداران و حامیان فعال در زمینه تولید مواد اولیه مانند چرم، پشم و منسوجات امضا شده است. در ضمن بخشی از امضا کنندگان این نامه کسانی هستند که در جهت ارتقای راهکارهای پایداری، چرخه ای و اصالت کار می کنند.

براساس برآوردهای صنعتی، الزامات فعلی برچسب گذاری منجر به تولید تقریباً 5.7 میلیون مایل (تقریباً 9.2 میلیون کیلومتر) نوار برچسب در هر سال می شود. جالب است بدانید که این رقم 12 برابر فاصله زمین از ماه است.

هوش مصنوعی در بازرسی پارچه

در این نامه آمده است که «حرکت به سمت استفاده از برچسب های دیجیتال، به طور قابل توجهی ضایعات برچسب گذاری را کاهش می دهد و به شکل چشمگیری به تلاش های کربن زدایی کمک می کند؛ چرا که منجر به حذف حداقل 343000 تن دی اکسید کربن از زنجیره های تامین صنعتی می شود. از طرف دیگر با توجه به افزایش تقاضا برای قابلیت ردیابی، شفافیت و پاسخگویی بیشتر از سوی همه ذینفعان در زنجیره ارزش جهانی صنعت، زمان آن فرا رسیده است که مقامات فراملی، ملی و محلی در این زمینه اقدام کنند و الزامات برچسب‌ گذاری قدیمی، که غیرقابل انعطاف و پیچیده هستند را به روز کنند و با ارائه اطلاعات از طریق شیوه های برچسب گذاری الکترونیکی سبز، مصرف کنندگان را توانمندتر کنند».

برچسب گذاری دیجیتالی یکی از موضوعات مهمی است که در سی و هشتمین کنوانسیون جهانی مد (توسط فدراسیون بین المللی پوشاک برگزار می شود) مورد بحث قرار خواهد گرفت. این کنوانسیون امسال در فیلادلفیا، از 22 تا 25 اکتبر با همکاری انجمن تامین کنندگان تجهیزات دوخته شده قاره آمریکا (SPESA) برگزار شد. این اولین بار در بیست سال گذشته است که این رویداد به میزبانی ایالات متحده برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *