صفحه اصلی دانشـــنامه طراحی با کامپیوتر و ایجاد الگوی مجموعه اطلاعات فنی
1399/04/31

طراحی با کامپیوتر و ایجاد الگوی مجموعه اطلاعات فنی

The Role of CAD in the Tech Pack Template

تکنولوژی نقش قابل توجهی در صنعت مد ایفا می کند و در بسیاری از حوزه های این صنعت از طراحی گرفته تا تولید لباس گسترده شده است. طراحی مد به لطف نوآوری و طرح های متنوع بسیار معروف شده است و استفاده از نرم افزار یک المان جدید و تازه را در مورد نحوه تولید لباس ارائه می دهد. واقعیت این است که هنوز بیشتر طراحان، رسم اولیه شکل ها را بر روی یک تکه کاغذ ترجیح می دهند. با این حال، امروزه بعضی از طراحان این شکل ها را به فرمت های دیجیتالی تبدیل می نمایند. نرم افزارهای جدید به افراد این امکان را می دهد تا اید های خود را به منصه ظهور برسانند و آنها را با رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف آزمایش نمایند.

طراحی با کامپیوتر و ایجاد الگوی مجموعه اطلاعات فنی - طراحی مد, طراحی لباس, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) چیست؟

طراحی با کمک کامپیوتر (CAD) به عنوان استفاده از کامپیوترها جهت طراحی اشیاء تعریف می گردد. با این حال، CAD می تواند کارهای بیشتری برای تولید شکل ها انجام دهد. فناوری نرم افزاری CAD قادر به ایجاد اشیاء در فضای دو بعدی (2D) و سه بعدی (3D) است. با توجه به الزامات مورد نیازتان، این طراحی می تواند شامل اندازه ها، ارائه اطلاعات در مورد مواد، حد مجاز، فرآیندها و دیگر جزئیات نمادین باشد.
مزیت عمده استفاده از اینگونه شبیه سازی های کامپیوتر به کاهش هزینه های تولید و بالا بردن سیکل تولید طراحی مربوط می شود. قلم و خودکار هنوز اهمیت خودشان را در طراحی مد حفظ کرده اند، اما سهولت کپی پیست کردن، تغییر مجدد شکل و ایجاد پوششی برای طرح های اصلی، سطح بالاتری از جزئیات را برای کارآیی اضافه می نماید.

استفاده از CAD در تولید لباس

در بسیاری از دوره های کارآموزی و کسب مهارت در زمینه مد، روش های سنتی طراحی هنوز آموزش داده می شوند، اما از فناوری های دیجیتالی هم این دوره ها غافل نمی گردند. ترکیب استعداد هنری و نوآوری فناوری، تبدیل طرح مد به محصول را بهبود می بخشد. پذیرفتن نرم افزار و مشارکت دادن آن در صنعت مد هم به طراحان مد و هم به کارخانجات لباس کمک می کند. فناوری در بسیاری از حوزه از جمله تبدیل مشخصات اولیه به چاپ، الگو و تولید محصول نهایی کمک کننده است.
نرم افزار طراحی لباس برای تولید پوشاک براساس مشخصات تعیین شده بسیار حائز اهمیت است. این نوع از نرم افزار به ایجاد الگوی مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) در فاز طراحی نیز کمک می کند. استفاده از برنامه های کاربردی طراحی، برندهای مد را قادر می سازد تا طرح های واقعی را دوباره ایجاد نمایند. این تصاویر، الزامات دقیق الگو از جمله درزها، قرارگیری چاپ، برش ها و رنگ پارچه را نشان می دهند.
برای کسب و کارها و طراحان مد با استفاده از نرم افزارهای طراحی، مزیت های بسیاری حاصل می شود. بعضی از این مزایا عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان فرآیندهای طراحی: نرم افزار می تواند زمان ایجاد طرح و تولید محصول را کاهش دهد. این مسئله کسب و کارهای کوچک را قادر می سازد تا برای صرفه جویی در هزینه ها با سرعت و دقت بیشتری کار کنند.
  • کاهش خطاها: طرح ها را به راحتی می توان تفسیر نمود تا از بروز خطا یا سوء تفاهمات بین برند و کارخانه جلوگیری کرد.
  • یادگیری نسبتا آسان: پیاده سازی نرم افزار طراحی مد، آسان است و دوره های زیادی برای بهبود مهارت هایتان در دسترس است.
ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

طراحی با کامپیوتر و ایجاد الگوی مجموعه اطلاعات فنی - طراحی مد, طراحی لباس, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک

آینده تولید لباس

پیشرفت های تکنولوژی و ادغام کردن آن به صنعت مد به ایجاد فرصت های ایده آلی در این صنعت کمک کرده است. هر جنبه ای از خرده فروشی گرفته تا فرآیندهای تولیدی، شاهد تغییرات قابل توجهی در شیوه کاری نرم افزار برای انجام کارهای روزمره بوده است. یکی از مزیت های قابل توجه برای این صنعت، معرفی اتوماسیون بوده است. نرم افزار طراحی مد به ایجاد فرآیندهایی که زمانی انجام آنها سخت و زمانبر بود، سرعت بیشتری می بخشد. به دلیل از بین رفتن نقش مردم در بعضی از حوزه ها، اتوماسیون با معایب منفی نیز رو به رو است. اما در حقیقت، مزایای کلی آن اینگونه ضعف ها را پوشش می دهد. در بسیاری از حوزه ها و بخش ها، افراد می توانند در زمینه های دیگر به تقویت مهارت های خود بپردازند تا در جایگاه های مختلف صنعت مد بتوانند فعالیت داشته باشند.
تغییر در هر صنعتی، امری اجتناب ناپذیر است. پیشرفت طراحی و فناوری باعث می شود تا راحت تر ایده ها را برای تولید مؤثرتر لباس به کار گرفت. برای پشتیبانی از این نوآوری، معمولا پلتفرم های آنلاینی وجود دارند که روش مؤثری را برای ارتباط با تولید کنندگان لباس در سراسر دنیا فراهم می آورند. این پلتفرم ها معمولا از منابعی مثل سازنده مجموعه اطلاعات فنی، لیست اصطلاحات تخصصی و یک جعبه ابزار محاسبه قیمت پارچه تشکیل شده اند. استفاده از این پلتفرم ها آسان بوده و تنها در چند مرحله می توان طرح ها و ایده ها را با تولید کنندگان لباس به اشتراک گذاشت. می توان متخصصان صنعت مد را برای تبدیل ایده ها به طرح های دیجیتالی به راحتی پیدا نمود و از مزیت تخصص و دانش یک طراح CAD بهره گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *