صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت 5 روش برای حضور موفق در نمایشگاه صنایع نساجی
1399/11/25

5 روش برای حضور موفق در نمایشگاه صنایع نساجی

نمایشگاه های تجاری فرصتی برای فروش گسترده و تبلیغ برند شما محسوب می شوند، و شما به عنوان یک صاحب کسب و کار موظف هستید که با صرف وقت و هزینه ضمن حضور عاقلانه در این نمایشگاه ها، از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید؛ امری که در این میان مهم است حضور حداکثری شما در این نمایشگاه هاست. تصمیم گیری برای حضور در نمایشگاه یک چیز و حضور حداکثری چیز دیگری است؛ چرا که حضور در یک نمایشگاه نه تنها یک فرصت مناسب برای جلب مشتریان گذری است، بلکه جایی مناسب برای پیدا کردن مشتریان بلند مدت و شرکای تجاری نیز به حساب می آید.
به عنوان مثال شهر اورلاندو (Orlando) که به واسطه دنیای دیزنی (Disney world) شهرتی جهانی دارد و به دلیل وجود آسمان خراش ها و چندین تم دیگر مشهور است؛ شهری عالی برای رویدادهای نمادین محسوب می شود. این بدان معنی است که شما باید ضمن توجه به رویدادهای برگزار شده در اورلاندو صراحتاً به دنبال شرکت در این رویدادها باشید.
قبل از اینکه به اهمیت و ارزش غرفه های نمایشگاهی بپردازیم و اینکه طراحان تا چه حد در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند؛ به 5 روش اشاره خواهیم کرد که پیروی از آنها برای حضور حداکثری در نمایشگاه های تجاری لازم است.

مشخص کردن هدف

قبل از حضور در هر نمایشگاهی مطمئن شوید که هدف و ایده ای در ذهن دارید؛ این کار باعث هدفمند شدن حضور شما در نمایشگاه و آسان تر شدن انجام کارهای لازم می شود. ممکن است هدف تان ایجاد سرنخ هایی برای ملاقات با مشتریان احتمالی، افزایش توجهات به شما در رسانه های اجتماعی و یا احتمالاً برقراری ارتباط با صاحبان فن و رقبای احتمالی و یا صدها دلیل دیگر باشد.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

به وجود آوردن ارتباطات و تعاملات قبل از حضور در نمایشگاه

در هر نمایشگاه برندهای زیادی وجود دارند که به دنبال مشتریان بالقوه می گردند؛ از این رو نمایشگاه مکانی برای رقابت محسوب می شود، بنابراین باید قبل از شروع نمایشگاه تبلیغات خود را شروع کرده و نام برند خود را در ذهن مشتریان تثبیت کنید. قبل از شروع نمایشگاه حضور خود در نمایشگاه را با استفاده از خبرنامه ها، رسانه های اجتماعی، حراجی ها، بولتن ها، انجمن ها و غیره رسماً اعلام نمایید. همه این موارد برای اطمینان از حضور پر رنگ شما در نمایشگاه لازم هستند.

بودجه

برنامه ریزی درست برای حضور در این رویدادها بسیار مهم است و این برنامه ریزی شامل تدارک بودجه هم می شود، در غیر این صورت در نهایت خود را گرفتار قرض کرده و یا اینکه متضرر می شوید.

غرفه

به عنوان مثال در شهری مثل اورلاندو، افراد به دنبال رویدادهای جالب و سرگرم کننده هستند و شما نمی توانید با یک غرفه ساده و زهوار در رفته در نمایشگاه شرکت کنید. باید به خاطر داشته باشید که غرفه شما کارت ویزیت شما برای مشتریانتان است؛ تنها تبلیغات گسترده کافی نیست، یک غرفه خلاقانه و چشم نواز چیزی است که هنوز هم بسیاری آن را ترجیح می دهند. از این رو باید مطمئن شوید که غرفه شما به شکلی خلاقانه طراحی شده باشد و قابلیت های شرکت تان را چه از نظر اندازه، کیفیت و صلاحیت و چه از نظر محصولات و حرفه ای بودن کاملاً منعکس کند.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

فقط به نمایشگاه بسنده نکردن

به هر حال فروش انجام می شود، یک راه مهم برای اینکه در ذهن مشتریان باقی بمانید این است که اجازه بدهید آنها به شما اعتماد کنند. پس از نمایشگاه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید، آنها را به لیست ایمیل خود اضافه نمایید، آنها را به گروه های خود در فضای مجازی بیافزایید و به صورت منظم ذهن آنها را درگیر خود کنید. وقتی در هر زمان پیش چشم آنها بودید و حلال مشکلات آنها باشید، آنها به شما اعتماد می کنند و این امری است که در نهایت باعث می شود تا حضوری حداکثری در نمایشگاه ها داشته باشید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *