صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونه در جنبش اسلو فشن یا مد آهسته پیروز شویم؟!
1401/11/15

چگونه در جنبش اسلو فشن یا مد آهسته پیروز شویم؟!

How to win at the trending slow fashion movement

فدراسیون بین‌المللی پوشاک (IAF) اذعان می کند که زمان مد سریع یا فست فشن دیگر گذشته است، و اینجاست که کشورهایی مانند ترکیه به‌طور فزاینده‌ای جذاب شده اند زیرا خریداران به محصولاتی با کیفیت بالاتر، در مقادیر کمتر و زمان تحویل کوتاه‌تر نگاه می‌کنند. ترکیه از دسترسی خود به مواد اولیه و حمایت دولت سود برده است و تمرکز این کشور بر روی محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر، با کیفیت بالاتر همراه با روندهای اسلو فشن یا مد آهسته است که به جای اقلام ارزان و تولید انبوه فست فشن یا مد سریع، به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته اند. 

با افزایش هزینه های انرژی، افزایش تورم و هزینه های زندگی، اولویت پوشاک در لیست خرید افراد کاهش یافته است.  فدراسیون بین‌المللی پوشاک هشدار می دهد که کشورهای عمده تامین کننده پوشاک ممکن است در کوتاه مدت شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی در سفارشات لباس باشند.

راهکارهای حفظ شرایط و رشد مداوم در صنعت پوشاک

فدراسیون بین‌المللی پوشاک در مورد اینکه چگونه صنعت پوشاک می تواند تحت شرایط چالش برانگیز بازار با سوار شدن به قطار روندهای جدید مد همچنان رشد کند، راهنمایی های خود را به اشتراک می گذارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

از تامین کنندگان خود حمایت کنید

تورم در اغلب نقاط دنیا رشد چشمگیری داشته است تا جایی که در ایالات متحده و اروپا در آینده نزدیک به 10 درصد خواهید رسید، اما قیمت پوشاک (در انتهای چرخه تولید) به طور متوسط تنها 1 درصد رشد کرده است. برندها به تامین کنندگان خود نیاز دارند، بنابراین باید به دنبال حمایت مالی از تولیدکنندگان برای اطمینان از پایداری و بقای بلندمدت آنان باشند.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

درک پایداری هزینه دارد

از تامین کنندگان انتظار می رود در کارخانه های ایمن و پایدار تولید کنند و با کارکنان خود به خوبی رفتار کنند. این موارد نیاز به سرمایه گذاری دارد. اما تولیدکنندگان هم باید در ابتدا به فکر سود و بقای خود باشند. خریداران پوشاک باید این موارد را در نظر بگیرند و پشتیبانی خود از تولیدکنندگان را بیشتر کنند.

سرمایه گذاری برروی دیجیتالی شدن

آسیا زمانی پادشاه لباس های ارزان قیمت و تولید انبوه بود. اما اولویت اکنون کیفیت بالاتر، ارزش بیشتر و حجم سفارش کمتر است. فن‌آوری‌های دیجیتال به کاهش ضایعات در مرحله طراحی و تولید کمک می‌کنند و مزایای زیادی در بلندمدت به همراه دارد. برای حمایت از این تحول، دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی باید بیشتر بر برنامه های طراحی مد و فناوری تمرکز کنند.

نزدیکی لجستیکی همه مشکلات صنعت را حل نمی کند

کیفیت، ارزش افزوده و ترکیب طرح هایی که از تولیدکنندگان محلی و گروه های مختلف طراحی حمایت می کند به ایجاد آینده ای پایدارتر برای صنعت پوشاک کمک می کند.

جذب استعدادهای جوان

تغییر نسل را باید تایید کرد و با آغوش باز پذیرفت. جوانان با ذهنیت متفاوتی به مد فکر می کنند. صنعت باید به جای اینکه انتظار داشته باشد که تازه واردان رویکرد خود را تغییر دهند، با این موضوع کنار بیاید. این یک مورد ضروری است که طراحان جوان را در این فرآیند بگنجانیم زیرا آنها درک بیشتری از ظاهر صنعت امروز و آینده مد دارند.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

محصولات را با در نظر گرفتن طول عمر آن ها طراحی کنید

این صنعت یک ماموریت مهم دارد و آن کاهش ضایعات تولیدات نساجی است که توجه به آن کمک بزرگی به عبور از مرحله گذار صنعت پوشاک از مد سریع به مد آهسته خواهد کرد. کاهش تولید و افزایش کیفیت به این معنی است که محصولات خریداری شده توسط مصرف کنندگان می توانند برای مدت طولانی تری مورد استفاده قرار گیرند. تمام لباس ها باید از مواد تجدید پذیر و قابل بازیافت و همچنین تعمیرپذیر ساخته شوند که رعایت این موارد به توسعه هدفمند صنعت پوشاک کمک شایانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *