1399/02/13

انواع عکاسی مد

Types of Fashion Photography

برای انجام عکاسی مد به صادق بودن نیاز است. انواع مختلفی از این ژانر عکاسی وجود دارند. انواع مختلف عکاسان در زمینه های گوناگونی از صنایع عکس مد با کیفیت مشغول فعالیت هستند. بعضی اوقات مردم درباره اینکه کدام عکس به کدام نوع از عکاسی مد مرتبط است، سردرگم می شوند. این شیوه عکس برداری به معنای پوشیدن لباس های مد روز و گرفتن عکس نیست، بلکه بسیار فراتر از این موارد پیش رفته است. برای کمک به اینگونه عکاسان سردرگم، من در این مقاله به انواع مختلف سبک های عکاسی مد اشاره خواهم کرد. این مقاله قطعا به شما در درک انواع عکاسی مد کمک خواهد کرد و سردرگمی شما را کاهش می دهد.

عکاسی مد عالی (High Fashion Photography)

عکاسی مد عالی به نوعی از عکاسی اشاره دارد که شما از مدل ها برای برندهای مد عالی، مانند گوچی، ووگ، کانال و موارد دیگر عکس خواهید گرفت. این عکاسان مد عمدتا محصولات این برندها را که از طریق مدل ها ارائه می شوند، نشان می دهند. این نوع از عکس عمدتا در مجلات مد عالی و بنرهای عظیم چاپ خواهد شد.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد سرمقاله (Editorial Fashion Photography)

این نوع از عکاسی مد، کاملا منحصر به فرد و مشهور است. یک عکس مد سرمقاله، داستان را با استفاده از عکس بازگو می کند. در این نوع از عکس، عکاسان از مدل عکس خواهند گرفت، در حالیکه او لباس مد را بر تن کرده است و در حال انجام کاری است. این عکس معمولا سبک زندگی و چیزی که آنها انجام می دهند را به تصویر می کشد. این نوع از عکس ها در مجلات به عنوان یک داستان چاپ می شوند. آنها در حال حاضر بسیار مورد تقاضا هستند و یک عکاس مد سرمقاله بیشترین درآمد را در این حوزه دارد.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد کاتالوگ (Catalogue Fashion Photography)

این نوع از عکاسی جزء اساسی ترین شیوه های عکاسی مد محسوب می شود. اولویت عکاس در این شیوه فقط لباس و برندهاست. عکاس در عکاسی مد کاتالوگ بر روی مدل کمتر تمرکز می کند و بیشتر بر روی لباسی که او پوشیده است، متمرکز می شود. هدف عمده این عکاسی، خلق یک تغییر است. فروختن لباس و برندسازی، انگیزه اصلی عکاسی مد کاتالوگ است.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد خیابانی (Street Fashion Photography)

جذاب ترین شیوه گرفتن عکس مد، بهره گیری از عکاسی مد خیابانی است. عکاسی مد خیابانی از مدل هایی که ست کامل لباس مد را تن کرده اند و وسایل تزئینی مد را در هنگام پیاده روی بر روی خیابان حمل می کنند، عکس می گیرد. شما همیشه نمی توانید از مدل هایتان عکس بگیرید. شما می توانید از مردم مختلفی که به صورت عادی و معمولی در خیابان حرکت می کنند، عکس بندازید و حسی منحصر به فرد از مد را نشان دهید.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد پرتره (Portrait Fashion Photography)

مشهورترین و معروف ترین نوع عکاسی مد، گرفتن پرتره هاست. عکاسی پرتره فقط از مدل در ژست های مختلف، عکس می گیرد. در پرتره های مد فقط یک تفاوت جزئی وجود دارد و آن این است که مدل شما به خوبی لباس پوشیده است و چهره خود را آراسته نموده است. وقتی مدل در حالت ها و ژست های متنوعی قرار گرفت، شما عکس های پرتره را خواهید انداخت.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد سبک زندگی (Lifestyle Fashion Photography)

در مورد کلمه سبک زندگی چه می دانید؟ سبک زندگی در مورد همه روش های زندگی ماست، از جمله اینکه چه کاری انجام می دهیم، چه چیزی می خوریم و حالت های اجتماعی و زندگی ما به چه صورت است. اما سبک زندگی ما بر نحوه و چگونگی پوشش مان تأثیر زیادی می گذارد. سبک زندگی بخشی از مد است. چون از طریق عکاسی مد سبک زندگی، مردم در مورد تمایلات ما به اطلاعات دست پیدا می کنند. کدام لباس ها، کدام طرح ها، کدام رنگ ها این روزها جزء تمایلات شما محسوب می شوند؟ جواب این پرسش ها از طریق عکاسی سبک زندگی به دست خواهد آمد. شما به عنوان یک شخص ممکن است بخواهید تا به یک طراح پیشگام در صنعت مد تبدیل شوید. اگر شما بخواهید تا با گرایشات و تمایلات پیش بروید، می توانید گرایش اخیر لباس ها و وسایل تزئینی را در عکاسی سبک زندگی مشاهده نمایید. عکاسی سبک زندگی به مردم واقعا القاء می کند تا مطابق با آخرین مد روز و شیک باشند. عکاسی مد سبک زندگی برای یک برند مشخص جهت تقویت کردن برندشان نیز بسیار مفید است.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد رسانه اجتماعی (Social Media Fashion Photography)

رسانه اجتماعی یک محیط بسیار تأثیرگذار برای تقویت هر چیزی است. صحبت کردن در مورد مد، مردم را به وسیله پست عکاس های مد افراد بر روی پروفایل های رسانه اجتماعی بسیار زیاد تحت تأثیر قرار می دهد. فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت، توئیتر و موارد دیگر بر روی تأثیر پذیری مردم بسیار زیاد کار می کنند. بنابراین مردم می خواهند تا از طریق آنها به خوبی شناخته شوند. امروزه مردم جهت محبوب شدن یا تحریک کردن دیگران از عکاسی مد برای رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. برای این کار به داشتن عکسی که توسط دوربین DSLR گرفته شده است، نیازی نخواهید داشت. حتی عکس مد با استفاده از گوشی هوشمند نیز می تواند پستی حاوی عکس مد عالی بر روی پروفایل رسانه اجتماعی شما ایجاد نماید. رسانه اجتماعی مثل روشی که شما یک تصویر مد را به وجود می آورد، عمل می کند.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد آزمایشی (Experimental Fashion Photography)

عکاسان جدید مد معمولا به تجربه زیادی نیاز دارند. نه تنها عکاسان جدید، بلکه سایر عکاسان حرفه ای مد تیز بر روی شیوه عکاسی خودشان، آزمایش انجام می دهند. من یکی از عکس های آزمایشی را به عنوان نمونه کار به اشتراک می گذارم. از مدل خواسته شده بود تا در تعمیرگاه ماشین حضور پیدا کند، چون عکاس مد می خواست تا بعضی از حالت ها و تم های خشن را مورد آزمایش قرار دهد. او می خواست تا ظاهر و نگاهی خشن را توسط مدل به دست آورد. بنابراین می توان این عکس را نوعی عکاسی مد آزمایشی یا تجربی دانست. مردم امروزه در مقیاس بزرگی توسط مد آزمایش می شوند. هیچ کس نمی خواهد تا به الگوهای قدیمی بچسبد.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد تبلیغی (Advertising Fashion Photography)

ارتقا و توسعه دادن محصولات از طریق تبلیغات، موضوع جدیدی نیست. یک تبلیغ می تواند یک ویدئو یا یک عکس باشد. مالک خانه مد قطعا می خواهد تا محصولات خود را توسعه دهد. توسعه از طریق عکاسی مد یک حالت با ارزش و مفید خواهد بود. عکاسی مد تبلیغی یک مقیاس جزئی و روشی واجد شرایط دارد. این روش ممکن است فقط با یک تصویر انتخابی از مدل که در یک لباس مخصوص قرار گرفته است، ترکیب شود. اینگونه عکاسی توسط برندهای واقعی برای ارتقا خروجی جهت نشان دادن محصول در بیلبوردهای بزرگ و دیگر زمینه های انتخابی کامل می گردد. از طریق عکاسی مد تبلیغی، صاحب برند، عکاس و مدل می توانند شناخته شوند. بنابراین این نوع عکس برای هر یک از طرفین، یک موقعیت برد- برد را ایجاد خواهد کرد.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

عکاسی مد متناوب (Alternate Fashion Photography)

در صنعت مد، گرایشات و تمایلات تغییر می کنند. بعضی از گرایشات برای مدت طولانی تری باقی مانند و بعضی دیگری برای مدت زمان کمتری مورد توجه خواهند بود. بعضی از طراحان ممکن است بخواهند تا بعضی از تمایلات فراموش شده را بازیابی و احیا کنند و آنها را دوباره وارد چرخه تولید نمایند. استفاده از سبک های فراموش شده قدیمی و بهره گیری مجدد از آنها به عنوان عکاسی مد متناوب یا جایگزین شناخته می شود. عکاسی مد متناوب قصد دارد تا این الگوهای فراموش شده را دوباره به حالت گذشته در آورد. دسته ای از عکاسان طراحی بر روی مدل های مستقل متمرکز می شوند و از کسانیکه به سبک های دهه 1970 و 1980 میلادی علاقمند هستند، عکس می گیرند. آنها قصد دارند تا با استفاده از فرآیندهای ترکیبی لباس پوشیدن، آرایش کردن، تظیم نوع لباس و رنگ بندی موجب باز تولید و انتقال حس گذشته شوند. در این حالت الگوهای قدیمی مثل Grungy، Gothic و  Hip Hopبه طور مشخص برجسته می شوند. ترکیب کردن این الگوها و ایجاد کردن سبک دیگری سبب توانمند سازی این نوع سبک از عکاسی نیز می شود.

انواع عکاسی مد - مد, فشن, طراحی مد

نتیجه گیری

هر سبک از عکاسی مد در روش های مختلف فعالیت می کند. همه انواع عکاسی مد، شخصیت مستقل خود را دارند. فقط 10 سبک عکاسی مد وجود ندارد، بلکه تعداد بیشتری از دیگر سبک های عکاسی مد را می توان ذکر کرد. اما این 10 نوع عکاسی مد جزء محبوب ترین آنها بودند و توسط صنعت مد بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب با شماست که از کدام طرح عکاسی مد در آینده بخواهید استفاده کنید. من امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید و این لیست از عکاسی مد در انتخاب بهترین نوع آن به شما در آینده کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *