صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک
1399/04/01

صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک

Save Money For Shipping Apparel

شرکت های تولید کننده لباس با ارسال محموله ها به انبارها، توزیع کنندگان و خرده فروشان با مشکل مواجه و به نوعی با انجام این کار غریبه هستند. اکنون با توجه به وجود مراکز خرید که بدون دردسر در سراسر دنیا فعالیت می کنند، اینگونه شرکت ها به مدیریت مقرون به صرفه و کارآمد هزینه های حمل و نقل از جمله شبکه های جهانی انبارداری و حمل مستقیم به مشتری بیش از گذشته نیاز دارند.

صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک - صنعت نساجی, صادرات, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, بسته بندی پوشاک
رعایت نمودن آماده سازی، سازماندهی، توجه به جزئیات و روابط خوب با شرکا برای دستیابی به حمل و نقل صحیح پوشاک.

برای دستیابی به حمل و نقل صحیح پوشاک باید مواردی نظیر آماده سازی، سازماندهی، توجه به جزئیات و روابط خوب با شرکا را رعایت نمود. سوالی که برای هر ذینفع پیش می آید این است که چگونه در عین حفظ کاهش هزینه ها، نیازهای مصرف کنندگان را نیز برآورده سازد.

نکاتی در مورد نحوه صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک

مذاکره با متصدی حمل بار راجع به نرخ

بزرگترین شرکت های تولید لباس و منسوجات تمایل دارند تا روابط مطلوب خود را توسعه دهند و در مورد نرخ های جذاب با ارائه دهنده های تجاری محصولاتشان مذاکره نمایند. خبر خوب این است که شما به یک تولید کننده جهانی برای دستیابی به نرخ های عالی برای یک کسب و کار تکراری نیازی ندارید. شما با استفاده از فن مذاکره در مورد نرخ های بهتر می توانید به برخی از مزایا دست پیدا کنید:

  • کدام روزهای هفته یا هفته های ماه برای شما از مشغله بیشتری برخوردار است؟ آیا در برنامه حمل و نقل شما جایی برای انعطاف پذیری وجود دارد، یعنی می توانید هزینه ها را کاهش دهید؟
  • آیا هر بار به موقع هزینه ها را پرداخت خواهید کرد؟ اگر صورت حساب های شش ماهه را به صورت آنی به متصدی حمل بار پرداخت نمایید، ممکن است به عنوان یک ابزار مفید در طول مذاکرات به کار رود.
  • آیا هر بار قصد دارید تا به مقصد مشخصی بار حمل کنید؟ آیا می خواهید تا دامنه کاری خودتان را گسترش دهید؟ با توجه به محیطی که در آن قرار دارید در مورد هزینه حمل بار به یک منطقه یا چندین منطقه مذاکره کنید، چون ممکن است این نرخ ها از هزینه های حمل بار فعلی شما کمتر باشند.

در صورتیکه با شرکای خودتان قبلا یک رابطه متقابل و صمیمانه داشته باشید، کمتر در طول صحبت در مورد جزئیات کاری دچار مشکل و شکست خواهید شد.

در نظر گرفتن اندازه مناسب بسته بندی برای جلوگیری از آسیب

وقتی در مورد حمل و نقل پوشاک صحبت می شود، اولین برداشت این است که آنها خیلی هستند. ارائه جذاب و عاری از چین و چروک لباس شاید بین مصرف کننده راضی و کسیکه درخواست بازگرداندن محصول را می کند، یک تفاوت رقم زند.

صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک - صنعت نساجی, صادرات, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, بسته بندی پوشاک
اندازه و بسته بندی مناسب بیشتر تضمین می دهد که محصولات در شرایط جذاب و قابل فروش وارد انبارها می گردند یا به دست مصرف کننده ها می رسند.

برای رسیدن به این هدف، تولید کنندگان و همکاران حوزه انبارداری کالاها باید به مراقبت اضافی در زمینه بسته بندی و تا کردن لباس ها برای ارسال دقت نمایند. تا کردن آراسته لباس و بررسی کردن اینکه لباس نمی تواند در داخل بسته بندی تکان بخورد، اطمینان حاصل می کند که لباس بدون چین و چروک به دست مصرف کننده می رسد. این مسئله احتمال برگشت کالا و از بین رفتن مواد بسته بندی را کاهش می دهد. عاقلانه است که از نوع و میزان مناسبی از کاه و پوشال بین لباس و بسته بندی آن به منظور کاهش بیشتر حرکت و اصطکاک استفاده گردد.
اندازه و بسته بندی مناسب بیشتر تضمین می دهد که محصولات در شرایط جذاب و قابل فروش وارد انبارها می گردند یا به دست مصرف کننده ها می رسند. همچنین به حداکثر رساندن میزان کالاهایی که در یک مرتبه می توانند حمل شوند از اهمیت زیادی برخوردار است. یک تکه لباس در پوشش های حبابی پلاستیکی محکم بهتر حمل می شود. پوشاک حجیم و محموله های حاوی چند کالا در جعبه های شیاردار محکم بهتر به مقصد ارسال می گردند. انبار کردن اندازه های مختلفی از بسته بندی یا حتی استفاده از تجهیزاتی همانند جعبه براساس نیاز (box-on-demand) اطمینان حاصل می کند که حمل و نقل برای کالاهای تجاری شما به صورت مقرون به صرفه، عاری از آسیب و کارآمد انجام می گیرد.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

حمل کالا به صورت گروهی و دسته ای

اگر از دید ریاضی نیز به مسئله توجه کنید، حمل دسته ای کالاها منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل می شود. شرکت های حمل بار می دانند که ظرفیت حمل و نقل کمتر استفاده شده از آنها هزینه دارد و آنها این هزینه را به شما تحمیل خواهند کرد. برای اینکه هزینه های خودتان را تا حد ممکن کاهش دهید، مطمئن شوید که تا جاییکه می توانید کالاهای خود را به صورت یکپارچه حمل نمایید.
گزینه دیگری که ارزش بررسی کردن دارد، واسطه های حمل بار شخص ثالث هستند. اگر به صورت منظم به ارسال محموله های جزئی اقدام می کنید، احتمالا متحمل پرداخت هزینه های بیشتری خواهید شد. واسطه های حمل بار با متصدیان حمل و انتقال بار جهت یکپارچه نمودن ارسال محموله ها همکاری می نمایند و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند. بازارهای پوشاک و مد به سرعت تغییر می کنند، بنابراین اگر به ارسال کالاهای خود در یک چشم به هم زدن نیاز دارید، بدانید که به غیر از گزینه های حمل و نقل موجود به امکانات دیگری هم احتیاج خواهید داشت.

خودکار کردن کارکردهای پخش پشتیبانی تا حد امکان

اتوماسیون یا خودکارسازی فرآیندها تنها به ربات های سازنده قطعات خودرو و iPadها مربوط نمی شود. این فرآیند فرصتی برای حذف نیروی انسانی و هزینه های کاری مرتبط در برابر فعالیت های تکراری، داده های سنگین و مستعد خطا به وجود می آورد. این کارکرد شامل نظارت بر موجودی، دوباره سفارش دادن مواد یا کالاها، ایجاد و ارسال نمودن صورت حساب ها، ارتباط با چندین متصدی حمل و نقل کالا و موارد دیگر است.
با توجه به این نکته، به نظر می رسد که اکنون زمان استفاده از نرم افزارهای خودکار نمودن فرآیندها با تأکید بر کارآمد سازی حمل و نقل از سوی شرکت های تولید کننده پوشاک و منسوجات باشد. شما ممکن است چندین شریک تجاری جهت مشارکت با آنها، همچنین تعدادی فروشنده و شبکه های توزیع کننده داشته باشید. نرم افزار درست باید به صورت قابل توجهی احتمال خطا را کاهش دهد، محصولات را سریعا به یک موقعیت مفید برساند و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کند.

کارآمدتر کردن  فرآیند عودت کالاها

رسیدگی به کالاهای تجاری عودت داده شده توسط مصرف کنندگان یک کار وقت گیر و هزینه بر است. فقط حدود 5 تا 10 درصد از مصرف کنندگان فروشگاه های خرده فروشی (واقعی) به عودت کالاها اقدام می کنند، در حالیکه این میزان در بین خرده فروشان تجارت الکترونیک به بالای 15 تا 40 درصد از خریدها می رسد.
براساس برخی برآوردهای انجام گرفته، هزینه لجستیک های معکوس تا انتهای سال 2020 میلادی به نزدیکی 550 میلیارد دلار خواهد رسید. کاهش هزینه های درگیر در رسیدگی به عودت کالا یکی از مهمترین گام های صرفه جویی در هزینه های یک شرکت می تواند باشد. مؤثر نمودن فرآیند عودت کالاها به کسب و کارها کمک می کند تا برخی از زیان های وارد آمده به آنها را در هنگام تغییر ذهنیت مشتریان در مورد خرید بازیابی نمایند.
بسیاری از شرکت ها برای رسیدگی به امور لجستیک های معکوس از شخص ثالث استفاده می کنند و گاهی اوقات لباس عودت داده شده را با ارائه تخفیف به مصرف کنندگان و توزیع کنندگان دوباره می فروشند. این عمل، جریان های کاری داخلی را از قطع شدن توسط چالش های لجستیک معکوس حفظ می کند. بعضی از مشهورترین نام ها در عرصه خرده فروشی، مانند آمازون، میسیز (Macy’s) و جی. سی. پنی (J.C. Penney) با شرکای لجستیک های معکوس رابطه دارند.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه
صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل پوشاک - صنعت نساجی, صادرات, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, بسته بندی پوشاک
تولید کنندگان لباس و منسوجات که محصولاتشان را به فواصل دورتری ارسال می کنند، ممکن است با بیمه کردن هر محموله به خوبی در هزینه ها صرفه جویی نمایند.

در نظر گرفتن بیمه حمل و نقل

حوادث به صورت غیر مترقبه و معمولا در فاصله زمانی کوتاهی اتفاق می افتند. افراد حوزه بازار پیش بینی کرده اند که صنعت بیمه تا سال 2025 به ارزش 61/55 میلیارد خواهد رسید. با این حال نمی توان گفت که رویکرد هر شرکت در زمینه بیمه حمل و نقل باید به یک صورت باشد. تولید کنندگان پوشاک و منسوجات که محصولاتشان را به فواصل دورتری ارسال می کنند، ممکن است با بیمه نمودن هر محموله بخواهند تا در هزینه ها بیشتر صرفه جویی نمایند. این کار روشی برای مطمئن شدن در مقابل از دست ندادن سود در هنگام آسیب دیدن یا از دست رفتن محموله به حساب می آید. برای محموله هایی که فاصله کمتری را طی می نمایند، این خطر نسبتا کمتر است، بنابراین صرف نظر کردن کلی از لجستیک های بیمه ای ممکن است گزینه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها به شمار آید.
همانطور که ارزیابی بازار نشان می دهد، گزینه های بیشتری نسبت به گذشته برای این نوع از بیمه وجود دارد. اگر شما نمی خواهید تا بدون این شبکه ایمن فعالیت داشته باشید، می توانید با خرید در اطراف خودتان هنوز در هزینه ها صرفه جویی کنید. بیمه حمل و نقل شخص ثالث معمولا در مقایسه با خرید کردن آن از طریق متصدیان حمل بار یک انتخاب مقرون به صرفه است.

حمل و نقل پوشاک به صورت مطمئن و مقرون به صرفه

صنعت جهانی پوشاک و منسوجات، روز به روز به صورت پیچیده تر و رقابتی تر در حال رشد است. برای محافظت از شرکت خودتان و کمک به پیشرفت آن، شایسته است که دوباره رویکردهای حمل و نقل را مورد بازبینی قرار دهید و بررسی کنید تا ببینید در کدام بخش ها می توانید تغییرات قابل توجهی جهت بهبود درآمد خالص خودتان به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *