صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نکاتی مفید در زمینه توسعه کسب و کار برای تولید کنندگان پوشاک
1399/08/20

نکاتی مفید در زمینه توسعه کسب و کار برای تولید کنندگان پوشاک

Business Development Tips

بنیانگذار مؤسسه IGlobal Sourcing، یعنی آقای چارم راماندالا (Charm Rammandala) می گوید: “طی چندین درخواست از من خواسته شده بود تا در مورد استراتژی های توسعه کسب و کار برای تولید کنندگان پوشاک بحث کنم. در چند ماه اخیر به راه اندازی یک زنجیره تامین با نام تجاری TAYLRD NY کمک کرده ام. هنگام بازدید از کارخانه های تولیدی یکی از اولین سوالاتی که از من پرسیده می شود درباره نحوه پیدا کردن سفارشات جدید است”. در زیر برخی از استراتژی های اثبات شده که آقای راماندالا به آنها اشاره نموده و پیروی از آنها باعث سرریز شدن سفارشات جدید به کارخانه شما می شود، آورده شده است.

نکاتی مفید در زمینه توسعه کسب و کار برای تولید کنندگان پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, دانش تولید, توسعه نساجی, اقتصاد نساجی

استراتژی های اثبات شده برای توسعه کسب و کار

1- انعطاف پذیر بودن

بیشتر کارخانجات به دنبال سفارشات بزرگ هستند. هر چند که این امر تا حدی منطقی است اما فراموش نکنید خریدارانی که سفارشات بزرگ ارائه می دهند خرده فروشان و عمده فروشان بزرگ بنام هستند. آنها می دانند که چه باید بکنند و اغلب اوقات بر سر حداقل قیمت چانه می زنند. در نتیجه نرخ دقیقه استاندارد دریافتی شما بسیار کم می شود.
داشتن انعطاف پذیری متناسب با یک جریان کاری سریع و کوتاه (در فاصله زمانی کم) بسیار مهم است. این بدان معنی است که برخی اوقات خریداران خواهان تولید کمتر از 1000 تکه لباس در یک زمان انتظار بسیار کوتاه هستند. در این گونه سفارشات خریداران بسیار سخاوتمند هستند و قیمت بالایی بابت آنها پرداخت می کنند. زمانیکه به عنوان تولید کننده ای که در تولید سفارشات کوچک انعطاف پذیر است معروف شدید، احتمال اینکه خریداران بخواهند با شما کار کنند بسیار بالا می رود. اساساً کارخانه ها برای تطبیق این نوع سفارشات باید مجهز به یک ابزار مدیریتی ناب باشند.
به این نکته توجه داشته باشید که 80% از خریداران را برندهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند. اغلب آنها محصولاتشان را با کمترین قیمت می فروشند تا بتوانند مبلغ بیشتری بابت نرخ دقیقه استاندارد پرداخت کنند. از آنجاییکه این برندها کوچک هستند، نیازی به حجم بالایی از یک یا دو طرح ندارند. آنها نیازمند طرح های زیاد در مقادیر کم هستند، بنابراین ما به عنوان تولید کننده وظیفه داریم تا پویایی این بازار را درک نماییم.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

2- مطلع بودن از روندهای مد

شاید این حرف که بسیاری از تولید کنندگان هیچ سررشته ای از آنچه در بازار خرده فروشی اتفاق می افتد ندارند، پر بیراه نباشد. آخرین و بروزترین رنگ ها، شکل ها، طرح ها، پارچه ها و تزئینات جدید کدام ها هستند؟ شما باید به عنوان یک تولید کننده بدانید که در های استریت های اروپا و ایالات متحده چه اتفاقی می افتد و فروشگاه های معتبر موجود در این خیابان ها چه چیزهایی را به مشتریان القا می کنند؛ جدیدترین لباس هایی که افراد مشهور به تن می کنند کدام ها هستند و در مجلات مد مانند Vogue، Elle و GQ چه می گذرد. هدف از این تلاش ها این است که شما فعالانه عمل کنید، و پارچه ها و تزئینات مورد استفاده خود را از بهترین مواد با بالاترین کیفیت، و براساس مد روز و رنگ هایی انتخاب کنید که خریداران فعلی و خریداران جدید احتمالی به دنبال آنها هستند. زمانیکه آنها از کارخانه شما بازدید می کنند می توانید به جای ارائه همان طرح ها و رنگ های قدیمی، آخرین روندهای مد روز را به آنها ارائه بدهید. این مسئله نشان می دهد که شما یک شرکت فعال آینده نگر هستید و مطمئناً در نشست های خریداران در صندلی جلو قرار می گیرید.

3- در معرض دید قرار گرفتن

اغلب با تولید کنندگانی روبرو می شوم که با وجود اینکه به دنبال سفارشات جدید هستند، اما به ندرت از نمایشگاه ها بازدید می کنند. آنها معتقدند که بازدید از نمایشگاه ها هدر دادن پول است و ترجیح می دهند در کارخانه خود بمانند تا مشتری با پای خود به کارخانه آنها بیاید و به آنها سفارش دهد. این طرز فکر باید تغییر کند و تولید کنندگان باید در بازار خرده فروشی دیده شوند. شرکت در نمایشگاه ها یکی از موثرترین و کم هزینه ترین استراتژی ها به حساب می آید.
یکی از بزرگترین تصورات غلط در بین تولید کنندگان این است که وقتی آنها در یک نمایشگاه تجاری شرکت می کنند و محصولات خود را در غرفه به نمایش می گذارند خریداران باید به غرفه آنها مراجعه کرده و سریعاً سفارشات خود را ثبت کنند. متاسفانه این امر به ندرت اتفاق می افتد. درست است که تولید کنندگان باید تقریباً 10000 دلار آمریکا خرج کنند تا بتوانند یک غرفه در نمایشگاه اجاره کرده و معدودی از کارمندان خود را به آنجا بفرستند. اما باید بدانید که نتیجه این امر فوری و آنی نیست؛ مطمئن باشید که طی چند ماه آینده نتیجه آن را دریافت خواهید کرد.
مهم این است که درک کنید بسیاری از خریداران به خارج از کشور سفر نمی کنند و راه اصلی آنها برای پیدا کردن تولید کننده مناسب، بازدید از نمایشگاه های تجاری است. اگر شرکت شما قصد ندارد در نمایشگاه ها شرکت کنید، پس باید بدانید هرگز در معرض توجه خریداران قرار نخواهید گرفت. به این نکته توجه کنید اکثر نمایشگاه ها، کاتالوگ های اختصاصی دارند که از تمامی شرکت کنندگان نمایشگاه تشکیل می شود. معمولاً خریداران پس از پایان زمان نمایشگاه برای یافتن کارخانه های تولیدی مناسب به این کاتالوگ ها مراجعه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *