صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز پارچه های بی بافت جدید برای لباس های محافظ اتاق تمیز
1400/04/09

پارچه های بی بافت جدید برای لباس های محافظ اتاق تمیز

New nonwoven for cleanroom apparel protection

لیونل بونته (Lionel Bonte)، معاون شرکت خدمات پزشکی Ahlstrom-Munksjö می گوید: «پارچه PureArmor نیاز به انتخاب بین راحتی و حفاظت را از بین می برد. این پارچه ضمن راحتی کامل، بالاترین سطح حفاظتی ممکن را برای محیط های حساس ارائه می دهد؛ به گونه ای که می توان گفت در مقایسه با پارچه هایی که اغلب برای ساخت لباس های محافظ اتاق تمیز (Cleanroom) به کار می روند، منحصر به فرد و بی نظیر است».

یک پارچه بی بافت سه لایه

پارچه جدید PureArmor یک پارچه بی بافت سه لایه است که دارای پرزهای بسیار کمی است؛ از این رو برای مواردی که به ذرات آلودگی حساس هستند بسیار مناسب است. این شرکت توضیح می دهد: «مهندسان بخش توسعه محصول ما با استفاده از فناوری در حال ثبت Ahlstrom-Munksjö توانستند، پارچه PureArmor را با سطحی بسیار کم پرز بسازند. این فرآیند تولیدی در انتظار ثبت، الیاف اسپان باند دو جزئی را به هم جوش می دهد و همین باعث می شود تا پارچه بدون اینکه از نرمی آن کاسته شود، کمتر در معرض پوسته پوسته شدن و کرک زدن قرار بگیرد».
لایه بسیار نازک (فیلم) مانع در میانه این پارچه سه لایه، یک غشاء است که یک ساختار یکپارچه غیر منفذ دارد و یک مانع نفوذ ناپذیر ایجاد می کند؛ بنابراین مانع عبور ویروس ها، باکتری ها، مایعات و ذرات می شود. گفته شده که این ساختار بسیار نازک و فیلم مانند، اجازه عبور بخار آب را می دهد؛ به همین دلیل ضمن ارائه بالاترین سطح حفاظتی، این امکان را برای فرد فراهم می کند که کاملاً راحت باشد.

الیاف کتان جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی و خودروسازی

طراحی لایه نازک یک پارچه

بیشتر پارچه های بی بافت موجود که در اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ دارای بازده فیلتراسیونی بین 94 تا 96% هستند و این بدان معنی است که این پارچه ها اجازه می دهند صدها هزار ذره، علاوه بر عوامل بیماری زای بالقوه خونی، در محیط اتاق تمیز آزاد شوند. اما طبق گفته سازنده، فیلم یکپارچه PureArmor به گونه ای طراحی شده که 100% مانع از عبور ذرات و عوامل بیماری زای بالقوه خونی می شود.
جیسون بیرد (Jason Beard)، رهبر پلتفرم عملکرد ممتاز پزشکی Ahlstrom-Munksjö اظهار داشته: «پارچه PureArmor نمونه ای از نحوه استفاده Ahlstrom-Munksjo از تجارب ما در ساخت پارچه های جراحی محافظ در محصولات دیگر مورد استفاده در محیط های حساس است که به سطح بالایی از حفاظت نیاز دارند».سبد محصولات Ahlstrom-Munksjö علاوه بر پارچه های بخش پزشکی، شامل پارچه هایی برای استفاده در انواع مختلف لباس های محافظ، پارچه های جراحی، روپوش ها و سیستم های بازدارنده استریل است که انواع نیازهای عملکردی را برآورده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *