صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای کار با تولید کنندگان لباس
1399/04/14

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس

Guide to Working With Clothing Manufacturers

مد می تواند یک کسب و کار جذاب باشد و دیدن آثار شما که توسط عموم مردم پوشیده می شوند یک موفقیت بزرگ برای ایجاد خلاقیت است. فرآیند منتقل کردن ایده ها به خط تولید در طول تاریخ کاری طولانی و پیچیده بوده است، اما با ابزارهای جدید و نوآورانه نیز پیدا کردن تولید کننده مناسب لباس برای برند اصلا آسان نیست. قبل از عرضه کردن محصول به بازار، باید در مورد مسائل مختلفی فکر کنید؛ اما برای اطمینان از این که شروع خوبی به دست می آورید، از این فرآیند استفاده نمایید تا در این صنعت سودآور موفق شوید.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, بازار پوشاک
آمارها نشان می دهد که بازار لباس انگلستان در دهه گذشته در حال رشد بوده است و به نظر می رسد که با افزایش نفوذ رسانه های اجتماعی، این رقم به این زودی ها دچار کاهش نشود. هر چند که شواهد نشان می دهد که فروشگاه های لباس فاخر در حال ناپدید شدن هستند، اما مردم هنوز هم دوست دارند در فروشگاه های واقعی خرید کنند تا به کیفیت و مهارتی که برای آن پول می پردازند، پی ببرند. البته خرید آنلاین به خاطر راحتی و قیمت یک روش محبوب و اغلب برتر در حوزه خرید است. با رشد ثابت صنعت پوشاک، بخش تولید بریتانیا ثابت مانده است و شاهد افزایش شرکت های جدید در مقایسه با سال های گذشته بوده است. این رشد همچنین به تولید کنندگان پوشاکی که وارد بازارهای جدیدی مانند لباس های سایز بالا شده اند، نسبت داده شده است.
ما برای کمک به برندها و کسب و کارهای جدید، یک سری نکات و منابع مفید را در این مطلب عنوان خواهیم کرد. در این راهنما، نگاهی به فرآیند شروع یک برند مد می اندازیم که از مسائل مختلفی مثل ایجاد یک برنامه برند و کار با تولید کنندگان لباس برای احیا نمودن ایده هایتان تشکیل شده است.

قبل از راه اندازی برند لباس به آماده سازی چه مسائلی نیاز دارید؟

ایجاد برنامه برند

چه شما فارغ التحصیل دانشگاه باشید که اولین مجموعه تان را تولید می کنید و چه یک کسب و کار مشهور باشید که به دنبال گسترش به حوزه های جدید است؛ فرقی نمی کند، چون در هر صورت شروع یک برند جدید مد یک سرمایه گذاری هیجان انگیز برای شما محسوب می شود. یکی از اولین چیزهایی که قبل از شروع کار جدید باید به آن فکر کنید، مشخص کردن اهداف و برنامه برند تان است تا بتوانید شروع به کار نمایید. برخی از بهترین ایده ها هرگز به مرحله تولید نمی رسند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر چیزی را قبل از شروع فرآیند تولید، در نظر می گیرید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا این مرحله را ساده و آسان نمایید. تعیین برنامه برای کسب و کار و برند، اولین مرحله در تبدیل کردن رویاهایتان به واقعیت است، بنابراین پرسیدن سوالات مهم به شما اطمینان می دهد تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برای کسب وکار جدیدتان تعیین نمایید. در ادامه به برخی از حوزه های مورد توجه در هنگام تهیه برنامه برند اشاره می شود.

مشخص کردن دلایل ایجاد یک برند لباس

صنعت مد یک صنعت رقابتی است، اما با توجه به وجود طیف وسیعی از منابع در دسترس، برای افرادی که اشتیاق و انگیزه برای تولید لباس های منحصر به فرد دارند، قابل دستیابی است. در مورد چرایی راه اندازی یک خط تولید لباس جدید فکر کنید، چون این کار می تواند به شما در شناسایی مخاطبین هدف و همچنین تعریف جایگاه خود در این صنعت کمک کند.

مشخص کردن بازار هدف

بسیاری از کسب و کارها شکست می خورند، چون مخاطب مورد نظرشان را شناسایی نمی کنند. برای کسب و کارهای کوچکتر در حوزه مد، این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون آنها ممکن است جایگاه مستحکمی در این صنعت نداشته باشند و به هدف قرار دادن مشتریان خاص برای احیا نمودن ایده هایشان تکیه خواهند کرد.

داشتن اهداف بلند ویا کوتاه مدت

یکی از دلایل اصلی ورود مردم به صنعت مد این است که آنها می توانند پتانسیلی برای شکوفایی طرح هایشان مشاهده نمایند. این روح کارآفرینی به ایجاد چشم اندازی برای آینده کمک می کند و به صاحبان خلاق کسب و کار این امکان را می دهد تا برای آینده دست به برنامه ریزی بزنند. ایجاد یک چشم انداز معمولا شامل برنامه های بزرگ است، اما آنها در واقع می توانند کوچک هم باشند. در تولید لباس، طراحی و تولید کالاهای کوچک اغلب می تواند منجر به تولید مجموعه های انحصاری و مطلوب شود، بنابراین تعریف چشم انداز بلند مدت شما باید متناسب با برند و مخاطبان هدفتان باشد.

تنظیم یک جدول زمانی

زمان در هر بخشی مهم است و زمانیکه شما محصولی را به بازار عرضه می کنید، اگر جدول زمانی داشته باشید و نقاط عطف را در جای خود قرار دهید، مطمئن خواهید شد که تولید در مسیر اصلی خود باقی می ماند. ایجاد تقویم برای تولید لباس می تواند کار دشواری باشد و عوامل متعددی وجود دارند که هنگام تنظیم تاریخ برای اهداف کلیتان باید در نظر گرفته شوند.
اگر بتوانید یک جدول زمانی ارائه دهید، باعث خواهید شد تا تولید کنندگان لباس به درک بهتری از اهداف شما برسند. همچنین مهم است که واقع بین باشید. هر چند که برخی از تولید کنندگان قادر خواهند بود تا تغییرات مثبت را سریعا ایجاد نمایند، اما این مسئله می تواند منجر به بروز خطا در این فرآیند شود که به نوبه خود شما را بیش از حد انتظار از اهدافتان دور خواهد کرد.
در فرآیند برنامه ریزی و تولید باید زمان کافی برای هدایت و اصلاح خطاها وجود داشته باشد. تعامل نزدیک با تولید کننده لباس به شما این امکان را می دهد تا درباره زمان های اعمال تغییر مثبت مذاکره کنید و فاکتورهایی که ممکن است هنگام تولید لباس با آنها روبه رو شوید را در نظر بگیرید. شما همیشه باید زمان کافی و نه خیلی کم به خودتان دهید، چون این کار میزان خطاها یا عوامل تخفیف دهنده خارجی که می توانند بر تولید تاثیر بگذارند را کاهش می دهد.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

در نظر گرفتن بودجه مناسب

فرقی نمی کند که در حال ایجاد یک مجموعه کوچک لباس هستید و یا می خواهید یک زنجیره خرده فروشی جدید را شروع کنید، چون در هر صورت ایجاد یک بودجه واقعی برای برند شما ضروری است. مراحل مختلفی در فرآیند تولید لباس وجود دارد و محاسبه هزینه هر مرحله به شما این اطمینان را می دهد که جریان وجوه نقدی می تواند با برنامه هایتان هماهنگ باشد.
یک راه خوب برای پیگیری همه چیز، ایجاد یک راهنمای “هزینه یابی” است که هزینه های مربوط به هر موردی که می خواهید بفروشید را نشان دهد. این دستورالعمل همچنین به تنظیم قیمت نهایی محصولات کمک می کند و به شما ایده ای از نوع سودی که می توانید انتظار داشته باشید را می دهد.
بودجه بندی برای هزینه های تولید لباس نیز به شما این شانس را می دهد تا درباره تأمین کنندگان برای نقطه قیمت خودتان تحقیق کنید. با مقایسه هزینه ها می توانید نکات مثبت و منفی هر تولید کننده را قبل از انجام کار ببینید.
یک عامل مهم دیگر که هنگام برنامه ریزی بودجه تولید لباس باید در نظر بگیرید، این است که تأمین کننده در کجا مستقر است. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، مثل تولید کنندگان داخلی و خارجی، اما این مسئله می تواند به شما در تعیین هزینه های حمل و نقل، لجستیک، راحتی و تخصیص زمان برای ارتباطات کمک کند. واقع گرایانه بودن و اطمینان از این که احتمالات را در جای خود قرار داده اید، به شما ایده روشن تری از الزامات تان به منظور برنامه ریزی و تولید یک مجموعه سودآور می دهد.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, بازار پوشاک

توسعه محصول و تولید پوشاک

بعد از این که شما با موفقیت طرح برندتان را ایجاد کردید و بودجه کافی را برای حرکت به سمت مرحله تولید اختصاص دادید، چگونگی استفاده از منابع مورد نیازتان را یاد بگیرید، چون این کار به شما اطمینان می دهد تا با بهترین تولیدکنندگان لباس برای ایده های تجاری خودتان کار می کنید. در گذشته، شروع کار در صنعت پوشاک، کار دشواری برای افراد خارج در صنعت مد بود، اما امروزه با ارائه نوآوری ها و ابزارهای جدید، پیدا کردن تولید کنندگان لباس مرتبط در سراسر جهان به صورت آسان و ساده انجام می گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین عوامل در هنگام توسعه خط تولید لباس اشاره می شود.

پیدا کردن تولید کنندگان مناسب لباس

مدت هاست که روزهای انحصاری بودن مد به سر آمده و این روزها تولید کنندگان پوشاک با تعداد زیادی از سازمان های کوچک و بزرگ جهت تولید لباس های با کیفیت برای بازارهای داخلی و خارجی مشغول تجارت و کار هستند. تحقیق برای اطمینان از این که شما بهترین قیمت را برای نیازهای خود به دست می آورید، ضروری است. این بینش همچنین مشخص می کند که تولید کننده چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد و آیا می تواند ایده های شما را برآورده کند. استفاده از بعضی از پلتفرم ها به شما امکان دسترسی به صدها تامین کننده را می دهد که می توانند نیازهای فردی شما را برآورده کنند.

انواع تولید کننده لباس

در هنگام انتخاب یک تولید کننده لباس باید به این مسئله توجه داشته باشید که آنها چه خدماتی ارائه می دهند. دو حوزه اصلی وجود دارد که در هنگام تولید باید مد نظر قرار گیرند. یکی از این حوزه ها به نیاز شما به یک کارخانه برای تولید مستقیم مشخصات و مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) خودتان مربوط می شود، اما حوزه دیگر نیاز شما به یک سرویس تمام عیار از ایجاد الگو گرفته تا محصول نهایی را بررسی می کند.

تولید لباس CMT

برای برندهای مدی که در طراحی خود به اعتماد به نفس دست پیدا کرده اند و یک مجموعه اطلاعات فنی جامع را جهت استفاده تأمین کننده ایجاد نموده اند، انتخاب یک تولید کننده CMT (برش، ساختن و آراستن)، انتخابی ایده آل به شمار می آید. این نوع روش به شما این امکان را می دهد تا روی فرآیند طراحی و بسته بندی، کنترل کاملی داشته باشید و برای برندهای کمتر شناخته شده که رابطه مثبتی با تامین کننده برقرار کرده اند، خوب عمل می کند.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

تولید لباس FPP

بسته تولید کامل (‏FPP) ‏برای کسب و کارهای جدیدی که تجربه کمتری در صنعت مد دارند، عالی است. این روش خدمات کاملی را ارائه می دهد که شامل همه چیز از کمک در طراحی سبک ها و الگوها گرفته تا تولید نهایی لباس است. این روش تولید نسبت به تولید CMT می تواند گرانتر باشد، اما برای اینکه کسب و کار مدتان رونق بگیرد، اغلب می تواند نقطه شروع خوبی را فراهم می کند.

ایجاد یک مجموعه اطلاعات فنی (Tech Pack)

هنگام توسعه ایده های خودتان برای برند جدید مد، یک تصویر و مفهوم اولیه خواهید داشت که اساس خط تولید لباس شما را فراهم خواهد کرد. به جای ارائه این طرح کلی به تولید کننده لباس، تولید یک مجموعه اطلاعات فنی می تواند به شناسایی تمام جزئیات کوچک مورد نیاز برای ساخت محصول نهایی کمک کند.
مجموعه اطلاعات فنی (تک پک) می تواند در به حداقل رساندن خطاها در فرآیند تولید کمک کننده باشد و اگر شما بتوانید اطلاعات ممکن از قبیل اندازه گیری، رنگ و نوع پارچه را نیز فراهم نمایید، کار فرآیند را هموارتر خواهید کرد. مجموعه اطلاعات فنی نه تنها اساس محکمی برای شروع تولید فراهم می کند، بلکه تضمین می دهد که همه چیز در یک صفحه مشخص در دسترس بوده و طرح شما به راحتی قابل انتقال به سازنده است.

راهنمای کار با تولید کنندگان لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, بازار پوشاک

نحوه ارتباط با تولید کنندگان لباس

ارتباط مؤثر در زمان تولید لباس از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین آن دسته از سئوالاتی که ممکن است بپرسید را در نظر بگیرید و فرآیندها را درک نمایید تا بتوانید به اطلاعات دقیق در اولین ارتباط دست پیدا کنید. وقتی یک کسب و کار جدید را آغاز می کنید، شاید اصطلاحات برایتان سخت باشد و دانستن نوع مشکلاتی که باید از آنها اجتناب کنید، شما را در این تجربه راهنمایی خواهد کرد. به برخی از حوزه های مشترک که در هنگام صحبت با تأمین کنندگان بالقوه باید در نظر گرفته شوند، در ادامه اشاره می گردد.

اصطلاحات علمی

هیچ کس انتظار ندارد که شما همه چیز را به عنوان صاحب یک کسب و کار جدید بدانید، اما به دست آوردن اصول اولیه می تواند به شما کمک کند تا یک مکالمه مقدماتی با تولید کننده لباس داشته باشید. اگر قادر به توضیح واضح ایده ها و دیدگاه هایتان نیستید، ممکن است مشاوره صحیح یا اطلاعات دقیقی در مورد قیمت ها دریافت نکنید که این مسئله می تواند منجر به اتلاف وقت و اشتباهات احتمالی در بلند مدت شود.

درک حداقل مقادیر سفارش (‏MOQها)

در تولید پوشاک، داشتن حداقل مقدار سفارش (‏MOQها) برای تولید کنندگان ‏در هنگام ایجاد طرح ها، امری عادی است. در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که کارخانه ها تنها می توانند مقادیر انبوه را تولید نمایند، چون تولید کمتر برای آنها هزینه بیشتری دارد. اگر به دنبال سفارش کمتر هستید، هنوز هم انتخاب گسترده ای از تأمین کنندگان وجود دارد که می توانند نیازهای شما را برآورده سازند. تصمیم گیری در مورد تعداد لباس هایی که به آنها نیاز دارید، بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی محسوب می شود و در نظر گرفتن سبک ها و اندازه ها نیز به هنگام سفارش مقادیر به شما کمک خواهد کرد.

نمونه ها

نمونه ها یک بخش ضروری از فرآیند تولید به شمار می آیند و در طول مرحله تحقیق و برنامه ریزی اولیه مفید هستند، اما قبل از تولید نهایی نیز اهمیت خاصی دارند. نمونه ها به شما کمک می کنند تا مشخص نمایید که آیا حس و ظاهر لباس برای برند شما مناسب بوده و آیا از کیفیت خوبی برخوردار هستند یا خیر. بعدا در مرحله تولید، نمونه نهایی شما باید قبل از اینکه به اجرای نهایی خود متعهد شوید، بررسی شود. شایان ذکر است که برخی از تأمین کنندگان برای نمونه ها هزینه می گیرند و این موضوع می تواند هزینه بالاتری از محصول نهایی شما داشته باشد. این هزینه باید در برنامه برند شما لحاظ گردد و بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی را تشکیل می دهد تا مطمئن شوید که همه چیز برای مجموعه مد جدید شما درست و بی نقص است.

صحبت در مورد چارچوب زمانی

تنظیم چارچوب زمانی و حفظ یک خط ارتباطی واضح با تأمین کنندگان برای اطمینان از اینکه همه چیز طبق برنامه پیش می رود، ضروری است. کار کردن با تولید کننده مورد نظرتان برای به دست آوردن یک بازه زمانی واقعی، تضمین خواهد کرد که انتظارات تان برآورده می شود. ممکن است در این مرحله مذاکره لازم باشد، چون شاید به یک تغییر سریع نیاز داشته باشید، اما رسیدن به یک توافق دوجانبه برای هر دو طرف مفید خواهد بود تا راه اندازی برند شما را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *