صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت فرق سویشرت، هودی و پلیور چیست؟
1401/01/10

فرق سویشرت، هودی و پلیور چیست؟

The Difference Between Sweatshirts, Hoodies & Pullovers

وقتی صحبت از لباس بیرون پوش زمستانی می شود؛ غالباً مردم از اینکه چه چیزی به چه چیزی می آید، دچار سردرگمی می شوند. بنابراین بسیاری از افراد بدون اینکه به استایل و مدل لباس شان فکر کنند؛ هر چی دم دستشان می آید (چه هودی باشد و چه پلیور) را می پوشند.

ناگفته نماند لباسی که به یک سویشرت می آید؛ ممکن است اصلاً با یک هودی جور نشود (و بالعکس)؛ به خصوص در مورد مدهای زنانه. کسانیکه سبک پوشش‌شان یک استایل کژوال بوده، و پوشش نیمه رسمی و راحت در محل کارشان عرف است؛ بایستی با تفاوت های بین سویشرت، هودی و پلیور آشنا باشند.

به عنوان مثال یک پلیور بزرگ با یک شلوار تنگ یا هر چیزی که بالاتنه شما را برجسته می کند، بسیار جالب و شگفت انگیز است؛ در حالیکه یک هودی با توجه به نیمرخ و طرز آویختگی آن ممکن است به چیزی متفاوت برای تکمیل شدن نیاز داشته باشد. شما می توانید همیشه یک سویشرت را با دامن بپوشید؛ اما پوشیدن هودی با دامن زیاد جالب نیست.

پس هر چه نگرانی درباره کمد لباس های زمستانی خود دارید، دور بریزید؛ چرا که ما در این مقاله تفاوت های عمده بین پلیور، سویشرت و هودی را برایتان توضیح می دهیم.

سویشرت چیست؟

سویشرت (Sweatshirt) معمولاً یک پیراهن گشاد و گرم است که غالباً آستین های بلندی دارد. مانند یک ژاکت بافته می شود؛ یعنی می تواند بدن را کاملا بپوشاند. سویشرت اغلب از الیاف پنبه ای یا الیاف ترکیبی خاص ساخته می شود. سویشرت معمولاً کاربردی تر و متنوع تر از کاپشن یا ژاکت است؛ چرا که دارای جزئیات مختلفی از دکمه و یقه گرفته تا برش های چین دار است، به همین دلیل می تواند مدل های مختلفی به خود بگیرد. دلیل محبوبیت زیاد سویشرت بین بانوان در سراسر جهان به دلیل تعریف آن به عنوان یک لباس راحت کژوال است؛ چرا که سریعاً می توان آن را پوشیده و با یک شلوار جین ست کرد و با این تیپ به محل کار، رستوران و یا حتی باشگاه رفت.

با افزایش محبوبیت لباس های ست ورزشی و توجه جهانی به مد سبک خیابانی، سویشرت تحول بزرگی را تجربه کرده است؛ زیرا در خارج از عرصه مد جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کرده است. مدل هایی مانند جیجی حدید (Gigi Hadid)، کندال جنر (Kendall Jenner) و دیگران علاقه بسیار زیادی به سویشرت دارند, زیرا حس کژوال آنها به شدت به نمادهایی که به لباس های ورزشی راحتی مبتنی هستند وابسته است (سویشرت ها جزء لباس هایی هستند که می توان به عنوان لباس راحتی هم از آنها استفاده نمود). سویشرت ها به دلیل راحتی و دم دست بودن بسیار محبوبند، و چون تا نصفه زیپ دار هستند به دلیل داشتن لبه های غیر متعارف و جذاب، سبک جدیدی را به کمد لباستان اضافه می کنند؛ از این رو محبوبیت آنها روز به روز بیشتر می شود.

دستگاه پنبه‌ چین مکانیکی چگونه کار می کند؟

حتماً متوجه شده اید که سویشرت های امروزی دارای جزئیات پر زرق و برقی مثل حاشیه های جسورانه و نیمرخ های جالب هستند. تمام این جزئیات در پاسخ به نیازهای اجتماعی پس از فراغت از کار به وجود آمده اند؛ زیرا می توانید به راحتی با پوشیدن یک سویشرت خود را برای مهمانی آماده کنید.

فرق سویشرت، هودی و پلیور چیست؟ - صنعت مد, صنعت لباس, صنعت پوشاک, تولید پوشاک

هودی چیست؟

هودی (Hoodie) یک سویشرت کلاه دار است، و لباسی زمستانی و مناسب برای همه افراد در تمام گروه های سنی محسوب می شود. هودی در اصل یک ژاکت ساده است که دارای یک سرپوش می باشد. جالب اینجاست که ریشه این سبک به اروپای قرون وسطی بر می گردد که راهبان برای پوشاندن سر و بدن خود از لباس های گشاد و کلاه دار استفاده می کردند.

دلیل پایداری و رونق هودی به عنوان لباسی که مورد علاقه توده های مردم است، راحتی و کاربردی بودن آن است؛ به خصوص اگر دوست نداشته باشید لباس های زمستانی زیادی بپوشید. هودی می تواند جایگزین تی شرت، جلیقه و البته سر پوش های زمستانی شود؛ در واقع یک پکیج کامل است. شیوه ساخت هودی بسیار متنوع است؛ زیرا هم می تواند در قالب یک پلیور عرضه گردد، هم می تواند در جلو زیپ داشته و هم می تواند در قالب یک ژیلت بدون آستین ساخته شود.

با وجود اینکه هودی هرگز واقعاً از فرهنگ پاپ دور نمی شود؛ اما در دهه 1990 محبوبیت بالایی بین نسل جوان پیدا کرد و حتی توانست جایگاهی برای خود در صحنه مد سطح بالا (های فشن) پیدا کند. در آن زمان هودی نمودی از حس آرامش و پوشش سایه روشن بود، و به صورت مستمر در برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و موزیک ویدئوهای آمریکایی دیده می شد. در حقیقت حتی امروز هم برندهایی مانند Versace، Dolce & Gabbana و Burberry از هودی به عنوان بخشی از نمایش های مد خود استفاده می کنند. زیبایی شناختی دهه 90 در زمینه پوشیدن لباس کاملاً با هودی هماهنگ بود و همین باعث شد تا هودی سریعاً به عنوان بزرگ ترین حربه مد پذیرفته شود.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین
فرق سویشرت، هودی و پلیور چیست؟ - صنعت مد, صنعت لباس, صنعت پوشاک, تولید پوشاک

پلیور چیست؟

پلیور (Pullover) یک نوع لباس رایج است که برای پوشیدن باید آن را از سر پوشید. اگر چه پلیور یکی از پرکاربردترین اقلام اصلی کمد لباس زمستانی به حساب می آید؛ اما ست کردن آن دشوار است و معمولاً سنگین تر و جاگیرتر از یک سویشرت است.

این بدان معنی است که همیشه باید مراقب چیزی که با آن ست می کنید باشید. اگر قصد دارید یک ژاکت پلیور به تن کنید؛ باید آن را با یک شلوار جین، یک شلوار نیمه رسمی و یا حتی یک دامن راحتی کمردار ست کنید.

یکی از محبوب ترین انواع پلیور نوع کلاه دار آن است؛ زیرا شبیه هودی بوده اما بسیار گرم تر و راحت تر از آن است. پلیورها معمولاً مردانه و زنانه هستند؛ به این معنی که مردان و زنان می توانند به راحتی آنها را بپوشند.

فرق سویشرت، هودی و پلیور چیست؟ - صنعت مد, صنعت لباس, صنعت پوشاک, تولید پوشاک

چگونه می توان سویشرت، هودی و پلیور را به شیوه ای متفاوت ست کرد؟

مهم این است که بتوانید تفاوت بین حال و هوای سبک های مختلفی که یک سویشرت، هودی یا پلیور برایتان به ارمغان می آورند را درک کنید. یک سویشرت چند وجهی است و معمولاً در هر موقعیتی می توان از آن استفاده کرد.

سویشرت را با یک پیراهن دکمه دار و یا از زیر یک کت ورزشی می توانید بپوشید. در ضمن می توان سویشرت را با یک شلوار جین ساده و یا برخی از گرمکن های ورزشی هم ست کرد. هودی معمولاً یک لباس کژوال است؛ اما می توانید از کلیشه های مد صرف نظر کرده و آن را با یک پیراهن و یا حتی یک لباس رسمی بپوشید. مثلاً می توان هودی های زیپ دار را با لباس های مختلفی ست کرد.

در ضمن هودی ها بسیار بادوام هستند؛ از اینرو حس شگفتی و تغییر را به کمک لباستان هدیه می دهند. پلیور بدون شک خوش پوش تر از هودی یا سویشرت است و می توانید با آن ظاهر خود را آراسته تر نمایید؛ پس سعی کنید در مناسبت غیر رسمی بعدی یک پلیور شیک به تن کنید. خانم ها می توانند پلیور را با یک دامن رسمی یا یک شلوار چسبان به تن کنند؛ یادتان نرود که با کمک پلیور می توانید کمد لباس خود را آراسته کرده و حال و هوای آن را تغییر دهید. اگر به دنبال یک لباس راحتی هستید؛ بهتر است به دنبال لباس های کشی و سبکی بروید که از پارچه هایی مانند پارچه پنبه ای تری فرانسوی ساخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *