صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نکات مهم برای صحبت با تولید کنندگان لباس
1399/04/16

نکات مهم برای صحبت با تولید کنندگان لباس

How to Talk with Clothing Manufacturers

چگونگی صحبت با تولید کنندگان لباس در چند گام مؤثر و ساده

معرفی خود

ایجاد اولین تأثیر خوب بر روی تولید کننده، روشی عالی برای شروع تعامل کسب و کار شما محسوب می شود. خود و برندتان را به صورت واضح معرفی کنید. به آنها اطلاعات کافی ارائه دهید تا مطمئن شوند که شما یک مشتری قابل اعتماد و آماده انجام کسب و کار هستید. چشم انداز و ویژگی های برندتان را ذکر نمایید. تا جاییکه می توانید اطلاعات خودتان را با آنها به اشتراک بگذارید. اگر ویژگی های منحصر به فرد خاصی دارید که محصول شما را در بازار متمایز می کند، آنها را به تولید کننده اطلاع دهید تا با دقت بیشتری به جزئیات توجه کنند.
همچنین در مورد سابقه کاری و تجربه خودتان در صنعت پوشاک به آنها توضیح دهید. این موضوع ممکن است در شیوه تعامل شما با تولید کننده تأثیر داشته باشد. اگر تجربه کمی داشته باشید، آنها فرض می کنند که شما در مورد جزئیات هر مرحله از تولید، اطلاعات اندکی دارید و لازم است تا زمان زیادی را صرف توضیح مهم ترین جنبه های کار به شما کنند. در حالیکه اگر مقداری تجربه در زمینه تولید لباس داشته باشید، شرکا سریع تر در مورد مسائل اصلی صحبت خواهند کرد و از اصطلاحات تخصصی بیشتری بهره خواهند برد.
اگر به صحبت در مورد مسائل مالی در اولین ملاقات تان با تولید کننده اهمیت می دهید، سعی کنید تا این حس را نادیده بگیرید. مانند یک حرفه ای برخورد کنید. ممکن است تجربیات خوب و بدی از گذشته داشته باشید، اما نگویید که بودجه تان محدود است یا به درستی سازنده شک دارید.

مراحل تولید

وقتی با تولید کننده ارتباط برقرار کردید، باید در مورد مراحل تولیدی که قبلا به آن رسیده اید، شفاف باشید. به مراحل بعدی فکر کنید، چه نوع خدماتی را نیاز خواهید داشت و انتظار دارید که از سوی تولید کننده به چه خدماتی دست یابید؟ فرض نکنید که آنها می توانند تمام نیازهای شما را برآورده سازند. در بعضی از حالت ها، شرکت های تولیدی با پیمانکاران فرعی که تمایل دارند تا به آنها کمک نمایند، همکاری می کنند. در حالت های دیگر، آنها شاید شما را به ارائه دهندگان خدماتی که می شناسند، ارجاع دهند. با این حال شاید شما مجبور به برون سپاری بعضی از کارهای خودتان شوید، پس آماده باشید.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

پیدا کردن تولید کننده مناسب

وقتی در حال توضیح نوع لباسی که می خواهید تولید شود به تولید کننده هستید، حتما در مورد تجربه های پیشین آنها پرس و جو کنید. آیا کاری مشابه با این در گذشته داشته اند؟ تا جاییکه می توانید به اطلاعات کافی در این زمینه دست پیدا کنید. آیا می توانند به بعضی از برندهایی که با آنها کار کرده اند، اشاره کنند؟ آیا هیچ تصویر یا لینک موجودی در اختیار دارند؟ اگر متوجه شدید که تولید کننده مورد علاقه شما هیچگاه سفارشی مثل این انجام نداده است، با وی قطع همکاری نکنید. فقط توصیه می شود که برای آنها همانند چیزی که دوست دارید تا به آن برسید، نقشه راه ترسیم کنید.

درخواست تعیین قیمت

وقتی درخواست تعیین قیمت می کنید، بسیار دقیق عمل کنید. برای عدد مشخصی که در ذهن دارید این درخواست را مطرح نمایید. سئوال درباره قیمت حدود 10 میلیون کالا شاید باعث تردید شود و سفارش شما را به عنوان یک فرصت تجاری جدی جلوه ندهد. با اعداد و ارقام جدی باشید. اگر علاقمندید تا مقادیر سفارش خود را گسترش دهید از آنها در مورد مقادیر بالاتر و کمتر سئوال کنید. آنها ممکن است پیشنهاد خاصی برای حجم تولید بالاتر به شما ارائه دهند.

نکات مهم برای صحبت با تولید کنندگان لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

پایبند بودن به بودجه

یک بودجه تعیین کنید و در مورد مقدار مجاز انحرافی که می توانید از آن داشته باشید تصمیم بگیرید. سپس از تولید کننده سئوال نمایید که آیا آنها می توانند با این بودجه کار را انجام دهند یا خیر. برای اطمینان از افزایش پیدا نکردن قیمت کلی محصول، درخواست کنید تا جزئیات را به صورت کامل برای شما بیان نمایند. درخواست قیمت برای هر واحد شاید به عنوان آسان ترین روش برای این رویکرد شناخته شود. متأسفانه اغلب بعد از تولید اولین نمونه، محاسبه قیمت غیر ممکن می شود. در این حالت درخواست کنید تا هزینه در گروه هایی که شامل مؤلفه های مختلف پوشاک هستند (مثل پارچه ها، تزئین کننده ها، اکسسوری ها، چاپ و نیروی کار)، تقسیم شود.

شفاف بیان کردن فرآیندها

برای پیگیری نمودن فرآیندهای تولید، مطمئن شوید که مراحل مشارکت کننده در کار با آن تولید کننده مشخص را به صورت کامل درک کرده اید. چارچوب زمانی کلی را یادداشت نمایید.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

شکاف های تولید

فاصله زمانی بین سفارش و دریافت آن، و شکاف های تولید موجود را سئوال کنید. در نظر داشته باشید که ایجاد تغییرات لحظه آخری ممکن است نتیجه شکاف تعیین شده را تغییر دهد و تولید را به شدت با تأخیر رو به رو کند. با تولید کننده در مورد کاهش زمان برای تغییرات لحظه آخری صحبت کنید و پیامدهای زمانی و مالی صرف نظر کردن از این موضوع را به آنها یادآوری نمایید.

متعهد بودن به برنامه زمانی

یک برنامه زمانی ایجاد کنید و مطمئن شوید که تولید کننده می تواند آنها را برآورده نماید. اگر نمی تواند از وی سئوال کنید که چه تغییراتی می تواند به فرآیند وارد نماید تا کار در برنامه زمانی تعیین شده به پایان برسد.

در اختیار قرار دادن همه اطلاعات

دوباره بررسی کنید و ببینید که آیا تولید کننده به همه اطلاعات، مواد و منابع مورد نیاز برای راه اندازی موفق و کامل کردن پروژه دسترسی دارد یا خیر. وقتی تأیید را به دست آوردید و تولید شروع گردید، حواستان به فرآیندها باشد.

فراهم نمودن نمونه ها

تولید کننده قبل از راه اندازی خط تولید به نمونه های تأیید شده نیاز دارد. اگر تولید کننده برای راه اندازی خط تولید به نمونه ها نیازمند است، عکس آنها را به وی ندهید. اگر شرکت تولید کننده نمونه با شرکتی که وظیفه تولید انبوه را دارد، متفاوت است، فراموش نکنید تا نمونه ها را در زمان مشخص به آنها تحویل دهید.

نکات مهم برای صحبت با تولید کنندگان لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

ضمانت نامه

با توجه به چگونگی پرداخت هزینه ممکن است به تنظیم یک قرارداد نیازمند باشید. اگر پیش پرداخت به تولید کننده می دهید، بهتر است که شرایط تولید را تعریف نمایید. با تعیین کردن مهلت و مشخص نمودن هزینه نقص ها و رویدادهای پیش بینی نشده از کسب و کار خودتان محافظت کنید.

مشخص نمودن هزینه های پنهان

هزینه تولید پوشاک شاید شامل هزینه های مربوط به برچسب زنی، بسته بندی، حمل و نقل، صادرات یا واردات نیز باشد و شاید هم به این موارد ارتباطی پیدا نکند. برای جلوگیری از ایجاد مشکل، در مراحل اولیه فرآیند به این مسائل رسیدگی کنید.

پرداخت به موقع

با پرداخت به موقع هزینه ها سبب قطعی کردن تولید گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *