صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نُه گام برای آغاز تجارت در زمینه صنعت نساجی
1399/01/11

نُه گام برای آغاز تجارت در زمینه صنعت نساجی

صنعت نساجی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و فعال‌ترین حوزه‌ها در زمان حاضر در نظر گرفت. امید است که این صنعت همچنان در آینده به تقویت بازدهی خود ادامه دهد. اگر ایده ایجاد یک تجارت در زمینه نساجی، شما را مجذوب کرده است، اینک زمان انجام بعضی از اقدامات در این حوزه است.
فعالیت و حضور در صنعت نساجی به معنای داشتن روابط نزدیک با دنیای مد و طراحی است، چون تجارت نساجی برای این صنایع فرعی، پارچه‌ها را تأمین می‌کند. دو نوع از تجارت نساجی وجود دارد، یکی شامل زنجیره‌هایی از خرید و فروش همه اقلام پارچه‌ است و دیگری فقط مغازه‌های کوچکی هستند که در تعداد کم، انواع مشخصی از پارچه‌ها را به فروش می‌رسانند.
بنابراین اگر شما برنامه‌ریزی کرده‌اید تا شانس خود را در زمینه تجارت نساجی امتحان نمایید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع منسوجاتی را می‌خواهید بفروشید. قبل از اینکه ایده شما به مرحله عمل برسد، مطمئن شوید که شما در مورد هر چیزی که در سرتان هست، اطلاع کامل دارید.

نُه گام برای آغاز تجارت در زمینه صنعت نساجی - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, تجارت نساجی, بازار نساجی

1- شناسایی و اطلاع از بازار

همیشه یک ایده خوب و جذاب، به مشاوره و نصیحت کسانی که قبلا در آن تجارت با بازار و چالش‌های آن مواجه بوده‌اند، نیاز دارد. همچنین قبل از اینکه شما وارد مرحله تجارت شوید، باید دارای ایده و نظر در مورد موضوعات زیر باشید:

الف) نیاز به محصول

دانستن ماهیت نیاز برای نوع خاصی از پارچه‌ که شما برای فروش آن برنامه‌ریزی کرده‌اید از اهمیت زیادی برخوردار است. نیاز ممکن است در همه جا یکسان نباشد، بنابراین شما باید یک بررسی و نظرسنجی محیطی را جهت تعیین آن انجام دهید.

ب) رقابت‌پذیری

اگر مغازه دیگری در موقعیت جغرافیایی مشابه، محصول مشابهی که شما قصد فروش آن را دارید، می‌فروشد، سعی کنید کارهایی که آنها برای جلو افتادن از کسب‌و‌کار شما انجام داده‌اند را کشف نمایید.

ج) قیمت‌گذاری

قیمت‌گذاری یک عامل مهم در هر نوع تجارتی است. سعی کنید تا قیمت محصولاتتان را تا حد ممکن، رقابتی تعیین کنید.

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

2- تحقیق و پژوهش

اگر شما می‌خواهید در تجارت نساجی به ریسک موفقیت‌آمیز برسید، نباید از اهمیت پژوهش خوب غافل شوید. شما به درک مشتریانتان نیاز دارید که آنها چه چیزی را جستجو می‌کنند و رقیبان شما چه چیزی را انجام می‌دهند. همچنین ملاحظات دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که از جمله آنها می‌توان به نوع سرمایه‌گذاری که شما جهت آغاز تجارت نساجی به آن نیاز خواهید داشت، منابع مالی، گام‌هایی که شما جهت پیشرفت تجارتتان به آنها نیاز دارید، نوع اجازه استفاده از تجارت‌های مورد نیاز و موارد دیگر اشاره کرد.

3- ارتباط با فروشنده‌ها برای تولید و چاپ منسوجات

اگر شما برنامه‌ریزی کرده‌اید تا تجارتی را در زمینه فروش و چاپ منسوجات شروع نمایید، باید به ارتباط با فروشند‌ه‌های عرضه‌کننده مواد خام مورد نیاز برای اهداف خود اقدام کنید. محصولات لاتکس توسط تعدادی از بازارهای نساجی برای چاپ دیجیتالی منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نُه گام برای آغاز تجارت در زمینه صنعت نساجی - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, تجارت نساجی, بازار نساجی

4- پیدا کردن پارچه

شما برای پیدا و انتخاب نمودن پارچه مورد نیاز خود باید ارتباط با سازندگان و فروشندگان را آغاز کنید. شما وقتی پارچه‌هایی با کیفیت بالا یا تنوع گسترده‌ای از آنها را خریداری می‌کنید باید احتیاط نمایید. اگر بخواهید، می‌توانید بعضی از روزنه‌های پارچه‌های منحصربه‌فرد را بررسی کنید یا از صنعتگران محلی متخصص جهت رنگرزی دستی پارچه‌ها یا منسوجات بافتنی استفاده نمایید. اینگونه پارچه‌ها به عرضه‌های معمولی شما، ارزش بیشتری خواهند بخشید.

5- مدیریت جریان نقدینگی

حتی اگر شما قبلا سرمایه‌گذاری جهت شروع کسب‌و‌کار کوچک خود را ترتیب داده باشید، یک کارت اعتباری مختص به تجارت کوچک، به شما اجازه مراقبت از هزینه‌های مکرر را می‌دهد و از پرداخت‌های آنلاین شما مراقبت می‌کند. شما حتی ممکن است تعدادی از مزیت‌های اضافی مانند پیشنهاد برگشت وجه برای خریدهای مشخص را نیز داشته باشید.

6- موقعیت

برای مغازه فروش محصولات نساجی یا یک کارخانه تولیدکننده منسوجات، موقعیت یک عامل مهم محسوب می‌شود که بر موفقیت و رشد تجارت شما تأثیر می‌گذارد. اگر کسب‌و‌کار شما یک کارخانه است، مطمئن شوید که چرخه مناسبی دارد. شما باید در یک زمان مشخص، منبع فراوانی از آب و الکتریسیته را داشته باشید. مغازه‌ها باید در مکانی واقع شوند که بیشتر مورد توجه خریداران قرار گیرند.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

7- مدیریت زمان

مهارت پیدا کردن در مورد هنر مدیریت زمان، برای موفقیت در هر کسب‌و‌کاری مهم است. اگر شما معمولا زمان را از دست می‌دهید یا در انجام فرآیندها و وظایف مهم، از زمان غافل می‌شوید، اینک باید مدیریت زمان مؤثر را فرا گیرید.

8- حمل و نقل

یک عامل و ملاحظه مهم در تجارت نساجی شما، حمل و نقل خواهد بود. شما باید قبل از شروع هرگونه ریسک تجارت، هزینه حمل و نقل را در بودجه خودتان در نظر بگیرید.

نُه گام برای آغاز تجارت در زمینه صنعت نساجی - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, تجارت نساجی, بازار نساجی

9- مشاوره برای کسب‌و‌کارتان

شما باید مردم را در مورد تجارت جدیدی که می‌خواهید شروع کنید یا قبلا شروع کرده‌اید، آگاه کنید. اطلاعات و آگاهی را تا حد ممکن در بین خریداران آتی رواج دهید. اگر بیشتر مردم قبلا در مورد کسب‌و‌کار شما آگاهی داشته باشند، شما می‌توانید یک شروع خوب را برای کسب‌و‌کارتان انتظار داشته باشید. بازاریابی رسانه اجتماعی و بازاریابی آنلاین، بعضی از ابزارهای قدرتمند این روزها هستند. شما می‌توانید به‌صورت مؤثر به تعداد زیادی از خریداران هدف با استفاده از این ابزارها برسید. در توئیتر عضو شوید یا با ایجاد کردن یک صفحه جدید در فیسبوک، می‌توانید در این راستا به اهداف خود نائل شوید.
جهت ایجاد یک کسب‌و‌کار در حوزه صنعت نساجی، شما باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که نه تنها دانش کافی را در مورد ایجاد تجارت، بلکه در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارید، جمع‌آوری کرده‌اید. در این حالت، داشتن دانش عمیق در مورد پارچه، مانند چگونگی ایجاد آن یا چگونگی تولید کیفیت بهتر از رقبا، در صعود از نردبان موفقیت به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *