صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز برند Lee شلوار جین با گواهینامه Cradle to Cradle تولید می کند
1400/06/21

برند Lee شلوار جین با گواهینامه Cradle to Cradle تولید می کند

برند لی (Lee) برای تولید شلوارهای جین دارای گواهینامه Cradle to Cradle یا C2C با شرکت Artistic Milliners که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جین می باشد، همکاری کرده است. شلوارهای جین جدید برند لی تحت نام‌ های Aureola و Nymph به ترتیب دارای گواهینامه C2C طلایی و برنزی می باشند.

استاندارد تضمین شده محصول C2C با تدوین یک فرآیند بهبود مستمر، طراحان و تولید کنندگان را با هدف دستیابی به رویکرد اقتصاد مدور راهنمایی می کند. در این فرآیند محصولات براساس 5 دسته بندی کیفی درجه بندی می شوند؛ این دسته بندی ها عبارتند از سلامت مواد، استفاده مجدد از مواد، انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت کربن، مدیریت آب و عدالت اجتماعی.

هر محصول می تواند در هر یک از دسته بندی ها به درجات پایه، برنزی، نقره ای، طلایی و پلاتینی برسد؛ کمترین سطح نشان دهنده امتیاز کلی محصول است. در واقع هدف از تدوین معیارهای هر سطح؛ حذف مواد شیمیایی سمی و ناشناخته در مرحله تولید کالاها، تجزیه کالاهای استفاده شده به مواد غذایی مغذی و در نتیجه ایجاد یک چرخه به هم پیوسته و مطمئن است.

جف فرای (Jeff Frye)، معاون بخش توسعه محصول در شرکت کنتور برندس (Kontoor Brands) و مالک برند لی می گوید: «هدف ما در شرکت لی یافتن روش ها و راهکارهای تحول آفرین برای طراحی و تولید محصولاتی است که دارای تاثیر حداقلی بر سیاره ما باشند. دستیابی به سبک های مجوزدار Cradle to Cradle این امکان را برای مشتریانمان فراهم می کند تا با اطمینان از Lee Jeans استفاده کنند؛ زیرا آنها می دانند که ما به صورت مستمر به دنبال ارتقای پایداری محصولات خود بوده و سعی داریم تا جای ممکن آنها را با اقتصاد مدور (چرخه ای) تطبیق دهیم، چون به دنبال خیر و صلاح مردم و سیاره خود هستیم».

زیپ قابل بازیافت و ضد آب شرکت YKK

هر یک از اجزای این لباس های جین به صورت 100% قابل بازیافت هستند و هر دو سبکی که در این قالب تولید می گردند، جزء شلوارهای جین کلاسیک پنج جیبی هستند که با استفاده از پارچه دنیم گرد بافت 12 اونسی کشی ساخته می شوند. این لباس ها با پنبه 100% ارگانیک حاصل می گردند و فرآیند رنگرزی پارچه به کار رفته در تولیدشان به گونه ای است که مصرف آب آنها، 58% کمتر از فرآیندهای رنگرزی سنتی است. دکمه های این شلوارها از فلزات خام و بکر ساخته می شوند که پرداخت و عمل آوری نشده اند؛ این امر باعث حذف مصرف انرژی اضافی و غیرضروری می گردد. این نوع شلوار جین در فروشگاه های خرده فروشی منتخب در دسترس است، و به صورت آنلاین در سراسر آمریکای شمالی و اروپا عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *