صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی
1399/03/26

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی

Fabrics To Choose For Sewing Toys

پارچه های مناسب برای اسباب بازی های نرم یک المان کلیدی از وسایل جانبی خود ساخته برای کوچکترها محسوب می شوند. این پارچه ها در میان افرادیکه به دنبال ماسکوت های (mascots = نوعی عروسک شانس بیار یا بخت آور هستند که در فرهنگ های غربی برای دفع بلا و خطر به کار می روند) ایمن و اصیل هستند به یک گرایش ناخوشایند تبدیل گردیده اند، چون به مقبولیت بسیار زیادی در بازار احتیاج دارند. به دلیل خود ساخته بودن، والدین می توانند از عدم آسیب و ضرر آنها مطمئن شوند. همچنین امکان شخصی سازی و قرار دادن قلب و روح برای تولید آنها در یک زمان مشخص وجود دارد.

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی - صنعت نساجی, راهنمای خیاطی, راهنمای خرید, بازار پارچه, انواع پارچه

جنس طبیعی و ایمن

در هنگام انتخاب پارچه ها برای اسباب بازیهای نرم، ایمنی برای بچه های کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین استفاده از پارچه های ضد آلرژی، پنبه ای و طبیعی مخصوصا برای ماسکوت ها توصیه می گردد. همه پارچه های تأیید شده توسط OEKO-TEX می توانند مورد استفاده قرار گیرند، چون این سازمان در هر مرحله از تولید، خالص بودن پارچه ها را تأیید می کند و مطمئن می شود که آنها شامل هیچگونه مواد شیمیایی مضری نیستند.
از آنجاییکه ماسکوت ها، معتبرترین شرکت کننده در همه بازی های بچه ها به شمار می آیند، لذا اغلب نشانه های تجاری خود را به شکل کثیف و خاکی تحمل می کنند. با توجه به این مسئله، مطمئن شدن از تولید آنها با پارچه های بادوام که به آسانی دفعات زیادی شسته و تمیز خواهند شد و گرد و غبار ناشی از آنها از بین خواهد رفت، ارزشمند خواهد بود.

کیفیت و دوام پذیری بالا

اگر به دنبال پارچه بافته شده مستحکم و بادوام برای دوختن اسباب بازی های نرم هستید که طبیعی بودن آنها را در عین واحد نیز حفظ کند، گبردین (gabardine) یا پانامایی که به صورت محکم بافته شده و بافتی متمایز دارد را انتخاب نمایید. پارچه سوفیا (sofia) نیز به نوبه خود با چاپ های روشن و ظریف بسیار خوب کار می کند. متاسفانه این پارچه ها نمی توانند شستشوی ماشینی را تحمل نمایند یا لکه ها را از بین ببرند، بنابراین بهتر است که آنها از طریق تمیز کاری شیمیایی دوباره جان بگیرند.

بازار منسوجات خودرو در حال رشد است

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی - صنعت نساجی, راهنمای خیاطی, راهنمای خرید, بازار پارچه, انواع پارچه

پارچه کرتون کلاسیک

کرتون (cretonne) یک پارچه پنبه ای چند منظوره و سبک وزن است که به راحتی می تواند در هنگام خیاطی مورد استفاده قرار گیرد و در شرایط خوبی حفظ شود. هر چند به صورت زننده و اشباع کار چاپ بر روی این پارچه انجام می گیرد، اما با جوهرهای رنگی به طور اعجاب انگیزی کاری می کند. با این حال اگر به الاستیسیته پارچه اهمیت می دهید، یک پارچه کشباف بادوام و مقاوم در برابر کشش را انتخاب نمایید که لمس کردن آن خوشایند باشد و در هنگام پردازش باعث ایجاد مشکلات ناخواسته نگردد. این پارچه ها برای اسباب بازی های نرم جهت تولید نمودن وسایل جانبی اضافی، مانند لباس ها و تجهیزات برای خانه های عروسکی بسیار ایده آل هستند.

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی - صنعت نساجی, راهنمای خیاطی, راهنمای خرید, بازار پارچه, انواع پارچه

پارچه های مخملی

انتخاب نمودن پارچه هایی که لمس کردن آنها خوشایند باشد (مثل پارچه های کشباف)، می تواند با ارزش در نظر گرفته شود. ثابت گردیده است که این پارچه ها برای اسباب بازی های مخصوص بغل کردن که به نرمی برای لمس کردن احتیاج دارند، ایده آل هستند و سبب آلرژی نمی شوند. آنها برای شستشوی ماشینی مناسب هستند، شکل شان را حفظ می کنند و تحت کشش قرار نمی گیرند، بنابراین می توانند حتی بدترین ماجراها را هم تحمل کنند.

انتخاب الگو و شخصیت صحیح برای اسباب بازی

قبل از انتخاب الگو و پارچه ها برای دوخت اسباب بازی، ابتدا ماهیت اسباب بازی را در نظر بگیرید. اسباب بازی ها برای مصارف مختلفی به کار می روند، مثلا اسباب بازی شاید حالت بغل کردنی داشته باشد که بچه با آن به خواب خواهد رفت یا ممکن است برای لباس پوشیدن و ماجراجویی به کار برده شود یا نوعی عروسک پارچه ای باشد که بچه آن را با خود به مهد کودک یا سفر جاده ای می برد. برای اینکه بتوانید شخصیت و احساسات فرزندانتان را منعکس نمایید، طیف متنوعی از رنگ ها و الگوها را انتخاب کنید.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی - صنعت نساجی, راهنمای خیاطی, راهنمای خرید, بازار پارچه, انواع پارچه

اسباب بازی ها اولین کالاهایی هستند که در هنگام ورود به اتاق خواب بچه ها با آنها مواجه می شوید، بنابراین اگر بتوانند یک فضای دوستانه را گسترش دهند و با توجه به جزئیات ایجاد شوند، بسیار عالی خواهند بود. اگر می خواهید اسباب بازی های عروسکی را با دست خیاطی کنید، خودتان را با نخ های مناسب و سوزن های حاوی ضخامت مطلوب که باعث می شوند تا کار شما با سختی کمتر و راحتی بیشتر همراه گردد، تجهیز نمایید.

ترکیب و آزمایش الگوهای مختلف

پارچه ها را با تصاویری از شخصیت های کارتونی مورد علاقه، الگوهای حیوانی یا نقش مایه آموزشی حاوی عبارت ها یا اعداد پوشش دهید. علاوه بر این، می توانید بچه ها را برای تبدیل شدن به یک طراح یا ایجاد کننده الگوی خودشان نیز ترغیب کنید تا بتوانند بدون هیچگونه مشکلی بر روی پارچه خیاطی انتخابی به چاپ طرح هایشان اقدام نمایند. اینگونه راه حل ها برای بچه هایتان نوعی سرگرمی و لذت ایجاد خواهد نمود که خلاقیت و تصویرسازی آنها را تحریک می نماید و شما را قادر خواهد کرد که از ترکیب تجارت با کارهای خوشایند لذت ببرید.

نحوه انتخاب پارچه اسباب بازی - صنعت نساجی, راهنمای خیاطی, راهنمای خرید, بازار پارچه, انواع پارچه

هیچکس نمی گوید که تنها یک پارچه را انتخاب نمایید. یک پروژه خلاقانه که پارچه های متنوعی را ترکیب خواهد نمود، طراحی کنید و در عین حال بر روی ایجاد شخصیت برای عروسک مخصوص بغل کردن تأکید نمایید و آن را با لوازم جانبی اضافی یا لباس هایی که که سبب افزایش سرگرمی برای فرزند شما خواهند شد، مجهز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *