صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت وظایف و مسئولیت های بازارپرداز ارشد پوشاک
1399/12/03

وظایف و مسئولیت های بازارپرداز ارشد پوشاک

بازارپرداز پوشاک رکن اصلی صنعت پوشاک آماده است که در آن بازارپرداز ارشد پوشاک (senior apparel merchandiser) در اجرای یک سفارش از زمان ثبت سفارش تا زمان حمل آن نقش مهمی ایفا می کند. اگر بازارپرداز ارشد پوشاک وظایف و مسئولیت های خود را به نحو احسن انجام دهد، قطعاً روند اجرای یک سفارش صادراتی به سهولت جلو خواهد رفت؛ لذا ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد مسئولیت های یک بازارپرداز ارشد پوشاک صحبت کنیم.

مسئولیت های بازارپرداز ارشد پوشاک

یک بازارپرداز ارشد پوشاک وظایف و مسئولیت های مهمی را در هنگام اجرای یک سفارش صادراتی برعهده دارد. این وظایف به شرح زیر هستند:

1- جمع آوری سفارش
2- توسعه محصول
3- برآورد هزینه سفارش
4- تائید سفارش
5- باز کردن L/C
6- تامین مواد اولیه
7- جمع آوری مواد اولیه
8- برنامه ریزی تولید
9- تضمین کیفیت
10- بازرسی نهایی
11- حمل سفارش

در ادامه درباره تمامی موارد فوق به اختصار صحبت خواهیم کرد.

1- جمع آوری سفارش
در ابتدا بازارپرداز ارشد پوشاک باید سفارشات صادراتی خریدار را جمع بندی کند. او می تواند این کار را از طریق ایمیل یا مراجعه مستقیم به خریدار انجام دهد. اما در بیشتر موارد سفارشات صادراتی از طریق ایمیل جمع بندی می شوند.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

2- توسعه محصول
بازارپرداز ارشد پوشاک باید اقلام سفارشی را براساس دستورالعمل خریدار توسعه داده و تائیدیه خریدار را بگیرد.

3- برآورد هزینه سفارش
در این اثنا بازارپرداز ارشد پوشاک باید در مورد قیمت محصول با خریدار مذاکره کند و نهایتاً با او بر سر قیمت به توافق برسد.

4- تائید سفارش
در این مرحله بازارپرداز ارشد پوشاک باید تائیدیه خریدار را در مورد جزئیات سفارش از قبیل مقدار، سایز و غیره بگیرد.

5- باز کردن L/C
باز کردن L/C در یک سفارش صادراتی اهمیت زیادی دارد. در این مرحله بازارپرداز ارشد پوشاک با کمک بخش بازرگانی دفتر خرید باید تمام جزئیات مرتبط با L/C را تائید کند.

6- تامین مواد اولیه
قابلیت تامین مواد اولیه جزء یکی از صلاحیت های بسیار مهم بازارپرداز ارشد پوشاک محسوب می شود. او باید رابطه ای مستحکم با تامین کنندگان برقرار کند تا بتواند هر مسئله مرتبط با تامین مواد را سر وقت مدیریت نماید.

7- جمع آوری مواد اولیه
بازارپرداز ارشد پوشاک وظیفه دارد تا قبل از شروع روند تولید سفارش، تمامی مواد و لوازم تولید سفارش را در کارخانه آماده کند. جمع آوری به موقع مواد اولیه و انتقال آنها به کارخانه به وی کمک می کند تا سفارش را در موعد مقرر برای حمل آماده نماید.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

8- برنامه ریزی تولید
برنامه ریزی تولید برای هر سفارش صادراتی پوشاک حائز اهمیت است. برنامه ریزی دقیق روند تولید نه تنها به بازارپرداز پوشاک در دستیابی به تولید هدفمند کمک می کند، بلکه باعث می شود تا وی بتواند در زمان مناسب سفارش خریدار را حمل کند.

9- تضمین کیفیت
امروزه تجارت پوشاک آماده تماماً به کیفیت وابسته است. در اینجا کیفیت حرف اول را می زند. در این زمینه بازارپرداز ارشد پوشاک وظیفه دارد تا کیفیت محصولات را با استفاده از تمامی روش های ممکن تضمین نماید.

10- بازرسی نهایی
در این مرحله بازارپرداز ارشد پوشاک وظیفه دارد تا براساس دستورالعمل های خریدار، مقدمات بازرسی نهایی از سفارش را فراهم کند؛ بازرسی نهایی سفارش باید به گونه ای باشد که سفارش را برای ترخیص کالا از گمرک آماده کند، حال چه سفارش برای حمل آماده باشد و چه خیر.

11- حمل سفارش
در این حالت بازارپرداز ارشد پوشاک باید تمامی کالاها را با کمک بخش بازرگانی دفتر خرید حمل کرده و برای خریدار ارسال کند؛ در این مرحله بخش بازرگانی باید کلیه اسناد حمل سفارش را به بندر تحویل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *