صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت مانیفست انقلاب مد
1399/06/01

مانیفست انقلاب مد

Manifesto for a Fashion Revolution

مانیفست انقلاب مد با ارائه 10 دستورالعمل، دیدگاهی را برای صنعت مد ایمن تر و تمیز تر فراهم می کند. انقلاب مد یک جنبش جهانی است که برای دستیابی به صنعت مد پایدارتر فعالیت می نماید و می کوشد تا با اصلاح سیستماتیک صنعت با تمرکز ویژه بر روی نیاز به شفافیت بیشتر در زنجیره تأمین مد دست پیدا کند. این انقلاب در پی فرو ریختن ساختمان کارخانه رانا پلازا (Rana Plaza) در سال 2013 که منجر به کشته شدن 1134 نفر و مجروحیت بیش از هزاران کارگر گردید، به وجود آمد. از آن پس میلیون ها نفر در سراسر جهان خواستار پاسخگویی به سئوال چه کسی لباس من را ساخته است، شدند.مانیفست انقلاب مد که در پنجمین سالگرد شکل گیری انقلاب مد پدید آمده است،

دستورالعمل مانیفست انقلاب مد

1- مد از ایده گرفته تا خلق سبک جدید، کار شرافتمندانه ای فراهم می کند. این کار بر کسی بردگی، خطر، بهره کشی، کار بیش از حد، آزار، سوء استفاده یا تبعیض وارد نمی کند. مد سبب آزادی کارگران و پوشش می شود و هر کسی را قادر می سازد تا از حقوق خودش پشتیبانی کند.
2- دستمزد عادلانه و برابر توسط مد فراهم می شود. این کار معیشت هر کسی در این صنعت کار می کند، از مرزعه دار گرفته تا مغازه دار را تأمین خواهد کرد. مد سبب دوری مردم از فقر می شود، جوامع غنی به وجود می آورد و آرزوها را برآورده می کند.
3- مد به مردم احساس قدرت می دهد تا بدون ترس به اظهارنظر بپردازند، بدون خشونت و سرکوبی دور هم گرد آیند، و برای شرایط بهتر در محل کار و در سراسر جوامع مذاکره کنند.
4- مد به فرهنگ و سنت ها احترام می گذارد. مهارت ها و توانمندی ها را پرورش می دهد، گرامی می دارد و به آنها پاداش می دهد. خلاقیت را به عنوان قدرتمندترین ابزار شناسایی می کند. مد هرگز اعتبار نامناسب ارائه نمی دهد و بدون اجازه چیزی را تصاحب نمی کند. صنعتگر توسط مد شریف شمرده می شود.
5- مد بدون توجه به نژاد، طبقه، جنسیت، سن، شکل یا توانایی، به خاطر انسجام، شمولیت و دموکراسی مشهور است. مد طرفدار تنوع است، چون برای موفقیت حیاتی است.
6- مد از محیط زیست پشتیبانی می کند و آن را بازیابی می نماید. منابع با ارزش را تهی نمی کند، خاک را تخریب نمی نماید، هوا را آلوده نمی کند و به سلامتی آسیب نمی زند. مد از رفاه همه ابعاد زندگی محافظت می نماید و از اکوسیستم های متنوع پشتیبانی می کند.
7- مد هرگز به صورت غیر ضروری از بین نمی رود یا دور انداخته نمی شود، بلکه از نظر ذهنی در روشی گردشی دوباره طراحی می شود و بازیابی می گردد. مد قابلیت تعمیر، استفاده مجدد، بازیافت و بازیابی بهینه را دارد. کمدهای لباس و محل های دفن زباله با لباس هایی که خواستنی هستند، اما عزیز نیستند و خریداری می شوند، اما حفظ نمی گردند، سرریز نمی شوند.
8- مد شفاف و پاسخگو است. مد پذیرای شفافیت است و پشت پیچیدگی پنهان نمی شود یا بر روی رازهای تجارت جهت پی بردن به ارزش ها تکیه نمی کند. هر کسی در هر منطقه ای می تواند نحوه، محل، سازنده و شرایط تولید لباس را کشف نماید.
9- مد بیش از سود و فروش، موفقیت را ارزیابی می کند. مد از محیط زیست محافظت می نماید و آن را بازیابی می کند، و ارزش های مردم را فراتر از رشد و سود در نظر می گیرد.
10- مد برای اظهارنظر، خوشی، تأمل، اعتراض، راحتی، دلسوزی و اشتراک سپری می شود. مد هرگز تسلیم، بدنام، تخریب، منزوی یا قربانی نمی گردد. مد به زندگی به دید احترام می نگرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *