صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت بهترین روش برای کسب و کار پوشاک
1399/04/10

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک

Best Method For Your Business

وقتی شما در حرفه مد وارد می شوید و قصد می کنید تا در مراحل اولیه تولید و توسعه محصول گام بردارید، یکی از مهمترین تصمیم هایی که باید بگیرید به ایجاد الزامات تولید پوشاک مربوط می شود. با این حال اگر تازه وارد این صنعت شده اید، کار کردن با کارخانه های تولید پوشاک می تواند یک کار ترسناک به نظر رسد. برنامه ریزی و تحقیق در این مرحله مهم هستند، چون همه تولید کنندگان لباس به روشی یکسان فعالیت نمی کنند. بسیاری از طراحان نوظهور و در حال رشد این مسئله را درک نمی کنند که چرا باید کارخانه ها، همه خط تولید لباس شما را از آغاز تا پایان کامل نمایند، در حالیکه ممکن است شما آنها را نخواهید. حفظ کنترل در طول طراحی و فرآوری همان چیزی است که می تواند برند شما را از بقیه متمایز نماید، بنابراین اگر مدل کسب و کار شما به این صورت باشد، چه گزینه هایی پیش رو دارید؟

انواع روش های تولید لباس

دو روش عمده برای تولید پوشاک وجود دارد. اگر به دنبال حفظ کنترل نهایی فرآیندها هستید، کار کردن با کارخانه CMT (برش، ساخت و آراستن) بهترین گزینه است. با این حال، اگر به همکاری در همه جنبه های تولید نیاز دارید، یک FPP (بسته تولید کامل) می تواند برای برند شما مناسب باشد. هر دو روش دارای مزایای مشخصی هستند، اما انتخاب آنها به نیازهای منحصر به فرد کسب و کار، مرحله ای که در حال حاضر در حال تولید یک محصول هستید و همچنین بودجه شما بستگی دارد. در ادامه با بررسی انواع مختلف روش های تولید لباس متوجه خواهید شد که هر کدام تا چه اندازه می توانند از برند مد شما پشتیبانی نمایند.

تولید CMT چیست؟

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

به عبارت ساده تر، برش، ساخت و آراستن (CMT) نوعی خدمات است که توسط کارخانه هایی که اساسا به برش، ساخت و آراستن طرح های شما می پردازند و آنها را به محصولات نهایی تبدیل می کنند، فراهم می شود. کارخانه به مشخصات، بسته های فنی (تک پک)، پارچه ها، الگوها و الزامات کوک از جانب شما قبل از تولید نیاز دارد. بعد از اینکه کارخانه به این اطلاعات دست پیدا کرد، سه گام اصلی را برای توسعه محصول شما طی خواهد نمود.

گام اول: برش

برش زدن الگو، اولین مرحله تولید CMT است. پارچه با توجه به نوع الگو و درجه بندی ارائه شده، برش خواهد خورد. تولید کنندگان معمولا از ماشین ها و فناوری های خاص برای ایجاد یک برش دقیق استفاده خواهند کرد، در این صورت از حاصل شدن بهترین کیفیت مطمئن می شوند. کارخانه ها براساس مشخصات تعیین شده از سوی شما کار می کنند، بنابراین وجود داشتن هرگونه خطایی می تواند هزینه اضافی به وجود آورد. فراهم کردن یک بسته فنی جامع برای کاهش این مشکلات از اهمیت زیادی برخوردار است.

گام دوم: ساخت

بعد از برش خوردن پارچه، تولید کنندگان به سراغ مرحله بعدی، یعنی ساخت پوشاک می روند. این مرحله از کوک زدن مواد به هم دیگر تشکیل شده است که سبب تولید محصول نهایی خواهد شد. در این مرحله نیز از ماشین ها برای دستیابی به سرعت و دقت بیشتر استفاده می شود.

گام سوم: آراستن

وقتی محصول نهایی به هم دیگر کوک زده شد، ظاهر نهایی محصول کامل خواهد شد. این مرحله از انجام بررسی کیفی پوشاک قبل از تحویل به مشتری تشکیل شده است.

مزایای تولید CMT

این نوع از تولید برای طراحانی که قبلا بر روی یک مقیاس کوچک تولید انجام داده اند و به برون سپاری برای افزایش مقادیر تولیداتشان نیاز دارند، یک انتخاب عالی محسوب می شود. استفاده کردن از فرآیند CMT به شما این امکان را می دهد تا کنترل خودتان را بر روی پارچه انتخابی و همچنین همه جنبه ها از جمله برچسب های دوختن و هر گونه بسته بندی اضافی حفظ نمایید. استفاده از این روش تولید می تواند مزایایی از نظر کاهش زمان برای برطرف کردن نیازهای خرده فروشان به شما ارائه دهد. داشتن درک از فرآیند تولید CMT ضروری است، چون اینگونه اطمینان حاصل می کنید که انتظارت شما برآورده شده است. با این حال اگر تازه وارد صنعت مد شده اید، FPP (بسته تولید کامل) می تواند برای شما مناسب تر باشد.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

تولید FPP چیست؟

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

همانگونه که از نامش پیداست، این روش یک بسته کامل از راه حل ها را از سوی تولید کننده ارائه می دهد. آنها در مرحله مشورت اولیه، الگوها را ایجاد می کنند، پارچه ها و تزئینات را تهیه می نمایند، نمونه ها را می سازند و تمام فرآیندهایی که منجر به کامل شدن پوشاک می شود را در نظر می گیرند. در مقایسه با فرآیند CMT که در ابتدا توضیح داده شد، کارخانه های FPP به ارائه گستره بیشتری از مراحل تولید پوشاک اقدام می کنند.

مرحله طراحی

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

وقتی کسب و کار مد خودتان را آغاز نمودید، ایده ای از لباس ها و طرح هایی که می خواهید به آنها برسید را خواهید داشت. برای اینکه این ایده ها به مرحله بعدی منتقل شوند، طرح های رسم شده جهت تبدیل به الگوهای اولیه برای درجه بندی و برش خوردن به کامل شدن نیاز خواهند داشت. یک کارخانه FPP می تواند در این توسعه به شما کمک کند و طرح های دستی رسم شده ساده را به طرح های حاوی جزئیات کامل تبدیل نماید. تولید کنندگان FPP در طول فرآیندهای طراحی ممکن است قادر به ارائه مشاوره و راهنمایی در مورد تمایلات و گرایشات در صنعت نیز باشند. چون آنها به صورت همزمان و مرتب با عرضه کنندگان منسوجات و کارشناسان حوزه مد کار می کنند، دیدگاه ارزشمندی در مورد بایدها و نبایدهای کار خواهند داشت. البته به واگذاری کامل ایده ها و طرح ها نیازی نیست، بلکه در نظر گرفتن این تخصص و کارشناسی می تواند از توسعه محصول و سودآوری کلی برندتان پشتیبانی نماید.

مشخصات فنی

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

در صورتیکه در فرآیند تولید لباس در مورد اندازه گیری ها، اصطلاحات و مشخصات فنی از تخصص اندکی برخوردار باشید یا از آنها چیزی ندانید، می تواند هولناک به نظر برسند. برای برندهای کوچکتر، داشتن دانش عمیق از این فرآیندها امکان پذیر نیست، چون شما تلاش دارید تا همه موارد را در کسب و کارتان اداره کنید. با کار کردن با یک کارخانه FPP، آنها می توانند همه مشخصات را جهت بررسی شما تولید نمایند. بیشتر تولید کنندگان پوشاک، مجموعه ای از درجه بندی ها و الگوها را برای لباس های مخصوص در اختیار دارند، بنابراین فرآیند تولید می تواند سریع و آسان طی شود. با این حال، آنها با جزئیات بیشتری با شما کار خواهند کرد و مسائلی مثل برچسب، طراحی چاپ و قرارگیری سخت افزار با شما بررسی خواهد شد.

تهیه پارچه

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

شما در بسته های FPP به تولید کنندگان و عرضه کنندگان بی شماری دسترسی خواهید داشت. شرکای تولید شما قادر خواهند بود تا در مورد بهترین پارچه ها و مقادیر سفارش براساس بودجه تان به شما راهنمایی ارائه دهند. علاوه بر این، به دلیل ارتباط آنها با منابع عرضه پارچه های خارجی، شما باید در عقد قرارداد نیز مهارت داشته باشید. با این حال ممکن است بعضی از المان های توافقی در مورد انتخاب پارچه مد نظر قرار گیرد. در بعضی از حالت ها، مواد خاص شاید به دلیل حداقل بودن سفارشات وجود نداشته باشد یا ممکن است برای یک طرح مشخص مناسب نباشند. شرکای FPP شما می توانند در مورد انتخاب بهترین پارچه برای اجتناب از هر گونه عدم دسترسی یا مسائل طراحی در فرآیندهای تولید به شما راهنمایی ارائه دهند.

جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

راهنمای تهیه پارچه ها و تزئینات برای برند لباس

راهنمایی کارشناسانه و منابع مفید

به عنوان بخشی از فرآیند FPP، شما به منابع و اطلاعات متخصص دسترسی خواهید داشت که می تواند کسب و کارتان را توسعه دهد. شریک تولیدی شما از طریق فرآیند کلی که اغلب در حوزه هایی که قبلا آنها را در نظر نگرفته اید، می توانید به شما کمک کند. یکی از حوزه هایی که در اغلب موارد نادیده گرفته می شود، رعایت قانون تولید لباس است. برای طراحان و برندهای جدید، تشریفات قانونی می تواند گیج کننده و سخت باشد. همکاری با یک کارخانه FPP مورد اعتماد، رعایت سیاست های قانونی و اخلاقی را برای مطمئن شدن از انجام مقررات امکان پذیر خواهد کرد.

مزایای تولید FPP

صرفه جویی های ناشی از تولید انبوه (صرفه جویی های مقیاسی)

استدلالی که از FPP حمایت می کند، ناشی از مزیت بالقوه صرفه جویی های مقیاسی تولید کنندگان است که پارچه ها و تزئینات را فراهم می آورند. قیمت های آنها برای کالاهایی از جمله دنیم یا تی شرت های ساده می تواند اغلب بر قیمت های تهیه کردن مستقل مواد توسط برندها غلبه کند. با این حال، این مسئله بدان معنی است که به صورت مستقیم در بازار با پارچه دقیقی که توسط این تولید کننده ساخته شده است، رقابت می کنید.

تمرکز برند

مشخص است که تولید FPP از فرآیند گرانتری تشکیل شده است. با این حال برای طراحانی که تجربه کمی در صنعت تولید دارند یا از آن بی بهره هستند، محول کردن فرآیند تولید به اینگونه کارخانه ها می تواند مسئولیت عملیاتی را از روی دوش آنها بر دارد تا فقط بر روی برندشان تمرکز کاملی داشته باشند.

معایب تولید FPP

چون FPP برای شما تزئینات، برچسب ها و تگ های خیاطی را انتخاب می کند، کنترل تان را بر روی تولید تحت الشعاع قرار می دهد. شما ممکن است انتخاب های پارچه محدودی را تجربه کنید یا دسترسی محدودی با توجه به نیازهایتان داشته باشید. لازم به ذکر است که تولید کنندگان در کل تلاش می کنند تا نیازهای برند را تا جاییکه می توانند برآورده نمایند و جایگزین های باکیفیت بالا را برای برطرف کردن نیازها پیشنهاد می دهند.

بهترین روش برای کسب و کار پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک, اقتصاد نساجی

کدام روش تولید برای شما بهترین است؟

مزایایی برای استفاده از CMT و FPP برشمرده شد، اما برای مطمئن شدن از انتخاب بهترین روش برای کسب و کارتان به تحقیقات بیشتری نیاز خواهید داشت. در نظر گرفتن برندسازی، کیفیت، سازگاری و قیمت در میان بسیاری دیگر از المان ها، تصمیم گیری درست را برای برچسب شما مشخص خواهد کرد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تفاوت ها در تولید هم برای برندهای جدید و هم برای برندهای شناخته شده به اعتماد به نفس و آگاهی شما در فرآیند بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *