صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز آمادگی مصر برای راه اندازی بزرگترین کارخانه نساجی جهان
1400/02/07

آمادگی مصر برای راه اندازی بزرگترین کارخانه نساجی جهان

براساس گزارش های داخلی، مصر برای راه اندازی آنچه که به عنوان بزرگترین کارخانه نساجی جهان از آن یاد می شود؛ در حال برنامه ریزی و آماده سازی شرایط است.
نخست وزیر این کشور، آقای مصطفی مدبولی (Mostafa Madbouli) اخیرا در جلسه ای با وزیران بازرگانی و تعاون، مسئله ساخت کارخانه نساجی در ماهالا (Mahala) که قرار است به بزرگترین مجموعه در جهان تبدیل گردید را پیگیری نمود.
براساس گزارش منتشر شده در روزنامه Egypt Today، وزیر تعاون مصر، آقای هشام توفیق (Hisham Tawfik) عنوان کرده که مساحت این کارخانه بیش از 62 هزار متر مربع خواهد بود و تولید روزانه آن به حدود 30 تن می رسد. زمان افتتاح کارخانه برای ماه مارس 2022 برنامه ریزی شده است.
مدبولی همچنین اظهار داشته که بایستی نوآوری های کشاورزی جهت رشد پنبه باکیفیت بالا آموزش داده شود تا بتوان نیازهای کارخانه های محلی را تاحدی برآورده نمود.
برنامه های دولت مصر جهت جذب سرمایه گذاری خارجی قابل توجه در بخش های تولید پوشاک و نساجی این کشور به دلیل شیوع بیماری کووید- 19 اخیرا با مشکلاتی رو به رو گردیده و دولت را مجبور به برداشتن گام هایی برای تحریک توسعه این حوزه ها کرده است.
چشم انداز استراتژی سال 2025 دولت مصر، رسیدن به جذب سرمایه گذاری خارجی در حدود 17.5 میلیارد دلار است تا صادرات منسوجات و پوشاک را چهار برابر افزایش دهد. با این حال به دلیل سایه افکندن ویروس کرونا بر دنیا و تعطیلی مغازه های فروش لباس در سطح جهان، صادرات مصر سال گذشته به 20 درصد رقم پیش بینی شده سقوط کرد. به همین دلیل دولت مصر امسال در بودجه عمومی خود حدود 600 میلیون دلار در نظر گرفته تا در دو بخش نساجی و پوشاک سرمایه گذاری نماید.
وزارت تعاون بنا دارد تا این بودجه را صرف اختصاص زمین و تهیه زیرساخت برای دو پروژه صنعتی عمده برای تولید کنندگان پوشاک و نساجی که یکی در جنوبی ترین بخش مصر (شهر منیا) و دیگری در خارج از قاهره (شهر سادات) قرار دارد، نماید. در اوایل سال 2019، قاهره میزبان 50 شرکت نساجی از چین، کره جنوبی و بنگلادش در این مکان های صنعتی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *