صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چگونه می توان به کسب و کار پوشاک وارد شد؟
1399/08/25

چگونه می توان به کسب و کار پوشاک وارد شد؟

Get into Garment Business

روزانه صدها پرسش در زمینه راه اندازی یک کسب و کار خرد در حوزه تولید پوشاک از فعالین این حوزه پرسیده می شود. بیشتر آنها در زمینه یادگیری ابراز تمایل می کنند و می خواهند بدانند که چگونه می توان به تجارت پوشاک روی آورد؟ چه پیش شرط هایی برای راه اندازی یک کسب و کار لازم است؟ چه مقدار پول برای سرمایه گذاری در این پروژه مورد نیاز است؟

چگونه می توان به کسب و کار پوشاک وارد شد؟ - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس

در این مطلب قصد داریم تا مواردی را به شما نشان دهیم که برای شروع یک کسب و کار در مقیاس کوچک به آنها نیاز دارید. به یاد داشته باشید که لازم نیست همه چیز را در مورد تولید پوشاک یاد بگیرید. فقط یاد بگیرید که بر چه حوزه هایی باید تمرکز کنید و چگونه گام به گام وارد این حرفه شوید. در موارد دیگر می توانید از کمک متخصصان و کارشناسان ماهر بهره بگیرید. ضمناً به یاد داشته باشید که با خواندن این مقاله کم حجم به یک متخصص در زمینه راه اندازی تجارت پوشاک تبدیل نمی شوید، اما قطعاً خواندن این مقاله شما را در برنامه ریزی برای اقدامات عملی راهنمایی می کند.

مراحل اصلی ورود به کار تولید پوشاک

انتخاب دامنه محصول

خط تولید لباس خود شامل دسته بندی های مختلفی است. قبل از اینکه کار خود را از مراحل دیگر شروع کنید، ابتدا باید چند محصول را انتخاب نمایید. برای انتخاب محصول مناسب، باید درباره چند مورد مثل روند فعلی مد، محصولات پر فروش و دامنه محصولات پایه تحقیق کنید. لیستی از محصولاتی که دوست دارید تولید کنید را تهیه نمایید و برای پایه گذاری کسب و کار رویایی خود بر روی دامنه کالاهای انتخابی تمرکز کنید.

به دست آوردن اطلاعات در مورد صنعت

منظور کسب اطلاعات درباره صنعت پوشاک است. اینترنت کمک خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت پوشاک به حساب می آید. فرض کنیم که شما دوست دارید یک کارخانه تولید پیراهن راه اندازی کنید. از این رو شما باید به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد تولید پیراهن باشید. باید به روند تولید پیراهن، مواد اولیه مورد نیاز و ماشین آلات لازم برای تولید پیراهن توجه نمایید.

جمع آوری سرمایه

همانطور که می دانید راه اندازی یک کار تولیدی مستلزم سرمایه گذاری بر روی ماشین آلات، مواد اولیه و نیروی انسانی است. از این رو شما به جمع آوری سرمایه نیازمند هستید. میزان پولی که نیاز دارید به اندازه کسب و کار شما و مشخصات محصولی که قرار است تولید کنید بستگی دارد. برای تامین سرمایه مورد نیازتان با شخصی که علاقه مند به شروع کار در این زمینه است می توانید مشارکت کنید. دریافت وام از بانک هم گزینه خوبی محسوب می گردد. شرایط دریافت وام های دولتی را بررسی کنید تا در صورت امکان از آن تسهیلات هم استفاده کنید، چرا که دولت ها همیشه طرح هایی برای حمایت از کسب و کارهای استارتاپی کوچک که در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کنند دارند.

دستگاه های برداشت پنبه چگونه کار می کنند؟

توسعه پایگاه مشتریان (خریداران)

فارغ از محصولی که تولید می کنید، باید مشتریانی را پیدا کنید که محصولات خود را به آنها بفروشید. از این رو یا باید به دنبال فروشندگانی باشید که بتوانید کل محصولات خود را به آنها بفروشید (در بازار داخلی)، یا باید فروشگاه اختصاصی خود را باز کنید و یا اینکه به دنبال نمایندگی های خریدی باشید که در زمینه خرید بین المللی فعالیت می کنند. اگر قصد تولید پوشاک برای بازارهای محلی را دارید با مغازه دارانی که در زمینه فروش پوشاک فعالیت می کنند تماس بگیرید و نیازمندی های آنها را شناسایی نمایید. ممکن است صحبت با مغازه داران منجر به ایده های جالبی برای انتخاب محصول شود.

تشکیل پایگاه تامین کنندگان برای مواد اولیه و خدمات

در یک کسب و کار تولیدی، کیفیت مواد اولیه مهمترین پیش شرط تولید یک لباس با کیفیت به حساب می آید. قسمت اعظم مواد اولیه در کار تولید پوشاک پارچه، لوازم تزئینی و اقلام بسته بندی است. در عصر اطلاعات شما به راحتی می توانید فهرستی از تامین کنندگان با کمک وب سایت های طبقه بندی شده رایگانی مانند IndiaMART، alibaba.com، justdial.com و سایت های دیگر تهیه کنید. تامین کنندگان را در لیست کوتاه خود قرار داده و با آنها تماس بگیرید. یا می توانید جهت کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد تامین منابع با صاحبان کسب و کارهای موجود هم صحبت کنید.
ضمناً شما باید برای آشنا شدن با رنج قیمتی مواد اولیه درباره بازار تحقیقات کافی انجام دهید. به هر حال هدف کاهش هزینه تامین منابع و مواد اولیه تا حد ممکن است.

شناخت عملکردهای این حرفه

اگر تمایل دارید استراتژی شغلی قوی داشته باشید باید تا می توانید درباره عملکردهای مهم این حرفه مانند فرآیندهای تجاری پوشاک، زنجیره تامین و بازاریابی کسب و کار (و صد البته محصول) خود، حسابداری، مدیریت کسب و کار و موارد دیگر اطلاعات کسب نمایید.

استخدام یک متخصص

اگر در این زمینه تازه کار هستید، مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای راه اندازی یک واحد تولیدی پوشاک، حتماً باید یک متخصص (مشاور) استخدام نمایید. این کار مزایای زیادی برای شما به همراه دارد، چون در این صورت می توانید بر روی انواع مختلف ماشین آلات سرمایه گذاری کنید، طرح کارخانه را به درستی بریزید و از همان ابتدای کار سیستم های خود را توسعه دهید. کار کردن با یک متخصص از جنبه های مختلفی به شما کمک می کند؛ یکی از مهمترین آنها این است که شما سریعاً با خیلی از امور تخصصی آشنا می شوید. در این صورت می توانید ماشین های دوزندگی، و سایر ماشین آلات و تجهیزات را براساس محصولات و مقدار تولید برنامه ریزی شده خریداری کنید. یک مشاور در تمام مراحل راه اندازی کارخانه شما را راهنمایی خواهد کرد و هر آنچه که نیاز باشد را به شما گوشزد خواهد کرد.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

چگونه می توان به کسب و کار پوشاک وارد شد؟ - مدیریت صنایع نساجی, کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس

پیدا کردن متخصصان ماهر

سعی کنید در تمام نقش های شغلی، کارمندان حرفه ای را به خدمت بگیرید. برای انتخاب متخصصان مناسب می توانید بر روی کمک حرفه ای های این صنعت نیز حساب باز کنید.

خواندن کتاب هایی در مورد مدیریت کسب و کارهای کوچک

داستان های موفقیت و شکست کسب و کارهای حوزه پوشاک یا سایر کسب و کارها را بخوانید. اگر چه هر کسب و کاری به نوبه خود منحصر به فرد محسوب می شود، اما این کتاب ها به شما کمک می کنند تا به خوبی با مدیریت یک کسب و کار آشنا شوید. بدین گونه شما متوجه می شوید که چه مسیری را باید طی نمایید و از چه مسیری نباید عبور کنید.

تکمیل اسناد حقوقی و رسمی

با استخدام یک حسابدار رسمی و سایر افراد حرفه ای دیگر نیازی به آشنایی با اسناد اداری و مدارک مورد نیاز برای امور تجاری و حقوقی خود ندارید.

شروع کسب و کار

ممکن است مدت ها در فکر راه اندازی یک کسب و کار بوده باشید، اما هرگز این اتفاق نیفتاده باشد. شاید دلیل این کار کمبود اعتماد به نفس یا نداشتن اطلاعات لازم باشد. منتظر یک زمان مناسب نمانید. اگر مدت هاست به فکر راه اندازی کسب و کار خود هستید، سریعاً دست به کار شوید. یک قلم و کاغذ بردارید و پیش نویس طرح کسب و کار خود را بنویسید. برای جمع آوری و کسب اطلاعات مورد نیاز تا می توانید در اینترنت جستجو کنید. براساس طرح و کسب و کارتان قدم به قدم شروع به ساخت رویای خود کنید.
اگر دوست دارید وارد کار تولید پوشاک شوید (چه در مقیاس کوچک و چه در مقیاس بزرگ) حتماً باید مواردی که در این مطلب ذکر شد را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *