صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت ورود به حرفه خرید و بازارپردازی به عنوان کارآموز
1399/07/25

ورود به حرفه خرید و بازارپردازی به عنوان کارآموز

Buying and Merchandising as a Student

اگر شما دانشجوی دانشگاهی هستید که در نهایت وارد صنعت بازاریابی مد می شوید به اطلاع از چگونگی خرید و بازارپردازی (Merchandising) لباس نیاز خواهید داشت. اگر به دنبال کردن مد ادامه دهید، به راحتی می توانید مراحل یادگیری کل فرآیند را طی نمایید.
شما تنها به آموزش خودتان در مورد شرکتی که امید دارید تا برای آن کار کنید، نیاز نخواهید داشت؛ بلکه باید در مورد رقبا هم به اطلاعات دست پیدا کنید. اگر در حال اخذ مدرک دانشگاهی در زمینه مد هستید، یک قدم جلو افتاده اید. برای دستیابی به تجربه مناسب در صنعت مد، در مغازه های شهرتان در طول تعطیلات تابستانی کار کنید. کار به عنوان دستیار فروش، شما را در معرض حرفه خرید و بازارپردازی قرار می دهید.
اگر در طول دوره کارآموزی عالی عمل کنید، دیگر به سابقه بازاریابی نیازی ندارید. کار در مغازه های خرده فروشی، تجربه مناسبی برای شما فراهم خواهد کرد و ایده مناسبی در مورد آنچه که در خصوص خرید و بازارپردازی می گذرد برایتان ارائه خواهد داد.

ورود به حرفه خرید و بازارپردازی به عنوان کارآموز - کسب و کار نساجی, صنعت لباس, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

در زمان به دست آوردن تجربه و جمع آوری آن، باید بر روی صنعت مد سرمایه گذاری نمایید و نباید از دنبال کردن عملکرد علمی خودتان غافل گردید. اگر وقت برای انجام تکالیف تان را ندارید، سعی کنید تا از مطالب فضای مجازی مانند نوشته کنونی استفاده نمایید.

چرا باید حرفه خرید و بازارپردازی انتخاب گردد؟

این اولین سئوالی است که قبل از سرمایه گذاری در این حرفه باید از خودتان بپرسید. کارهای زیادی وجود دارند که برای پول در آوردن حتی در دوران تحصیل می توانید انجام دهید، پس چرا باید حرفه خرید و بازارپردازی را انتخاب نمایید؟ داشتن هدف برای هر کاریکه انجام می دهید مانع از این می شوید تا بعد از مدتی سرمایه گذاری بر روی آن از انجام دادنش خسته شوید.
صنعت خرده فروشی یک زمینه گسترده است، و خرید و بازارپردازی در رأس همه فعالیت های آن قرار می گیرد. شما به قرارگیری در یک موقعیت خاص نیاز دارید تا در اثر فشارها و بی نظمی ها بتوانید به کار خود ادامه دهید. باید در جایگاهی قرار بگیرید تا بر گرایشات تأثیر بگذارید و بتوانید سود را در صنعت گسترش دهید. این کار به نظر هیجان انگیز می رسد، اما اگر برای آن ساخته نشده باشید، در سریعترین زمان ممکن دچار آسیب خواهید شد.

روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

برای کار در حرفه بازارپردازی به چه صلاحیت هایی نیاز است؟

وقتی در مورد انتخاب تان مطمئن شدید، در مرحله بعد باید تحقیق کنید که آیا واجد شرایط انجام این شغل هستید یا خیر. حتی اگر فکر می کنید که وارد حرفه خرید و بازارپردازی شدن بدون داشتن مدرک دانشگاهی بهتر جواب می دهد، می توانید این ایده را دنبال نمایید. این موقعیت به شما قدرت می دهد تا در مورد آنچه که صنعت مد به نظر می رسد و مردم خواهان آن هستند، مشارکت داشته باشید. به دست آوردن مدرک دانشگاهی نسبت به سایر افراد خواهان این شغل، مزیت برایتان به ارمغان می آورد.
هیچ شکی وجود ندارد که تعداد افراد متقاضی برای این موقعیت ها بیش از ظرفیت هستند. با داشتن مدرک تحصیلی، ابزاری دارید که سایر کاندیداها از آن بی بهره اند. این موضوع بدان معنی نیست که شما دیگر به تجربه پیدا کردن نیازی ندارید. اگر فقط بر روی مدرک خود متمرکز گردید و به این حالت راضی باشید، بدون تجربه خواهید بود. در این حالت فرد دیگری بدون داشتن مدرک و به دلیل پیش فعال بودن، جای شما را از آن خود می کند، و ابتکار عمل را به دست می گیرد.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

به دست آوردن مهارت های مورد نیاز کارفرمایان

بعد از اینکه مدرک تحصیلی را اخذ کردید، باید مهارت هایی که کارفرمایان برای استخدام افراد به دنبال آنها هستند را به دست آورید. شما باید کارآموزهایی پیدا کنید تا به شما کمک کنند از بینش لازم در مورد عادت های خرید مصرف کنندگان مطلع گردید. درک نیازهای مصرف کنندگان، امکان تعامل روزانه و آسان با مشتریان را برای شما فراهم می آورد.
باید در موقعیتی قرار گیرد که حتی در هنگام تحت فشار قرار گرفتن هم بتوانید تمرکز خود را حفظ نمایید. خرید و بازارپردازی، زمینه های پر تقاضایی هستند که شما را مجبور می کنند تا همیشه از فرصت ها استفاده نمایید.

نتیجه گیری

برای کار در صنعت مد باید توانایی کار در شرایط تحت فشار را داشته باشید. به دنبال کار در فروشگاه های خرده فروشی محلی باشید تا بتوانید تجربه لازم برای دستیابی به شغل های پردرآمد را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *