صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز بهترین لباس های فرمی که مردم در سراسر دنیا می پوشند، کدام ها هستند؟
1400/01/06

بهترین لباس های فرمی که مردم در سراسر دنیا می پوشند، کدام ها هستند؟

تا حالا چند بار از خود پرسیده اید که مردم چرا لباس فرم یا یونیفرم می پوشند؟

یونیفرم ها و پیراهن عرفی کاری به شکل گسترده ای تکامل پیدا کرده اند؛ حتی امروزه دیگر یونیفرم پلیس ها هم در برخی محیط ها ملایم تر شده اند. هر چند که اکثر شرکت ها، لباس های عرف کژوال کاری را پذیرفته اند، اما هنوز هم برخی محیط های کاری شدیداً به یونیفرم ها اعتقاد دارند.
شاید کارگران جوان فکر کنند که با این لباس های فرم ظاهری کژوال و جذاب تر پیدا می کنند؛ اما حقیقت این است که یونیفرم های حرفه ای حاوی پیام های خاصی هستند و مزایایی دارند که هرگز در یک لباس راحتی یافت نمی شود. چرا برخی حرفه ها پرسنل خود را مجبور به پوشیدن یونیفرم می کنند؟ دلایلی زیادی برای این کار وجود دارد، از ایجاد آگاهی در مورد یک برند گرفته تا حمایت از پرسنل و حذف معضلات مرتبط با لباس های عرف. به این فکر کنید که شما زخمی شده اید و بعد از مراجعه به اورژانس می خواهید برای بستن زخم های خود از کسی کمک بگیرید، اما نمی دانید که پرسنل بهداشتی کدام ها هستند زیرا لباس فرم بر تن ندارند. حال متوجه شدید که این امر تا چه اندازه باعث هرج و مرج می شود.
در اینجا قصد داریم تا برخی از لباس ها یا یونیفرم هایی که مردم در سراسر جهان در راستای اهداف حرفه ای می پوشند را مورد بررسی قرار دهیم. از کارآفرینان گرفته تا مهمانداران و پرسنل فوریت های پزشکی، همه آنها لباس های حرفه ای به تن می کنند که به شما می گویند آنها چه کسی هستند و چه شغلی دارند.

محافظین گارد ملکه بریتانیا

برای آشنایی با ظاهر محافظین گارد ملکه بریتانیا، نیازی نیست که حتماً از لندن بازدید کنید. همه آنها را با کت های قرمز روشن و کلاه های بزرگشان می شناسند. وظیفه اصلی آنها حفاظت از ملکه و نگهبانی محل اقامت اوست، بنابراین در صورت مواجه شدن با یکی از آنها نباید انتظار داشته باشید که با شما صحبت کنند. آنها به احتمال زیاد در همان جلوی ساختمان می ایستند و احتمالاً بدشان نمی آید کسی از آنها عکس بگیرد.
لباس فرم آنها در سراسر جهان منحصر به فرد است و همین امر آنها را به یکی از اصلی ترین جاذبه های لندن تبدیل کرده است. تمامی کسانی که از لندن دیدن کرده اند، حداقل یک عکس از این نگهبان ها گرفته اند؛ زیرا آنها با کلاه های بزرگ خود هم خنده دار هستند و هم خیلی به چشم می آیند. لباس فرم شان شما را به یاد سال های رفته عمرتان می اندازد؛ زیرا کت قرمز آنها از پارچه های بسیار با کیفیتی ساخته شده که در طول تمامی این سال ها ویژگی های خود را حفظ کرده اند و بدون توجه به زمان و سال، توجه شما را به خود جلب می کنند. ترکیب یک کت قرمز روشن که بزرگ تر از اندازه معمول است و یک کلاه کرکی بزرگ سیاه واقعاً خیره کننده است.

محافظ پارچه Polygiene ShedGuard و بهبود مقاومت پارچه در برابر سایش در حین شستشو

لباس های مهمانداران هواپیما

در این زمینه واقعاً نمی توان از شرکت به خصوصی نام برد که بهترین و نفیس ترین لباس ها را برای پرسنل خود تهیه کرده باشد، چرا که بسیاری از شرکت ها در این زمینه تبحر دارند. هواپیمایی هاینان (Hainan Airlines) مدتی است در این عرصه ورود کرده است. یونیفرم های جدید این شرکت هواپیمایی هم توجه علاقه مندان به مد و هم توجه مسافران را به سمت خود جلب کرده اند. آنها در هفته مد پاریس در سال 2017 از لباس فرم شرکت شان رونمایی کردند؛ لباس هایی که در عین زیبایی جزء یونیفرم هایی هستند که آسیایی ها در 9 تا 5 دره شغلی به تن می کنند. این لباس ها مزین به طرح های سنتی چینی و نقوش موجی ابریشمی درخشانی هستند که مکمل چهره مهمانداران این شرکت محسوب می شوند. این لباس ها در رنگ های خاکستری، آبی و سفید بسیار زیبا هستند و زمانی که وارد هواپیما می شوید حس حرفه ای بودن را به شما القاء می کنند.
زمانی که صحبت از لباس های فرم مهمانداران به میان می آید، یونیفرم های هواپیمایی امارات (Air Emirates) یکی دیگر از نمونه های جذاب در این حوزه هستند، زیرا آنها جزء راحت ترین و شیک ترین لباس های فرم این صنعت محسوب می شوند. لباس های فرم این شرکت از سال 1997 از کلاه، کت و دامن تشکیل شده اند؛ لباس هایی که دیگر به نماد این شرکت هواپیمایی تبدیل گردیده اند. بیشتر اوقات مهمانداران در طول پرواز کلاه خود را بر می دارند، اما در فرودگاه و در مجامع عمومی همیشه کلاه بر سر دارند.
یونیفرم های هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) نیز یک دیگر از نمونه های جالب توجه در این حوزه هستند. با وجود اینکه لباس مهمانداران مرد این هواپیمایی تقریباً نسخه ای مدرن از لباس های جیمز باند به حساب می آیند؛ اما مهمانداران زن از دامن نوک مدادی بلند و تنگ، دستکش، پیراهن های فانتزی و کلاه های بنفش یا سیاه استفاده می کنند. ایتوری بیلوتا (Ettore Bilotta) که یک طراح ایتالیایی است با در اولویت قرار دادن پارچه های لوکس، یونیفرم هایی را برای هواپیمایی اتحاد طراحی کرده است. اگر به دامن مهمانداران این هواپیمایی نگاه کنید، هنگام راه رفتن آنها طرح های نقطه نقطه ای توجه شما را به خود جلب می کنند.

لباس های فرم پرسنل مراقبت های بهداشتی

لباس های فرم پرسنل مراقبت های بهداشتی در همان نگاه اول حس اعتماد را به افراد القا می کنند. تقریباً اکثر پرسنل کادر پزشکی در هنگام حضور در محل کار لباس حرفه ای خود را به تن می کنند، چون اگر آنها لباس مناسب نپوشند مردم به آنها اعتماد نمی کنند. اما تنها دلیل آنها برای پوشیدن لباس های فرم جلب اعتماد بیماران نیست، یکی از دلایل آنها ضرورت این کار است. مثلا متخصصان فوریت های پزشکی (EMT) در هنگام کمک به بیماران باید بتوانند آزادانه حرکت کنند، زیرا در این گونه مواقع ثانیه ها زندگی افراد را نجات می دهند. اگر دوست دارید یونیفرم متخصصان بهداشت محلی را بپوشید، با کمک گوگل نزدیک ترین مرکز آموزشی فوریت های پزشکی را در نزدیکی خود پیدا کرده و در آن ثبت نام کنید. شما با شرکت در این کلاس ها ضمن کسب اطلاعات فوریت های پزشکی با اهمیت پوشش های حرفه ای نیز آشنا می شوید. متخصصان پزشکی به لباس هایی احتیاج دارند که در لحظات سخت و شیفت های طولانی با آنها احساس راحتی کنند. در ضمن لباس فرم آنها را متمایز می کند؛ زیرا متخصصان فوریت های پزشکی از پوشش های فنی استفاده می کنند، در حالیکه پزشکان از کت های سفید و پرستاران از روپوش های بیمارستانی استفاده می کنند.
هر مرکز بهداشتی لباس خاص خود را دارد؛ اما بیشتر اوقات پزشکان کت های سفید و پرستاران روپوش های رنگی به تن می کنند. پزشکان و پرستاران در طی جراحی و انجام سایر روش های درمانی از روپوش های رنگی استفاده می کنند؛ زیرا کار کردن با آنها راحت تر است، تمام اعضای بدن فرد را پوشش می دهند و ضمن حفظ بهداشت از پرسنل بهداشتی و بیمار نیز محافظت می نمایند.

نسل بعدی جوهرهای چاپ نساجی

افسران پلیس و آتش نشانان

در هر کشوری یونیفرم های پلیس ها متمایز است. آنها باید در هنگام انجام وظیفه این پوشش خاص را به تن کنند. یونیفرم ها اغلب براساس موقعیت پرسنل متفاوت هستند، به گونه ای که شما می توانید به راحتی یک ستوان را از پلیس راهنمایی و رانندگی تشخیص دهید. این یونیفرم ها فقط با هدف محافظت از کار پلیس ها و ایجاد حس امنیت و اعتماد در مردم طراحی شده اند. برخی از پلیس ها هم لباس های کژوال و معمولی به تن می کنند، اما بیشتر آنها عملیات های مخفی انجام می دهند و برای اینکه شناسایی نشوند، ناچارند از یونیفرم استفاده نکنند.
اما در مورد آتش نشانان یک یونیفرم چیزی بیش از یک پوشش حرفه ای است. یونیفرم های آنها باعث می شود تا بتوانند از درون آتش عبور کنند. لباس های آنها دارای مکانیسم های محافظتی و ایمنی است که از آنها در برابر آتش، شعله های آتش و دود محافظت می کند. معمولاً لباس های آتش نشانی بسیار سنگین هستند، به همین دلیل برای اینکه آتش نشانان بتوانند در شیفت های طولانی این لباس ها را به تن کنند، به آموزش های گسترده ای نیاز دارند.
در هنگام کار در صنعتی که شما را به پوشیدن لباس فرم ملزم می کند، این کار را با افتخار انجام دهید زیرا این کار باعث می شود که حس کنید به چیزی بزرگ تری تعلق دارید. شما بخشی از تیمی هستید که قرار است با همکاری با یکدیگر، دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنید. زمانی که یک دست لباس فرم به تن می کنید، روحیه، حس وفاداری و بهره وریتان ارتقا پیدا می کند. اگر همیشه از پوشیدن لباسی که شخص دیگری به تن دارد متنفر بوده اید، پس مشاغل فوق برای شما مناسب نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *