صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری
1399/04/29

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری

Guide to Starting a Maternity Activewear Business

پیدا کردن تخصص و جایگاه مورد نظر در بازار مد می تواند نقطه شروع برای برندتان محسوب گردد. چون در این عرصه رقابت بالاست، پس ایجاد محصولی که بتواند نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کند، برای موفقیت طولانی مدت کسب و کارتان ضروری است. لباس راحتی و غیر رسمی برای فعالیت های ورزشی (activewear)، یکی از بخش های مد است که محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است. لباس های ورزشی و در کل پوشاک فیتنس همیشه کاربرد خوب خودشان را در طی دهه های گذشته ثابت کرده اند، اما امروزه تفاوت جزئی در گرایشات مدرن وجود دارد و دیگر اینگونه لباس ها فقط برای ورزش طولانی مدت پوشیده نمی شوند.
ورزش به خودی خود یک گرایش و تمایل عظیم به شمار می آید و هر کسیکه مشتاق سرمایه گذاری جدید در زمینه لباس فیتنس است باید مصرف کنندگانی که این لباس را خارج از باشگاه نیز بر تن می کنند، در نظر بگیرد. در مجموع دو حوزه مرتبط با لباس دوران بارداری و پوشاک مخصوص فعالیت های ورزشی برای ترکیب دو نوع از لباسی که زندگی را برای تجربه حس مادری آسان می کنند، عالی محسوب می شوند. قبل از راه اندازی کسب و کار اینگونه لباس ها باید چندین المان را در نظر بگیرید. هر چیزی از طراحی و بازار هدف گرفته تا پیدا کردن پارچه مناسب، بخشی ضروری از فرآیند ارائه محصول به مصرف کنندگان است. بنابراین اگر در فکر راه اندازی لباس های فیتنس دوران بارداری یا گسترش محدوده کاریتان به لباس های ورزشی دوران بارداری هستید، راهنمای راه اندازی کسب و کار را در این حوزه مطالعه فرمایید.

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

مراحل تولید لباس راحتی دوران بارداری

تحقیق در مورد بازار هدف

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

اساسا هر گونه کسب و کار مرتبط با پوشاک باید با ایجاد سبک هایی که قابلیت ارائه به مخاطب را داشته باشند، راه اندازی گردند. در بخش های تخصصی، حصول اطمینان از طراحی و ساختن محصول متناسب برای خریدار از اهمیت بسیاری برخوردار است. همانطور که رسیدن به تناسب اندام در طول دوران بارداری در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، ارزیابی اینکه شما مصرف کنندگان محلی یا بین المللی را براساس آمارهای جمعیتی و تحقیقات بازار، هدف قرار داده اید، مفید خواهد بود.
وقتی کسب و کارتان را راه اندازی می کنید، تحقیقات بازار حوزه ای است که باید آن را کشف نمایید. بازخورد این مطالعات، نیازهای مورد انتظار مخاطبین و نحوه به دست آوردن محصول متناسب برای سبک زندگیشان را مشخص خواهد کرد. این بینش، زمینه هایی را برای توسعه محصولات تخصصی یا لباس مناسب برای باشگاه که می تواند برای فعالیت های روزانه پوشیده شود را نشان خواهد داد.

بسیاری از بانوان به دنبال برندهای خاص برای لباس های فیتنس دوران بارداری نمی گردند، آنها اغلب لباسی راحت برای فعالیت های ورزشی می خواهند. بنابراین مطمئن شوید که برندتان می تواند انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کند تا بتوانید شکاف موجود در بازار را برطرف نمایید.

لباس ورزشی مخصوص فعالیت های داخلی و فضای بیرون

لباس ورزشی می تواند طیف وسیعی از فعالیت های مختلف را پوشش دهد. با توجه به اینکه بسیاری از بانوان به انجام ورزش های متفاوتی در دوران بارداری می پردازند، لذا طراحی لباس متناسب برای محدوده گسترده ای از نیازهای ورزشی مثل دویدن و یوگا از اهمیت زیادی برخوردار است. لباس های ورزشی مخصوص فضای بیرون و داخل، انتخاب گسترده ای از لباس هایی نظیر ژاکت های سبک وزن و شلوارهای کشی ضد عرق را شامل می شوند. بنابراین در هنگام تولید لباس های راحتی مخصوص دوران بارداری باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع لباسی تولید کنید، لباس مخصوص محیط های ورزشی یا لباسی که به ایجاد هویت برندتان کمک کند، یا هر دو.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

لباس های راحت ورزشی

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

برای مادران باردار، لباس های راحت مخصوص ورزش به عنوان لباس های غیر رسمی روزانه شناخته می شوند. این نوع لباس می تواند به عنوان یک برند جدید بارداری به جایگاه سودآوری برسد. ساخت این لباس چیزی شبیه به طراحی شلوارهای یوگا است که می تواند به عنوان لباس راحتی روزانه پوشیده شود و جایگاهش را در بازار به دست آورد.

پیدا کردن پارچه های مناسب

به غیر از مواردی که عنوان شد، پارچه یکی از مهمترین جنبه های راه اندازی خط تولید لباس های ورزشی راحت به شمار می آید. معمولا افراد دوست دارند تا با بر تن کردن لباسی راحت در هنگام فعالیت از هیچ زاویه ای دچار مشکل نشوند. این مسئله مخصوصا برای لباس های فیتنس دوران بارداری بسیار مهم است، چون تغییر شکل بدن می تواند ظاهر و حس لباس را دستخوش تغییر نماید. بسیاری از لباس های ورزشی به دلیل راحتی، دوام پذیری و مقاومت در برابر رطوبت پارچه های مصنوعی با استفاده از این پارچه ها ساخته می شوند. با این حال، بعضی از گزینه های طبیعی نیز بایستی در نظر گرفته شوند. برخی از محبوب ترین انتخاب های پارچه عبارتند از:

اسپندکس (لاکرا)

این پارچه معروف برای اطمینان از عدم وجود محدودیت حرکت و حفظ شکل، یک گزینه کششی عالی برای لباس های فیتنس محسوب می شود. این پارچه برای لباس راحتی ورزشی دوران بارداری ایده آل است، چون برای پشتیبانی بیشتر و تغییرات شکل فرد پوشنده یک تناسب مناسب را فراهم می کند.

پلی پروپیلن (Polypropylene)

اگر به دنبال تولید لباسی هستید که بتواند آب و عرق را جذب نماید، پلی پروپیلن بهترین گزینه است. این ماده برای استفاده در لباس دویدن عالی است و بدون توجه به میزان عرق کردن سریعا خشک می شود.

بامبو (Bamboo)

این ماده سازگار با محیط زیست، ویژگی های طبیعی فراوانی برای لباس فیتنس دارد. این الیاف، ضد باکتری هستند و قابلیت جذب رطوبت را نیز دارند. علاوه بر این، از نرمی بسیاری زیادی برخوردار هستند.

پشم

به عقیده بسیاری از مردم، پشم پارچه ای است که تنها برای لباس های کشباف زمستانی کاربرد دارد، در حالیکه این طرز تفکر درست نیست. این پارچه به دلیل ویژگی های طبیعی، ماده ای مناسب برای لباس های ورزشی است، چون از قابلیت تنفس پذیری، مقاومت در برابر عرق و تنظیم دمای خوبی برخوردار است، بنابراین برای لباس های فیتنس زمستانی و تابستانی بسیار ایده آل است.

پلی استر

این پارچه در بسیاری از انواع پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه بادوام و سبک وزنی برای تولید لباس ورزشی راحت به شمار می آید. این پارچه مخصوصا برای محافظت در هنگام دویدن در فضای بیرون مناسب است، چون به عنوان یک عایق عمل می کند و محافظتی در برابر اشعه فرابنفش فراهم می آورد. با این حال، نقص اصلی آن به عدم خشک شدن سریعش بر می گردد که می تواند منجر به رشد باکتری و استشمام بوی بد بعد از فعالیت های ورزشی گردد.

تنسل (Tencel)

این پارچه پایدار از طریق خمیر چوب ساخته می شود و چون دارای ویژگی های طبیعی فراوانی مثل مقاومت در برابر چروک و عرق، و تنفس پذیری است، برای لباس های فیتنس دوران بارداری عالی است.

توصیه می شود که از پنبه بی کیفیت برای ساخت لباس های ورزشی دوران بارداری استفاده نگردد. وقتی ماده به دلیل عرق کردن، خیس یا مرطوب می شود، سبب ناراحتی فرد پوشنده می گردد.

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

آزمایش پارچه

برای حصول اطمینان از اینکه طیف گسترده ای از نیازهای مصرف کنندگان را رعایت کرده اید، بایستی در ادامه به آزمایش پارچه بپردازید. چندین حوزه برای بررسی وجود دارند، بنابراین چند نمونه به دست آورید و در مورد همه تکنیک های ماده قبل از متعهد شدن به تولید یاد بگیرید.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

قابلیت کشش

این قابلیت ممکن است واضح به نظر برسد، اما میزان کشش ماده و بازیابی شکل می تواند مناسب بودن پارچه را تعیین نماید. بهتر است درصد کشش پارچه را بررسی کنید تا ببینید که چه اندازه از این قابلیت می تواند به اندازه متناوب اعمال شود. علاوه بر این، مشاهده ظاهر ماده (یعنی رنگ و چاپ) پس از کشیده شدن آن به شما ایده ای از قابلیت پوشیدن و دوام پذیری پارچه ارائه می دهد.

مقاومت در برابر رطوبت

اگر به دنبال تولید لباس ورزشی مخصوص بارداری با ماده جذب کننده رطوبت هستید، پارچه را جهت مشاهده چگونگی اثربخشی آن مورد آزمایش قرار دهید. برخی از پارچه ها سریعتر خشک می شوند و از ویژگی های مقاومت در برابر آب نیز برخوردار هستند، بنابراین آب بلافاصله از پارچه سرازیر می شود.

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

راه اندازی آزمایشی خط تولید پوشاک

پوشیدن و چند قدمی راه رفتن با لباس های فیتنس مختلف می تواند بهترین روش برای آزمایش هر پارچه ای به شمار آید. شما قبل از تولید، اندازه های دقیقی در اختیار ندارید، اما همیشه قبل از اینکه شما ایده های خوبتان را ارائه دهید، برخی از نمونه ها توسط تولید کننده انتخابی شما تولید گردیده است. برای آزمایش اولین نمونه واقعی، به چک لیست زیر توجه فرمایید:

  • آیا پارچه در هنگام پوشیدن ظاهر خوبی پیدا می کند (قابلیت ریخت پارچه مناسب است)؟
  • آیا لباس در طی دوران بارداری از کشش کافی برخوردار است؟
  • آیا پارچه راحت است؟
  • آیا پارچه انعطاف پذیر است؟
  • آیا لباس تناسب خوبی دارد؟
  • آیا رنگ یا چاپ در طول پوشیدن از بین نمی روند؟
  • آیا کوک محکم و ایمن است؟

اندازه لباس

اندازه یک حوزه حیاتی برای برندهای لباس بارداری محسوب می شود. شما به تولید لباسی نیاز خواهید داشت که تغییرات بدن را در طول دوران بارداری در نظر بگیرد، اما باید محدوده ای از اندازه استاندارد را نیز تعیین نمایید. اگر تجربه کمی در این حوزه دارید، استخدام یک سازنده الگو جهت کمک به درجه بندی محدوده لباس ورزشی می تواند کارساز باشد.

راهنمای راه اندازی کسب و کارهای تولید لباس بارداری - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, بازار پوشاک

انتخاب تولید کننده لباس ورزشی راحت

قدم بعدی جهت کمک به ارائه محصولات تان به بازار هدف، پیدا کردن یک شریک تولیدی است. بسیاری از کارخانجات لباس، در زمینه های متنوعی تخصص دارند، اما منبعی که بتواند در زمینه تولید لباس راحتی بارداری دارای تخصص باشد، به شما کمک خواهد نمود. در مورد همکاری کامل یا فقط تولید نهایی براساس طرح هایتان تصمیم بگیرید و عوامل کلیدی را در این زمینه لحاظ نمایید.

بسته تولید کامل (FPP)

برندهای جدید مد و کسب و کارهای کوچک از طریق بسته تولید کامل (FPP) به سود و مزیت دست پیدا می کنند. این نوع از تولید، ایده های برندها را گرفته و مفاهیم را مستقیما به تولید کننده لباس که مسئولیت طراحی و تولید محصولات را بر عهده دارد، انتقال می دهد. این گزینه نسبت به سایر فرآیندهای تولید گرانتر است، اما دردسر کمتری برای برندهای جدید یا طراحان ایجاد می نماید.

تولید برش، ساختن، آراستن (CMT)

برای برندهای مشهور تولید لباس دوران بارداری که به دنبال گسترش محدوده تولیدات خود هستند، تولید CMT بهترین گزینه است. اگر از جنبه های طراحی و ایجاد الگوی خط تولید لباس آگاه باشید، می توانید مستقیما محصول خود را برای تولید به کارخانه ارائه دهید. این گزینه برای تعداد زیادی از کسب و کارها بسیار مقرون به صرفه است، اما به دانش قبلی جهت جلوگیری از اشتباهات هزینه بر یا سوء تفاهمات نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *