صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز ترکیه چهارمین صادرکننده جین در جهان
1398/10/09

ترکیه چهارمین صادرکننده جین در جهان

با ادامه تولید و مصرف جین در دنیا، کل صادرات جین جهان به 4 میلیارد و 910 میلیون دلار رسید. در سال 2018 ، کشور ترکیه 341 میلیون دلار پارچه جین صادر کرده است و صادرات پوشاک جین آن بالغ بر 1 میلیارد و 666 میلیون دلار بوده است.
در حالی که رشد در بازار جین تولید کنندگان را قادر ساخته است تا سرمایه گذاری های مهمی را در این تجارت انجام دهند ، نمایشگاه ها و سازمان هایی که در کشور ترکیه برگزار می شود کشورهای همسایه در منطقه گرد هم می آورد. تولیدکنندگان با اهداف رشد سریعتر در این نمایشگاه ها شرکت میکنند تا موجب افزایش سهم بازار خود شوند.
ترکیه که چهارمین صادرکننده جین در جهان در سال 2018 بوده و سهم بازار جهانی ان معادل 7 درصد و سهم بازار ترکیه در صادرات پوشاک جین 4.5 درصد بود. تونس با 54 میلیون دلار مقام اول در صادرات جین و آلمان با 299 میلیون دلار مقام اول را در صادرات پوشاک جین دارد.
هدف ترکیه از این سرمایه گذاری ها صادرات پارچه های جین به ایالات متحده آمریکا و کشورهای خاور دور به خصوص کشورهای اروپایی است. صادرات شلوار جین ترکیه در یک دهه گذشته 160 درصد افزایش یافته است و همچنان صادرات پوشاک بافته شده رو به رشد است. با توجه به توافق های تجاری بین المللی که در نمایشگاه های 2020 ترکیه بسته خواهد شد این کشور قدرت بیشتری در صنعت جین کسب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *