صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت چرایی استفاده از پنبه خالص برای تولید دستمال مرطوب کودکان
1400/11/27

چرایی استفاده از پنبه خالص برای تولید دستمال مرطوب کودکان

Purified Cotton in Baby Wipes

پنبه از دیرباز با تولید محصولات بادوام مورد استفاده در شستشو، حمام و تمیز کردن پوست، پیوند خورده است. آیا تا به حال از لیف پلی استری یا ریون استفاده کرده اید؟ به احتمال زیاد این کار را انجام نداده اید و دلایلی وجود دارد که هرگز این کار را نخواهید کرد. همگی ما بدنمان را با لیف پنبه ای می شوییم و با حوله پنبه ای خشک می کنیم. اما چرا لیف ها و حوله ها از پنبه ساخته می شوند؟

مزایای حوله ها و لیف های پنبه ای

کافی است به برخی از ویژگی های لیف های پنبه ای فکر کنید؛ حتماً متوجه می شوید که آنها اصطکاک مناسبی برای از بین بردن کثیفی ها، آرایش و یا هر ماده دیگری روی سطح پوست را دارند. در ضمن لیف های پنبه ای با هر نوع صابون جامد یا مایع به خوبی کار می کنند، زیرا الیاف پنبه هنگام خیس شدن محکم تر می شوند؛ در حالیکه الیاف مصنوعی مانند ریون استحکام خود را از دست می دهند. حوله ها نیز از طریق پنبه تولید می گردند؛ چون می توانند رطوبت پوست را جذب کنند و در عین حال احساس خوبی به پوست می بخشند.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

آیا منطقی نیست که دستمال مرطوب کودکان از پنبه خالص ساخته شود؟

پس چرا قسمت اعظم دستمال های مرطوب کودکان از پنبه خالص ساخته نمی شوند؟ واقعیت این است که بیشتر دستمال مرطوب های کودکان از طریق موادی مانند خمیر چوب، پلی استر یا ابریشم مصنوعی تولید می گردند؛ زیرا این نوع الیاف ارزان تر هستند. تولید کنندگان دستمال مرطوب با عرضه لوسیون ها و مایعات مرطوب کننده و بهداشتی بسته بندی شده، سعی دارند به ما در پاک کردن بدن کودکانمان کمک کنند. پارچه های دستمال مرطوب در اصل حامل لوسیون هایی هستند که در برخی از مواقع باعث جوش زدن پوست کودکان می شوند. آیا استفاده از محلول های تمیز کننده و مبتنی بر آب که به پارچه اجازه می دهند تمام کارهای تمیزکاری را انجام دهد منطقی تر نیست؛ دقیقاً مثل کاری که لیف های حمام انجام می دهند؟ آیا چنین ابزارهای ساده ای مطمئن ترین سطح تمیزکاری را برای پوست حساس کودک شما به ارمغان نمی آورند؟

آمارها هرگز دروغ نمی گویند؛ به خصوص در مورد پنبه خالص

مطالعات انجام شده توسط آزمایشگاه های مستقل، این نتایج جالب توجه را نشان می دهند: عملکرد دستمال مرطوب های مشتکل از پنبه خالص در پاک کردن مدفوع مصنوعی 16% بهتر از دستمال مرطوب های ابریشم مصنوعی، 30% بهتر از دستمال مرطوب های پلی استری و 38% بهتر از دستمال مرطوب های ساخته شده با خمیر چوب بوده است. سابقه ایمنی و سلامتی پنبه به بیش از 500 سال قبل برمی گردد.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

زیست تخریب پذیری یکی دیگر از مزایای پنبه خالص است

وقتی صحبت از دستمال مرطوب کودک به میان می آید؛ پنبه خالص یا تصفیه شده حرف زیادی برای گفتن دارد. دستمال های مرطوب پنبه ای پس از استفاده و دور ریخته شدن، و ارسال به سایت های دفن زباله، ظرف 30 روز از بین خواهند رفت؛ زیرا زیست تخریب پذیر هستند. آیا استفاده از این دستمال مرطوب ها به نفع دنیای ماست، یا دستمال مرطوب های پلی استری که بعد از 100 سال هنوز به صورت کامل تجزیه نمی شوند؟ پاسخ روشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *