صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز افزایش قابلیت چرخه ای پارچه دنیم از طریق نخ Coreva
1400/06/20

افزایش قابلیت چرخه ای پارچه دنیم از طریق نخ Coreva

Circular stretch with Coreva

نخ Coreva یک نخ جدید حاوی لاستیک طبیعی است که با یک روش مهندسی سفارشی ساخته می شود و توسط شرکت ایتالیایی Candiani با هدف افزایش قابلیت چرخه ای دنیم (جین) کشی توسعه یافته است.

نخ Coreva می تواند جایگزین نخ های مصنوعی رایج و الاستومرهای پایه پتروشیمی شود؛ به این صورت امکان تولید پارچه های جین با پایه زیستی که در کمتر از 6 ماه به صورت طبیعی تجزیه می گردند، فراهم می شود. به علاوه این پارچه ها مطابق با استاندارد EN13432 اتحادیه اروپا بوده و هیچگونه ذرات میکروپلاستیک، الاستین معمولی یا مواد شیمیایی سمی آزاد نمی کنند.

نخ ثبت شده (دارای حق انحصاری) Coreva از پنبه ارگانیک تشکیل گردیده، و چون این نخ در اطراف یک هسته لاستیکی طبیعی پیچیده می شود؛ لذا خاصیت ارتجاعی، دوام و کیفیت پارچه های جین را حفظ می کند.آلبرتو کاندیانی (Alberto Candiani)، مدیر جهانی این شرکت می گوید: «در دنیایی که منابع آن روز به روز در حال کاهش هستند و محل های دفن زباله بیش از پیش مملو از لباس های دور ریخته شده می گردند؛ ما باید علاوه بر ساخت مواد زیست تخریب پذیر و قابل تجزیه به دنبال منابع تجدیدپذیر باشیم. پارچه دنیم (جین) باید پیشگام این انقلاب باشد و ما بسیار خوشحالیم که در کنار شرکت هایی مانند Denham the Jeanmaker و Stella McCartney و برندهایی مانند Huit، Kings of Indigo و Dondup کار می کنیم، و بدین صورت نوآوری های خود را با صنعت مد به اشتراک می گذاریم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *