صفحه اصلی مقــالات تخصصی اهمیت و درک فشن ترند یا روند مد برای یک فروشنده
1398/07/07

اهمیت و درک فشن ترند یا روند مد برای یک فروشنده

Fashion Trend

این یک مزیت بزرگ برای فروشنده جهت ماندن در روند های مد است چون به او کمک می‌ کند تا بر روی مشتری تاثیر بگذارد و فرصت‌ های تجاری بیشتری ایجاد کند.
مد در ذهن مصرف کنندگان مستقل از خرید لباس می باشد زیرا به طور مرتب سلیقه خرید در حال تغییر است. همانطور که برخی از عوامل خارجی و جامعه آن را تحت‌ تاثیر قرار می‌ دهند. متخصصان مد همیشه به پیدا کردن روند مد تاکید می‌ کنند زیرا که در آن یک فروشنده پوشاک سعی می کند تغییرات محصول نهایی را به تصویر بکشد. محیط بازاریابی مد، تاثیر زیادی بر تیم خرید و تجارت دارد. در اینجا پل تفاهم بین خریدار و فروشنده می‌ تواند به رشد فزاینده ای در کسب‌ و کار کمک کند.

فشن ترند یا روند مد چیست؟

بسیاری از عوامل مؤثر در روند مد وجود دارند که باعث می شوند صنعت مد سریعا در میان انبوهی از افراد و به ویژه در ذهن نسل جوان در حال تغییر باشد. بیشتر گرایش های مد به شخصیت‌ های تاثیر گذار در فیلم‌ ها، نماد های ورزشی، مشاهیر جهانی و شهر های مهم دنیا بستگی دارد. امروزه چهار مرکز اصلی مد عبارتند از پاریس، میلان، نیویورک و لندن که همگی تأثیرگذاران اصلی در صنعت مد جهانی هستند.

روشی که فروشنده برای درک روند مد به آن احتیاج دارد

چهار شهر بزرگ پاریس، میلان، نیویورک و لندن که بر تغییر گرایش مد تاثیر می‌ گذارند، همگی به بزرگ‌ ترین مقرهای مد تبدیل شده‌ اند. بنابراین شرکت های بزرگ مد می خواهند که تغییرات مد را درک کنند تا بتوانند بعد ها همان نوع محصولات مد را در فروشگاه‌ ها به نمایش بگذارند. از آنجا که محصولات توسط یک فروشنده پوشاک ساخته می‌ شوند، پس درک روند فعلی مد برای فروشنده حائز اهمیت است. در غیر این صورت، او قادر نخواهد بود تقاضای مشتری را که واقعاً به روند مد بستگی دارد، برآورده کند.

جنس اسکناس های دلاری آمریکا از چیست و از چه موادی ساخته می شوند

چگونه در ترندها و روند مد به روز باشیم؟

  • مقالات و مجلات مد را مطالعه کنید.
  • استفاده از منابع آنلاین.
  • در رویداد های حرفه‌ ای شرکت کنید.
  • به نمایش‌ های مد نگاه کنید.
  • درک تغییرات در قدرت خرید.
  • آگاهی از دانش و اختراعات جدید در تکنولوژی، علوم.
  • ارتباط بیشتر با مشتریان.
  • با افراد مرتبط با مد کار کنید.
  • متقاعد کردن مشتری برای بازدید و خرید از مفهوم کالا و روند ها.
  • بازدید مکرر از نمایشگاه های ماشین آلات، پارچه، محصولات شیمیایی و تجاری.
  • نظارت بر روند های اجتماعی.
  • در صورت امکان از خرده فروشان بزرگ بازدید کنید.
  • به خانه‌ های مد محلی مراجعه کنید.

مزایای به روز  بودن در روند مد برای یک فروشنده 

این یک مزیت بزرگ برای فروشنده است که در روند های مد به روز باقی بماند؛ چون به او کمک می‌ کند تا مشتریان را تحت‌ تاثیر قرار دهد. مشتری ممکن است تمام مدت نگران روند فعلی نباشد، بلکه می‌ تواند بر روی عوامل دیگری تمرکز کند که ممکن است در بازار برای فروش خوب نباشد. اگر فروشندگان بتوانند بهترین محصول قابل فروش را برای آینده در روند رو به رو پیش‌ بینی کنند، مشتریان از این محصول راضی بوده و برای خرید این محصول برنامه ریزی خواهند کرد. پیش‌ بینی می‌ تواند به مشتری کمک کند تا محصول صحیح را برای بازار خود انتخاب کند. این محصول همچنین منحصر به فرد خواهد بود که می‌ تواند قیمت خوبی از خرده‌ فروشان به دست آورد. مزایای دیگر را می توان این گونه برشمرد:

  • برای مطلع کردن مشتریان در مورد توانایی محدوده محصول.
  • منحصر به فرد بودن از هر رقیب تجاری دیگری.
  • برای ایجاد یک رابطه تجاری خوب با مشتری.
  • برای به دست آوردن قیمت مناسب.
  • ایجاد فرصت تجاری بیشتر.

درک توسعه محصول روز

بازاریابی برای محصول خوب و توسعه و سرمایه‌ گذاری روی ارائه محصول می‌ تواند نقش بزرگی در رشد کسب‌ و کار داشته باشد. ارائه جدید ترین گرایش مد، خریدار را برای ثبت و خرید محصول تحت تاثیر قرار می دهد. فروشنده می‌ تواند طیف وسیعی از پارچه های با کیفیت و نوعی سبک پر منفعت برای تمرکز بر روند جاری را، برنامه ریزی و تولید کند. همکاری بین فروشنده و طراح او واقعا در این زمینه مهم است. او همچنین نیاز دارد تا از متخصصان فنی که با روشهای به روز شده آشنا هستند، استفاده نماید.

طراحی لباس مناسب برای کسانی که روی صندلی چرخدار می نشینند

فروشنده طراح مد نیست

یک مشکل بزرگ فروشنده لباس این است که او طراح مد نیست، بنابراین ممکن است همیشه روند مد را درک نکند. طراح مد گاهی ممکن است هزینه تولید یک محصول را در نظر نگیرد. بنابراین یک تعارض خاموش همیشه بین فروشنده و طراح او وجود دارد. روش آسان برای حل این مشکل هماهنگی مناسب با طراح و تمرکز بر توسعه محصول می باشد. فروشنده با تاکید بر هزینه مناسب می‌ تواند بر قیمت مناسب بازار تاثیر مناسبی داشته باشد.

فروشنده، وقتی برای کار های اضافی ندارد

به طور کلی، فروشنده می تواند کالای تجاری را با جریان کاری فعلی در بازار، انجام دهد، بنابراین زمان زیادی برای فروشنده باقی نمی ماند تا با روند مد به روز شود. در نتیجه، او احساس می کند که کار روی روند مد، یک فعالیت اضافی است؛ بنابراین تنها بر روی کارهای موجود بر روی میز خود تمرکز می کنند. اما برای یک فروشنده خوب و کارآمد، این کار اضافی می تواند وی را در صنعت مد تبدیل به یک بازرگان فوق العاده کند.

نتیجه ‌گیری
خریداران و فروشندگان مجبورند با تغییرات مداوم در محیط مد و بازاریابی سازگار شوند، که شامل عوامل اقتصادی دشوار، سرعت سریع مد، رشد تجارت الکترونیک و رفتار غیر قابل‌ پیش‌ بینی مصرف‌ کننده می شود. بنابراین، رابطه و حوزه‌ های همکاری بین خریدار و فروشنده برای حفظ تمرکز بر روند مد و ترندهای دنیای فشن حیاتی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *