صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای راه اندازی خط تولید لباس
1399/04/16

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس

Starting Your Clothing Line

10 موردی که در زمان راه اندازی خط تولید لباس باید از وقوع آنها اجتناب کرد

راه اندازی شرکت لباس می تواند یکی از هیجان انگیز ترین، آزار دهنده ترین و در عین حال لذت بخش ترین دوران زندگی شما باشد. شگفت انگیز بودن ایده اولیه تان یا میزان زیبایی طرح ها در این مرحله خیلی مهم نیست، چون دام ها و اشتباهات مشخصی وجود دارند که بسیاری از کارآفرینان هنگام راه اندازی برند خودشان مرتکب آنها می شوند. در این مطلب، ۱۰ مورد اصلی اینگونه خطاها بررسی می گردند تا در زمان شروع کسب و کار مد خودتان از وقوع آنها اجتناب کنید.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

1- دست کم گرفتن نیاز به برنامه ریزی

فی البداهه انجام دادن کارها و سرهم کردن آنها یک فعالیت خطرناک در زمینه تجارت محسوب می شود. نیاز به برنامه ریزی برای آینده و تحقیق درباره همه حوزه های کسب و کار و صنعت از اهمیت زیادی برخوردار است تا مطمئن شوید که هرگز آمادگی خودتان را از دست نخواهید داد. برنامه های کسب و کار با توجه به تحقیقات عمیق انجام گرفته درباره رقبا و استراتژی بازاریابی دیجیتال کامل و دقیق فقط به یک دلیل وجود دارند و به شما کمک می کنند تا کسب و کار خودتان را بدون وقفه ناشی از اشتباهات و مسائل مالی توسعه دهید و بسازید.

اشتباهات خط تولید لباس

زمانیکه می خواهید کسب و کار خط تولید لباس خودتان را در صنعت مد برای یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید، چیزهای بی پایانی وجود دارند که شما قبل از این که بتوانید به درستی و به طور موثر آنها را اجرا کنید به برنامه ریزی در موردشان نیاز خواهید داشت. در این بخش به چند نمونه از جنبه های کسب وکار اشاره می شود که عدم برنامه ریزی کامل آنها باعث ایجاد مشکل می گردد.

  • عدم برنامه ریزی بودجه: وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، هزینه های دقیق هر چیزی که باید برای آن پول خرج کنید را نمی دانید. با این حال بسیار مهم است که برای هر جنبه از کسب و کار در ابتدا ایده ای از هزینه ها داشته باشید تا بتوانید مخارج را مدیریت نمایید و مطمئن شوید که سرمایه گذاری اولیه را زیاد بالا نمی برید. بسیاری از کارآفرینان مد در مورد تعیین یک بودجه واقعی در ابتدای شروع کسب و کارشان دچار اشتباه می شوند که این مساله عواقب فاجعه باری در آینده به وجود خواهد آورد، یعنی زمانیکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و هیچ منبع مالی قابل تکیه ای در دسترس نیست.
  • عدم برنامه ریزی تولید: تولید جنبه بزرگی از کسب و کار شما محسوب می شود، بنابراین مهم است که هر چه سریع تر در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید. بدون داشتن برنامه برای نمونه ها، تولید حداقل سفارشات، سطح موجودی و پر کردن مجدد انبار، بدون محصول مناسب و یا بدون هیچگونه محصولی خواهید ماند.
  • عدم برنامه ریزی بازاریابی: بازاریابی به هر روشی به برنامه ریزی و نظارت کامل در همه زمان ها نیاز دارد. بسیاری از کسب و کارهای مد بدون داشتن برنامه سعی می کنند تا با ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی به تبلیغ در بازار هدف خودشان بر روی پلتفرم های مخصوص بپردازند که این کار تأثیر زیادی ندارد و فقط منجر به اتلاف زمان و پول می شود.

نحوه جلوگیری از دست کم گرفتن نیاز به برنامه ریزی

  • تحقیق کنید: به محض اینکه تصمیم گرفتید که می خواهید کسب و کار لباس خودتان را شروع کنید، تحقیقات را آغاز نمایید. تحقیق در مورد این که چگونه هر مرحله از فرآیند کاری خود را از نقطه طراحی تا نقطه قیمت برنامه ریزی کنید، برای درک نحوه سازماندهی بودجه و زمان شما حیاتی خواهد بود.
  • کمک بگیرید: اگر برنامه ریزی هر مرحله از کسب و کارتان سخت است، فراموش نکنید که افراد حرفه ای برای کمک به شما در این زمینه وجود دارند. با برون سپاری برخی از این کارها و صرف هزینه، می توانید مطمئن شوید که تمام مراحل برنامه ریزی لازم برای رسیدن به موفقیت را طی کرده اید.

2- شروع بسیار بزرگ

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارآفرینان مد و صاحبان کسب و کار هنگام راه اندازی خط تولید لباس و فروشگاه آنلاین با آن مواجه می شوند، تلاش برای شروع بسیار بزرگ است. راه اندازی با خطوط تولید بسیار زیاد یا تلاش برای جذب مخاطبان هدف بسیار گسترده، می تواند به این معنی باشد که برند احساس تمرکز ندارند و هویت خود نیافته است.
شروع کسب و کار به صورت کوچک و در موقعیت مناسب، به این معنی نیست که کسب و کار شما به این شکل باقی خواهد ماند. بر روی کامل کردن مجموعه کوچکی از محصولات خودتان متمرکز شوید و هدف یک مشتری مشخص را تعریف کنید، چون این کار به شما این امکان را می دهد تا برای ساخت و رشد تدریجی برند خودتان یک پایه قوی ایجاد نمایید. اگر شروع به فروش یک خط کوچک از تی شرت ها می کنید، به این معنی نیست که به زودی لباس های مخصوص بیرون و اکسسوری ها را نیز نخواهید فروخت.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

اشتباهات خط تولید لباس

زمانیکه خط تولید لباس جدید خودتان را راه اندازی می نمایید، توجه به تمرکز و جزئیات بسیار مهم خواهد بود، چون اطمینان حاصل می کنید که دقیقا همان محصولی که مشتری هدفتان می خواهد را تولید می کنید. در ادامه این بخش به چند اشتباهی که یک طراح مد ممکن است در زمان شروع بسیار بزرگ مرتکب شود، اشاره می کنیم.

  • تولید بسیار زیاد: گاهی اوقات کسب و کارها با ارائه هر چیزی که مشتریان می خواهند، سعی در مجذوب نمودن آنها دارند. با این حال این مدل کسب و کار نباید به این معنی باشد که شما بر روی چندین خط تولید کار کنید، چون تمرکز برند خودتان را از دست خواهید داد. برندهای مد باید بر روی یک موقعیت خاص متمرکز شده و از آنجا تخصص پیدا کنند.

مثالی در باب برند مد: آیا می دانستید که برند جهانی مد رالف لورن (Ralph Lauren)، تنها با مجموعه ای کوچک از تی شرت های ابریشمی مردانه شروع به کار کرد؟ برند پس از پیدا کردن مشتری و ساخت اقلام لباس مناسب برای آنها، با سطح مشخصی از تخصص در جای خود رشد کرد.

  • بدون مشتری خاص: برندها بدون طراحی و برندینگ برای یک مشتری خاص، تلاش می کنند تا رضایت حداکثری را برای مشتریان ایجاد نمایند. با انجام این کار می توان ناخوشایند بودن (‏یا مورد توجه قرار گرفتن)‏ همه را پایان داد.

چگونگی جلوگیری از شروع بسیار بزرگ

کار را از همان ابتدا به درستی انجام دهید: از همان ابتدای برنامه ریزی کسب و کارتان، به سمت مشتری هدف خاص خود بروید و از همان آغاز برای او طراحی کنید. این کار کیفیت بالای کلکسیون های شما، موقعیت مناسب و تمرکزتان را حفظ خواهد کرد و اطمینان می دهد که شما در زمان راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی خودتان، در تنگنا قرار نخواهید گرفت.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

3- گسترش برند

برندینگ یکی از مهم ترین جنبه های کسب وکار شما به حساب می آید، چون به مشتریان تان درباره شما و شرکت تان اطلاعات می دهد. این عامل به نوبه خود آنها را درگیر و تشویق می کند تا یک مشتری وفادار شوند. عجله در این فرآیند، یک ریسک است، زیرا نه تنها شما با اشتباه کردن، برندتان را با خطر مواجه می کنید، بلکه سبب ایجاد یک هویت جعلی برای برند نیز خواهید شد که این مسئله نمی تواند مشتریان واقعی شما را به محصولات تان متصل نماید.

اشتباهات خط تولید لباس

در این بخش به برخی از اشتباهات ایجاد شده توسط برندهای مد در هنگام عجله کردن در فرآیند برندینگ اشاره می شود. این اشتباهات عبارتند از:

  • عجله کردن در مورد نام و لوگوی برند: گاهی اوقات در آغاز ایجاد برند لباس، یکی از هیجان انگیزترین کارها به تعیین نام و لوگوی برند مربوط می شود. با این حال، عجله در این مرحله شاید به انتخاب نامی منجر شود که نتواند شخصیت و هویت واقعی شما را نشان دهد. همچنین این نوع انتخاب احتمالا به خوبی با مشتریانتان هماهنگ نمی گردد.
  • انتخاب یک حوزه ضعیف: حوزه کاری شما به بخشی از استراتژی برندینگ تان نیاز دارد، اما ممکن است بخشی از استراتژی های بازاریابی و سئوی شما نیز باشد. در نظر بگیرید که دامنه انتخابی شما چقدر به یاد ماندنی است، چقدر با ایده کسب و کار و محصولات تان مرتبط است و در صورتیکه خطوط تولیدی محصول تان در آینده گسترش یابد، یک حوزه خاص را انتخاب نکنید که آن را بی ربط نشان دهد. فرقی نمی کند که بخواهید یک فروشگاه Shopify را خودتان ایجاد کنید یا با استفاده از یک طراح حرفه ای به ساخت وب سایت اقدام نمایید، چون در هر صورت باید به حوزه کاری تان وفادار بمانید، بنابراین درست عمل کردن از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونگی اجتناب از گسترش سریع برند

  • عدم تصمیم گیری زود هنگام: وقتی درباره برندینگ و حوزه های مهمی مانند نام، لوگو، فونت ها و طرح های رنگی تصمیم می گیرید، برای مدتی بدون اینکه به طور قطعی چیزی را بسازید، در مورد تصمیمات خودتان فکر کنید. زمانیکه جزئیاتی مانند لوگو را به وجود آورید، زمان زیادی را به فکر کردن در مورد آن اختصاص دهید تا مطمئن شوید که نظرتان در طول زمان تغییر نمی کند.
  • دریافت کردن بازخورد: وقتی می خواهید تا در مورد برندینگ کسب و کار مد خودتان، تصمیم های بزرگ بگیرید، از افراد زیادی تا حد ممکن بازخورد دریافت نمایید. نظرات آنها ممکن است در نحوه مشاهده انتخاب های برندینگ توسط مشتریان احتمالی به شما کمک کند و اگر آنها تصمیم های درستی بگیرند، حتما در فرآیند تصمیم گیری کمک کننده شما خواهند بود.
روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

4- به دست نیاوردن مجموعه اطلاعات فنی ساخته شده به صورت حرفه ای

وقتی از افراد حرفه ای صنعت مد سئوال کنید که اولین نکته برای راه اندازی خط تولید لباس چیست، حتما به مجموعه اطلاعات فنی (tech pack) اشاره خواهند کرد. مثلا بوریس هاجکل (Boris Hodakel) بنیانگذار سایت Sewport می گوید: “قبل از ساخت نمونه، یک مجموعه اطلاعات فنی برای هر مورد داشته باشید.” این کار وقتی تلاش می کنید تا نمونه ها را بدون هیچگونه خطایی تولید نمایید، به جلوگیری از اتلاف زمان و پول کمک می کند.
هزینه ساخت مجموعه های اطلاعات فنی بسیار کم تر از پولی است که صرف هزینه های تولید خواهید کرد. در زمان تولید شاید مجبور شوید که چندین مرتبه به دلیل خطاهای قابل اجتناب در تریم ها، کوک کردن و یا حتی جزئیات پوشش دوباره پول خرج کنید. این مسئله به دلیل در اختیار قرار ندادن دستورالعمل مشخص به کارخانه و طراح الگو به وجود می آید.
داشتن یک مجموعه اطلاعات فنی شفاف و دقیق برای هر قطعه از مجموعه اطمینان می دهد که اگر نمونه ها با مشکل مواجه شدند، شما سند دستورالعمل اولیه خودتان را به کارخانه داده اید. اگر مطمئن نیستید که چطور مجموعه اطلاعات فنی خودتان را بسازید، یک متخصص عالی پیدا کنید تا به شما در این زمینه کمک نماید. مجموعه های اطلاعات فنی همچنین می توانند برای صرفه جویی در هزینه ها در هنگام انجام تحقیقات اولیه مورد استفاده قرار گیرند. با ارسال مجموعه های اطلاعات فنی دقیق به چندین کارخانه تولیدی می توانید بهترین سفارش را برای برند خودتان به دست آورید.

اشتباهات خط تولید لباس

در این بخش به برخی از اشتباهاتی که برندهای مد در زمان عدم دریافت مجموعه های اطلاعات فنی حرفه ای مرتکب می شوند، اشاره می کنیم.

  • از بین رفتن زمان و سرمایه: با درک نکردن اهمیت ساخت مجموعه های اطلاعات فنی حرفه ای، بسیاری از کارآفرینان جدید مد بدون ارائه اطلاعات کامل به تولید کنندگان لباس به راه اندازی خط تولید لباس خودشان اقدام می کنند. آنها در نهایت وقت و پول خود را صرف تولید نمونه هایی می کنند که به طور مداوم نیاز به تغییر دارند.
  • مشخص نکردن قیمت درست: بدون یک مجموعه اطلاعات فنی کامل و جامع، چگونه یک تولید کننده لباس می تواند یک قیمت کامل و جامع به مشتری ارائه دهد؟ پاسخ این است که آنها نمی توانند. این احتمال وجود دارد که محصول نهایی با قیمت گرانتری نسبت به قیمت اعلام شده به شما ساخته شود. از طریق مجموعه های اطلاعات فنی اطمینان حاصل می گردد که جزئیات از تولید الگو گرفته تا ساخت محصول نهایی کامل هستند.

چگونگی اجتناب از عدم ارائه مجموعه های اطلاعات فنی حرفه ای

  • یاد بگیرید: اگر در مورد اهمیت داشتن یک مجموعه اطلاعات فنی حرفه ای چیزی نمی دانید، پس به احتمال زیاد دقیقا نمی دانید که یک مجموعه اطلاعات فنی چیست و شامل چه چیزی است. مهم است که این بخش از فرآیند تولید را وقتی که یک برند لباس هستید، به طور کامل درک کنید، پس زمان بگذارید تا واقعا یاد بگیرید که این مرحله در مورد چه چیزی است.
  • از افراد حرفه ای کمک بخواهید: اگر در مورد ایجاد یک کسب و کار جدید مد همه چیز را نمی دانید، نگران نباشید، چون وقتی به جنبه های ویژه ای از فرآیند می رسید که در مورد آنها مطمئن نیستید (‏مانند مجموعه های اطلاعات فنی)‏، می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا مطمئن شوید که کار به درستی انجام می گردد.

5- فکر کردن به اینکه به تنهایی می توانید این کار را انجام دهید

یک کارآفرین برای اولین بار به تنهایی کسب و کارش را راه اندازی می کند. وقتی با داشتن یک ایده اولیه، شروع به ایجاد یک کسب و کار می کنید، خواهید دید که واقعا به کار با شرکای نزدیک و مورد اعتماد برای ایجاد برند نیاز خواهید داشت. تلاش برای در نظر گرفتن هر جنبه از برند از طراحی و لجستیک گرفته تا تولید در یک مقیاس حرفه ای، امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین این تفکر که شما به تنهایی می توانید همه کارها را انجام دهید، باید به ایجاد روابط قوی با دیگر افراد حرفه ای همفکر و خلاق تبدیل گردد.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

اشتباهات خط تولید لباس

کارآفرینان مد گاهی اوقات می خواهند همه کارها را خودشان انجام دهند، اما اگر سعی کنید همه فرآیندها را خودتان انجام دهید، وقوع برخی از اشتباهات اجتناب ناپذیر خواهد بود. برخی از این اشتباهات ناشی از موارد زیر است:

  • به جزئیات توجه نکنید: اگر شما هر جنبه ای از ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار جدید مد را خودتان به تنهایی انجام دهید، در نهایت اشتباهات شروع خواهند شد و از توجه به جزئیات غفلت می گردد که شما بعدا از آن پشیمان خواهید شد.
  • از انجام کارها خسته شوید: وقتی سعی می کنید تا هر کاری را به هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید انجام دهید، حتما خسته خواهید شد. با اینکه خسته بودن بخشی از ایجاد یک کسب و کار جدید است، اما احتمالا نمی خواهید که آنقدر خسته شوید تا اشتیاق تان به برند کاهش پیدا کند.

چگونگی جلوگیری از تصور انجام دادن همه کارها به تنهایی

مهارت های خودتان را انتخاب کنید: اگر مطمئن نیستید که چطور در زمان ایجاد کسب و کار لباس، بار مسئولیت ها را به اشتراک بگذارید، زمانی برای انتخاب مهارت های کلیدی که بیش ترین لذت را از آنها می برید، تعیین کنید. قطعا جنبه هایی از کسب و کار وجود دارند که شما آنها را زیاد دوست ندارید و یا چیزهایی هستند که مستقیما در مهارت های شما جای نمی گیرند. اگر این مسئله را برای خودتان مشخص نمایید، می توانید مطمئن شوید که زیاد به آنها توجه نمی کنید.

6- انتخاب افراد اشتباه

زمانیکه متوجه شدید که به یک شریک یا تأمین کننده دیگر برای تیمتان نیاز دارید، همانند مورد شماره ۵، انتخاب افراد اشتباه به سرعت می تواند به فاجعه و ناامیدی منجر گردد. انتخاب افراد و تولید کننده مناسب برای کمک به ایجاد کسب و کارتان به تحقیق عمیق در مورد بازار و ارتباطات عالی نیاز خواهد داشت. مرتبط کردن شما با افراد حرفه ای تایید شده که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید، به شما در تأمین امنیت چند مرحله اول کسب و کارتان کمک کند. در ادامه به اشتباهاتی اشاره می شود که کارآفرینان مد در هنگام کار با افراد غیر حرفه ای، مرتکب آنها می شوند.

اشتباهات خط تولید لباس

  • از بین رفتن زمان و سرمایه: وقتی تولید کنندگان غیر حرفه ای را انتخاب می کنید، نمی توانید به وعده های داده شده به شرکای خود عمل نمایید، پس به راحتی زمان و پول خود را هدر می دهید.
  • از دست دادن اعتماد به نفس: داشتن تجربه بد در کار کردن با افراد اشتباه در هر مرحله ای از کارتان می تواند واقعا بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. چه اشتباه کوچک باشد که باعث تلف شدن وقت شما می شود و چه اشتباه بزرگ باشد که منابع مالی زیادی را هدر می دهد، فرقی ندارد، چون در هر صورت اعتماد به نفس کافی را برای پیشرفت از شما می گیرد.

نحوه جلوگیری از انتخاب افراد اشتباه

  • استفاده از یک سرویس حرفه ای: هر چند که گوگل برای انجام تحقیق عالی است، اما می توان از بعضی از پلتفرم های خاص در این زمینه نیز استفاده نمود.

7- تنها تمرکز کردن بر روی محصول

چون ایده شما، جرقه اولیه کسب و کار تان محسوب می شود، پس به راحتی ممکن است از دست رود. وقتی تنها بر روی خود محصول متمرکز می شوید، نسبت به جزئیات وسواس پیدا می کنید و نمی توانید دید بزرگتری داشته باشید. هر چند که تولید محصول کاملا حیاتی است، اما شما باید برند را به عنوان یک کسب و کار ببینید، لذا به آن در مقیاس بزرگ تر نگاه کنید و به یاد داشته باشید که بر روی هر چیز دیگری که با ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار موفق همراه است نیز تمرکز کنید.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

اشتباهات خط تولید لباس

داشتن دیدگاه غیرمنسجم نسبت به محصول می تواند شما را نسبت به برخی از جنبه های مهم کسب و کار که به توجه تان نیاز دارد، غافل کند. وقتی کارآفرینان مد فقط بر روی محصول خودشان متمرکز می شوند، دچار اشتباهاتی می شوند. این اشتباهات ناشی از موارد زیر است:

  • یکپارچه و منسجم نبودن برندینگ: اگر فقط بر روی محصول متمرکز شوید و به برندینگ توجهی نکنید، پیام غیرمنسجی در سراسر کسب و کارتان ارسال می گردد که باعث سردرگمی مشتری می شود و وی را از شما دور می کند.
  • تمرکز نکردن بر روی منابع مالی: چه بخواهید در مورد پول صحبت کنید و چه علاقه ای به این موضوع نداشته باشید، صورت مسئله تغییر نمی کند؛ چون پول نقد در تجارت از اهمیت زیادی برخوردار است و مهم نیست که شما به عنوان یک طراح چقدر خلاق باشید، چون در هر صورت باید تمرکز قوی بر روی جنبه تجاری برند تان داشته باشید. بدون تمرکز بر روی منابع مالی نمی توانید به کار خود پایان دهید و محصولی خواهید ساخت که هرگز وارد بازار نخواهد شد.
انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

چگونگی اجتناب از تمرکز فقط بر روی محصول

  • تغییر دادن ذهنیت: بر روی تغییر طرز فکر و رشد تمرکز کاری تان با برنامه ریزی یک ساعته در روز جهت فعالیت بر روی کسب و کار، برندینگ، بازاریابی و مسائل مالی کار کنید. سخت گیری در مورد جدول زمانی به شما اطمینان می دهد که تنها در مورد جزئیات محصول درگیر نمی شوید.
  • کمک گرفتن: اگر می دانید که فرد خلاقی هستید، اما تمایلی به تمرکز بر روی جزئیات کسب و کار ندارید، یک متخصص که بتواند به طور مداوم به پیگیری کسب و کارتان بپردازد و به شما کمک کند تا بر روی هدف نهایی و نه تنها محصول خود متمرکز شوید را استخدام کنید.

8- نداشتن سرمایه کافی

تلاش برای شروع کسب و کار بسیار کوچک بدون سرمایه زیاد می تواند منجر به ایجاد مشکلات و هدر رفتن وقت و زمان در این مسیر شود. قبل از اینکه کسب و کارتان را شروع کنید با برنامه ریزی گسترده به صورت واقع بینانه برای تمام نیازهای کسب و کار از جمله بازاریابی و راه اندازی باید بودجه تعیین نمایید. اگر پیش بینی مالی شما در زمان راه اندازی خط مد با مشکل برنامه ریزی مواجه شد، سعی نکنید با ارائه یک محصول زیر استاندارد به سرعت از مسیر خود منحرف شوید. به جای راه اندازی سریع، سعی کنید تا مقداری پول از طریق مسیرهای مختلف جمع آوری نمایید تا به شما در بازگشت به مسیر کمک کند. اگر پس انداز خودتان را ندارید، می توانید از

  • بانک وام تجاری بگیرید؛
  • بانک وام شخصی بگیرید؛
  • سرمایه گذاران حرفه ای برای کارتان استفاده کنید؛
  • خانواده بخواهید تا سرمایه گذاری کنند (‏با عقد قرارداد بازگشت سرمایه پس از راه اندازی کسب و کار)

اشتباهات خط تولید لباس

تمام شدن پول برای هر طراح لباسی می تواند اتفاق بیفتد. در این بخش به برخی از اشتباهات اشاره می شود که وقتی سرمایه کافی وجود نداشته باشد، رخ می دهند.

  • انتخاب راه ساده و ارزان برای رسیدن به سود بیشتر: همانطور که عنوان شد، وقتی شما این کار خطرناک را انجام دهید، منجر به ایجاد یک محصول و برند زیر استاندارد خواهید شد.
  • بدون راه اندازی: به زبان ساده تر، وقتی شما خیلی زود منابع مالی خودتان را از دست دهید، نمی توانید محصول تان را راه اندازی کنید و آینده کل برند تان را به خطر می اندازید.

چگونگی اجتناب از نداشتن سرمایه کافی

  • بودجه: همه چیز به بودجه و برنامه ریزی بستگی دارد. عدم توجه به برنامه ریزی مالی، اولین اشتباه است. از ابتدا به برنامه ریزی توجه داشته باشید تا مطمئن شوید که در طی فرآیندهای طراحی و تولید با کمبود منابع مالی مواجه نمی شوید.
  • واقع گرا بودن: وقتی می دانید چقدر پول دارید، پس واقع بینانه به انتظارات و نیازهای خودتان بیندیشید. انتظار نداشته باشید که یک برچسب لوکس با بودجه کم راه اندازی نمایید. انتظارات خود را به گونه ای تعیین نمایید تا از ناامیدی و یا حتی شکست جلوگیری کنید.

9- اشتباه نادرست در مورد ارزش بازاریابی

اغلب اینطور به نظر می رسد که کسب و کارهای کوچک و جدید با استفاده از پروفایل های رسانه های اجتماعی می توانند یک برنامه بازاریابی دیجیتال کاملا رایگان ایجاد نمایند که محصولات آنها را به سمت موفقیت سوق دهد. با این حال آن زمان به سر آمده است که پلتفرم رسانه های اجتماعی، روشی آسان برای رشد کسب و کار و افزایش تعامل با مشتریان بودند. آمار وحشتناکی مانند “تنها ۴ % از دنبال کنندگان شما در فیسبوک، پست های ارگانیک برندتان را می بینند” (‏فوربس، ۲۰۱۷)‏، نشان می دهد که دنیای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار در حال حاضر بیشتر یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است. اشتباه نادرست در مورد ارزش بازاریابی و عدم تخصیص بودجه کافی به سمت هزینه های بازاریابی دیجیتال قبل، حین و بعد از راه اندازی می تواند شما را با مجموعه ای از محصولات که ترافیکی برای فروش آنها وجود ندارد، رو به رو کند.

اشتباهات خط تولید لباس

وقتی کسب و کارهای مد، ارزش بازاریابی را به صورت نادرست تشخیص دهند، مرتکب اشتباه می شوند. بعضی از این اشتباهات به قرار زیر است:

  • راه اندازی ناامید کننده: بعد از کار سخت بر روی طراحی و تولید محصول، و نیز ساخت وب سایت، اگر پول کافی برای بازاریابی و راه اندازی محصول نداشته باشید، با یک تاریخ عرضه ناامید کننده مواجه خواهید شد.
  • از دست دادن شور و شوق برند: وقتی برندها به صورت نادرست ارزش بازاریابی را پیش بینی کنند، منابع مالی شان به سرعت تمام می شود. این موضوع نشان می دهد که بعد از راه اندازی موفق، برند شور و شوقش را از دست می دهد و بازاریابی آهسته می شود، در نتیجه فروش کم خواهد شد.

چگونگی اجتناب از اشتباه نادرست در مورد ارزش بازاریابی

  • تحقیق و برنامه: با تحقیق مجدد در مورد نوع بازاریابی که می خواهید برای تبلیغ محصول و برند خودتان برای دستیابی به مشتری هدف انجام دهید، می توانید درک بهتری از هزینه های مربوط به آن و آنچه که از ابتدا باید انتظار داشته باشید، به دست آورید.
  • استفاده از افراد حرفه ای: جهت استفاده مناسب از بودجه بازاریابی، کار خودتان را به افراد متخصص که نقاط قوت و ضعف تبلیغات فیسبوک، گوگل ادوردز و موارد دیگر را می شناسند، بسپارید. این کار به برنامه ریزی و پیش بینی آینده توسط شما کمک می کند. همچنین از این طریق می توانید بیش ترین کلیک ممکن را از بودجه تبلیغاتی تان به دست آورید.

راهنمای راه اندازی خط تولید لباس - کسب و کار نساجی, صنعت پوشاک, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت پوشاک, برند, بازار پوشاک

10- به درازا کشیدن مرحله راه اندازی خط تولید

وقتی دل زدگی از محصولات و هیجانی دیدن طرح های تان به واقعیت می پیوندد، می تواند گاهی اوقات به این معنی باشد که شما فقط وقتی آماده بوده اید برنامه راه اندازی خط تولید خودتان را شروع کرده اید. این موضوع نه تنها زمان راه اندازی شما را با تأخیر رو به رو می کند، بلکه می تواند راه اندازی خط تولید لباس شما را بدون اینکه تأثیری مثل یک راه اندازی برنامه ریزی شده و سنجیده در موقعیت مناسب داشته باشد، پایان دهد.
زمانیکه طرح های شما در حال تولید هستند و مطمئن هستید که آنها را راه اندازی خواهید کرد، می توانید برای این روز از ابتدا برنامه ریزی داشته باشید. شما پلتفرم های رسانه اجتماعی و یک وب سایت خواهید داشت که می تواند حتی قبل از راه اندازی خط تولید، مشتری برایتان جذب نماید. این ابزارها به شما این امکان را می دهند تا شروع به جمع آوری داده های ایمیل برای پایگاه داده خودتان کنید و مشتریان خود را در طول مسیر بیشتر نمایید.

اشتباهات خط تولید لباس

به خودتان اجازه ندهید تا با راه اندازی ناامید کننده خط تولید دچار مشکل شوید. برخی از اشتباهات کسب و کار مد در زمان راه اندازی به شرح زیر است:

  • نداشتن پیش بینی در مورد ایجاد محصول: محصول شما ضروری است و وب سایت شما برای کسب و کار تان حیاتی است. با این حال اگر تا آخرین لحظه در مورد راه اندازی خط تولید فکر کنید، محصول و وب سایتی ایجاد خواهید نمود که هیچ کس نمی داند حتی راه اندازی شده است. اگر برای راه اندازی خودتان از ابتدا برنامه ریزی داشته باشید، می توانید یک استراتژی از طریق رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی برای خودتان ایجاد نمایید که باعث می شود تا رشد مخاطبان تان را پیش بینی نمایید و از تمام رسانه های خود برای دستیابی به بهترین شانس جهت تعیین یک تاریخ راه اندازی موفق استفاده کنید.
  • به اتمام رسیدن منابع مالی: اگر برای آینده برنامه ریزی نکرده اید، شاید تا زمان کامل کردن تولید، مبلغ هنگفتی از منابع اولیه خودتان را خرج نمایید. اگر مراحل راه اندازی خط تولید را برای برنامه ریزی کردن به درازا بکشید، ممکن است پول کافی برای ایجاد تأثیری که زمانی می خواستید به آن دست یابید را دیگر نداشته باشید.

چگونگی اجتناب از طولانی شدن زمان راه اندازی خط تولید

  • برنامه ریزی: همانند اشتباه شماره ۱ این لیست، باید خیلی زود برنامه ریزی کنید. اگر زودتر درباره راه اندازی و برنامه ریزی فکر نمایید، ایده های بهتری ایجاد خواهید نمود و بیشتر می توانید برای آنچه نیاز دارید پول صرف کنید.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی برای شروع اطلاع رسانی در مورد برند، ایجاد پیش بینی برای راه اندازی و جمع آوری زود هنگام مشتریان احتمالی، فرصت مناسبی محسوب می شوند.

راه اندازی خط تولید لباس و موفقیت برند به تعهد، کار سخت و حوصله نیاز دارد. با اجتناب کردن از این 10 اشتباه متداول ایجاد شده توسط کارآفرینان مد، شانس بیشتری برای موفقیت برند جدیدتان خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *