صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت تغییر گرایش مصرف کنندگان به سمت برندهای سازگار با محیط زیست
1398/03/23

تغییر گرایش مصرف کنندگان به سمت برندهای سازگار با محیط زیست

گزارش پالس ۲۰۱۹

اخیرا Global Fashion Agenda و انجمن پوشاک پایدار با همکاری گروه مشاوره بوستون  گزارش پالس ۲۰۱۹ خود  را از صنعت مد منتشر کرده اند که نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد مصرف کنندگان برند خود را تغییر خواهند داد اگر برندهای دیگر محصولاتی سازگارتر با محیط زیست تولید کنند.
این گزارش همچنین نشان داد که صنعت مد هنوز بسیار پایدار است. یافته‌ها نشان می‌دهند که شرکت‌های مد به اندازه کافی راه‌حل‌های موثری را اجرا نمی‌کنند تا اثرات منفی زیست‌محیطی و اجتماعی صنعت رو به رشد مد را خنثی کنند.
در نتیجه، اگر صنعت مد تغییرات را با سرعت بیشتری اجرا نکند، قادر نخواهد بود به اهداف خود در جهت توسعه پایدار ملل متحد یا معاهده پاریس دست یابد.
مشتریان امروزی توجه خود را به مبحث محیط زیست و پایداری محصولات در مد معطوف کرده اند. این گزارش نشان داد که خریداران به طور فزاینده‌ای به تلاش‌های برند های مد علاقه نشان می‌دهند و ۷۵ درصد از مصرف کنندگان نشان می‌دهند که آن‌ها پایداری را به عنوان یک معیار بسیار مهم در نظر می گیرند.
شرکت‌ها در جایگاه‌های اول این گزارش به دلیل افزایش چالش‌ها در زنجیره‌های تامین خود، در حق اختراع و فن‌آوری‌های پیشرفته و دستیابی به نتایج ملموسی از ابتکارات سرعت خود را کاهش دادند.
نتیجه این گزارش باید مورد توجه قرار گیرد زیرا شرکت های برتردارای نمرات بالایی هستند و در طول زمان پیشرفت خوبی داشته‌اند اما لزوما به دستاوردهای خوبی نرسیده اند.
این شرکت‌ها گزارش می‌دهند که آن‌ها زمان قابل توجهی برای این موضوع صرف کرده اند و آن‌ها در مسیر عرضه‌ و زنجیره تامین، مواد اولیه و تغییرات در مدل کسب‌وکار خود نسبت به گذشته سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند.
با این حال، آن‌ها با چالش‌های بیشتری مواجه هستند، چرا که منابع، توانایی‌ها، منابع مالی و فن‌آوری‌های پیشرفته در مناطق مذکور هنوز به طور کامل مشخص نشده اند.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

تغییر گرایش مصرف کنندگان به سمت برندهای سازگار با محیط زیست - محیط زیست, صنعت کفش, صنعت پوشاک

نظرات مصرف‌کننده

  • ۷۵ درصد از مصرف کنندگان با توجه به وضعیت محیط زیست، پایداری را امری بسیار مهم می‌دانند.
  • اشاره به پایداری در رسانه های اجتماعی یک سوم سریع تر از رشد کلی رسانه های اجتماعی بین سال های 2015 و 2018 بوده است.
  • مصرف کنندگان عمدتا اطلاعات مربوط به مسائل پایداری را از طریق جستجوی آنلاین (35٪)، رسانه های اجتماعی (31٪) و رسانه های چاپی غیر دیجیتالی (29٪) به دست می آورند.
  • قوی ترین عوامل برای رفتار آگاهانه در مورد پایداری، تلاش های تغییر آب و هوا (50 درصد) و بلایای طبیعی (49 درصد) است.
  • بیش از یک سوم مصرف کننده، از برند مورد علاقه خود به سوی دیگر برندها حرکت کرده اند، زیرا آنها برای اقدامات مثبت زیست محیطی و یا اجتماعی اهمیت قائل هستند.
  • بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان در آینده برای تغییر برند ها برنامه ریزی می کنند، در صورتی که برند دیگر از نظر محیط زیست و مسائل اجتماعی از برند محبوبشان بهتر عمل کند.
  • با این حال، ملاحظات مصرف کننده از شیوه های پایدار هنوز به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا مهمترین محرک رفتار خرید باشد.
ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

صنعت مد باید بر موانع پیش روی خود برای رسیدن به پیشرفت های قابل توجهی که منجر به تغییر سیستماتیک روند کنونی می شود غلبه کند. حل چالش های مقیاس سازی و نوآوری ها و فناوری های جدید یک نیاز ضروری برای پیشرفت های آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *