صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای انتخاب بهترین تخته تاشو لباس
1401/05/02

راهنمای انتخاب بهترین تخته تاشو لباس

Folding Boards

هر چند تا کردن لباس ها مهارتی نیست که همه از آن برخوردار باشند؛ اما می توان با استفاده از راهکارهایی هر بار لباس ها را بسیار دقیق و منظم تا کرد. با به کار بردن تخته های تاشوی لباس علاوه بر اینکه در وقت صرفه جویی می کنید؛ می توانید لباس هایتان را به زیبایی تا کنید. با استفاده از آنها ضمن اینکه حرفه ای به نظر می رسید؛ کشوهای لباستان هم مرتب و تمیز می شوند. پس این مقاله را از دست ندهید تا با شیوه انتخاب بهترین نوع آن آشنا گردید.

روش کار تخته های تاشو لباس چگونه است؟ 

وقتی بحث استفاده از تخته های تاشو به میان می آید؛ تحوه مرتب و جمع و جور کردن لباس های شسته شده کاملاً تغییر می کند. با کمک این ابزار می توانید به راحتی لباس ها را تا کنید؛ هر چند که نمی توان از کنار جنبه های سرگرم کننده آن نیز به راحتی گذشت.

برای استفاده از آنها کافی است لباس ها را یکی یکی روی تخته تاشو پهن کنید. سپس قسمت پایینی لباس ها را مقداری تا بزنید؛ در مرحله بعد تخته را از چپ به راست و به سمت پایین تا کنید؛ لباس هایتان کاملاً تا شده و آماده هستند.

اما برخی از تخته ها، باله های متحرک ندارند و فقط یک تخته مستطیلی معمولی می باشند و بیشتر شبیه یک تخته آشپزخانه به نظر می آیند. برای استفاده از آنها باید ابتداً لباس را پهن کرده و کاملاً صاف کنید، و سپس تخته را روی آن قرار دهید. از این ابزار برای یکنواخت کردن چین های لباس نیز می توان استفاده کرد و بعد از تا شدن لباس امکان برداشتن آن وجود دارد. هر چند استفاده از این مدل تخته های لباس آسان است؛ اما آنها هرگز به اندازه تخته های تاشو متحرک کارآمد نیستند.

نحوه انتخاب بهترین تخته تاشو لباس

از این به بعد در هنگام انتخاب بهترین تخته تاشو، به جزئیاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید تا بتوانید بهترین ها را انتخاب نمایید.

اندازه

تخته های تاشو دارای اندازه های مختلفی هستند. برای اینکه اندازه آنها را پیدا کنید؛ می توانید به لیست محصول مراجعه نمایید. باید تخته های تاشو را براساس اندازه لباس ها برگزینید. به عنوان مثال اگر لباس های بچه گانه را بیشتر تا می زنید؛ تخته های کوچکتر را انتخاب کنید. در عوض اگر قصد دارید لباس های مردانه را تا بزنید؛ به سراغ تخته های بزرگ بروید. برخی از برندها یک مدل تخته تاشو را در اندازه های مختلف ارائه می دهند. پس اگر به دنبال محصولات یک برند خاص هستید؛ احتمالاً می توانید با کمی جستجو، تخته ای با اندازه مناسب از همان برند پیدا کنید.

نکاتی در زمینه پرورش پنبه برای دستیابی به محصول پربار

دوام

معمولاً تخته های تاشو از پلاستیک ساخته می شوند. پلاستیک بهترین ماده برای ساخت این ابزارهاست؛ چرا که بادوام بوده و به راحتی تمیز می گردد. برخی از تخته های تاشو از پارچه های پلی استری ساخته می شوند و بیشتر برای مسافرت مناسب هستند. در ضمن بهتر است قبل از انتخاب محصول گارانتی آن را بررسی کنید تا از دوام آن مطمئن شوید.

وزن

وزن تخته های تاشو بسیار مهم است؛ به خصوص اگر می خواهید آنها را با خود به مسافرت ببرید. هر چند که تخته های تاشو معمولاً سنگین نیستند؛ اما باز هم بهتر است همیشه در وهله نخست وزن آنها را بررسی کنید.

جنس

همیشه در هنگام انتخاب تخته های تاشو به جنس آنها توجه کنید. همان طور که پیشتر عنوان کردیم؛ اکثر تخته های تاشو از پلاستیک ساخته می شوند که بهترین نوع تخته های تاشو هم محسوب می شوند. اما برخی از تخته های تاشو پلی استر هستند و با وجود بادوام بودن، تمیز کردن آنها بسیار سخت است.

قیمت

تخته های تاشو قیمت های مختلفی دارند؛ دامنه قیمتی آنها از 6 دلار شروع شده و به 30 دلار هم می رسد. پس هنگام خرید تخته تاشو باید بودجه خود را در نظر گرفته و براساس آن خرید کنید. احتمالاً با هر سقف بودجه ای به راحتی می توانید یک تخته تاشو مناسب پیدا نمایید.

سوالات متداول درباره تخته تاشو لباس

چگونه یک تخته تاشو خانگی بسازیم؟

شما هم می توانید یک تخته تاشو لباس بسازید؛ در این صورت ضمن صرفه جویی در هزینه ها، از چیزهایی که در داخل خانه بلااستفاده هستند هم استفاده می کنید.

  1. یک عدد جعبه مقوایی بلااستفاده تهیه نمایید.
  2. آن را به شکل 6 ورق مقوایی بزرگ، با اندازه های یکسان برش دهید.
  3. یک پیراهن تا شده را روی یکی از آنها قرار دهید و با استفاده از خط کش، طرح کلی آن را رسم کنید.
  4. هر 6 برگه را براساس این طرح و با ابعاد یکسان برش دهید.
  5. آنها در قالب یک شبکه 2×3 بچینید؛ هر کدام از آنها باید با دیگری یک چهارم اینچ فاصله داشته باشند.
  6. با استفاده از نوار چسب، قسمت های بالایی و جلو و عقب کناره های این برگه های مقوایی را بچسبانید.
چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟

هنگام استفاده از تخته، قسمت بالای پیراهن را روی لبه بالایی تخته قرار دهید. از آنجاییکه لبه های پایینی تخته با چسب پوشانده نشده؛ لذا می توانید از آنها برای پشت و رو کردن چین ها استفاده کنید.

اندازه تخته های تاشو پیراهن چقدر است؟

تخته های تاشو، اندازه های مختلفی دارند. اندازه برخی از آنها کمتر از یک فوت مربع است؛ اما اندازه بعضی از آنها بسیار بزرگ تر است. اگر لباس های بزرگی دارید؛ باید تخته های تاشو بزرگتری انتخاب نمایید.

چیزی که شلدون (شخصیت سریال بیگ بنگ) از آن برای تا کردن لباس های خود استفاده می کند، چیست؟

شلدون در سریال تئوری بیگ بنگ، لباس هایش را با استفاده از یک تخته تاشو تا می کند. در یکی از صحنه های این فیلم دیده می شود که او با شیوه خاصی، لباس های خود را تا کرده و در دسته های کوچک در کنار هم قرار می دهد. در ضمن او حتی از تخته تاشو برای تا کردن جوراب هایش نیز استفاده می کند. نگران نباشید، شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

چگونه می توان پیراهن ها را بدون چین و چروک تا کرد؟

کافی است از تخته تاشو استفاده کنید؛ تخته تاشو یک راه سرگرم کننده و آسان برای تا کردن لباس ها و جلوگیری از چروک شدن آنهاست.

در ضمن می توانید لباس ها را رول کنید؛ این یک روش مناسب برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها به شمار می رود. برای انجام این کار براساس مراحل زیر عمل کنید:

  1. پیراهن را به صورت دمر روی زمین قرار دهید.
  2. آستین های آن را به سمت داخل تا کنید.
  3. پیراهن را تا نیمه به صورت عمودی تا کنید.
  4. از پایین به بالا آن را رول کنید.
  5. آن را با دقت به همین حالت نگهداری نمایید.

با همین روش می توانید شلوارها، شلوارک ها و سایر لباس های خود را نیز رول کنید. به این صورت لباس هایتان در هنگام سفر، فضای کمتری را اشغال می کنند.

کلام پایانی: قطعاً با داشتن بهترین تخته تاشو، مرتب ترین کمد لباس را خواهید داشت. حتی اگر متخصصان مد هم به خانه شما بیایند؛ از دیدن کمد لباستان شگفت زده می شوند و از همه مهمتر می توانید اعضای خانواده خود را نیز راضی نگهدارید. پس با تکیه بر این راهنما، بهترین نوع تخته تاشو را انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *