صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت ایده هایی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک
1399/08/28

ایده هایی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک

Small Business Ideas in Garment Industry

معمولاً متخصصین تازه کار دوست دارند تا کار روزانه شان را رها کرده و کسب و کار خود را راه بیندازند. ما با داشتن تجربه کاری در صنعت پوشاک و آشنایی عمیق با این صنعت، قصد داریم تا فرصت های تجاری در این صنعت را شناسایی نماییم. لذا در این مقاله سعی کرده ایم تا برخی از ایده های تجاری که مرتبط با تولید پوشاک هستند را به شما معرفی کنیم و در کنار آنها یک سری از ایده های تجاری که مرتبط با صنعت پوشاک هستند را نیز با شما مطرح می نماییم.
هر کسب و کاری را ابتدا در یک مقیاس کوچک می توان شروع کرد. اگر شما عضو هیئت مدیره یک شرکت هستید ممکن است دوست داشته باشید تا با ایده هایی که مرتبط با راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک هستند، آشنا شوید.

ایده های راه اندازی یک کسب و کار در مقیاس کوچک

1- راه اندازی یک کارخانه تولید پوشاک در مقیاس کوچک

اگر در زمینه تولید یا خیاطی تجربه دارید می توانید یک کارخانه کوچک تولید پوشاک تاسیس کنید. یکی از سر راست ترین ایده های راه اندازی یک کسب و کار کوچک، تاسیس یک واحد تولید پوشاک آماده است. برای افزایش تولیدات خود باید چند خیاط و کارمند پشتیبانی استخدام نمایید. بعد از تولید لباس ها می توانید آنها را به خرده فروشان و عمده فروشان شهر خود بفروشید. لباس هایی مانند لباس فرم مدرسه، لباس های هندی زنانه، لباس های محلی، پیراهن های مردانه یا بلوزهای زنانه انتخاب خوبی برای تولید هستند. در ضمن می توانید طرح های خود را در درگاه های تجارت الکترونیک مانند آمازون و Flipkart نیز به فروش برسانید.
اگر قصد راه اندازی یک کارخانه تولید پوشاک در مقیاس کوچک را دارید، ابتدا باید درباره محصول یا گروه محصولی که قصد تولید آن را دارید تصمیم بگیرید. در مرحله بعدی یک گزارش از پروژه تهیه کنید و تمام الزامات راه اندازی کارخانه را یادداشت نمایید. در زیر موارد کوچکی را ذکر کرده ایم که برای راه اندازی کارخانه خود باید آنها را بدانید.

  • شما به چرخ خیاطی، ماشین برش پارچه، اتو و تجهیزات پرداخت لباس نیاز دارید. لیستی از ماشین آلات مورد نیازتان را تهیه کنید، و برای برآورد قیمت و تهیه این ماشین آلات با تامین کنندگان فعال در این صنف تماس بگیرید.
  • راه اندازی یک کارخانه تولیدی مستلزم آماده کردن زیر ساخت هایی مانند تامین روشنایی، آب، تجهیزات حمل مواد اولیه، مبلمان صنعتی و غیره است.
  • برای راه اندازی کارخانه به فضا (مکان) نیاز دارید. توجه داشته باشید که در حین برنامه ریزی برای تهیه مکانی جهت راه اندازی کارخانه باید به مواردی مثل فرآیندهای تولیدی، طبقه فروشگاه، دفاتر اداری، سالن نمایش نمونه ها، آبدارخانه، انبار و غیره توجه داشته باشید.
  • باید علاوه بر استخدام نیروی انسانی از خدمات کارپردازان نیز بهره بگیرید.
  • باید مواد اولیه مثل پارچه، اقلام تزئینی و لوازم جانبی را تهیه نمایید.
  • باید به دنبال تدوین استراتژی کسب و کار و توسعه پایگاه مشتریان باشید.
  • ملزومات سرمایه گذاری را مشخص کنید، و سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار و پرداخت هزینه های کارخانه دست و پا نمایید. برای جمع آوری سرمایه می توانید بر روی دریافت وام کسب و کار از بانک هم حساب کنید.

با داشتن سرمایه ای کم می توانید یک کسب و کار کوچک راه بیاندازید. ابتداً شما باید بر روی ماشین آلات، فضای کارخانه و دستمزد کارگران سرمایه گذاری کنید. چرخه عملکردی لباس معمولاً 3 تا 4 ماه است. هزینه کارخانه در طی این دوره نیز باید لحاظ شود. چرخ های خیاطی صنعتی معمولاً گرانتر از چرخ های خیاطی معمولی هستند. بنابراین می توانید از چرخ های خیاطی معمولی که مجهز به موتورهای برقی هستند استفاده کنید؛ در این صورت به سرمایه کمتری نیاز خواهید داشت. پس از راه اندازی کارخانه تولید پوشاک خود می توانید بر اساس سفارشات یا خواست خریداران تولید پکیج کامل پوشاک یا تولید CMT را نیز شروع کنید.

2- حرفه مقاطعه کاری

برای اینکه بتوانید وارد حرفه مقاطعه کاری پوشاک شوید، باید کارخانه تولید پوشاک راه اندازی کنید. پس می توانید یک کارخانه کوچک تاسیس نمایید و به صورت مقاطعه کاری (کارگر تجاری) برای دفاتر صادراتی و برندهای داخلی کار کنید.
معمولاً دفاتر صادراتی پوشاک در خریدهای فصلی بیش از حد ظرفیت خود سفارش ثبت می کنند. آنها برای تحویل به موقع این سفارشات به دنبال پیمانکاران فرعی یا کارگران تجاری هستند. در این نوع از فعالیت شما نیازی به جذب خریدار یا خرید مواد اولیه ندارید. فقط باید نمونه ها را از صادرکنندگان دریافت کرده و لباس های دوخته شده را به آنها تحویل دهید. برخی از برندها، لباس ها را به صورت کاملاً آماده تحویل می گیرند یعنی کار دوخت، پرداخت و بسته بندی نیز با مقاطعه کار است.
در روش تولید مقاطعه کاری، فقط باید بر روی خرید ماشین آلات سرمایه گذاری کنید و نیازی به سرمایه گذاری در زمینه تهیه مواد اولیه ندارید. می توانید خدمات حرفه ای خود را گسترش دهید و به دنبال دریافت سفارش از خرده فروشان محلی و فروشندگان لباس فرم مدرسه و لباس اداری نیز باشید.

3- حرفه عمده فروشی پوشاک

این حرفه در میان دیگر ایده های تجاری در مقیاس کوچک از همه سودآورتر است. در حرفه عمده فروشی پوشاک، کار شما تامین پوشاک از تولید کنندگان و برندهای مختلف در حجم های زیاد است. بعدها این لباس ها توزیع شده و به فروشگاه های پوشاک فروخته می شوند. فعالیت در حرفه عمده فروشی پوشاک را می توانید در اوقات فراغت خود شروع نمایید. برای آغاز کار می توانید پوشاک را از مراکز تولیدی تهیه کرده و در فروشگاه های شهرهای کوچک توزیع کنید. خرید کالاها به صورت عمده و مستقیم از مراکز تولیدی حاشیه سود خوبی دارد. لودیانا (Ludhiana) و تیراپور (Tirupur) از قطب های اصلی تولید لباس بافتی در هندوستان محسوب می شوند؛ در این مراکز همه نوع لباس بافتنی برای همه گروه های سنی تولید می شود. کلکته در زمینه تولید لباس های بچه گانه ای که در رده بافتنی ها قرار می گیرند، مشهور است. دهلی به تولید انبوه پیراهن و شلوار جین معروف است. البته اگر قصد فعالیت در حرفه عمده فروشی لباس را داشته باشید مراکز دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید به صورت عمده از آنها خرید نمایید.
برای شروع کار، قطب های تولید پوشاک (به منظور تهیه عمده لباس) را پیدا کنید، لیست نمایندگی برخی از محصولات و برندها را نیز به فهرست خود بیافزایید. همینکه خریداران را پیدا کردید می توانید برای تهیه پوشاک تولید شده بر روی کارگران صنعتی (مقاطعه کاران) نیز حساب باز کنید.

4- افتتاح یک فروشگاه لباس

یک مغازه خرده فروشی پوشاک یا یک مرکز فروش در شهر خود می توانید باز کنید؛ فروشگاه شما می تواند در کنار خیابان یا داخل یک مرکز خرید باشد. اگر این گزینه را انتخاب کرده اید، باید گروه کالاهایی را که در وهله اول قصد فروش آنها را دارید انتخاب نمایید. می دانید که طیف گسترده ای از محصولات در رنج های قیمتی متفاوت وجود دارند. اگر به یک بازار در شهر خود سری بزنید متوجه می شوید که همه فروشگاه ها گروه یکسانی از لباس ها را نمی فروشند. گروه محصولی را براساس بودجه و علاقه خود انتخاب کنید.

تاریخچه دستگاه های پنبه ‌چین

ایده هایی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, صنعت لباس, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

برخی از گروه بندی های محصولات براساس مشاهدات ما در زیر آورده شده است؛ شما می توانید هر یک از این گروه ها را برای فروش در فروشگاه خود انتخاب کنید.

  • لباس مادر و کودک این مجموعه شامل همه کالاهایی است که معمولاً بچه ها به آنها نیاز دارند، ضمناً شامل برخی از محصولات فصلی که شما برای تغییر منابع پوشاک خود به آنها نیاز دارید نیز می شود.
  • لباس زنانه این مجموعه شامل لباس های محلی، شلوارهای استرچ، تاپ، پیراهن، لباس شب و غیره است.
  • پوشاک جوانان این مجموعه از تی شرت، پیراهن های کژوال و شلوارهای جین، شلوارک و غیره تشکیل شده است.
  • لباس زیر این مجموعه شامل کلیه لباس های زیر زنانه مثل لباس های شب است.
  • فروشگاه خانوادگی شما می توانید در فروشگاه خود تمام لباس های مورد نیاز یک خانواده را به فروش برسانید.
  • محصولات بافتنی این مجموعه شامل لباس های بافتنی از جمله لباس های زیر و لباس های زمستانی است.
  • ساری (Saree) این مجموعه شامل ساری، لباس عروس، لهنگا = lehenga (لباس بلند هندی که در جشن ها و مراسم ها می پوشند) و لباس های زنانه است.
  • به صورت حق امتیازی یا فرانچایزی نیز می توانید برای برندهای پوشاک کار کنید. در این صورت برندها، لباس های خود را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید آنها را بفروشید و کارمزد دریافت نمایید.

شما حتی می توانید فروش لباس را از خانه آغاز کنید. امروزه بسیاری از زنان در داخل خانه کار می کنند؛ در این صورت بهتر است به فروش لباس های زنانه مثل لباس های هندی، لباس های محلی، لباس شب، ساری، لباس های طراحی شده و محصولاتی مشابه اینها روی بیاورید. اگر قصد دارید به این صورت کار کنید باید محصولات با کیفیت و طرح هایی که باب سلیقه مشتریان هستند را به آنها ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر در داخل خانه کار می کنید حتماً باید به فکر تبلیغ کسب و کار خود نیز باشید.
نکته: اگر قصد دارید یک فروشگاه پوشاک راه اندازی کنید، حتماً باید به دنبال جمع آوری اطلاعات درباره کیفیت لباس ها و تقاضای مشتریان در محدوده کالاهای انتخاب شده باشید. سعی کنید فقط کالاها و محصولات با کیفیت بفروشید. با فروش محصولات با کیفیت می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید، در این صورت مشتریان مکرراً برای خرید به شما مراجعه خواهند کرد.

5- راه اندازی فروشگاه پوشاک مازاد صادراتی

این روزها تقاضای زیادی برای پوشاک با کیفیت صادراتی (برندهای بین المللی) با قیمت پایین وجود دارد. امروزه در کلان شهرها بیشتر نسل های جوان دوست دارند که امروزی به نظر بیایند و لباس های مارک بپوشند، اما آنها نمی خواهند پول زیادی را صرف خرید این لباس ها از فروشگاه های مارک نمایند. از این رو آنها به دنبال پوشاک مازاد صادراتی هستند. بنابراین باز کردن یک مرکز فروش برای فروش لباس های صادراتی برگشت داده شده و مازاد، یک ایده تجاری خوب و البته سودآور است. اگر در گذشته در زمینه تولید پوشاک کار کرده باشید و یا هنوز هم کار می کنید؛ قطعاً می دانید که تولید کنندگان پوشاک معمولاً بیشتر از سفارشی که از خریداران دریافت می کنند تولید دارند. بعضی اوقات به دلیل مشکل در کیفیت محصول و یا تاخیر در حمل سفارش، کل سفارش برگشت داده می شود. پس موجودی مازاد کارخانه ها را خریداری کنید و با قیمت های جذابی آنها را بفروشید.
اگر چه ردپای اعمال غیر اخلاقی گاهاً در تجارت مازاد صادراتی دیده می شود، اما شما باید سعی کنید خود را از آن دور نگهدارید. منظور این است که بسیاری از فروشگاه ها با استفاده از پارچه ها و اقلام تزئینی بی کیفیت لباس ها را به صورت محلی تولید کرده و برچسب برندها را به آنها می چسبانند. آنها این لباس ها را تحت عنوان لباس های مازاد صادراتی می فروشند. اما حقیقت این است که آنها محصولاتی نیستند که خریداران دوست دارند از چنین فروشگاه هایی خریداری نمایند.

6- واحد چاپ و سوزن دوزی

چاپ و سوزن دوزی (گلدوزی) جزء فرآیندهای ارزش افزوده در تولید پوشاک محسوب می شوند. در عصر مد طراحان برای مد روز بودن محصولاتشان همیشه سعی می کنند رنگ ها و وصله هایی را به طرح های خود اضافه نمایند. از این رو به استثنای برخی اقلام پایه، کلیه سفارشات صادراتی شامل مراحل چاپ، گلدوزی یا هر دو هستند. کارخانجات داخلی تولید پوشاک برای راه اندازی ماشین های چاپ و گلدوزی باید سرمایه اضافی به خرید آنها اختصاص دهند. کارخانجات باید اپراتورهایی برای کار با این دستگاه ها استخدام کنند و هزینه نگهداری دستگاه ها را نیز متقبل شوند. در ضمن ممکن است از ظرفیت ماشین آلات چاپ و گلدوزی به صورت کامل استفاده نشود. با نگاهی به همه جوانب متوجه می شویم که تولید کنندگان خرد پوشاک تمایلی به راه اندازی ماشین های چاپ و گلدوزی در مجموعه خود ندارند.
از این رو این کار می تواند یک فرصت تجاری خوب برای فعالیت در این زمینه ها باشد. با راه اندازی یک کسب و کار در زمینه چاپ می توانید این خلا را پر کنید. کار خود را با چاپ اسکرین مسطح شروع کنید، بعداً می توانید در هنگام گسترش کار، جدیدترین ماشین آلات چاپ را به مجموعه خود بیافزایید.
امروزه چاپگرهای دیجیتال پارچه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با خرید این چاپگرهای دیجیتال می توانید کسب و کار خود در زمینه چاپ را شروع کنید و خدمات چاپ سفارشی لباس را ارائه دهید.

7- راه اندازی واحد شستشوی لباس

عملیات شستشو در مراحل مختلف تولید پوشاک مورد نیاز است؛ مثل شستشوی پارچه و انواع مختلف شستشوی لباس. علاوه بر این موارد، خریداران خواهان شستشوی لباس های آماده شده هستند؛ هدف از این کار تغییر ظاهر لباس و نرم و لطیف شدن پارچه آن است. صادرکنندگان خرد، واحد شستشوی اختصاصی ندارند، بنابراین به این گزینه می توانید به عنوان یک فرصت تجاری نگاه کنید.
برای راه اندازی یک واحد شستشو به خرید ماشین لباسشویی، سانتریفوژ و ماشین خشک کن نیاز دارید. ماشین های لباسشویی در ظرفیت های مختلفی موجودند. باید به دنبال دستگاهی با ظرفیت متغیر باشید، چرا که کار مقاطعه کاری شستشو کاری متغیر است، و هر بار حجم و وزن کار فرق می کند.

ایده هایی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, صنعت لباس, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

8- تاسیس نمایندگی خرید پوشاک

یک نمایندگی خرید به عنوان واسطه ای بین برندهای پوشاک و تولید کنندگان آنها عمل می کند. آنها سفارش را از خریداران دریافت می کنند و کار تولید سفارشات (پوشاک) را به تولید کنندگان محول می نمایند. یک نماینده خرید براساس نوع محصول، حجم سفارش و روش انتخابی خریدار، تامین کننده را انتخاب می کند. هیچ قانون ثابتی برای انتخاب تامین کننده پوشاک وجود ندارد. برندهای بزرگتر تیم خود را نیز درگیر انتخاب فروشنده می کنند، در حالیکه خرده فروشان خرد کلیه مسئولیت های انتخاب فروشنده و تامین منابع سفارشات خود را به نمایندگی های خرید محول می نمایند.
اگر چند سال است که به عنوان یک بازارپرداز در یک دفتر صادراتی یا دفتر خرید فعالیت می کنید، پس احتمالاً رابطه خوبی با خریداران دارید. در این صورت شما فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با خریداران، گرفتن سفارش و تامین لباس های تولید شده از یک کارخانه در اختیار خواهید داشت. در ضمن می توانید برای جذب خریداران بیشتر و نمایش طیف وسیعی از محصولات، بخش توسعه و نمونه برداری را نیز به مجموعه خود بیافزایید.
برای تاسیس یک دفتر کوچک خرید پوشاک به یک تیم کوچک نیاز خواهید داشت. در این حرفه شما باید با خریداران تماس بگیرید و طرح های خود را به آنها نشان دهید. در عین حال شما باید یک پایگاه تامین کنندگان تشکیل دهید، اعضای این گروه باید توانایی تولید طرح ها و سفارشات شما را در قالب قیمت های هدف داشته باشند.

4 دلیل جهت جلوگیری از اسکرپپینگ پنبه (برداشت مجدد) و معایب آن

9- ارائه خدمات مشاوره ای

ممکن است در برخی حوزه های خاص دارای مهارت و تجربه زیادی باشید. اگر علاقه زیادی به آموزش دیگران دارید و می توانید مشکلات روزانه ای که کارخانه های تولید پوشاک، خریداران و شرکت های پشتیبانی با آنها مواجه هستند را حل کنید، می توانید یک دفتر خدمات مشاوره ای تاسیس نمایید.
اگر چه در حال حاضر خدمات مشاوره در صنعت پوشاک محبوبیت چندانی ندارد، اما قطعاً کارخانه های آینده نگر قدر مشاوران متخصصی که در حوزه هایی مثل کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد کارخانه به آنها کمک می کنند را می دانند. از دیگر زمینه های کاری مشاوران می توان به آموزش بخش تولید برای افزایش مهارت کارگران در بخش های بازارپردازی، مهندسی صنایع، آموزش اپراتورهای دوخت و غیره اشاره کرد.
به غیر از ارائه خدمات مشاوره تمام وقت، به صورت فریلنسری نیز می توانید به ارائه خدمات مشاوره ای به کسب و کارها بپردازید. زمینه ای که قرار است به عنوان مشاور در آن فعالیت کنید، کاملاً به حوزه تخصصی شما بستگی دارد. مثلا می توانید در زمینه هایی مثل ساخت الگو، تهیه مجموعه مشخصات فنی محصول، طراحی محصول، تامین مواد اولیه و غیره خدمات مشاوره ای ارائه دهید.

10- چاپ سفارشی تی شرت

از اوایل این دهه، حرفه چاپ تی شرت های سفارشی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حرفه چاپ سفارشی، مشتریان به صورت انفرادی یا گروهی طرح خود را طراحی کرده و به صورت آنلاین سفارش چاپ طرح شان را بر روی تی شرت / تی شرت پولو (تی شرت یقه دار و سه دکمه) ثبت می کنند و تی شرت چاپی را درب منزل خود تحویل می گیرند. این فرصت کاری هنوز هم وجود دارد اما تقریباً اشباع شده است. چرا که شرکت های بزرگی مانند Vista Print پا در این عرصه گذاشته اند.
نگران نباشید شما هنوز هم می توانید وارد حرفه چاپ سفارشی پوشاک شوید، چون می توانید خلاء های این حرفه را پیدا کرده و با ارائه خدمات نوآورانه آنها را پر نمایید. ارائه دهندگان خدمات چاپ سفارشی تی شرت، معمولاً تی شرت های بدون طرح را به صورت عمده خریداری کرده و آنها را در انبار نگهداری می کنند. هنگامیکه سفارش چاپ طرح های هنری را دریافت می کنند، لباس منتخب (از نظر سبک، رنگ و اندازه) را چاپ می نمایند. می توان برای چاپ از چاپگر دیجیتال لباس یا چاپگر اسکرین استفاده کرد.
در کنار چاپ سفارشی تی شرت می توانید خدمات سوزن دوزی (گلدوزی) سفارشی را نیز به مشتریان خود ارائه دهید. معمولاً مشتریان از گلدوزی برای لوگوی برند خود استفاده می کنند. بنابراین می توانید یک ماشین دوخت لوگو تهیه کرده و از آن برای گلدوزی سفارشی لوگو استفاده کنید. اگر اندازه طرح های گلدوزی بزرگ است، شما باید یک ماشین گلدوزی کامپیوتری تهیه نمایید.

11- تجارت الکترونیک

قرار بود 10 ایده را مطرح نماییم، پس یازدهمین ایده را به عنوان هدیه از جانب ما قبول کنید. به دو صورت می توان در بستر تجارت الکترونیک فعالیت کرد: یکی از روش ها این است که از ابتدا برچسب (برند) شخصی خود را راه اندازی کنید، سپس طرح های خود را از طریق وب سایت (سایت تجارت الکترونیک) به فروش برسانید. اگر قصد دارید در زمینه پوشاک فعالیت کنید اما پول چندانی در بساط ندارید، توصیه می کنیم یک بستر تجارت الکترونیک برای فروش طرح های خود به صورت آنلاین ایجاد نمایید. یا اینکه می توانید لباس بخرید و آنها را در پلتفرم هایی مانند آمازون و Flipkart به فروش برسانید.
پورتال های تجارت الکترونیک دیگری نیز وجود دارند، تعدادی از آنها عبارتند از Paytm، Shop Clues و Myntra. می توانید محصولات خود را از طریق این پرتال ها نیز به فروش برسانید. بله شما می توانید برند خود را راه اندازی کرده و محصولات خود را از طریق این پلتفرم های تجارت الکترونیک بفروشید.

ایده هایی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در صنعت پوشاک - کسب و کار نساجی, صنعت نساجی, صنعت لباس, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

نتیجه گیری

خب همان گونه که در ابتدای مقاله قول داده بودیم، 10 ایده کاری را به شما معرفی کردیم. شما می توانید بسته به صلاحدید و شبکه تجاری خود یکی از این 10 مورد را برای فعالیت انتخاب نمایید. اگر بتوانید در هر کدام از این زمینه ها متخصص شوید و مشتریان خود را پیدا کنید، همه این حرفه ها سودآور خواهند بود. همان طور که مشاهده کردید، فرصت های تجاری مختلفی در زنجیره تامین پوشاک وجود دارند. هدف ما ایده دادن به شما بود، امیدواریم این ایده ها الهام بخش تان در تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک در بخش پوشاک باشند.
بسیاری از کارآفرینان تمایل دارند که در برخی محصولات خاص، برچسب خصوصی خود را داشته باشند. اگر شما نیز رویای مشابهی دارید، پس معطل نکنید و به دنبال آن بروید. شما می توانید برای راه اندازی برچسب شخصی خود هر نوع لباسی که خواستید را انتخاب کنید.
توجه کنید در هر حرفه ای که قصد دارید فعالیت کنید، باید در راه اندازی یک کسب و کار ملزم به اجرای قوانین کشور خود باشید. در اینجا لیست کارهایی که باید برای شروع کسب و کار خود انجام دهید را ذکر کرده یام.

  • برای کسب و کار خود یک نام انتخاب کنید. نام شرکت و نام برند می توانند یکسان یا متفاوت باشند.
  • تجارت خود را ثبت کنید. شرکت خود را تحت عناوین شرکت تک مالکی، شرکت مشارکتی، شرکت مسئولیت محدود و غیره می توانید ثبت نمایید. اینکه شرکت خود را باید تحت کدام یک از این عناوین ثبت کنید به برخی از عوامل بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر باید به قانون ثبت اسناد و مدارک مراجعه کنید.
  • یک حساب بانکی جاری به نام شرکت ثبت شده خود باز کنید.
  • برای دریافت کارت بانکی با شماره اختصاصی اقدام نمایید.
  • نام شرکت خود را در لیست مالیات بر ارزش افزوده ثبت کنید.
  • نام شرکت خود را در لیست مالیاتی ثبت نمایید.
  • اگر کارخانه شما در یک منطقه تجاری واقع شده است، ممکن است به کسب مجوز راه اندازی کسب و کار نیز نیاز داشته باشید. احتمالاً به کسب مجوزهای مختلف از مقامات محلی نیز نیاز دارید.
  • یک دامنه آنلاین برای شرکت خود ثبت کنید، این کار برای انجام تبلیغات تجاری و داشتن یک آدرس آنلاین لازم است. سعی کنید وب سایت شرکت خود را نیز راه اندازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *