1398/05/31

پویایی صنعت مد

پویایی صنعت پوشاک به شدت در حال تغییر است. برای موفقیت در میان این جزر و مد، شرکت‌ ها باید صلاحیت خود را در گروه‌ های هدف مصرف‌ کننده، پایداری، دیجیتالی شدن کانال بازاریابی و تجزیه و تحلیل داده های مشتری، مهارت لازم را به دست آورند تا نیاز مشتری را درک کنند.
صنعت مد جهانی ۱.۲ هزار میلیارد دلار ارزش دارد که ۲۵۰ میلیارد دلار آن از ایالات‌ متحده سرچشمه می‌گیرد. این صنعت هر ساله باعث اشتغال حدود دو میلیون نفر می شود. همچنین صنعتی است که شکاف عظیم تجاری برای مصرف کنندگان آمریکایی را متحمل می شود. این کشور هر ساله حدود ۶ میلیارد دلار پوشاک صادر می‌ کند، اما واردات آن بیش از ۸۲ میلیارد دلار می باشد.

اطلاعاتی درباره مد

حدود ۷۵ درصد از کارگران پوشاک در سراسر جهان زن هستند. در حال حاضر ۷۵ میلیون نفر در صنعت مد مشغول به کار می‌ باشند. در سال ۲۰۰۰، تنها ۲۰ میلیون نفر توسط این صنعت استخدام شدند. در ایالات‌ متحده، تولید کنندگان پنبه در هر سال به طور متوسط ۴۰۰۰۰ دلار درآمد دارند. در هند، متوسط ۷۳۰ میلیون دلار در سال می‌ شود. در ازبکستان، کارگران ممکن است هیچ کاری نداشته باشند. در سال ۲۰۰۴ تخمین زده شد که اقتصاد غیر رسمی صنعت مد ۳۵ درصد از تولید ناخالص ملی را در بر داشته، این رقم در حال حاضر رو به رشد است.
واقعیت این است که اگر چه اکثر تولیدات در خارج از آمریکا و اروپا رخ می‌ دهد، بخش اعظم فروش‌ در داخل آمریکا و اروپا صورت می گیرد. اقتصادها در همه جا می‌ تواند از این صنعت بهره‌ مند شوند. حتی اگر گرایش‌ های نژادی، فرهنگی، و یا ملی در مد وجود داشته باشد که مورد تاکید قرار گیرد، همیشه یک جایگاه مناسب برای طراحان، تولید کنندگان و خرده فروشان وجود دارد. اگرچه ایالات‌ متحده اغلب از لحاظ واردات و نفوذ بر صنعت مد تسلط دارد، در صورتی که تمایل دارید به اندازه کافی سخت به نظر برسید، این صنعت واقعاً برای هر جمعیتی چیزی برای عرضه دارد.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

درک صنعت جهانی مد 

مد فراتر از این است که شما تصمیم بگیرید به کمد لباس‌ هایتان اضافه کنید. این صنعت زمینه ای برای مشاغل تولیدی، مشاغل حسابداری و حتی مشاغل خرده‌ فروش نو ظهور فراهم می‌ کند تا همه بتوانند در آن شرکت کنند. در ایالات‌ متحده، متوسط درآمد خانوار، حدود ۱۷۰۰ دلار، بابت اقلام مد، از جمله پوشاک، کفش و لوازم جانبی مرتبط خرج می‌ شود.
انتظار می‌ رود که مد کودکان، کل فروش سالانه آن بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار باشد، که در پنج سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. لباس عروس یک بازار مد پرفروش می باشد، که سالانه بیش از ۵۵ میلیارد دلار درآمد دارد. لباس مردانه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار سالانه در سراسر جهان درآمد تولید می‌ کند؛ لباس زنان سالیانه بیش از ۶۲۰ میلیارد دلار به صنعت مد کمک می‌ کند.
هنگامی که سایر نیازهای اساسی برآورده شود و پول اضافی موجود باشد، مد اولویت اول را برای مصرف کنندگان دارد. هیچ‌ کس نمی‌ تواند ۳۰۰ دلار بابت کفش چرمی خرج کند، وقتی که باید غذا را روی میز بگذارد، اجاره یا وام خود را بپردازد و راهی برای کار پیدا کند.

پایداری

پس از نفت، مد و منسوجات، آلاینده ترین صنعت جهان است. هر مرحله در زندگی یک لباس، سیاره ما و منابع آن را تهدید می‌ کند. بیش از ۲۰،۰۰۰ لیتر آب برای تولید ۱ کیلوگرم پنبه، معادل با یک تی‌ شرت و یک شلوار جین از دست می‌ رود. تا ۸۰۰۰ مواد شیمیایی مختلف برای تبدیل مواد خام به لباس استفاده می‌ شود، که شامل گستره‌ ای از مراحل رنگرزی و فرایند اتمام است  و  برای لباس‌ هایی که فروش نمی‌ روند، دور انداخته می‌ شوند و یا از مد خارج می‌ شوند، چه اتفاقی می افتد؟ بیشتر آن ها، در محل‌ های دفن زباله عظیم، دور ریخته می‌ شود. صنعت مد چگونه می‌ تواند پایدارتر شود؟

دستگاه پنبه پاک کنی و تاریخچه آن

اندازه بازار در حال رشد است در حالی که موانعی برای آن وجود دارد

همه این چالش‌ ها با فرصت‌ های بزرگ همراه هستند. حجم بازار پوشاک جهانی در حال رشد بوده و انتظار می‌ رود که رشد دو رقمی را در حال حاضر و ۲۰۲۰ تجربه کند. بیشتر این رشد در کشور های در حال توسعه، به ویژه از انفجار قدرت خرید در میان مصرف کنندگان آسیایی است، که به طبقه متوسط دست پیدا کرده اند و لباس را به عنوان راهی برای توسعه و بیان سبک زندگی جدید خود می‌ بینند. این مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ ای در حال سفر و خرید در خارج از کشور هستند. تا سال ۲۰۲۰، هزینه‌ های خارجی ساکنان کشور های آسیایی – اقیانوسیه، سه برابر و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد شد. در بخش کالا های لوکس، ۷۵ درصد از تمام فروش‌ ها از مصرف کنندگان چینی خواهد بود و بیش از نیمی از آن در خارج کشور چین صرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *