صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس
1399/04/19

راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس

Working With Luxury Clothing Manufacturers

چه نکاتی در کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس باید در نظر گرفته شود؟

بخش مد لاکچری (luxury fashion) همیشه در حال تحول و تکامل است. آنچه که در گذشته برای بسیاری از مصرف کنندگان یک موقعیت منحصر به فرد و خارج از توان مالیشان بود، اکنون به یک خرید قابل دستیابی برای افراد علاقمند به مد تبدیل شده است. این مسئله تا حدودی به دلیل تأثیر شگرف رسانه های اجتماعی به وجود آمده است. جنبه دیگر به چگونگی پذیرفتن گرایشات مد و نسخه های لاکچری از کژوال های راحت توسط طراحان مربوط می شود. امروزه لباس های غیر رسمی و خیابانی شیک و فاخر به شدت محبوب هستند. همچنین در حال حاضر مجموعه قابل توجهی از طراحان مانند استلا مک کارتنی (Stella McCartney)، بالینسیاگا (Balenciaga) و پرادا (Prada)، یک آموزش دهنده لوکس در مجموعه هایشان جهت پشتیبانی از لباس های غیر رسمی و راحت برای ورزش و تفریح ارائه می دهند. در سال 2017 میلادی، گوچی (Gucci) و لویی ویتون (Louis Vuitton) در میان برخی از سریع ترین برندهای در حال رشد جهان قرار گرفتند. علاوه بر این، طبق نظر شرکت مشاوره ای Interbrand، این بخش از سال 2017 با یک جهش 42 درصدی رو به رو شده است.

راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس - مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد, تولید لباس, برند
روشی که جایگاه و موقعیت لوکس بودن را دستخوش تغییر می کند، یک توسعه هیجان انگیز برای مد محسوب می شود. طبق این گفته، اگر به تولید لباس در این بخش توجه داشته باشید، کیفیت یک جزء ضروری از هویت برندتان خواهد بود. با مبهم شدن وضعیت خط تولید لباس های های اند (high-end) و های استریت (high-street)، انتخاب درست شرکا و عرضه کنندگان تولید برای تکمیل محصولات طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر ما در این مطلب، دلایلی که لباس لوکس را از دیگر گزینه های اصلی متمایز می کند، شناسایی می نماییم و چگونگی کار کردن با کارخانه ها جهت تقویت مجموعه را تشریح خواهیم کرد.

توسعه برند مد

در درجه نخست، تعیین مخاطب هدف بسیار حائز اهمیت است. همانطور که قبلا ذکر شد، بازار لوکس در حال رشد است. با این حال، دانستن اینکه در کجا محصولات تان را عرضه کنید، می تواند عامل موفقیت یا شکست شما به حساب آید. این بازار در اولین مراحل رونق می گیرد و پیشرفت می کند. این موضوع نشان می دهد که شما باید اولین نفری باشد که گرایش جدیدی را به وجود می آورید یا چیزی را خلق می کنید که هر کسی به خرید آن تمایل دارد. اما گفتن این موضوع از انجام دادنش آسان تر است. وقتی چیزی را برای اولین بار تولید می کنید، می تواند به سبک منحصر به فرد شما تبدیل گردد و محصولی باشد که برندتان به خاطر آن به معروفیت رسیده است. اما به یاد داشته باشید که این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد.
برندهای لوکس از روشی متفاوت برای جذب افراد استفاده می کنند. ترکیبی کامل از محصولات زیبا همراه با بازاریابی جذاب در ساخت اساس برندتان ضروری هستند. در مراحل اولیه ایجاد یک برند مد، در نظر گرفتن برنامه برای کسب و کار و برند از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر باید به مسائل زیر در هنگام ترسیم برنامه تجاری خود توجه داشته باشید:

  • چشم انداز برند و ایده های اولیه
  • بازار هدف و تحقیق در مورد مصرف کنندگان
  • تحلیل رقبا
  • دستورالعمل های بودجه و منابع مالی پیش بینی شده
  • استراتژی های فوری و مداوم در زمینه بازاریابی
  • تولید و مدیریت فعالیت ها
روش رنگ کردن لباس مشکی و بازگرداندن رنگ سیاه

کسب و کار شما برای مقابله با موقعیت های خاص لوکس، مجبور است تا با ذهنیت متفاوتی در رویکرد کلی فست فشن (fast fashion) مشارکت کند. شاید سال ها طول بکشد تا توسعه پیدا کنید، اما با ترکیب یک برنامه یکپارچه و استقرار بازار هدفتان، لباس و محصولات منحصر به فرد را برای مخاطبان مورد نظرتان تولید خواهید کرد.

راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس - مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد, تولید لباس, برند

انواع تولید

تولید کنندگان لباس لاکچری، اغلب در حوزه کاری خود متخصص هستند. در بسیاری از حالت ها، آنها گزینه های تولید مشابهی را برای تولید اصلی نیز فراهم می کنند. با این حال، تفاوت اصلی به کیفیت مربوط می شود. این نوع از تولید کنندگان در گذشته اغلب با خانه های مد معروف همکاری می کردند و به تولید پوشاک ماهرانه و استادانه خودشان بعضا می بالیدند. بسیاری از کارخانه های این استاندارد، تیم های تخصصی دارند که سال ها در این بخش به تجربه دست پیدا کرده اند. معمولا دو نوع از تولید وجود دارد که در این عرصه از آنها استفاده می شود: تولید بسته کامل (FPP) و تولید برش، ساخت و آراستن (CMT).

تولید بسته کامل (FPP)

تولید کنندگان یک شبکه قوی از عرضه کنندگان و متخصصان دارند که از آنها برای همکاری در کل فرآیند تولید استفاده می نمایند. این گزینه برای استارتاپ ها ایده آل است و دسترسی به تخصص و استعداد در زمینه مد لاکچری را فراهم می آورد. هر چیزی از طرح های اولیه گرفته تا نمونه های تکمیل شده، می توانند در این تولید رسیدگی شوند. همچنین پارچه ها برای برآورده نمودن الزامات از طریق تولید کنندگان مشهور منسوجات تهیه می گردند.

تولید برش، ساخت و آراستن (CMT)

تولید کنندگان لباس در این سبک از تولید بر روی طرح ها و مشخصات شما کار می کنند. شرکت های مشهور اغلب از این روش استفاده می نمایند، چون آنها در زمینه فراهم نمودن اطلاعات فنی و ارائه الگوهای دقیق برای شروع تولید از تخصص کافی برخوردار هستند. شما بایستی پارچه و تزئین کننده ها را به سازنده ارائه دهید، بنابراین آنها هر چیزی که برای شروع نیاز است را در اختیار خواهند داشت.

برش الگو

راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس - مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد, تولید لباس, برند

ایجاد و برش الگو یک مهارت کاملا تخصصی است که برای دقیق تولید کردن پوشاک بسیار حیاتی تلقی می شود. برای یک برند لوکس، استخدام یک برش دهنده الگو به آنها این اطمینان را می دهد که به طرح ها و مشخصات دقیق با کمترین اصلاحات خواهند رسید. الگوها در سطح بندی تولید نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

ارائه نمونه برای لباس لاکچری

نمونه های محصولات شما، ظاهر اولیه کیفیت و نوع ساخت پوشاک تان را هویدا می کند. در این مرحله قبل از پذیرفتن تولید بایستی به جنبه هایی مانند تناسب، درزها، الگو، سازگاری، ساخت لباس و اندازه توجه کرد.

راهنمای کار کردن با تولید کنندگان لباس لوکس - مد, کسب و کار نساجی, فشن, صنعت مد, تولید لباس, برند

مقایسه شیوه تولید در بریتانیا و کشورهای دیگر

در سال های اخیر، بین خطوط تولید لباس های لاکچری و های استریت، تفاوت هایی به وجود آمده است و مصرف کنندگان به این پرسش توجه دارند که آیا قیمت های بالاتر به معنی کیفیت بهتر هم است. در بعضی موارد، هزینه اخلاقی برجسته شده است. تصمیم گروه بربری (Burberry) مبنی بر تعطیلی کارخانه هایش در بریتانیا در سال 2007 و انتقال تولید به چین برای کسب سود بیشتر یکی از این نمونه موارد است.
علی رغم گزارش های بد منتشر شده در مورد تولید در کشورهای خارجی مثل قاره آسیا، باید گفت که همیشه کیفیت تولید در این مناطق بد نیست. در بعضی از موارد، شرکت های بریتانیا برای تأمین سطح مهارت های مورد نیاز خودشان با چالش مواجه هستند، چون افراد کمی به عنوان حرفه ای وارد چرخه تولید گردیده اند.
مسئله ای که هنگام انتخاب تولید کننده لباس لوکس باید در نظر بگیرید، به منطبق بودن آنها با اخلاق برند شما مربوط می شود. اگر شما در این صنعت به دنبال دستیابی به پول سریع و آسان هستید، بخش لوکس برایتان مناسب نیست. امروزه تمرکز بر روی شیوه های انسانی و محیط زیستی در دنیای مد به رواج بیشتری دست یافته است، اما این مسئله هیچگاه جهت حفظ شفافیت در سراسر فرآیند تولید مهم نبوده است.
در بریتانیا چندین تولید کننده متخصص تلاش دارند تا به کسب و کارهای کوچک جهت شروع کردن ایده هایشان کمک نمایند. مزایای کار با یک شریک داخلی به شرح زیر است:

  • ارتباط مؤثر از طریق تلفن، ایمیل و چت فوری؛
  • دسترسی به کارخانه و امکان دیدار با تیم پشت تولید؛
  • ارائه فاصله های زمانی سفارش و دریافت کوتاه تر با توجه به عواملی مانند تهیه پارچه؛
  • دسترسی به مواد ساخته شده در بریتانیا.

با این حال، یکی از عوامل عمده تولید، هزینه است. با مقایسه کردن نرخ های اعلامی تولید، ایده خوبی از تفاوت های عمده تولید در بریتانیا و کشورهای دیگر خواهید داشت. در کنار قیمت، شما باید به سئوالات زیر قبل از انتخاب شریک تولید پاسخ دهید.

  • حداقل مقادیر سفارش چیست؟
  • میانگین فاصله زمانی سفارش و دریافت آن چه قدر طول می کشد؟
  • آیا نمونه هایی از پروژه های موفق قبلی دارید؟
  • آیا آنها می توانند پارچه های پایدار را تهیه نمایند؟

پاسخ دقیق به این پرسش ها می تواند مراحل تولید لباس لاکچری و لوکس را برای شما آسان نماید. همین امروز به آنها بیندیشید و به صف تولید کنندگان برتر حوزه مد تبدیل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *