صفحه اصلی دانشـــنامه تولید لباس برچسب خصوصی
1399/04/29

تولید لباس برچسب خصوصی

Private Label Clothing Manufacturing

تولید لباس برچسب خصوصی (private label) به خرده فروشان شانس ایجاد برند خودشان را بدون داشتن طرحی از ابتدا برای تولید می دهد. این نوع از تولید برای آنها فرصتی را جهت رشد به عنوان یک کسب و کار فراهم می کند، و کنترل ظاهر و سبک تولید را نیز امکان پذیر می نماید؛ با این حال این روش بدون ریسک هم نیست. با درک کامل شرایط، فرآیندها، مشکلات و مزایا، بهتر می توان در مورد طی کردن مسیر مورد نظرتان تصمیم گیری کنید. راهنمای تولید لباس برچسب خصوصی را مطالعه نمایید و از مزیت هایی که این نوع کسب و کار می تواند داشته باشد، اطلاع یابید.

تولید لباس برچسب خصوصی - مد, طراحی مد, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

معرفی برچسب خصوصی مد

همانطور که بیشتر عنوان شد، برچسب زنی خصوصی شامل تولید محصولات توسط شرکتی است که بعدا تحت نام تجاری دیگری به فروش می رسد. این محصولات اغلب اقلامی با سبک عمومی هستند که به آسانی با لوگوهای برند و تگ های لیبل می توان آنها را اصلاح نمود. در طول فرآیند تولید، برچسب های برند اضافه می شوند و کالاها به بخشی از برند شرکت تبدیل می گردند. اساسا نحوه کار کسب و کارهای بزرگ به این صورت است؛ آنها اغلب صاحب کارخانه های تولیدی هستند و آنها را کنترل می نمایند. در برچسب زنی خصوصی، شما یک شرکت خدماتی دیگر را استخدام می کنید تا لباس ها را تولید و آنها را به شما تحویل دهند.
توسعه پیدا کردن برند، شما را به عنوان یک فروشنده جلوه می دهد، در این صورت نام برندتان مشهور می گردد و با طرح لباس هایتان مرتبط می شود. این شیوه کاری باعث می گردد تا از کالاهای بدون برند فاصله بگیرید و طرح های مستقل خودتان را می توانید به مصرف کنندگان ارائه دهید. بعضی از خرده فروشان، خطوط تولید شخص ثالث را می فروشند، اما خطوط تولیدی متعلق به خودشان را دارند که در صورت ارائه تنوع گسترده تر، به طور طبیعی پتانسیل فروش را افزایش می دهند. هر شرکتی به دلایل مختلف علاقمند نیست تا لباس برند بزرگ متعلق به خودش را داشته باشد.
شرکت آمازون (Amazon) یکی از بازیگران عمده در زمینه پوشاک برچسب خصوصی به شمار می آید. این شرکت در ژوئیه سال 2018 به تنهایی 5 میلیون لباس را در Prime Day به فروش رساند و به نظر می رسد که از تخفیف های خودش برای فشار به پیشنهادهای برچسب خصوصی استفاده می کند. تحلیل گران پیش می کنند که این شرکت به بزرگترین خرده فروش لباس در سال های آینده تبدیل می شود. با درک روش کاری بازیگران بزرگی مثل آمازون، کیفیت لباس برچسب خصوصی نشان می دهد که این روش تولید، گزینه مناسبی برای کسب و کارها در هر سطحی است.

برچسب زنی خصوصی چه مزیت هایی دارد؟

تولید لباس برچسب خصوصی - مد, طراحی مد, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

مزیت های برچسب زنی خصوصی بی شمار است که این موضوع دلیل وجود اینگونه لباس ها را مشخص می کند. یک کالای برچسب زده شده همیشه نسبت به یک محصول بدون برچسب عمومی (حتی اگر آن برند مشهور نباشد) از قیمت بالاتری برخوردار است. اگر شما خرده فروش محصولات شخص ثالث باشید، خواهید فهمید که آنها هنوز هم برای خرید حتی به صورت عمده فروشی، گران هستند، بنابراین هنگام فروش لباس های مارک دار، نادیده گرفته می شوند.
وقتی هزینه های تولید محصولات برچسب خصوصی را پرداخت کردید، متوجه خواهید شد که این نوع تولید یک حاشیه سود قابل توجه دارد. برندینگ مزیت بزرگی است، و یک هویت و هدف را برای رشد کسب و کارتان ارائه می دهد. همه برندها در ابتدا به صورت کوچک راه اندازی شده اند، اما برندهایی که به موفقیت رسیده اند، اغلب از روش های برچسب زنی خصوصی در مراحل اولیه استفاده کرده اند. یک خرده فروش معمولی، پتانسیل رشد یکسانی را به دست نخواهد آورد. شما می توانید پوشاک جدیدی را به خط تولیدتان اضافه نمایید، اما چون تحت برند شما قرار می گیرند، نسبت به اضافه کردن کالاهای بدون برند، افتخار بیشتری به دست خواهید آورد.

چاپ دی تی اف (DTF) چیست و مراحل انجام آن

لباس های برچسب خصوصی چه ریسک هایی دارند؟

کیفیت کالاهایی که توسط شما ساخته می شود، اولین ریسکی است که در هنگام بررسی برچسب زنی خصوصی باید در نظر گرفته شود. شما نمی خواهید تا نام برندتان بر روی وسیله ای درج شود که غالبا زیر سطح استاندارد یا بدون کیفیت است. برای جلوگیری از این اتفاق، شما به اطمینان از کار با کسیکه از شهرت خوبی برخوردار است، نیاز دارید. ارزان ترین همیشه بهترین نیست. شما باید به شهرت و روزمه تولید کننده توجه داشته باشید. قبل از عقد قرارداد، شما به گارانتی از مقیاس زمانی، فاصله زمانی بین دریافت سفارش و تحویل آن، و قابلیت اطمینان نیاز خواهید داشت. شما نمی خواهید تا با کسی کار کنید که نسبت به تاریخ توافق شده برای تحویل، وفادار نماند یا اینکه کاملا ناپدید شود. تحقیق در مورد تولید کننده برای کاهش حداکثری این مسائل، بهترین راه حل است.

تولید لباس برچسب خصوصی - مد, طراحی مد, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

وقتی برندتان بر روی کالایی درج می شود، شما مسئولیت کامل آن کالا را بر عهده گرفته اید. بنابراین اگر چیزیکه شما می فروشید، خطرناک، زیر سطح استاندارد یا معیوب باشد، خط تولید خودتان را در معرض خطر قرار خواهید داد. اگر می خواهید مسئولیت این موارد را کاملا بر عهده تولید کننده قرار دهید، باید قبل از شروع کار این مسائل را به صورت شفاف در قرارداد بگنجانید. همچنین تمام ملاحظات قانونی که مجبور به انجام آنها هستید را باید در نظر بگیرید. قوانین تجاری، نشان بازرگانی و حق ثبت اختراع، همگی مفاهیم پیچیده ای هستند و شما احتمالا نمی خواهید تا با آنها درگیر شوید. حتی متن ها و عبارات هم می توانند مشمول حق کپی رایت شوند، بنابراین در هنگام تجاوز به حوزه بازیگران اصلی صنعت مد به مراقبت زیادی نیاز دارید. شما حق تجارت دارید، اما اگر کالاهای شما بیش از حد با محصولات سایرین تشابه داشته باشد، آنها با ترفندهای قانونی شما را متوقف خواهند ساخت.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

پیدا نمودن تولید کنندگان برچسب خصوصی

همانطور که گفته شد، شاید فرآیند پیدا کردن یک تولید کننده برچسب خصوصی به ظاهر سخت باشد. با این حال، این کار شدنی است و می توان از مزایای آن استفاده کرد. ابتدا با یافتن تولید کننده ای که در زمینه تولید محصولات شما تخصص دارد، کار را شروع کنید. این کار شاید به ظاهر جزء بدیهیات باشد، اما بسیار مهم است. شما به مشاهده شواهدی نیاز دارید تا توانایی آنها را تولید لباس هایی با اندازه مناسب و استاندارد بالا بسنجید. به دنبال تولید کنندگانی باشید که کالاها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهند، چون شما به تولید محصولاتی نیاز دارید که بتوانید با حاشیه سود معقول، آنها را قیمت گذاری نمایید. با توجه به این موارد، درخواست تعیین قیمت از بیش از یک تولید کننده برای کارتان بی معنی نخواهد بود.
مطمئن شوید که در مورد مسائلی مانند مقادیر حداقل سفارش صحبت می کنید و این گفتگو نباید با پیشنهادهای آنها در مورد هرگونه تخفیفی برای سفارشات انبوه، هزینه های حمل و نقل و مسائلی نظیر مقیاس های زمانی، بدهی ها و مسئولیت پذیری ها اشتباه گرفته شود. از تولید کنندگان بخواهید تا نمونه کیفیت کاریشان را به شما نشان دهند و به کاوش در مورد آنها در اینترنت بپردازید؛ اتفاقات ناگوار در حوزه تولید اغلب افشا می شوند و شما به پیدا کردن واکنش ها و اظهار نظرهای مثبت برای انتخاب تولید کننده مناسب پوشاک نیاز خواهید داشت.

تولید لباس برچسب خصوصی - مد, طراحی مد, تولید لباس, تولید پوشاک, تجارت نساجی, تجارت پوشاک

شما به دنبال نرخ شکست پایین هستید، اما به یاد داشته باشید که مسائل عجیب همیشه روی می دهد. تولید کنندگان اغلب مسائل کنترل کیفیت یا فقط برچسب و حمل و نقل را ارائه می دهند، بنابراین قبل از آغاز فروش، به بررسی کامل آنها نیاز خواهید داشت. وقتی صحبت از حمل و نقل به میان می آید، شما به بررسی تعهدات گمرکی و مقصد حمل کالاها نیز نیاز خواهید داشت. برخی از تولید کنندگان، حمل و نقل درب درب را نیز ارائه می دهند.

گام های بعدی

در پایان می توان گفت که برچسب زنی خصوصی، میزان فروش بیشتری را ارائه می دهد و شانس معروف کردن برندتان را نیز فراهم می کند. این روش هم مزایا و هم معایب خاص خودش را دارد و مسئله ای است که قبل از عقد قرارداد بایستی در مورد آن فکر کرد. شما به تحقیق در مورد همه مسائل ذکر شده نیاز دارید و باید مطمئن شوید که همه ریسک ها را پوشش می دهید. روش های کاهش خسارت، احتمالات و بیمه شاید بهترین دوستان جدید شما باشند، اما اغلب مزایا از ریسک ها پیشی می گیرند، بنابراین تا جاییکه می توانید یاد بگیرید، زیاد سئوال کنید و مطمئن شوید که در هنگام انتخاب تولید کننده جهت همکاری، تجربه های آنها را بررسی می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *