صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت 10 فاکتور برای تبدیل شدن به یک بازارپرداز پوشاک موفق
1400/01/04

10 فاکتور برای تبدیل شدن به یک بازارپرداز پوشاک موفق

Smart Garment Merchandiser Factors

بازارپرداز پوشاک نقش مهمی در بخش پوشاک آماده بازی می کند. در صورتیکه یک بازارپرداز پوشاک به صورت هوشمند یا کارآمد عمل کند، به راحتی می تواند سفارش صادراتی پوشاک را به درستی مدیریت نماید. برای اینکه یک بازارپرداز واقعاً بتواند در این حرفه موفق باشد باید به معیارهای مهمی توجه کند. ما نیز در این مقاله سعی داریم تا با ذکر این معیارها به شما در این زمینه کمک کنیم.

معیارهای تبدیل شدن به یک بازارپرداز موفق پوشاک

برخی از معیارهایی که برای یک بازارپرداز اهمیت بسیار زیادی دارند و به منظور موفق شدن در این حرفه باید حتماً گوشه چشمی به آنها داشته باشید، عبارتند از:

1- تهیه فهرستی از تمامی کارهای روزانه براساس اولویت بندی آنها
2- انجام تمامی کارهای فهرست شده قبل از ترک دفتر
3- بررسی کامل و دقیق تمام عبارات و اصطلاحات ریاضی
4- حفظ ارتباط با مشتری به واسطه پاسخ به ایمیل های او
5- سعی در دریافت و یادداشت تمامی اطلاعات محیط اطراف
6- برقراری ارتباط بسیار خوب با سایر بخش ها
7- تلاش در یادداشت کردن تمامی نظرات خریداران و تامین کنندگان
8- آماده کردن تمامی تائیدیه ها و در دسترس قرار دادن آنها
9- مرتب و تمیز نگهداشتن میز کار
10- نظر خواهی از دیگران در مواقع بحرانی

در ادامه مطلب درباره تمامی فوق به اختصار صحبت خواهیم کرد.

1- تهیه فهرستی از تمامی کارهای روزانه براساس اولویت بندی آنها

یک بازارپرداز پوشاک باید در آغاز کار روزانه، لیستی از تمام کارهای روزانه اش البته با در نظر گرفتن اولویت ها تهیه کند. این کار به وی کمک می کند تا تمامی کارهای مهم را به موقع به اتمام برساند و از فشار کاری در ساعات باقیمانده روز بکاهد. بر این اساس می تواند لیست های کاری ماهانه و هفتگی را نیز تهیه کند.

نمونه ای از فهرست کارهای روزانه:

  • تماس با خریدار برای تائید نمونه P
  • تماس با تامین کنندگان پارچه
  • ارسال گزارشات مرتبط با برآورد هزینه سفارش صادراتی به M و غیره.

2- انجام تمامی کارهای فهرست شده قبل از ترک دفتر

این یک نکته مهم برای بازارپردازان پوشاک است. تمامی کارهای مهم ذکر شده باید قبل از ترک دفتر انجام شوند؛ در غیر این صورت این کارها، باری به فعالیت های روز بعدتان اضافه خواهند کرد. اما قطعاً شما کارهای مهم زیادی برای انجام دادن در روز بعد دارید. سعی کنید در اینجا این سخن را آویزه گوش خود کنید که فردا هرگز نخواهد آمد.

مقایسه کمباین غوزه‌ چین پنبه با دستگاه اسپیندل پنبه‌ چین

3- بررسی کامل و دقیق تمام عبارات و اصطلاحات ریاضی

سود تجاری کلاً با اصطلاحات و عبارات ریاضی مرتبط است. بنابراین یک بازارپرداز پوشاک باید قبل از تائید هر تصمیمی، همه عبارات و محاسبات ریاضی را دوباره بررسی کند. فرض کنید یک بازارپرداز پوشاک در محاسبه پارچه مصرفی اشتباه کرده باشد، در این صورت قطعاً برای او بسیار سخت خواهد بود که چنین مشکلی را بعدها برطرف نماید. بنابراین باید در این مرحله حسابی حواسش را جمع کند.

4- حفظ ارتباط با مشتری به واسطه پاسخ به ایمیل های او

برقراری تماس به واسطه ایمیل با خریداران جزء وظایف بسیار مهم یک بازارپرداز پوشاک به حساب می آید. برای اینکه بازارپرداز بتواند یک سفارش صادراتی پوشاک را به نحو صحیحی مدیریت کند، باید به تمامی ایمیل های ارسال شده از جانب خریدار پاسخ دهد؛ در ضمن باید تمامی نظرات و درخواست های به روز شده خریدار را علامت گذاری نماید تا هیچگونه اطلاعاتی را در مورد سفارش از دست ندهد.

5- سعی در دریافت و یادداشت تمامی اطلاعات محیط اطراف

این امر به خصوص برای بازارپردازان ارشد اهمیت دوچندانی پیدا می کند. فرض کنید دستیار یک بازارپرداز اطلاعات مهمی را در اختیار او قرار می دهد، اما فوراً وقت نمی کند که آن مسئله را تجزیه و تحلیل کند. در این مورد بازارپرداز باید حتماً مسئله را یادداشت کرده و سر فرصت بر روی آن کار نماید.

6- برقراری ارتباط بسیار خوب با سایر بخش ها

برای اینکه صادرات سفارش پوشاک صادراتی به موقع انجام شود، یک بازارپرداز هیچ راهی جز برقراری ارتباط بسیار خوب با بخش هایی مانند تولید پوشاک، بازرگانی و موارد دیگر، و حمایت همه جانبه از آنها ندارد. بنابراین بازارپرداز پوشاک باید رابطه خوبی با این بخش ها برقرار کند.

انتخاب دستگاه پنبه‌ چین مناسب و قطعات آن

7- تلاش در یادداشت کردن تمامی نظرات خریداران و تامین کنندگان

تمامی نظرات و به روز رسانی های خریداران باید کاملاً یادداشت شود. این امر در مورد تامین کنندگان نیز صدق می کند. در غیر این صورت در هنگام اجرای یک سفارش مشکلات عدیده ای پیش می آید.

8- آماده کردن تمامی تائیدیه ها و در دسترس قرار دادن آنها

ارسال تمامی تائیدیه ها به خریدار بسیار مهم است. در اینگونه موارد ممکن است یک آیتم چندین بار تغییر کند. بنابراین بازارپردازان پوشاک حتماً باید تمامی تائیدیه هایی که به خریدار ارائه می دهند را آماده کرده و نزد خود نگهدارند.

9- مرتب و تمیز نگهداشتن میز کار

تمیز و مرتب نگهداشتن میز کار به یک بازارپرداز کمک می کند تا با ذهنی آماده کار کند. یک میز شلوغ فشار فکری زیادی را به یک بازارپرداز وارد می نماید. بنابراین یک میز کار تمیز و مرتب نقش مهمی در عالی بودن یک بازارپرداز پوشاک ایفا می کند.

10- نظر خواهی از دیگران در مواقع بحرانی

این نیز یکی از نکات مهمی است که به موفق شدن یک بازارپرداز پوشاک کمک می نماید. بازارپرداز پوشاک باید در مواقع بحرانی درباره مشکلات پیش رویش با دیگران صحبت کرده و از آنها نظرخواهی کند. این کار به او کمک می کند تا راهی مناسب برای حل مشکل پیدا نماید. شما به عنوان یک بازارپرداز هرگز نباید فکر کنید که فرد کاملی هستید و نیازی به نظرخواهی از دیگران ندارید. یک ضرب المثل جهانی می گوید که همیشه دو فکر بهتر از یک فکر است.

کلام پایانی

اگر این مطلب را با تمرکز کامل خوانده باشید، می توانید به راحتی به سوالات مصاحبه ای زیر پاسخ دهید:

1- چگونه می توان به یک بازارپرداز موفق پوشاک تبدیل شد؟
2- چگونه می توان یک بازارپرداز پوشاک موفق بود؟
3- چه راهی برای تبدیل شدن به یک بازارپرداز پوشاک باهوش و زرنگ وجود دارد؟
4- رمز و راز تبدیل شدن به یک بازارپرداز موفق پوشاک چیست؟
5- چه معیارهایی برای تبدیل شدن به یک بازارپرداز موفق پوشاک لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *