صفحه اصلی صــنعت و تجـــارت مسئولیت های بازارپرداز در صنعت پوشاک
1399/12/29

مسئولیت های بازارپرداز در صنعت پوشاک

بازارپرداز پوشاک کیست؟

بازار پرداز پوشاک (Garment merchandiser) مانند پلی بین خریدار و صنعت پوشاک عمل می کند. او باید مراقب چیزهای بسیار زیادی باشد؛ از خرید مواد خام مورد نیاز برای پرداخت محصول، تولید لباس و پرداخت لباس گرفته تا تهیه اسناد و مدارک محصول، و حمل نهایی کالا. در واقع او مسئول اصلی تولید به موقع محصول است. با توجه به اهمیت وجود بازارپردازان پوشاک، قصد داریم تا در این مقاله در مورد نقش و مسئولیت های بازارپردازان پوشاک صحبت کنیم.

وظایف بازارپرداز پوشاک در صنعت پوشاک آماده

مسئولیت های بازارپرداز پوشاک در صنعت پوشاک آماده عبارتند از:

1- برقراری ارتباطات داخلی و خارجی
2- نمونه گیری
3- تهیه برگه های سفارش داخلی
4- تامین لوازم جانبی و تزئینی مورد نیاز و ارسال آنها به کارخانه
5- آماده سازی سفارشات خرید
6- گرفتن تائیدیه آزمون غوطه وری
7- ارائه مشاوره و کمک به بخش تولید و کیفیت
8- برعهده گرفتن مسئولیت بازرسی ها
9- ارائه دستورالعمل حمل کالا و ارسال آن براساس این دستورالعمل

در ادامه مقاله درباره کلیه مسئولیت های فوق به اختصار صحبت خواهیم کرد.

1- برقراری ارتباطات داخلی و خارجی

یک بازارپرداز پوشاک نه تنها با خریداران بلکه باید با سایر افراد دخیل مانند تامین کنندگان، مالکان کارخانه های معرفی شده، تولید کنندگان پارچه و غیره نیز ارتباط موثری برقرار نماید.

ابزارهای پنبه‌ چینی که مشتریان به آنها نیاز دارند

2- نمونه گیری

نمونه گیری یکی از مهمترین وظایف یک بازارپرداز پوشاک محسوب می شود. در این مرحله نمونه ها باید طبق دستورالعمل های خریدار تولید گردند. انواع مختلفی از نمونه ها باید ساخته شوند که برخی از آنها عبارتند از نمونه اولیه، نمونه تناسبی، نمونه عکسبرداری، نمونه فروشنده، نمونه مجموعه سایز و غیره.

3- تهیه برگه های سفارش داخلی

یک بازارپرداز پوشاک باید انواع اسناد و برگه های سفارشات داخلی مانند برگه های برآورد هزینه، برگه های رزرو و غیره را تهیه کند.

4- تامین لوازم جانبی و تزئینی مورد نیاز و ارسال آنها به کارخانه

یک بازارپرداز باید پس از تائید یک سفارش صادراتی پوشاک، انواع لوازم جانبی و تزئینی مورد نیاز را با توجه به دستورالعمل های خریدار رزو کرده و به کارخانه ارسال نماید.

5- آماده سازی سفارشات خرید

در این بخش بازارپرداز پوشاک باید انواع سفارشات خرید را مانند پارچه، نخ خیاطی، لوازم جانبی و تزئینی، و موارد دیگر را تهیه کند.

6- گرفتن تائیدیه آزمون غوطه وری

این نیز یکی از مهمترین وظایف یک بازارپرداز پوشاک به حساب می آید. ابتداً باید آزمون غوطه وری با در نظر گرفتن توصیه های خریدار انجام شود و نتیجه آن توسط بازارپرداز و به منظور تائید برای خریدار ارسال گردد. اگر نتیجه آزمون مشکلی نداشته باشد، خریدار آن را برای اجرای تولید پوشاک تائید می کند.

تفاوت بین استریپرهای پنبه و اسپیندل های پنبه ‌چین

7- ارائه مشاوره و کمک به بخش تولید و کیفیت

یک بازارپرداز پوشاک به منظور تولید بی عیب و نقص سفارش، باید رابطه خوبی با بخش تولید و کیفیت پوشاک داشته باشد. در ضمن این امر تاثیر بسیار زیادی در حمل به موقع محصول نیز دارد.

8- برعهده گرفتن مسئولیت بازرسی ها

بازرسی ها قبل از ارسال محصول برای خریدار انجام می شوند. در اینجا بازارپرداز با انتخاب یک بخش کیفی قوی و یا یک بازرس کیفی ثالث، نقش مهمی در بازرسی محصول ایفاء می کند.

9- ارائه دستورالعمل حمل کالا و ارسال آن براساس این دستورالعمل

این آخرین وظیفه یک بازارپرداز پوشاک به شمار می آید. در این مرحله بازارپرداز پوشاک، دستورالعمل های مختلفی را در مورد حمل سفارش صادراتی پوشاک به بخش تجاری ابلاغ می کند. بخش تجاری براساس این دستورالعمل ها محصولات را برای خریدار ارسال می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *