صفحه اصلی دانشـــنامه چاپ مستقیم پوشاک
1399/04/10

چاپ مستقیم پوشاک

Direct To Garment Printing

چاپ مستقیم پوشاک چیست؟

چاپ DTG، فرآیند استفاده از چاپگر جوهر افشان اصلاح شده (modified inkjet printer) برای اعمال طرح های دیجیتالی به صورت مستقیم بر روی پارچه است.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

چاپ مستقیم پوشاک که با نام چاپ DTG یا چاپ دیجیتالی نیز شناخته می شود، تنها حدود ۲۰ سال است که به وجود آمده است. با این حال، این تکنیک چاپ در این مدت زمان کوتاه، انقلابی در دنیای مد ایجاد کرده که هیچکس انتظارش آن را نداشت.
وقتی شرکت نه چندان معروفی به نام DIS در برادنتون (Bradenton) فلوریدا از یک ماشین چاپ به نام “رولیشن (Revolution)” رونمایی کرد، چاپ DTG به گوش مردم آشنا گردید. در آن زمان تنها گزینه های محبوب چاپ برای تولید انبوه، انتقال حرارت، سابلیمیشن و چاپ سیلک (اسکرین) بودند، ولی “رولیشن” با معرفی روشی برای انتقال مستقیم تصاویر به لباس بدون هیچگونه اسکرین ابریشمی یا کاغذ انتقالی سبب تحول در صنعت گردید.
در عرض فقط چند سال در بازار مشخص گردید که چاپگرهای DTG، تصاویری با وضوح بالاتر نسبت به روش های دیگر چاپ پارچه تولید می کنند، و بازار به سرعت متوجه شد که این روش چاپ بسیار تمیزتر و راحت تر از چاپ سیلک است. هر چند که دیگر تکنیک های چاپ پوشاک هنوز وجود دارند، اما DTG به روش چاپ مناسب تری برای هزاران چاپگر حرفه ای پوشاک در سراسر جهان تبدیل شده است.
بنابراین وقتی شما می خواهید تا لباس هایی با طرح های چاپی تولید کنید، بهترین روش برای قرار دادن طرح بر روی لباس کدام است؟ و چاپ اسکرین، دیجیتالی، انتقال حرارت، و DTG چه نوع چاپ های هستند؟ ما در این راهنما، شما را با فرآیندهای مختلف چاپ آشنا می کنیم، و توضیح می دهیم که هزینه چاپ لباس چقدر است و چه مدت طول می کشد. با خواندن این مطلب خواهید آموخت که چگونه یک خط جدید از لباس های سفارشی با کیفیت بالا راه اندازی کنید تا ویژگی های چاپ تمام رنگ مورد علاقه شما را داشته باشد.
به عنوان یک طراح، فرآیندهای زیادی وجود دارند که شما می توانید از آنها برای گرفتن ایده خود از طریق یک مفهوم اولیه برای محصول نهایی استفاده نمایید. اگر قصد دارید تا یک طرح را بر روی لباس خود چاپ کنید، چند گزینه مختلف چاپ وجود دارد که قبل از تصمیم گیری باید در مورد آنها فکر نمایید. چه شما به دنبال جزئیات باورنکردنی قابلیت حجم انبوه و چه مرحله تکمیل نهایی پرینت لمسی نرم باشید، می توانید اطلاعات مورد نیاز خودتان را از طریق این مطلب به دست آورید.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

چگونه می توان بر روی پارچه به چاپ پرداخت؟

مردم از آغاز صنعت طراحی مد، طرح ها را بر روی پارچه قرار داده اند. در گذشته مردم از رنگ های گیاهی برای قرار دادن طرح ها بر روی لباس ها استفاده می کردند و قلاب دوزی یک روش محبوب برای قرار دادن تصاویر بر روی پیراهن، ژاکت و شلوار بود.
این روزها، تولید کنندگان پوشاک از دستگاه های با تکنولوژی بالا مانند چاپگرهای سیلک صنعتی و فناوری های جوهر افشان اصلاح شده برای انتقال تصاویر فوق العاده زنده به تی شرت، شلوار و انواع دیگر پوشاک استفاده می کنند. امروزه روش های مختلف چاپ در بازار، انواع خاصی از نتایج را ارائه می دهند و مصرف کنندگان یاد گرفته اند که چگونه روش های خوب را از بد تشخیص دهند.

انتخاب تکنولوژی مناسب

اگر می خواهید مشتریان خود را با تی شرت های سفارشی و یا محصولات تبلیغاتی تحت تاثیر قرار دهید، باید از بهترین روش های چاپ پارچه در بازار استفاده کنید. شما قادر نخواهید بود تا برای مدت طولانی از روش های چاپ مخصوص مصرف کننده استفاده نمایید. چه در حال انجام یک پروژه کوتاه مدت باشید و چه به کالاهای تبلیغاتی برای سال های آینده نیاز داشته باشید، باید شرکت چاپی را پیدا کنید که به چاپگر DTG یا تکنولوژی های چاپ سابلیمیشن یا سیلک دسترسی داشته باشد.
انتخاب یک شرکت چاپ تنها بخشی از این فرآیند است. چه به چاپ طرح های تک رنگ ساده علاقه داشته باشید و چه به تهیه تی شرت هایی با رنگ های مختلف نیاز پیدا کنید، باید یک طرح زیبا داشته باشید و آن را طوری قالب بندی کنید که شرکت چاپ بتواند از آن استفاده کند. در این راهنما تمام اطلاعات مورد نیاز برای پیدا کردن یک شرکت چاپ و طراحی کامل برای پروژه تان را به شما خواهیم داد.

قبل از این که تصمیم بگیرید که کدام روش را باید برای تمام لباس هایتان استفاده کنید، در مورد مزایا و معایب روش های مختلف چاپ همه چیز را یاد بگیرید.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

چاپ مستقیم پوشاک چگونه کار می کند؟

چاپگرهای DTG همانند اصول اولیه چاپگرهای جوهری کار می کنند. این چاپگرها از هدهای چاپی ویژه برای اعمال جوهر مبتنی بر آب به پارچه ها استفاده می نمایند. از آنجا که این نوع از جوهر تنها در الیاف طبیعی به خوبی به کار می رود، لذا چاپ DTG با پارچه هایی مانند بامبو، پنبه و کنف کاملا منطبق است.
قبل از استفاده از این نوع از چاپگر جوهر افشان اصلاح شده برای چاپ یک طرح بر روی لباس، شرکت چاپ شما از فرآیندی به نام پیش عمل آوری (pre-treatment) استفاده خواهد کرد. برای پیش عمل آوری پوشاک، شرکت چاپ از یک پرس حرارتی که الیاف را فشرده می کند، استفاده خواهد کرد. الیافی مثل پنبه و بامبو عموما از لباس جدا می شوند و این فرآیند پرسی، الیاف را تخت می کند که باعث می شود تا فرآیند چاپ موثرتر گردد.
هر چند که پیش عمل آوری ممکن است برای هر لباسی نیاز نباشد، اما این فرآیند در هنگام به کار بردن لباس های رنگی روشن یا جوهر سفید به سیاه ضروری است. هنگامیکه تکه ای از پوشاک، پیش عمل آوری گردید، شرکت چاپ باید لباس را به نوع خاصی از میز که کالا را در مکانی در طول فرآیند چاپ نگه می دارد، منتقل کند. سپس هد چاپگر، طرح دقیقی که شرکت چاپ در کامپیوتر متصل شده بارگذاری نموده است را اعمال خواهد کرد.

فناوری های برتر در حوزه چاپ DTG

جوهر استفاده شده در چاپ DTG تا زمانیکه به لباس منتقل نشود، از هد چاپگر خارج نمی گردد. این فرآیند چاپ بسیار کارآمد و عملا عاری از درهم بودن است. با این حال، چاپ DTG در مقایسه با سایر روش های چاپ معمولا به زمان زیادی نیاز دارد، و چاپگرهای DTG همانند همه چاپگرهای جوهر افشان دیگر، در معرض مسائلی مانند مسدود شدن نازل های جوهر و خطاهای هد چاپ هستند.
در حال حاضر، چاپگر اپسون ۲۰۰۰F (Epson F2000 printer)، محبوب ترین چاپگر DTG در بازار است. طرح این چاپگر، بسیاری از مسائل مربوط به مدل های قبلی چاپگر DTG را حل کرده است، و ۲۰۰۰F کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از هر چاپگر DTG دیگری است.
زمانیکه بحث چاپ DTG به میان می آید، شرکت های چاپ با یک مانع جدی برای ورود به این عرصه مواجه هستند. این چاپگرها گران هستند، و نگهداری آنها می تواند پرهزینه باشد. با این حال، نتایجی که چاپگرهای DTG ارائه می دهند، نباید کم اهمیت شمرده شود. طرح های پوشاک چاپ شده با DTG، رزولوشن بالاتر و غنای رنگ بیشتری نسبت به سایر طرح های بازار دارند.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

در حالیکه ۲۰۰۰F هنوز هم یکی از محبوب ترین چاپگرهای DTG است، اما اپسون یک مدل جدید، یعنی ۲1۰۰F را روانه بازار نیز کرده است.

هزینه چاپ مستقیم پوشاک به چه صورت است؟

قبل از اینکه توضیح دهیم که چاپ DTG برای هر لباس چقدر هزینه خواهد داشت، مهم است که بدانیم شرکت های چاپ برای ارائه این نوع خدمات چقدر هزینه می پردازند. هیچ شکی در این باره وجود ندارد که چاپ DTG نسبت به دیگر انواع خدمات چاپ پارچه از هزینه بیشتری برخوردار است و حتی موفق ترین شرکت های چاپ نیز به چاپ DTG نیاز خواهند داشت.
بهترین چاپگرهای DTG، بیش از 15 هزار دلار هزینه دارند. مثلا قیمت دستگاه جدید اپسون، یعنی ۲1۰۰F در حدود ۱۶۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار است و برند قدیمی تر آن، یعنی ۲۰۰۰F هم حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار قیمت دارد. اگر میلیون ها دلار در یک ماه در نظر داشته باشید، ۱۷۰۰۰ دلار مبلغ ناچیزی خواهد بود، اما شرکت های چاپ کوچک تر قادر به توجیه هزینه این تجهیزات پیشرفته نخواهند بود.
جوهر چاپ DTG هم ارزان نیست. شرکت های چاپ می توانند این نوع خاص از جوهر را به صورت عمده خریداری کرده و در هزینه ها صرفه جویی کنند، اما شرکت هایی که حجم بالایی از لباس DTG را چاپ می نمایند، هزاران دلار در هر ماه برای جوهر خرج خواهند کرد.

روشی برای کاهش هزینه های چاپ DTG وجود ندارد، اما هر چه یک شرکت به چاپ بیشتری در ماه اقدام کند، هزینه هایش بیشتر کاهش پیدا می کند. به دنبال یک شرکت چاپ DTG مشهور باشید تا بهترین قیمت را به دست آورید.

قیمت چاپ یک طرح بر روی پوشاک با چاپ DTG با توجه به چندین عامل تغییر می کند. این عوامل عبارتند از:

  1. ابتدا باید حجم شرکت را در نظر داشته باشید. شرکت هایی با حجم بالاتر، قیمت های پایین تر و شرکت هایی با حجم پایین تر، قیمت های بالاتری را هزینه می کنند.
  2. در مرحله بعد باید تکنولوژی چاپ DTG که هر شرکت برای چاپ پوشاک استفاده می کند را در نظر بگیرید. وقتی صحبت از چاپگرهای مستقیم پوشاک به میان می آید، ۲۰۰۰F و ۲1۰۰F شرکت اپسون به عنوان استاندارد برتر در نظر گرفته می شوند. شرکت هایی که از چاپگرهای دیگر استفاده می کنند، ممکن است قیمت های پایین تری را خرج نمایند، اما نتایج آنها ممکن است چندان رضایت بخش نباشد.
  3. به خاطر داشته باشید که شرکت های چاپ در هزینه چاپ DTG، حتی با وجود گران تر بودن کلی این روش چاپ پوشاک می توانند صرفه جویی کنند. از آنجاکه این نوع چاپ به تنظیمات زیادی نیاز ندارد، لذا شرکت های چاپ می توانند در هنگام استفاده از چاپگرهای DTG در نیروی کار صرفه جویی نمایند.
  4. در نهایت حجم سفارش، هزینه چاپ طرح های روی لباس را تغییر می دهد. اغلب شرکت ها، تخفیف های عمده ای ارائه می کنند که هر چه سفارش شما بیشتر باشد، این تخفیف افزایش پیدا می کند.

شرکت های چاپ برای چاپ DTG بین ۳ تا ۷ دلار برای هر پوشاک هزینه خواهند کرد. این قیمت براساس اندازه مساحت چاپ، اندازه حداقل سفارش و حجم کلی که شرکت در هر ماه مصرف می کند، تغییر خواهد کرد.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

چاپ مستقیم پوشاک چقدر طول می کشد؟

چاپ یک لباس با DTG در حدود سه دقیقه طول می کشد. این زمان چاپ با توجه به مدل چاپگری که شرکت چاپ از آن استفاده می کند و پیچیدگی طراحی، تغییر خواهد کرد. برخی از چاپگرهای DTG می توانند چندین پیراهن یا لباس دیگر را به طور متوالی چاپ نمایند، اما برای برداشتن لباس چاپ شده و جایگزین کردن آن با یک تکه پارچه سفید جهت ادامه دادن فرآیند چاپ ممکن است به یک تکنسین نیاز باشد.

اندازه شرکت را در ذهن داشته باشید

مقدار زمان کامل شدن سفارش، به قابلیت های شرکت چاپ بستگی دارد. مثلا تصور کنید که می خواهید بر روی جانب های جلو و عقب یکصد عدد هودی، طرح بزنید. اگر شرکت چاپ انتخابی شما تنها یک چاپگر DTG داشته باشد، تکمیل پروژه شما چند روز طول می کشد. اگر شرکت چاپ، مشتریان دیگری نیز داشته باشد که جلوتر از شما درخواست سفارش داده باشند، شاید سفارش حتی بیشتر نیز طول بکشد. با این حال زمانیکه با یک شرکت چاپ بزرگ تر کار می کنید، می توانید زمان چاپ بهتری را به دست آورید. در برخی موارد، امکان دریافت سفارش ۱۰۰ عدد هودی در همان روزی که آنها را سفارش داده اید، وجود دارد؛ اما باید انتظار زمانی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت را وقتی با شرکت های چاپ مشهور کار می کنید، داشته باشید تا سفارش هایی با این اندازه را تحویل بگیرید.

برای ارسال اولین پروژه چاپ DTG، منتظر سفارش بزرگی بمانید. هر چند که DTG جزء ارزان ترین تکنولوژی برای مشاغل چاپی بزرگ نیست، اما اگر سفارشات بیشتری ارسال کنید، هنوز هم تخفیف بیشتری دریافت خواهید کرد.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

مقایسه چاپ DTG با چاپ سیلک

قبل از این که چاپ DTG پدید آید، بزرگ ترین و با کیفیت ترین فرآیند چاپ بر روی پارچه به چاپ سیلک تعلق داشت. نمی توان گفت که بین این دو تکنولوژی چاپ پوشاک، خصومتی وجود ندارد، اما چاپ DTG قطعا از چاپ سیلک ابریشمی کپی برداری شده است. این دو نوع چاپ پوشاک از بسیاری جهات شبیه هم هستند. چاپ سیلک همانند چاپ DTG، جوهر را به صورت مستقیم به پوشاک اعمال می کند. چاپ سیلک هیچگونه لایه کوچک یا پس ماندی باقی نمی گذارد و طرح هایش معمولا مدت زیادی دوام دارند.
با این حال، چاپ طرح های چند رنگی با چاپ سیلک بسیار دشوار است. مثلا اگر شما طرحی باکیفیت مانند عکس واقعی می خواهید، احتمالا چاپ سیلک روش مناسبی برای شما نیست، اما چون چاپ DTG به صورت مستقیم طرح ها را بر روی لباس شما اعمال می کند، می تواند فوق العاده واقعی به نظر برسد. بنابراین این نوع از چاپ به عنوان جایگزینی برای چاپ انتقال حرارت و سابلیمیشن که قبلا بهترین گزینه ها بودند، شناخته می شود.

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

بهترین روش برای چاپ تی شرت کدام است؟

پاسخ به این سئوال برای هر تولید کننده لباس متفاوت خواهد بود. هر تکنولوژی چاپ لباس، مزایا و معایب خودش را دارد و هیچ تکنولوژی نمی تواند ادعا کند که بهترین روش برای چاپ لباس است. بنابراین دلایل متعددی وجود دارد که شما ممکن است چاپ DTG را بر انواع دیگر چاپ پوشاک ترجیح دهید.

چاپ دی تی اف (DTF) چیست و مراحل انجام آن

1- کیفیت چاپ

کیفیت چاپ چاپگرهای DTG، عالی است. در مقایسه با چاپ انتقال حرارت، روشی که پوشاک با تکنولوژی DTG چاپ می شود، ظاهری کاملا متفاوت خواهد داشت. شما با چاپ DTG هرگز نباید نگران از بین رفتن طرح هایتان بعد از یک یا دو سال باشید و این نوع از چاپ هیچ نشانه ای از به کار بردن چاپگر لباس باقی نمی گذارد. در حالیکه بیشتر انواع چاپ پوشاک یک بافت خاص بر روی هر طرح باقی می گذارند، اما چاپ DTG شبیه به چاپ سیلک ابریشمی است که کاملا طبیعی به نظر می رسد.

2- تکنولوژی پیشرفته

هیچ شکی وجود ندارد که چاپ DTG، جدیدترین تکنولوژی چاپ روی پارچه است. تکنولوژی های جدیدتر همیشه کارآمدتر هستند و حمایت از تکنولوژی های جدید به پیش برد نوآوری انسان کمک می کند. طرح هایی با کیفیت بالایی که چاپ DTG تولید می کند، برای افرادی که تصاویر پیچیده را می خواهند چاپ نمایند، عالی خواهد بود.

3- طرح های بادوام

طرح هایی که با استفاده از چاپگرهای DTG چاپ می کنید، نسبت به طرح های چاپ سیلک از دوام بیشتری برخوردار خواهند بود. این طرح ها پوسته پوسته یا محو نمی شوند، بنابراین شما می توانید تصاویر با کیفیت بالایی چاپ کنید که تا پایان طول عمر لباس ماندگار خواهد شد.

مزایا و معایب تکنولوژی های مختلف چاپ پارچه

قبل از اینکه تصمیمات بلند مدت بگیرید، باید انواع مختلف روش های چاپ پوشاک را بررسی نمایید تا با اطمینان بهترین تکنیک را برای برندتان انتخاب کنید. در ادامه به برخی از گزینه های موجود چاپ پوشاک اشاره می گردد:

1- چاپ سیلک (Screen Printing)

چاپ سیلک (چاپ اسکرین) که به عنوان چاپ اسکرین ابریشمی (silk screen printing) نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین و رایج ترین تکنیک هایی است که تولید کنندگان پوشاک از آن برای چاپ طرح ها روی پوشاک استفاده می نمایند. این روش به صورت مستقیم جوهر را بر روی پارچه از طریق یک اسکرین توری ابریشمی اعمال می کند و چاپگرها از یک اسکرین متفاوت برای هر رنگ در طرح استفاده می کنند. چاپ اسکرین بهترین روش برای حجم های بسیار بزرگ است و از آنجا که شما می توانید به رنگ دقیقی که می خواهید دست یابید، برای کالاهای تبلیغاتی یا چاپ هایی که شامل نام تجاری هستند، ایده آل است.

مزایا

  • عالی بودن برای حجم های بزرگ
  • تطابق کامل رنگ
  • چند منظوره: تقریبا بر روی همه پارچه ها اعمال می گردد
  • تکمیل نهایی بسیار حرفه ای

معایب

  • گران بودن برای مقادیر سفارش کوچک
  • داشتن هزینه زیاد برای طرح های بسیار ساده

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

2- چاپ سابلیمیشن (Sublimation Printing)

سابلیمیشن یک تکنیک چاپ انتقالی است که به طور گسترده در صنعت مد مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای چاپ تی شرت به کار برده می شود. این فرآیند از اضافه کردن طرح به کاغذ انتقال و پرس حرارتی کاغذ به پارچه تشکیل شده است. چاپ سابلیمیشن یک روش فوق العاده سریع برای انتقال یک تصویر کامل بر روی پارچه است.

مزایا

  • مناسب برای چاپ تمام پوششی
  • می تواند خیلی سریع و به مقدار کم تولید شود
  • عالی برای خلاقیت؛ طراحی عکس با کیفیت

معایب

  • تنها بر روی پارچه پلی استری سفید رنگ خالص اعمال می شود
  • رنگ مشکی را نمی توان به دست آورد

3- چاپ انتقال حرارت (Heat Transfer Printing)

هر چند که چاپ انتقال حرارت و سابلیمیشن بسیار شبیه هم هستند، اما این دو فرآیند چاپ پوشاک از واکنش های شیمیایی مختلفی برای اعمال طرح ها به پوشاک استفاده می کنند. چاپ سابلیمیشن از طریق حرارت، جوهر را به گاز تبدیل می کند و وقتی به لباس منتقل می شود، دوباره به جامد تبدیل می گردد. این فرآیند، لایه دیگری روی لباس باقی نمی گذارد، بنابراین چاپ های سابلیمیشن معمولا بیشتر طول می کشند. اما چاپ انتقال حرارت از یک پرس حرارتی برای انتقال جوهر جامد یا مایع به لباس استفاده می کند. این فرآیند یک لایه اضافی بر روی پوشاک باقی می گذارد که می تواند در طول زمان از بین رود.

مزایا

  • ارزان تر از چاپ سابلیمیشن
  • عالی برای تولیدات با حجم بالا

معایب

  • طرح ها می توانند عمر کوتاهی داشته باشند

4- چاپ مستقیم پوشاک (‏DTG)

همانطور که از نامش پیداست، این تکنیک شامل چاپ مستقیم بر روی لباسی با ماشین چاپ است. چاپ DTG یک تکنولوژی نسبتا جدید است و نسبت به هر یک از روش های ذکر شده، بهترین کیفیت چاپ را نتیجه می دهد. با این حال، چاپ DTG یک روش مقرون به صرفه برای سفارشات انبوه نیست.

مزایا

  • نتایج عالی و با کیفیت
  • مناسب برای دسته های کوچک
  • محدوده وسیعی از گزینه های رنگ با حداکثر جزئیات ممکن

معایب

  • برای حجم های بزرگ مقرون به صرفه نیست
  • گزینه های قرار گیری محدود برای طراحی شما

5- چاپ وینیل (CAD Vinyl Printing)

این روش چاپ از بریدن طرح شما از یک ورقه وینیل و پرس حرارتی آن بر روی یک لباس تشکیل شده است. این تکنیک تنها می تواند برای طرح هایی که حداکثر یک یا دو رنگ را ترکیب می کنند، استفاده شود. چاپ وینیل، گزینه خوبی برای چاپ همان طرح بر روی چند نوع لباس است.

مزایا

  • نتایج عالی برای طرح ها و حروف ساده
  • هزینه راه اندازی ندارد و برای اجراهای سریع و کوتاه عالی است
  • می تواند در همه لباس ها و پارچه ها مورد استفاده قرار گیرد

معایب

  • محدود به طرح هایی با یک یا دو رنگ
  • بهترین گزینه برای سفارش انبوه نیست

چاپ مستقیم پوشاک - صنعت نساجی, صنعت پوشاک, چاپ دیجیتال, چاپ پارچه, تکنولوژی نساجی, پوشاک

قبل از تماس با یک شرکت چاپ پوشاک باید چه مواردی را آماده کنید؟

فقط داشتن یک ایده از طرحی که می خواهید روی لباس خود داشته باشید، برای شروع کار چاپی جدید کافی نیست. در مورد چیزهایی که برای سپردن چاپ حرفه ای پوشاک به یک شرکت برای دستیابی به کیفیت مناسب نیاز است، بدانید به اطلاعات مناسبی دست پیدا کنید.

فایل های مرتبط

مطمئن شوید که طرح چاپی را در فرمت درستی برای تکنیک انتخابی تان در اختیار دارید. مثلا آیا شرکت چاپ انتخابی شما به فایل های ai، eps یا png نیاز دارد؟ همچنین مطمئن شوید که اطلاعات مرتبط با حداکثر محل چاپ و حداقل DPI (‏پیکسل های دیجیتال برای هر اینچ)‏را دارید. درباره این جزئیات حدس نزنید؛ قبل از شروع فرآیند چاپ با شرکت مورد نظرتان تماس بگیرید.

نتیجه مورد انتظار

درباره نتایج نهایی که انتظار دارید، شفاف باشید. زمانیکه روش چاپ و تامین کننده خود را انتخاب کردید، دیدگاه کلی خود را با آنها در میان بگذارید تا انتظارات همه برآورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *