صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز هدف نایک (Nike) برای توسعه کفش های ورزشی مجازی
1400/09/28

هدف نایک (Nike) برای توسعه کفش های ورزشی مجازی

Nike set to develop virtual trainers

به نظر می رسد برند آمریکایی پوشاک ورزشی نایک پس از ثبت طیف وسیعی از درخواست های علائم تجاری برای کفش های ورزشی و لباس های مجازی، قصد دارد تا مجموعه ای از محصولات مد دیجیتال را عرضه کند.

این شرکت آمریکایی در پایان ماه گذشته، هفت درخواست ثبت اختراع را در زمینه «کالاهای مجازی قابل دانلود» و «آنلاین در دنیای مجازی آنلاین» به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارسال کرده است. در تمام این درخواست ها، لوگوی معروف تیک این برند، لوگوی بازیکن بسکتبال و شعار Just Do It گنجانده شده است.

استفاده از کفش های ورزشی در متاورس

اقلام مجازی نایک به مشتریان این امکان را می دهند که آنها را در فضای متاورس (Metaverse) بپوشند؛ متاورس یک دنیای مجازی است که افراد می توانند در آن یک زندگی موازی را به صورت آنلاین و یا با استفاده از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده، تجربه کنند. 

نایک می تواند کفش های ورزشی مانند Air Max 2090 را دوباره طراحی کند تا در فضای متاورس قابل استفاده باشد. در ضمن این برند تعداد زیادی فرصت های شغلی مرتبط با دنیای طراحی مجازی را در فهرست مشاغل مورد نیاز خود گنجانده است.

تولید ژاکت آلومینیومی از کپسول های نسپرسو

در میان این مشاغل یک ردیف شغلی به طراحی مواد مجازی اختصاص یافته است و در توضیح آن آمده که این طراح مجازی « باید تجربیات، توانایی های خود در زمینه حل مسائل و خلاقیت خود را برای خلق موادیکه در آینده برای ساخت کفش های ورزشی نایک مورد استفاده قرار می گیرند، با هم ترکیب کند».

فروش مجموعه های مجازی بر بستر NFT

کفش ها و لباس های مجازی این پتانسیل را دارند تا به عنوان کالاهای کلکسیونی دیجیتال یا توکن های غیر قابل معاوضه (NFTها) فروخته شوند. این محصولات را می توان با گواهی دیجیتالی که نشان دهنده مالکیت و اصالت دارایی های دیجیتال است، شناسایی کرد. این اقلام به صورت مجزا بر روی یک بلاک چین ضرب یا ثبت می شوند؛ از این رو قابل فروش، خرید و جمع آوری هستند.

طراحی به اسم آمبر اسلوتن (Amber Slooten) معتقد است که امکانات مد دیجیتال آغازگر یک عصر جدید از خلاقیت خواهند بود. اسلوتن در مصاحبه ای زنده که هفته گذشته در جشنواره مد دیجیتال Dezeen 15 با او صورت گرفت به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه مد مجازی می تواند یک صنعت مد عادلانه را پایه گذاری کند؛ آن هم فارغ از پیشینه که تنها به استعدادها پاداش می دهد.

اتحادیه اروپا می خواهد با انبوه زباله های نساجی مبارزه کند

بوفالو (Buffalo) نیز یکی دیگر از برندهایی است که به خلق محصولات دیجیتالی پرداخته است. این شرکت با همکاری خانه مد دیجیتال Slooten، یک جفت کفش ورزشی با زمینه شعله طراحی کرده است که فقط می توان آن را در عکس های به اشتراک گذاشته در رسانه های اجتماعی پوشید. خانه مد بالینسیاگا (Balenciaga) نیز در اوایل سال جاری با همکاری بازی ویدئویی فورتنایت (Fortnite)، مجموعه ای از لباس های درون بازی و لباس های واقعی نسخه محدود را عرضه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *