صفحه اصلی اخــبار و مـطالب روز شرکت آلمانی آدیداس هم اکنون از 96 درصد پلی استر بازیافتی در محصولات خود استفاده می کند
1402/02/18

شرکت آلمانی آدیداس هم اکنون از 96 درصد پلی استر بازیافتی در محصولات خود استفاده می کند

Adidas uses 96% recycled polyester in products

آدیداس اعلام کرده است که 96 درصد از کل پلی استر مورد استفاده در محصولاتش هم اکنون از مواد بازیافتی ساخته می شوند. سال گذشته آدیداس بیان کرد که در سال 2021، بیش از 90 درصد پلی استر مورد استفاده در محصولاتش بازیافت شده است، که اگر پلی استر دست اول بود، 390 هزار تن دی اکسید کربن تولید می کرد که معادل انتشار گازهای گلخانه ای برای تامین برق 50 هزار خانه در ایالات متحده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستیابی به جاه‌طلبی‌ای که آدیداس برای اولین بار در سال 2017 شروع کرد یعنی “جایگزینی تمام پلی‌استرهای دست اول با بازیافت‌شده تا پایان سال 2024 ” در مسیر رسیدن به هدف خود زودتر از حد انتظار است.

ویویان گات، مدیر ارشد پایداری در آدیداس، گفت: “در آدیداس، ما دائما در تلاش هستیم تا نوآوری را به سطح جدیدی برسانیم و به گام‌های اساسی که در مسیر درست برداشته‌ایم افتخار می‌کنیم. در سال 2017 آدیداس متعهد شد که تا سال 2024 ، پلی استر دست اول را با پلی استر بازیافتی جایگزین کند، و ما می دانیم که این مهم است که پیشرفت خود را به اشتراک بگذاریم و در برابر این تعهد عمل کنیم.

ائتلاف جهانی خواستار برچسب گذاری دیجیتالی برای پوشاک است

آدیداس به دنبال گسترش تمرکز خود فراتر از پلی استرهای بازیافتی است و آن تمرکز بر حوزه اصلی تغییر مواد با آزمایش و مقیاس بندی مواد خام جدید است و همچنین بازنگری در کل فرآیندها برای طراحی محصولاتی که چرخه عمر دایره ای دارند که موجب کاهش ردپای کربن و انتشار مضاعف گازهای گلخانه ای خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *